Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meerdere soorten beloningen tijdens trainen

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Meerdere soorten beloningen tijdens trainen

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik had ook nog een vraagje over belonen.. James heeft al best snel geen interesse meer in de koekjes die ik meeneem..heb nu knakworst, maar dat helpt ook niet.
Hij vind het gewoon allemaal niet zo boeiend..speeltjes heeft hij ook geen interesse in :U: Weet niet echt wat ik voor hem het beste kan gebruiken om te belonen..misschien een paar verschillende koekjes/worst zodat hij steeds wat anders heeft?
Afbeelding
Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

_Inge_ schreef:Ik had ook nog een vraagje over belonen.. James heeft al best snel geen interesse meer in de koekjes die ik meeneem..heb nu knakworst, maar dat helpt ook niet.
Hij vind het gewoon allemaal niet zo boeiend..speeltjes heeft hij ook geen interesse in :U: Weet niet echt wat ik voor hem het beste kan gebruiken om te belonen..misschien een paar verschillende koekjes/worst zodat hij steeds wat anders heeft?
Zowiezo zou ik inderdaad verschillende soorten snoep en speelgoed meenemen, maar soms is het gewoon een tijd zoeken wat je hond écht een leuke beloning vindt... Om een paar vb. te geven: Flynn vindt het geweldig als ik een plukje gras omhoog gooi, en een vriendin van me heeft een JR die het GE-WEL-DIG vindt als zij water uit een fles spuit waar hij dan kan naar springen...
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ja het is wel lastig, want hij vind dus speeltjes helemaal niet leuk. Zal morgen eens rodiworst kopen en nog wat andere dingen.dan maar afwisselen. Misschien blijft het dan boeiend voor hem.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Kaas lusten de meeste honden ook heel graag. Al de overschot van kaas hier gaat naar de honden als beloning bij de trainingen, is ook heel handig want je kan er kleine bolletjes van rollen om bijvoorbeeld snel te kunnen belonen tijdens het volgwerk en dan weer doordoen zonder te moeten stoppen omdat de hond kauwt op een snoepje. Als je dan belegen of oude kaas hebt geurt het ook zo lekker voor de honden, Kai bijvoorbeeld heeft een sterke voorkeur voor belegen kaas van koeien, jonge geitenkaas valt minder in de smaak :Q:

Verse gemalen pens of verse pens in stukjes is ook nog een optie, heb ik in het begin met Kai gedaan, nadeel is wel dat je niet alleen de aandacht van je eigen hond dan bij je hebt :mrgreen:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik doe meestal ook een jackpot (meer koekjes/kaas etc) en gewoon goed (1 stukje).
Ook met stem, een zachte 'goedzooo' of een hele uitbundige springende Léonie 'jaaaa goedzoooo'!

Maar misschien ligt het ook aan de hond, of hij misschien een lange spanningsboog krijgt met trainen door de meerdere beloningen?
En dat sommige honden wel genoeg hebben aan alleen kaas of frolic zeg maar?
_Jules_
Zeer actief

Ja Jules die vind alles best wat ze krijgt..James is kieskeurig en die kan ook gewoon zn aandacht er niet zo lang bijhouden.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Nou.. het zakje zit vol met knakworst en rodiworst..in een zijvakje kaas..dus als die het nu nog niet boeiend vind :klaar: :klaar:
Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joepie »

Ik heb altijd stukjes gedroogde long bij me.Vindt hij helemaal ultiem :lol1:
En het wordt niet zo'n derrie in mijn zak zoals rodi worst.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ik heb zon zakje aan mn broek hangen..daarin word het geen zooi..als ik klaar ben, zet ik het in de koelkast.
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Ik heb zo'n zakje met daarin alles door elkaar. Voordeel is dat de droge brokken ook ruiken en smaken naar kaas ed. En ik wissel veel af, want als hij speeltje 1 nu leuk vindt, is die morgen niet leuk meer. Dus twee tellen speeltje 1, dan speeltje 2 etc. Zal blij zijn als het weer echt winter is. Kun je een jas aan met diepe zakken en veel meenemen!
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”