Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste keer loops, en toen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Doarseveld
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bastaard

Eerste keer loops, en toen?

Ongelezen bericht door Doarseveld »

Onze 'Dani' kleine x-herder van amper 6mnd is voor het eerst loops geworden.
Gisteren dachten we al ergens 2 druppels bloed te zien liggen maar vandaag echt een spoor van kleine druppeltjes in de kamer.
Nu zijn we totaal niet in paniek ofzo maar we hebben hier ook totaal geen ervaring mee.
Ik heb wel eerst gezocht naar een faq op dit forum maar kan het niet vinden.
Dus de vraag is: Hebben jullie tips voor de komende 3 weken ( ik geloof dat ik dat al ergens gelezen had) vooral wat hygiene betreft want we hebben 2 kleine kinderen.
BVD
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Eerste keer loops, en toen?

Ongelezen bericht door laeken »

Je kan de hond een speciaal broekje aandoen. Dan heb je die druppels niet. Vergeet alleen nooit om het af te doen buiten want anders plast ze in haar broek. :smile: En je moet even kijken of je hond het accepteert. Toevallig is mijn herder nu ook loops. Zij likt echter alle bloed op. Dus hier geen bloedsporen gelukkig :wink:
Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt met kleine kinderen. Mijn vorige herder bloedde ook heel erg en liet dus ook sporen achter.

Nu wel heel goed oppassen met andere honden. Ik wilde gister gaan wandelen stond er een reus van een rottweiler voor de deur. Die stond dus mijn teefje op te wachten om te dekken :smile: Vanmorgen stond er weer een hond. Die heb ik niet gezien maar ik hoor al vanaf 8 uur vanmorgen een hond janken rond het huis. Denk een boerderij-hond uit de buurt. Zal blij zijn als mevrouw weer normaal is. Ik pak dus nu de fiets en laat mijn hond zo lekker rennen. Loslaten durf ik niet omdat je niet weet hoe goed en snel sommige reuen zijn. Mijn teefje loopt sowieso nooit weg en die blijft net zo goed luisteren of ze nu wel of niet loops is. Maar reuen kunnen goed zijn. Ik heb gister de eigenaar van de rottweiler gevraagd zijn hond weg te komen halen. Hij zei, jij hebt mazzel dat je het vraagt want hij kan dekken, is ervaren en doet dat ook gewoon. Hij laat zich dan dus ook niet wegjagen of duwen door jou. Dus goddank had ik het er niet op gewaagd met naar buiten lopen :eek:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ach ze is nu een dame geworden :mrgreen:

qua hygiene : er zijn broekjes te koop waar je dan een inlegkruisje oid in kan doen, niet vergeten het broekje uit te doen als je haar uit gaat laten :F:
verder gewoon de druppeltjes die op de grond vallen netjes opruimen natuurlijk :lol1:
en het kleed elke week wassen waar ze op ligt.

Mijn honden zijn zelf al heel schoon als ze loops zijn dus daar vind ik nauwelijks wat van maar dat verschilt gewoon per hond, zeker de eerste loopsheid is voor sommige honden wat onwennig :wink:

Denk er wel goed om dat wanneer het bloed helderder wordt tot aan transparant toe dat ze dán juist vruchtbaar is, dus niet denken dat het dan over is en haar weer los laten open oid want juist dán is ze dus vruchtbaar ( reken daar ca een week voor ) en ongelukjes wil je natuurlijk voorkomen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Maar reuen kunnen goed zijn. Ik heb gister de eigenaar van de rottweiler gevraagd zijn hond weg te komen halen. Hij zei, jij hebt mazzel dat je het vraagt want hij kan dekken, is ervaren en doet dat ook gewoon. Hij laat zich dan dus ook niet wegjagen of duwen door jou. Dus goddank had ik het er niet op gewaagd met naar buiten lopen :eek:
wat flauw zeg :pffff:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Podenji schreef:
MARC_S schreef:Maar reuen kunnen goed zijn. Ik heb gister de eigenaar van de rottweiler gevraagd zijn hond weg te komen halen. Hij zei, jij hebt mazzel dat je het vraagt want hij kan dekken, is ervaren en doet dat ook gewoon. Hij laat zich dan dus ook niet wegjagen of duwen door jou. Dus goddank had ik het er niet op gewaagd met naar buiten lopen :eek:
Ik zou dat nest never nooit laten komen. Dus maak je geen illusies. Tenzij jij op de lijst wil voor de eerste 8 pups. Dan vind ik het best. Krijg je een doos aan de deur met 8 bruine koppies met de slimheid van Eva en de bruutheid van hun vader. Succes met je leven de komende 12 jaar hahaha :smile: :smile: :smile:
Zou dat gebeurd zijn dan was ik vandaag bij de dierenarts, desnoods alles eruit als dat de enige garantie is dat die pups niet komen. Was pa een laekense dan zou ik er nog over nadenken. Maar niet bij een rottie van 50 kilo :F: :neenee:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Podenji schreef:
Ik zou dat nest never nooit laten komen. Dus maak je geen illusies. Tenzij jij op de lijst wil voor de eerste 8 pups. Dan vind ik het best. Krijg je een doos aan de deur met 8 bruine koppies met de slimheid van Eva en de bruutheid van hun vader. Succes met je leven de komende 12 jaar hahaha :smile: :smile: :smile:
Zou dat gebeurd zijn dan was ik vandaag bij de dierenarts, desnoods alles eruit als dat de enige garantie is dat die pups niet komen. Was pa een laekense dan zou ik er nog over nadenken. Maar niet bij een rottie van 50 kilo :F: :neenee:
succes met mijn leven? welneeeeee ik slijt ze wel aan de boeren hier in de straat :F:
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gerrie »

Inderdaad, goed uitkijken met reuen. Toen Luna loops was, vond ik dit wel heel lastig. Ze plast en poept namelijk niet als ze aan de riem zit... maar kon haar ook niet overal loslaten natuurlijk. Dus maar flinke wandelingen aan de riem en dan voor en/of na de wandeling een stop bij het poepveldje onderaan de straat.

Heb zelf toen trouwens niet heel veel last gehad van hitsige reuen, op één keer na. Luna was namelijk loops in de warmste periode dit jaar. Wij gingen dus zwemmen en de hond ging mee. Nu kon ik haar natuurlijk wel in de gaten houden en zo gauw ze het water uit was, heeft ze ook de hele tijd aan de riem gezeten. De meeste reuen reageerden eigenlijk niet, maar er was 1 forse labrador die maar naar haar toe bleef komen. Eigenaar hem steeds ophalen, naar de andere kant van het veld, weer los, en weer terug naar Luna. Ik had de eigenaar meteen gewaarschuwd dat Luna loops was, waarop zijn reactie was: 'Oh, maar mijn hond maakt mooie puppy's hoor!' Ik weer terug: 'Dat kan wel zijn, maar die wil ik niet!' Vond het ook wel sneu voor die baas dat die hond bij hem weg bleef lopen, maar aan de andere kant: moet ik dan mijn loopse teef maar in huis opsluiten? Was ik toch ook niet echt van plan...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gerrie schreef:Inderdaad, goed uitkijken met reuen. Toen Luna loops was, vond ik dit wel heel lastig. Ze plast en poept namelijk niet als ze aan de riem zit... maar kon haar ook niet overal loslaten natuurlijk. Dus maar flinke wandelingen aan de riem en dan voor en/of na de wandeling een stop bij het poepveldje onderaan de straat.
Ik ben blij dat ik dit probleem niet heb. Ik heb op 10 minuten afstand een losloopgebied waar ik tijdens de loopsheid van Izzie 1 keer een hond ben tegengekomen. Die zag ik van ver aankomen en heb gevraagd of baasjes hem bij zich hielden. Ik heb Izzie gedurende de gehele loopsheid gewoon los in dat gebied.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie

Ongelezen bericht door Gerrie »

Zoek stok! schreef:
Gerrie schreef:Inderdaad, goed uitkijken met reuen. Toen Luna loops was, vond ik dit wel heel lastig. Ze plast en poept namelijk niet als ze aan de riem zit... maar kon haar ook niet overal loslaten natuurlijk. Dus maar flinke wandelingen aan de riem en dan voor en/of na de wandeling een stop bij het poepveldje onderaan de straat.
Ik ben blij dat ik dit probleem niet heb. Ik heb op 10 minuten afstand een losloopgebied waar ik tijdens de loopsheid van Izzie 1 keer een hond ben tegengekomen. Die zag ik van ver aankomen en heb gevraagd of baasjes hem bij zich hielden. Ik heb Izzie gedurende de gehele loopsheid gewoon los in dat gebied.
Hier verschilt het per wandeling. De ene keer loop ik een uur, kom ik geen hond tegen, de andere keer kom ik er wel 10 tegen... Nu luistert Luna goed naar 'hier', blijft ze eigenlijk sowieso zelf al stil staan als ze een andere hond ziet en zorgt ze ervoor dat ze altijd in de buurt blijft, dus kan ik haar op tijd aanlijnen, maar vond het tijdens de loopsheid toch wat enger haar zomaar los te laten lopen. Maar ja, ze moet wel haar beweging hebben en die krijgt ze niet met alleen maar wandelen aan de riem. Dus als ik in de verre omtrek niemand kon zien, heb ik haar ook wel eens los laten lopen, maar dan loop ik wel de hele tijd op te letten of er echt niets aan komt...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gerrie schreef: Dus als ik in de verre omtrek niemand kon zien, heb ik haar ook wel eens los laten lopen, maar dan loop ik wel de hele tijd op te letten of er echt niets aan komt...
Ik loop in grasland, veeeel overzicht :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Met Jules kwam liep ik toen aan de lijn..kwam er een grote labrador aanstormen :O: En nee..liep niet in een losloopgebied.
Ik Jules omhoog houden, die hond tegen mij aanspringen en Jules maar boos happen naar die hond :smile: :smile: :smile: Zouden wel hele aparte pups worden :Q:
Afbeelding
Doarseveld
geregistreerd lid

Bedankt voor alle tips, we hebben er zeker wat mee kunnen doen. Sterker nog.....nog steeds! Dani verliest nog steeds bloed dus nu al dik 3 weken. Is dit wel normaal of morgen maar eens de D:A. gaan bellen?
Doarseveld
geregistreerd lid

We hebben wel eens het idee gehad dat het wat minder werd en bloed werd ook wel bruiner en wateriger maar vanmorgen toch ook weer donkere rode druppels.
Inge O schreef:
Doarseveld schreef:Bedankt voor alle tips, we hebben er zeker wat mee kunnen doen. Sterker nog.....nog steeds! Dani verliest nog steeds bloed dus nu al dik 3 weken. Is dit wel normaal of morgen maar eens de D:A. gaan bellen?
is het tussendoor even minder geworden of gaat het al 3 weken zo door?

in het eerste geval zou ik ongerust worden, in het tweede heeft ze waarschijnlijk gewoon een lange loopsheid.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”