Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Irritatie voetkussentjes na het fietsen. Update 1 Okt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Irritatie voetkussentjes na het fietsen. Update 1 Okt

Ongelezen bericht door Maeve »

Volgens mij mis ik iets maar steeds als ik een stukje met Nilo heb gefietst krijgt hij last van zn voetkussentjes? :scratch: Dan gaat hij bij thuiskomst er aan likken en kauwen. Daardoor raakt het geirriteerd en een tijdje later loopt hij natuurlijk mank. Ik weet bijna zeker dat hij dit alleen doet bij zijn linkervoorpoot. Die heeft hij eerder dit jaar bezeerd toen hij een bal uit de lucht ving. Toen heeft hij het een aantal weken rustig aan gedaan. We hebben toen contact gehad met de DA maar die vond het niet nodig om fotos te maken, toen kregen we voor een week pijnstillers mee en naar de week mocht hij niet meer mank lopen, wat hij ook niet meer deed.

Zou die poot nu een zwakke plek zijn geworden? Of heeft dit ook met de ondergrondt te maken waarop hij loopt? Hij rent wel constant op een behoorlijk tempo (los) als ik met hem fiets, dan fietsen we zowel door de straat (klinkers) als over boerenlandweggetjes (kleine stenen en zand). Ik zorg wel altijd dat we niet fietsen als het te warm is en als het geregend heeft.

Ik baal wel want hij vind het dus super om naast de fiets te lopen maar ik durft het nu niet meer zo goed omdat hij dan dus zn poot op vreet :hmmm:
Laatst gewijzigd door Maeve op 01 okt 2010 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lindsey
Zeer actief

Re: Irritatie voetkussentjes na het fietsen

Ongelezen bericht door Lindsey »

Het kan lang duren voordat een voetkussen genezen is. Misschien is het nog erg gevoelig na het fieten.
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

misschien speciale schoentjes aandoen ik deed bij me 1e hond vroeger baby sokjes aan als ze langs de fiets ging omdat ze haar kussentje ook te snel slijte en dat scheelde al heel veel met die sokjes
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

er is spul dat je op de voetjes kunt spuiten om de kussentjes te beschermen, ik heb alleen geen idee hoe dat heet.
maar als je dat wil weten kan ik daar waarschijnlijk wel achter komen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Jean Peau verkoopt volgens mij die spuitbussen.

Ik gebruik het heel soms, want Barca heeft het niet nodig, dat anti-stoef potje. In de winter met sneeuw en ijzel dan wil ik het potje nog weleens pakken. Het beschermt prima.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal eens informeren naar dat spuitbusje voor zn voetkussentjes! En sokje/schoentje gaat hem echt niet worden, hij weigert zelfs de lopen met een verband om zn pootje, laat staan dat hij er mee gaat rennen :mrgreen:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Dit gebruik ik:

http://www.jeanpeau.nl/paginas%20nl/welkom%20nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan naar producten: http://www.jeanpeau.nl/paginas%20nl/producten%20nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pagina diverse showartikelen: http://www.jeanpeau.nl/paginas%20nl/div ... %20nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pawwax antislip.

JP 752. Prijs weet ik niet meer.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Net een heel stuk gewandeld met Nilo en nu likt hij weer aan zn voetkussentjes. Ik snap er echt niets van. We hebben in het bos gelopen, zo'n twee uur lang denk ik. Ik weet ook niet of het geirriteerd is waardoor hij gaat likken, of hij gaat likken waardoor het geirriteerd raakt. In ieder geval kan ik nu zien dat de huid tussen de kussentjes vuurrood is. Verder zie ik niets zitten ofzo. Je zou bijna denken dat er iets tussen zit wat hem irriteerd maar ik kan dus niets vinden. Overigens, die blessure van maanden geleden had meer te maken met de voet zelf, het is niet zo dat hij bijvoorbeeld een snee in zn voetkussentjes had. Maar het is wel altijd die poot die hem irriteerd.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dat rooie kan ook van het likken komen natuurlijk. Ik zou eerder denken aan die oude blessure.
Felix heeft, achteraf bekeken, ook een halfjaar met een zwakke poot rondgelopen. We hebben hem ongeveer vijf weken échte pootrust gegeven, en toen was dat zodanig hersteld dat hij niet bij elke belasting weer terug bij af was.
Ik zou er toch nog eens mee naar de da gaan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Waarom fiets je niet als het geregend heeft trouwens?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Dat rooie kan ook van het likken komen natuurlijk. Ik zou eerder denken aan die oude blessure.
Felix heeft, achteraf bekeken, ook een halfjaar met een zwakke poot rondgelopen. We hebben hem ongeveer vijf weken échte pootrust gegeven, en toen was dat zodanig hersteld dat hij niet bij elke belasting weer terug bij af was.
Ik zou er toch nog eens mee naar de da gaan.
Ja daar ben ik ook bang voor, dat het toch komt door die blessure. Wel stom want ik had toen de DA er nog over gebeld of we misschien fotos moesten laten maken, maar omdat ik aangaf dat hij al iets beter ging lopen (na een weekje ofzo) was dat niet nodig. Toen kreeg hij dus rymadil en hebben we hem nog een week rustig gehouden en daarna heb ik de beweging weer rustig opgebouwd maar misschien toch te snel? Maar wat kan de DA er nu nog mee? Zou er nog iets aan te zien zijn?
Jaap*
Zeer actief

Wij kwamen ook bij de da om er dan maar gewoon een foto van te laten nemen, een paar loszittende schroeven vastdraaien ofzo en klaar :klaar: :wink:
Maar de doktor zei in al z'n wijsheid dat, ook al zou er op de foto iets te zien zijn, de hond hoogstwaarschijnlijk toch een rustperiode opgelegd zou krijgen :boos: :mrgreen:
En dat we hem maar gewoon twee weken volledige rust moesten geven (alleen korte wandelingen, maar dan wat vaker)
en na die twee weken mocht hij dan wel weer wat langer wandelen maar nog steeds niet rennen :jank:
Nou, dat hele gebeuren heeft een week of vijf geduurd (omdat we bang waren wéér te snel te zijn) en daarna was het klaar.
Hij is weer zo goed als nieuw :ok:
Geen gemopper meer op uitdagende honden etc. :mrgreen:
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

renee-uk schreef:er is spul dat je op de voetjes kunt spuiten om de kussentjes te beschermen, ik heb alleen geen idee hoe dat heet.
maar als je dat wil weten kan ik daar waarschijnlijk wel achter komen.
Cani Sport

http://members.home.nl/maasbongerd/cani%20sport.htm
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Misschien kun je Cani Sport eens proberen, dat helpt hier super!

Cani Sport is een veterinaire spray voor de voetzolen van honden.

Te gebruiken bij werk/sport honden: Jachthonden, sledehonden, behendigheid, politiehonden, IPO, UV, hulphonden, honden die meelopen aan de fiets etc.

Cani Sport vermindert oververhitting en beschermt de voetzolen tegen locale laesies en verwondingen bij slijten en beschadiging van de voetzolen.
Cani Sport kan uitstekend gebruikt worden bij dieren die voetzoolproblemen hebben die veel over betegelde straten of ruige ondergrond moeten lopen.

Een dagelijkse behandeling van de voetzolen een week voor de zware belasting zal de keratine op de voetzolen verdikken.

Vervolgens dienen de voetzolen om de 3 dagen behandelt te worden zolang de hond zwaar belast wordt voor de sport of voor hun werk.
Cani Sport wordt al een hele tijd gebruikt door hondeneigenaren zowel voor de sporthonden als de werkhonden.

Cani Sport is makkelijk te gebruiken en geeft geen vlekken op kleding, vloerbedekking of andere stoffen

Edit: zie dat die tip al gegeven is :W:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Berkenteer?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb toch de DA gebeld en hij gelooft ook wel dat het destijds niet goed is genezen. Hij denkt dus dat er toch een breuk heeft gezeten, maar daar kan hij nu niets meer mee. Of Nilo heeft destijds een pees beschadigt..waar we ook niets mee kunnen :ugh: Ik was best bang voor artrose-vorming en volgens hem is dat ook een reëel gevaar. Advies: niet meer met hem fietsen of héél langzaam opbouwen. Dat gaan we dus proberen, dat langzaam opbouwen want aangezien we ook behendigheid doen wil ik zijn conditie toch zoveel mogelijk op peil houden. En hopen dat dat probleemloos blijft kunnen, de behendigheid.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Even een update. Ik baalde toch enorm van de reactie van de dierenarts en twijfel er ook een beetje aan. Als er echt niets aan te doen is, is dat maar zo, maar dat wil ik wel zeker weten. Ik heb dus een afspraak gemaakt voor een second opinion bij Kranendonk in Putten. Volgende week Woensdag kunnen we daar terecht.

Tot nu toe gaat het goed met Nilo, we hebben sindsdien niet meer gefietst en hij heeft nog een keer mank gelopen, toen ik twee erg lange wandelingen had gemaakt op een dag (had net zelf met hem gelopen en toen vroeg een vriendin of ik mee ging met de hondjes lopen). Dat was iets te veel dus. Behendigheid doen we nog wel en eigenlijk gaat dat ook goed. Heb mezelf voorgenomen om daar direct (tijdelijk) mee te stoppen zodra hij na een training mank loopt, maar dat is nog niet voorgekomen.

Ben dus erg benieuwd wat er uit komt Woensdag. Misschien kan er inderdaad niets gedaan worden, maar dan is dat in ieder geval duidelijk. Vind het best vervelend nu dat ik steeds twijfel of hij dingen wel of niet aan kan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”