Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel erg geschrokken!
Moderator: moderatorteam
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Heel erg geschrokken!
Zojuist was ik met Boris op weg naar huis. We moesten met de trein. Uiteindelijk komen we op Utrecht aan en stappen uit. Niks aan de hand.
Er wordt in de verte aan het perron gewerkt waar Boris en ik langs moeten. Ik loop daar voorzichtig heen (ze waren er ook aan het lassen en had geen idee hoe Boris daar op zou reageren). Die bouwvakkers heel aardig. Zetten hun machines uit en gaan aan de kant zodat wij er langs kunnen lopen.
Dan lopen Boris en ik weer verder en na een paar meter zetten die bouwvakkers hun machines weer aan. Boris schrikt totaal niet, maar wil toch even kijken wat er toch gebeurd. Terwijl hij gewoon doorloopt kijkt hij naar achteren en draait daardoor zijn lichaam. Wil weer verder met mij mee lopen, doet een paar stapjes naar achteren en valt zo het spoor in!
Het ging allemaal zo snel. Ik snap nog steeds niet hoe het zo heeft kunnen gebeuren. We liepen niet eens écht dicht langs het spoor.
Ik had de riem nog in mijn hand, maar zijn halsband was zo afgegaan. En Boris stond daar dus ontzettend geschrokken op het spoor! :N:
Ik natuurlijk ook heel erg geschrokken ben zo het spoor op gegaan en heb hem weer op het perron gezet. Gelukkig bleef Boris netjes staan en kwam er geen trein aan. Maar dit had zo verkeerd af kunnen lopen. Ik tril nog steeds..
En afgelopen weekend tijdens de trainingsdagen hadden Charlotte en ik het net over dat het je maar zal gebeuren dat je hond los schiet op het station. Nou.. een paar dagen later maak ik het mee. Maar eens maar nooit meer dit!
Er wordt in de verte aan het perron gewerkt waar Boris en ik langs moeten. Ik loop daar voorzichtig heen (ze waren er ook aan het lassen en had geen idee hoe Boris daar op zou reageren). Die bouwvakkers heel aardig. Zetten hun machines uit en gaan aan de kant zodat wij er langs kunnen lopen.
Dan lopen Boris en ik weer verder en na een paar meter zetten die bouwvakkers hun machines weer aan. Boris schrikt totaal niet, maar wil toch even kijken wat er toch gebeurd. Terwijl hij gewoon doorloopt kijkt hij naar achteren en draait daardoor zijn lichaam. Wil weer verder met mij mee lopen, doet een paar stapjes naar achteren en valt zo het spoor in!
Het ging allemaal zo snel. Ik snap nog steeds niet hoe het zo heeft kunnen gebeuren. We liepen niet eens écht dicht langs het spoor.
Ik had de riem nog in mijn hand, maar zijn halsband was zo afgegaan. En Boris stond daar dus ontzettend geschrokken op het spoor! :N:
Ik natuurlijk ook heel erg geschrokken ben zo het spoor op gegaan en heb hem weer op het perron gezet. Gelukkig bleef Boris netjes staan en kwam er geen trein aan. Maar dit had zo verkeerd af kunnen lopen. Ik tril nog steeds..
En afgelopen weekend tijdens de trainingsdagen hadden Charlotte en ik het net over dat het je maar zal gebeuren dat je hond los schiet op het station. Nou.. een paar dagen later maak ik het mee. Maar eens maar nooit meer dit!

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Heel erg geschrokken!
Bah, eng is dat! Had het met Nilo laatst ook, die zat nog wel aan de riem maar viel tussen het perron en de trein.
Treinen, bah! :N:
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Correctie, Duitse treinen. Waarom hebben die van die stomme hoge instappen? :N:Reny schreef::N:Maeve schreef:Treinen, bah! :N:
Kan jij daar niets aan doen?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Oei, da's enorm schrikken!!
Gelukkig is het niet fout gegaan...
Mooi tuigje anders uitzoeken, in plaats van een halsband?
Mooi tuigje anders uitzoeken, in plaats van een halsband?

