Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En toen moest je van de camping af .....!!!!!!
Moderator: moderatorteam
- natascha26
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler & Kangal
- Aantal honden: 2
En toen moest je van de camping af .....!!!!!!
Zijn net terug van een heerlijke vakantie met de honden.
Meerdere landen hebben we gezien met onze camper en de honden zij lekker mee geweest en hebben er echt geen kind aan gehad zeg maar.
Van te voren heb ik goed voor de verschillende landen de invoer wetten nagekeken want een Rottweiler en Kangal zijn misschien niet overal welkom.
Met de juiste entingen, paspoorten, chip, verzekeringen en voor de honden in Frankrijk een muilkorf zijn we dan op weg gegaan.
Komen we bij een camping aan in zuid Frankrijk en ik geef netjes bij aankomst aan dat we twee honden bij hebben....geen enkel probleem zegt die man en ik betaal ook netjes voor ze bij, zoals het hoort.
Zetten de camper op de aangewezen plek en mijn vriend gaat lekker even zwemmen in de zee, want we hadden al ongeveer weer 500 km gereden die dag.
Ik neem de honden mee uit buiten de camping want daar mochten ze niet op het strand en buiten de camping wel..dus zo gezegd zo gedaan.
Kom ik weer bij de camping aangelopen word ik glijk geroepen door de security of ik de honden wel heb aangegeven , ja natuurlijke en ik liet hem het betaalbewijs zien.
Zegt hij ineens dat een Rottweiler verboden is in Frankrijk en waar ik wel niet mee bezig was hem op de camping mee te nemen en dat we gelijk konden vertrekken.
Ik loop dus terug naar mijn vriend bij de camper en leg hem het verhaal uit en dat we dus meteen moesten vertrekken.
Hij is nog even naar voren geloipen wat het probleem nu is want dat een Rottweiler niet verboden was in Frankrijk en waarom hij dan niet vroeg wat voor een hond iemand bij heeft.
De man van de receptie zei dus: ik dacht dat het twee kleine honden waren, maar als je dat niet vraagt weet je dat toch ook niet.
Afijn we konden dus wel vertrekken en ik vond dit wel zo belachelijk er liepen wel grote andere herders en labradors en dergelijke die waen niet gevaarlijk, maar wij kopnden wel gaan met die twee van ons.
Ik vond het zo ontzettend oneerlijk, maar goed.....sorry moest toch even klagen, zorg je dat je alle regels netjes nakomt en goed bent voorbereid en moet je nog weg!!
Afijn verder was de vakantie dan wel weer heel geslaagd
Meerdere landen hebben we gezien met onze camper en de honden zij lekker mee geweest en hebben er echt geen kind aan gehad zeg maar.
Van te voren heb ik goed voor de verschillende landen de invoer wetten nagekeken want een Rottweiler en Kangal zijn misschien niet overal welkom.
Met de juiste entingen, paspoorten, chip, verzekeringen en voor de honden in Frankrijk een muilkorf zijn we dan op weg gegaan.
Komen we bij een camping aan in zuid Frankrijk en ik geef netjes bij aankomst aan dat we twee honden bij hebben....geen enkel probleem zegt die man en ik betaal ook netjes voor ze bij, zoals het hoort.
Zetten de camper op de aangewezen plek en mijn vriend gaat lekker even zwemmen in de zee, want we hadden al ongeveer weer 500 km gereden die dag.
Ik neem de honden mee uit buiten de camping want daar mochten ze niet op het strand en buiten de camping wel..dus zo gezegd zo gedaan.
Kom ik weer bij de camping aangelopen word ik glijk geroepen door de security of ik de honden wel heb aangegeven , ja natuurlijke en ik liet hem het betaalbewijs zien.
Zegt hij ineens dat een Rottweiler verboden is in Frankrijk en waar ik wel niet mee bezig was hem op de camping mee te nemen en dat we gelijk konden vertrekken.
Ik loop dus terug naar mijn vriend bij de camper en leg hem het verhaal uit en dat we dus meteen moesten vertrekken.
Hij is nog even naar voren geloipen wat het probleem nu is want dat een Rottweiler niet verboden was in Frankrijk en waarom hij dan niet vroeg wat voor een hond iemand bij heeft.
De man van de receptie zei dus: ik dacht dat het twee kleine honden waren, maar als je dat niet vraagt weet je dat toch ook niet.
Afijn we konden dus wel vertrekken en ik vond dit wel zo belachelijk er liepen wel grote andere herders en labradors en dergelijke die waen niet gevaarlijk, maar wij kopnden wel gaan met die twee van ons.
Ik vond het zo ontzettend oneerlijk, maar goed.....sorry moest toch even klagen, zorg je dat je alle regels netjes nakomt en goed bent voorbereid en moet je nog weg!!
Afijn verder was de vakantie dan wel weer heel geslaagd
-
Ayurveda
- Zeer actief
Re: En toen moest je van de camping af .....!!!!!!
Belachelijk!!!
ik zou zowiezo een klacht indiennen en je hebt ook van die sites waar je op kan zetten hoe een bepaalde bestemming is, zou het daar zeker bij zetten!!!

ik zou zowiezo een klacht indiennen en je hebt ook van die sites waar je op kan zetten hoe een bepaalde bestemming is, zou het daar zeker bij zetten!!!

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Een rottweiler is in Frankrijk NIET verboden maar er geldt wel een muilkorfverplichting in het openbaar. In principe hadden ze jullie daar dus op moeten wijzen en niet mogen wegsturen. Een rottweiler geld hier als een 'categorie 2' hond en moet net als enkele andere rassen gemuilkorfd worden.
Sandra

- natascha26
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler & Kangal
Nee ben bang dat ik er ook niks tegen kan doen , maar vind het toch wel erg jammer.
Ik had mijn Rottweiler ook gemuilkorfd omdat dit inderdaad verplicht is en was ook al express goed voorbereid van huis gegaan dacht ik.
Jammer genoeg liep het even anders en pas op hoor voor mijn gevaarlijke beestjes ze
likken je dood hoor!!!
Ik snap ook wel dat ik hier geen last van had met een ander type hond maar er liepen ook herders en weet ik het nog en dat was blijkbaar voor hun toch anders.
Maar verder hebben we een heerlijke vakantie gehad met ze en echt genoten!
Ik had mijn Rottweiler ook gemuilkorfd omdat dit inderdaad verplicht is en was ook al express goed voorbereid van huis gegaan dacht ik.
Jammer genoeg liep het even anders en pas op hoor voor mijn gevaarlijke beestjes ze
Ik snap ook wel dat ik hier geen last van had met een ander type hond maar er liepen ook herders en weet ik het nog en dat was blijkbaar voor hun toch anders.
Maar verder hebben we een heerlijke vakantie gehad met ze en echt genoten!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heel vervelend.
Bereidt je je zo goed voor, loop je nog tegen dit soort onzin aan.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Hier in Nederland gebeurd het ook hoor,maar dan staat er vaak bij honden in overleg.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Hè bah, dat is dan toch een domper 
-
mwillow
Absurd zeg.......dan moeten ze dat toch duidelijk bij de boekingsgegevens melden, lijkt me. Onvoorstelbaar dat ze je zomaar van een camping af gooien.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Belachelijk. Maar wel typisch Frans, ze hebben het niet op grote honden. Ik moet ook altijd bij aankomst op de camping aangeven hoe groot de honden zijn en dan moet ik de grote hond toch vooral ook maar goed bij me houden. Van de 10 campings maken 8 geen probleem en 2 wel. Ik zou het in het vervolg direct melden als je op een camping komt: twee grote honden. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby