Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondensport xxl pitbull?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Bobdeleeuw
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Xxl Pit-Bull.

Re: Hondensport xxl pitbull?

Ongelezen bericht door Bobdeleeuw »

Ok, we zien het allemaal wel, weightpullen lijkt me eigenlijk wel leuk :D als ze oud genoeg is nat. Maja, of dat er is in amsterdam, ik denk het niet..en heb geen auto dus dat wordt wat.. En ff heel stom he, hoe werkt verstoppertje, als ik een stukkie kaas verstop weet ze toch niet dàt ik het verstopt heb en gaat ze toch ook niet zoeken? Zal wel een heel logisch antwoord op komen :p ben niet zo slim :D
En als er niks te vinden is in a'dam en omstreken qua w-pulling, zou ik dan ook zelf kunnen gaan klooien als ik zo'n pulltuig heb? Cruiseschepen eraan hangen enzo..
Saphyra(L)
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Eten verstoppen laat je natuurlijk eerst zien wat je hebt.
en dan loop je rond en zorg je dat ze de geur oppikt..
dan leg je het ergens makkelijks neer en als ze het heeft gepakt ga je natuurlijk helemaal uit je dak
zo kan je het steeds moeilijker maken..

En weight pulling is eigenlijk verboden in nl.

Maar je kan het natuurlijk zelf aanleren,,
Als je een pull tuig heb laat je haar eerst met een klein autobandje achter haar aan lopn.
dan is ze gewent aan wat gewicht en het feit dat er iets achter haar aan komt
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Heb je mijn bericht gemist (onderaan vorige pagina), of reageer je daar bewust niet op?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joepie »

Ik heb weleens een progamma op Animal Planet geloof ik gezien over Grote Zwitserse Sennenhonden die in een wedstrijd karren met zakken erop voorttrokken.
Dat was echt indrukwekkend wat zijn die honden sterk!
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom het in NL verboden is als er verantwoord op een club mee omgegaan wordt dan is er toch niets aan de hand.
Husky's trekken toch ook een kar?
Of is dit anders dan wat jullie bedoelen?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Alleen de zogenaamde trekhonden mogen het :roll: slaat nergens op!
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Joepie schreef:Ik heb weleens een progamma op Animal Planet geloof ik gezien over Grote Zwitserse Sennenhonden die in een wedstrijd karren met zakken erop voorttrokken.
Dat was echt indrukwekkend wat zijn die honden sterk!
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom het in NL verboden is als er verantwoord op een club mee omgegaan wordt dan is er toch niets aan de hand.
Husky's trekken toch ook een kar?
Of is dit anders dan wat jullie bedoelen?

Husky's vallen onder het sledehondebesluit, er zijn maar 5 rassen in nederland die officieel een last mogen trekken.
Ja het is bizar mja het is nou eenmaal zo :ugh:
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Valerie schreef:Alleen de zogenaamde trekhonden mogen het :roll: slaat nergens op!
Pas en Belgique... Daar mag het gelukkig (normaal gezien) wel. :cool2:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ElieVandoorne schreef:
Valerie schreef:Alleen de zogenaamde trekhonden mogen het :roll: slaat nergens op!

Precies, ik hoef maar 10 minuten te rijden en dan ineens mag ik legaal mijn akita's inspannen :Q:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Wij deden ook met onze Staffords aan weightpulling in Belgie. Hartstikke leuk. Ik heb nu begrepen dat er iets in de maak is om weightpulling ook in Belgie te verbieden voor rassen die niet onder de zgn trekhonden/rassen met vrijstelling vallen. Net als Nederland.

Edit: rassen met vrijstelling toegevoegd.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Misschien is het al aan de orde geweest en heb ik het gemist maar hoe zit het eigenlijk met het houden van niet FCI erkende rassen die op een `Pitbull-achtige` lijken in Nederland, ik dacht dat dat niet (meer) mocht en hoe zit dat dan met deze honden ????
Sandra
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

empyree schreef:Misschien is het al aan de orde geweest en heb ik het gemist maar hoe zit het eigenlijk met het houden van niet FCI erkende rassen die op een `Pitbull-achtige` lijken in Nederland, ik dacht dat dat niet (meer) mocht en hoe zit dat dan met deze honden ????
De RAD is vervallen dus alles is toegestaan. We zitten nu midden in de 5 jarige periode die vooraf gaat aan de evaluatie. En wat er daarna gebeurd......ik weet het niet.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

dogo4ever schreef:
empyree schreef:Misschien is het al aan de orde geweest en heb ik het gemist maar hoe zit het eigenlijk met het houden van niet FCI erkende rassen die op een `Pitbull-achtige` lijken in Nederland, ik dacht dat dat niet (meer) mocht en hoe zit dat dan met deze honden ????
De RAD is vervallen dus alles is toegestaan. We zitten nu midden in de 5 jarige periode die vooraf gaat aan de evaluatie. En wat er daarna gebeurd......ik weet het niet.
Aha dat heb ik dan gemist.
Wel enorm l*llig voor mensen die in het verleden afstand hebben moeten doen van een hond die niet meer gehouden mocht worden.
Sandra
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

empyree schreef:
dogo4ever schreef:

Wel enorm l*llig voor mensen die in het verleden afstand hebben moeten doen van een hond die niet meer gehouden mocht worden.
Ja, dat is zeer zeker een hard gelag. Er worden nu geen honden meer op basis van uiterlijk in beslag genomen gelukkig. De toekomst gaat uitwijzen wat er gaat gebeuren.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

empyree schreef:
dogo4ever schreef:
Niemand heeft destijds bij het in werking treden van de RAD van hun hond afstand moeten doen hoor :neenee:

Er mocht alleen niet meer mee gefokt worden en alle reeds geboren (type) pits moesten onvruchtbaar worden gemaakt en mochten alleen gemuilkorfd en kort aangelijnd in het openbaar. Dus alleen als je "maling" had aan de RAD en toch doorging met fokken en desondanks toch een pit (of vergelijkbaar) kocht kon je idd de lul zijn en kon men in veel gevallen idd niet veel anders dan afstand doen van de hond.

Maar goed. Ik ga er dan ergens wel vanuit dat je je bewust bent van de "gevaren" van het houden van een hond geboren na het inwerking treden van de RAD en was het naar mijn idee niet meer dan spelen met vuur :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dogo4ever
Zeer actief

Er zijn genoeg honden om niets zeg maar in beslag genomen en dan met name in bepaalde plaatsen. In sommige plaatsen had je niets te duchten (hier in Almere bijv. werd er geen jacht gemaakt). En schijnbaar waren er toch nog een hoop mensen die niet van het bestaan van de RAD af wisten. Ik denk aan de ene kant: hoe kan dat nou, je verdiept je toch? Maar ja, de gemiddelde hondeneigenaar houdt zich daar helemaal niet mee bezig. Die wil een hond en wat voor een maakt niet uit. En voor sommige moet ie dan erg stoer zijn. Iedere hond met de uiterlijke kenmerken die beschreven stonden in de omschrijving viel onder de noemer pitbullachtige. Dus ook de labxboxer kruising van mijn schoonzus.

Ik ben aan de ene kant voor de RAD geweest en aan de andere kant tegen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wat wel jammer is. want Buster zou dat echt geweldig vinden, heb ik zo`n vermoeden.
smoekie
Zeer actief

dogo4ever schreef:Er zijn genoeg honden om niets zeg maar in beslag genomen en dan met name in bepaalde plaatsen. In sommige plaatsen had je niets te duchten (hier in Almere bijv. werd er geen jacht gemaakt). En schijnbaar waren er toch nog een hoop mensen die niet van het bestaan van de RAD af wisten. Ik denk aan de ene kant: hoe kan dat nou, je verdiept je toch? Maar ja, de gemiddelde hondeneigenaar houdt zich daar helemaal niet mee bezig. Die wil een hond en wat voor een maakt niet uit. En voor sommige moet ie dan erg stoer zijn. Iedere hond met de uiterlijke kenmerken die beschreven stonden in de omschrijving viel onder de noemer pitbullachtige. Dus ook de labxboxer kruising van mijn schoonzus.

Ik ben aan de ene kant voor de RAD geweest en aan de andere kant tegen.

Vetgedrukte klopt hoor. Maar dat betrof dan wel honden geboren na het in werking treden van de RAD of waarbij men niet aan de "regels" voldeed (muilkorf-kort aangelijnd).

En ja. Idd in sommige plaatsen leek het wel of ze een heksenjacht hielden op dergelijk "type" hond. Hier bij ons in Hilversum ook gelukkig niet zo erg.