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Hier rijden ze niet meerMaeve schreef:Correctie, Duitse treinen. Waarom hebben die van die stomme hoge instappen? :N:Reny schreef::N:Maeve schreef:Treinen, bah! :N:
Kan jij daar niets aan doen?
En de groeten van de mannen 

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee stuur ze lekker naar het oosten johReny schreef: Hier rijden ze niet meer
- larissa85
- Actief
- Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog - Locatie: zwolle
- Contacteer:
Zo wat een schrik! :N:
gelukkig is het goed afgelopen.'
Ik ben ook weleens bang dat bono er perongeluk tussen valt, vooral omdat ie altijd zo spastisch doet in de buurt van treinen.
gelukkig is het goed afgelopen.'
Ik ben ook weleens bang dat bono er perongeluk tussen valt, vooral omdat ie altijd zo spastisch doet in de buurt van treinen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Jeetje
Daarom gebruik ik ook geen halsbanden als ze ergens heen gaan waar het druk is.
Heb nu voor James een Ruffwear tuig en dat vind ik het veiligste tuig wat ik tot nu toe heb gebruikt.
En als je hond niet te groot is, til je hem ook zo de trein in met het handvat
Dus als ik een hond mee neem in de trein, alleen met dat tuig. Op de doe dag is James ook uit een Easy dog tuig gekomen..
Die gebruik ik dus ook niet meer voor hem.
Daarom gebruik ik ook geen halsbanden als ze ergens heen gaan waar het druk is.
Heb nu voor James een Ruffwear tuig en dat vind ik het veiligste tuig wat ik tot nu toe heb gebruikt.
En als je hond niet te groot is, til je hem ook zo de trein in met het handvat
Dus als ik een hond mee neem in de trein, alleen met dat tuig. Op de doe dag is James ook uit een Easy dog tuig gekomen..
Die gebruik ik dus ook niet meer voor hem.

- Hanneke2
- Zeer actief
Oh mens, je zou een hartverzakking oplopen van de schrik. :N:
Voortaan een tuig aan, plus een halsband, en een bandje tussen tuig en halsband. Daar wurmt zelfs een compleet hysterische hond zich niet uit, en al dondert hij in een afgrond, kan je je hond altijd weer naar je toe hijsen.
Voortaan een tuig aan, plus een halsband, en een bandje tussen tuig en halsband. Daar wurmt zelfs een compleet hysterische hond zich niet uit, en al dondert hij in een afgrond, kan je je hond altijd weer naar je toe hijsen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Sita
- Zeer actief
Dat is inderdaad schrikken. Gelukkig is het goed afgelopen. 
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nou ik zie een ander beeld een hond die mee daardoor mee de afgrond in trektHanneke2 schreef:Oh mens, je zou een hartverzakking oplopen van de schrik. :N:
Man dat is toch je ergste nachtmerrie. Poeh he. Maar gelukkig heb je het snel en goed opgelost!

-
chrico
- Zeer actief
Pff gelukkig liep het goed af, je bent meteen 10 jaar ouder :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is echt een nachtmerrie. Wat eng! Fijn dat het goed is afgelopen. Je moet er toch niet aan denken...
En inderdaad, lekker een tuig aan als je reist met je hond.
En inderdaad, lekker een tuig aan als je reist met je hond.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Syllvero
Nou, gelukkig is het goed afgelopen.
Zijn Boris en jij al wat bekomen van de schrik?
Beike en ik gaan heel enkel ook wel eens met de trein.
Gelukkig is er nog nooit wat gebeurd.
Ik zorg dan ook wel dat ik nooit te dicht langs het spoor loop, als ik niet in of uit hoef te stappen.
Zijn Boris en jij al wat bekomen van de schrik?
Beike en ik gaan heel enkel ook wel eens met de trein.
Gelukkig is er nog nooit wat gebeurd.
Ik zorg dan ook wel dat ik nooit te dicht langs het spoor loop, als ik niet in of uit hoef te stappen.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Gelukkig is het goed afgelopen!
-
Lillith
- Zeer actief
Dat had je snel weer opgelost, en daarna de schrik!!
OV hebben ze hier ook altijd een tuigje aan, wel zo veilig.
Ik spring niet even op de rails
OV hebben ze hier ook altijd een tuigje aan, wel zo veilig.
Ik spring niet even op de rails
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Om een hartverzakking te krijgen
.
Gelukkig is het goed afgelopen en heb je hoogstens wat grijze haren.
Gelukkig is het goed afgelopen en heb je hoogstens wat grijze haren.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Aiiii :N: dat is goed voor dagen hartkloppingen 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
:N: ook een van mijn nachtmerries als ik met Joris over het station loop. Ik doe hem altijd een tuig aan en als het druk is draag ik hem, vooral bij het in- en uitstappen. Meneertje is het daar niet mee eens, die kan best lopen vindt ie, maar het zal je maar gebeuren dat hij niet goed springt door de drukte en hij tussen trein en perron valt :N:
- Yai
- Zeer actief
Ga vanmiddag direct een mooi (goed vastzittend!) tuigje kopen! Boris en ik gaan vrij vaak met de trein en wil dit zeker niet nog een keer meemaken.
Boris was vanochtend gelukkig weer helemaal de oude en merk niks van zijn uitstapje op het spoor. Ikzelf heb nog wel redelijk vaak dat ik er weer de kriebels van krijg. Maar direct ben ik ook weer gelukkig dat er niks gebeurd is. Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als Boris in paniek was geraakt en weg was gaan rennen of iets dergelijks!
Boris was vanochtend gelukkig weer helemaal de oude en merk niks van zijn uitstapje op het spoor. Ikzelf heb nog wel redelijk vaak dat ik er weer de kriebels van krijg. Maar direct ben ik ook weer gelukkig dat er niks gebeurd is. Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als Boris in paniek was geraakt en weg was gaan rennen of iets dergelijks!

- Yai
- Zeer actief
Oh, dat lijkt me ook vreselijk! Hoe heb je Nilo er weer tussenuit gekregen? Aan zijn riem weer omhoog hijsen?Maeve schreef:Bah, eng is dat! Had het met Nilo laatst ook, die zat nog wel aan de riem maar viel tussen het perron en de trein.

-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik vind dit tuigje dus erg fijn.. heb James wel vaker meegenomen in de trein en hij wil niet opgetild worden..is dus ook al bijna een keer tussen de trein en het perron gevallen.Yai schreef:Ga vanmiddag direct een mooi (goed vastzittend!) tuigje kopen! Boris en ik gaan vrij vaak met de trein en wil dit zeker niet nog een keer meemaken.
Met dit tuigje kan je hem helpen de trein inspringen door aan het handvat vast te houden..of je kan hem er helemaal intillen.
Misschien niet het mooiste tuigje, maar wel veilig.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig stonden er ook veel mensen bij die enorm schrokken dus die seinden de conducteur in (trein uitgezet) en samen met wat anderen hebben we hem omhoog gehesen want met een beetje pech kon hij ook uit zn halsband glippen. Maar ging goed dusYai schreef:Oh, dat lijkt me ook vreselijk! Hoe heb je Nilo er weer tussenuit gekregen? Aan zijn riem weer omhoog hijsen?Maeve schreef:Bah, eng is dat! Had het met Nilo laatst ook, die zat nog wel aan de riem maar viel tussen het perron en de trein.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Gadverdamme, je schrikt je echt het lazerus :N:
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vreselijk he,
wij hebben dat met onze oude hond vroeger ook een keer gehad.
Vrij verre uitstap en ze sprong net mis.
Ook tussen perron en trein in, gelukkig was het de laatste halte.
wij hebben dat met onze oude hond vroeger ook een keer gehad.
Vrij verre uitstap en ze sprong net mis.
Ook tussen perron en trein in, gelukkig was het de laatste halte.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- basje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog
Dat is zeker schrikken. Gelukkig goed afgelopen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Bah wat een horror verhaal.
Wij hadden onze honden in de bergen ook altijd een tuigje aan. Toch net iets veiliger.
Wij hadden onze honden in de bergen ook altijd een tuigje aan. Toch net iets veiliger.

- *tweety*
- Zeer actief
Daarom doe ik dus 2 halsbanden om bij Yvar als ik met de trein ga en maak de riem aan beide halsbanden vast.
Je reinste nachtmerrie, gelukkig maar dat het goed is afgelopen, niet meer aan denken.
Je reinste nachtmerrie, gelukkig maar dat het goed is afgelopen, niet meer aan denken.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Yai
- Zeer actief
Dit tuigje zit er inderdaad erg fijn en stevig uit! Waar heb je die gekocht? Gewoon bij een dierenwinkel of op internet? Ik was vanmiddag langs verschillende dierenwinkels gegaan en kon deze niet vinden! Ook even op internet gekeken, maar zag hem nergens. Misschien heb ik niet goed gezocht?_Inge_ schreef:Ik vind dit tuigje dus erg fijn.. heb James wel vaker meegenomen in de trein en hij wil niet opgetild worden..is dus ook al bijna een keer tussen de trein en het perron gevallen.
Met dit tuigje kan je hem helpen de trein inspringen door aan het handvat vast te houden..of je kan hem er helemaal intillen.
Misschien niet het mooiste tuigje, maar wel veilig.
Heb nu een ander stevig tuigje gekocht die Boris vanavond direct al mag uitproberen!