Ik heb wat betreft de RAD ook wel een beetje een dubbel gevoel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Nuyvilaq schreef:
ElieVandoorne schreef:

Precies, ik hoef maar 10 minuten te rijden en dan ineens mag ik legaal mijn akita's inspannen :Q:
In Belgie mag dat toch niet? :denken: Hier mag je zelfs niet fietsen met de hond omdat dat onder de trekdierenwet gedoe valt. :evil:
En dit komt van de Belgische mushing site:
De Belgische wet stelt als doel de sledehondensport enkel te beoefenen met raszuivere sledehonden. Deze honden zijn erkend door F.C.I (Federation Cynologique Internationale).
In België zijn er 4 erkende hondenrassen, waarvan het wettelijk toegestaan is om ze te mogen gebruiken voor sledehondensport. De Alaskan Malamute, de Siberische Husky, de Samojeed en de Groenlandhond. Onder bepaalde voorwaarden mag in België ook gelopen worden met de Alaskan Husky (geen erkend ras), maar niet op de gesloten wedstrijden, zoals georganiseerd door MBEL.
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Precies, ik hoef maar 10 minuten te rijden en dan ineens mag ik legaal mijn akita's inspannen :Q:[/quote]

In Belgie mag dat toch niet? :denken: Hier mag je zelfs niet fietsen met de hond omdat dat onder de trekdierenwet gedoe valt. :evil:
En dit komt van de Belgische mushing site:
De Belgische wet stelt als doel de sledehondensport enkel te beoefenen met raszuivere sledehonden. Deze honden zijn erkend door F.C.I (Federation Cynologique Internationale).
In België zijn er 4 erkende hondenrassen, waarvan het wettelijk toegestaan is om ze te mogen gebruiken voor sledehondensport. De Alaskan Malamute, de Siberische Husky, de Samojeed en de Groenlandhond. Onder bepaalde voorwaarden mag in België ook gelopen worden met de Alaskan Husky (geen erkend ras), maar niet op de gesloten wedstrijden, zoals georganiseerd door MBEL.
[/quote]
Dan wordt het op zijn minst gedoogd.

http://www.dogsportnews.com/?p=1520" onclick="window.open(this.href);return false;

Een bulldogshow in België waar weight pulling wordt gedaan. :19:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Alles word gedoogd zolang niemand er iets vanaf weet natuurlijk. :wink: Hoe ze die wet omzeilen dat weet ik niet, maar ze zijn er erg streng in hier.
Als je een agent tegenkomt terwijl je hond een kar voort trekt of terwijl je met de hond fietst dan krijg je een waarschuwing, zien ze je nadien nog eens dan volgt een boete. Die kar kan zelfs een simpele gewone slede zijn, eentje zoals waarop je kinderen voort trekt. Jaren geleden eens een waarschuwing voor gehad toen ik een hond een lege slede liet trekken toen het heel erg gesneeuwd had, was toen een herder. En ik ken verscheidene mensen die met het fietsen waarschuwingen en boetes gehad hebben (veel mensen weten namelijk niet dat het niet mag), steppen dat weet de politie zelf niet hoe dat nou zit, dus dat is agent afhankelijk.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Emma schreef:
we leven in nederland. en daar is pas iets een ``ras``als het FCI-erkend is. een pitbull is niet FCI-erkend. de stafford wel.
wat ze in Amerika doen, betekent niet dat dat in Nederland geld.
net als een American Bulldog. dat is ook geen FCI-erkend ras.
en dus de boerenfox, en zo zullen er wel meer zijn.
Mijn Ca de Bou is een FCI erkend ras, alleen is hij niet welkom op shows in b.v Engeland want daar is hij weer niet erkend :19:
smoekie
Zeer actief

Brigitte schreef:
Emma schreef:
we leven in nederland. en daar is pas iets een ``ras``als het FCI-erkend is. een pitbull is niet FCI-erkend. de stafford wel.
wat ze in Amerika doen, betekent niet dat dat in Nederland geld.
net als een American Bulldog. dat is ook geen FCI-erkend ras.
en dus de boerenfox, en zo zullen er wel meer zijn.
Mijn Ca de Bou is een FCI erkend ras, alleen is hij niet welkom op shows in b.v Engeland want daar is hij weer niet erkend :19:
Dan is het in Engeland geen "ras" :pffff:
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

ElieVandoorne schreef:
Volgens mij niet : zie http://www.hondenvrienden.be/forum/wetg ... in-belgie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je moet dus wel degelijk over een vergunning beschikken en dit is maar voor een beperkt aantal rashonden. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenkar" onclick="window.open(this.href);return false;
mclovin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pitbull

Ongelezen bericht door mclovin »

Martijn schreef:
wenmart20 schreef:Voor jou is dat misschien zo ..
maar voor fokkers in de xxl pitbulls krijg je het zelfde type als die daar op de foto staat hoor
Zijn die zo fokzuiver dan?

Best bijzonder voor zo'n modegrilletje.

Ja die zijn er fokzuiver met ukc en aptb stamboom.

En het is niet meer als een modegrilletje als jouw Commesaris Rex. :roll:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

mclovin schreef:
Martijn schreef:
wenmart20 schreef:Voor jou is dat misschien zo ..
maar voor fokkers in de xxl pitbulls krijg je het zelfde type als die daar op de foto staat hoor
Zijn die zo fokzuiver dan?

Best bijzonder voor zo'n modegrilletje.

Ja die zijn er fokzuiver met ukc en aptb stamboom.

Heeft Martijn een commesaris Rex? Dat wist ik niet :idea:

En die xxl pitbulls zijn natuurlijk niet de pitbulls zoals ze horen te zijn :wink:
Mensen vinden het mooi, en daarom zijn ze gaan fokken.
Maar doe mij maar zo'n type:
Afbeelding
mclovin
Vaste gebruiker

DebbieZ schreef: En ik vind opa een heeeele eng hond.:
Dat is King Lion een van de grondleggers van de xxl lijn. Helaas recent overleden maar heeft zijn bloedlijn goed verspreid.
mclovin
Vaste gebruiker

wenmart20 schreef: Ja die zijn er fokzuiver met ukc en aptb stamboom.

En die xxl pitbulls zijn natuurlijk niet de pitbulls zoals ze horen te zijn :wink:
Afbeelding[/quote]

Wat hij heeft weet ik niet maar nam aan dat de herder op zijn avatar en in zijn onderschrift van hem was. Jaren geleden Toen die serie uit kwam waren de herders in alle soorten ook niet aan te slepen net als nu de handtas hondjes.

Een xxl word op het formaat gefokt en is dan ook een lijn in de Pitbulls. Op stamboom is het gewoon een Pitbull. Dat bepaalde fokkers er andere rassen of andere uiterlijke kenmerken gaan vind ik ook jammer want dat haalt het hele sportieve uit de hond. Ik keek bij mijn honden ook zorgvuldig naar de voorouders. Een goede xxl heeft alles in huis wat een game dog ook heeft.
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

mclovin schreef:
wenmart20 schreef: Ja die zijn er fokzuiver met ukc en aptb stamboom.

Afbeelding

Wat hij heeft weet ik niet maar nam aan dat de herder op zijn avatar en in zijn onderschrift van hem was. Jaren geleden Toen die serie uit kwam waren de herders in alle soorten ook niet aan te slepen net als nu de handtas hondjes.

Een xxl word op het formaat gefokt en is dan ook een lijn in de Pitbulls. Op stamboom is het gewoon een Pitbull. Dat bepaalde fokkers er andere rassen of andere uiterlijke kenmerken gaan vind ik ook jammer want dat haalt het hele sportieve uit de hond. Ik keek bij mijn honden ook zorgvuldig naar de voorouders. Een goede xxl heeft alles in huis wat een game dog ook heeft.[/quote]

Alleen niet het lichaam om het te doen
Dus je beperkt een hond die het evt wel zou willen , maar niet kan
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
mclovin
Vaste gebruiker

Wil je zeggen dat hij geen atletisch figuur heeft en niet alles kan wat een game dog kan? Droog trainen doe ik nog niet omdat hij nog te jong is. Op de eerste foto 8 maanden en de 2e 11 maanden. Hij heeft een enorme drive en is met 11 maanden net de xxl grens van 30 kg over. Hij was overgens wel de runt dus zal niet zo zwaar als zijn broertjes worden. Maar hij heeft een enorme drive en zit niet in het verkeerde lichaam en springt boven mij uit (1.90). De bully eerder in het topic is ook niet mijn smaak.

Persoonlijk vind ik dat hele xxl gebeuren overdreven maar aangezien die Amerikanen op zoveel verschillende types kwa bouw fokken kijk ik persoonlijk naar de laatste 3 generaties in de bloedlijk. Kijk maar eens rond op een amerikaans forum. Er zijn genoeg grote working types.

AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ouders die met de kleintjes naar de speeltuin gaan zijn vast heel blij met jou... Kan je je hond je eigen spullen niet laten slopen?
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”