jepMarion. schreef:Ik heb werkelijk de hele dag non-verbale communicatie met mijn honden. En zij begrijpen mij en ik hun. Dus ik ben ook een dog-whisperer?rubyred schreef:Het is non-verbale communicatie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Millan naar nederland
Moderator: moderatorteam
- Bever
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
- Contacteer:
Re: Cesar Millan naar nederland
-
Marion.
Dan ga ik nu maar visitekaartjes laten drukken. Zo te horen van rubyred is dat vreselijk bijzonder, dus daar ga ik maar klein geld van maken.Bever schreef:jepMarion. schreef:Ik heb werkelijk de hele dag non-verbale communicatie met mijn honden. En zij begrijpen mij en ik hun. Dus ik ben ook een dog-whisperer?rubyred schreef:Het is non-verbale communicatie.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
James was er niet van onder de indrukcorason del perro schreef:Hmz ik wel hoor van CM heb mezelf een copietje van hem uitgezochtMarion. schreef:Heb jij aandelen Cesar Millan soms? Ik kan niet zeggen dat ik geil wordt van het aanzien van Martin Gaus, maar net zo min als van onderdeurtje César Millan hoorrubyred schreef:Alleen al die kop van M.Gaus en hoe hij praat, brrrrr, niet echt van een hoog niveau.![]()
![]()
Ik denk dat alberto net zo klein is

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja ik had het over uiterlijk he 
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
tuuuurlijkcorason del perro schreef:Ja ik had het over uiterlijk he

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
corason del perro schreef: Hmz ik wel hoor van CM heb mezelf een copietje van hem uitgezocht![]()
![]()
Ik denk dat alberto net zo klein is

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
gênant
ordinair
idem
imbeciele
routine
ordinair
idem
imbeciele
routine
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
OnbeschaafdMartijn schreef:Er is echt niets, maar dan ook helemaal niets vlot of leuk aan. Het is alleen maar ordinair.
edit*toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 31 aug 2010 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Martijn schreef:freskin schreef:OnbeschaafdMartijn schreef:Er is echt niets, maar dan ook helemaal niets vlot of leuk aan. Het is alleen maar ordinair.
Dank.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Hij heeft helemaal geen gave. Hij is alleen niet bang van honden, en hij straft ze vaak in bepaalde passiviteit, en voor de show zoeken ze uiteraard ook bepaalde type mensen en honden uit. Ik snap niet waarom mensen denken dat hij op een of andere manier zo bijzonder is.Maar men zegt dat wel over hem dat hij een gave heeft net zoals andere whisperers.
Whisperers kunnen dieren lezen.
Tuurlijk, hij doet ook goede dingen (bvb de aflevering met de hond zonder voorpoten, de rolstoel aanleren was grotendeels okay). Maar hij verricht echt geen wonderen of zo. De hele term "fluisteraar" is al zo zweverig, het zijn gewoon trainers.
Als ze nou MG, CM of Klaas heten.
Die een bepaalde aantrekkingskracht hebben op publiek, en die commercieel ingesteld zijn.
Denken jullie dat CM een eigen programma had gehad als zij een 40-jarige boven gemiddelde gewicht zijnde doorsnee vrouw was geweest? Niet dus. Het is een show. Soms grappig, soms erg irritant, maar een show.
Ik zou liever naar een informatieve programma kijken van iemand die echt goed is met gedrag van dieren, en waar een goede opbouw van veranderen van gedrag te zien is, maar dat is helaas voor de grote publiek minder aantrekkelijk dan een minimannetje die best wel grappig probeert te doen. En dat is normaal, ik kijk ook schaamteloos naar programma's die puur voor vermaak zijn zoals Take me Out en South Park.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat ben ik niet met je eens, hij kan heel veel met lichaamstaal... dat kan niet iedereen en dat is zeker geen vermaak tv dit... hier kunnen heel veel mensen iets van leren, zelfs wij met ons iets bovengemiddelde hondverstand...Minna schreef:Hij heeft helemaal geen gave. Hij is alleen niet bang van honden, en hij straft ze vaak in bepaalde passiviteit, en voor de show zoeken ze uiteraard ook bepaalde type mensen en honden uit. Ik snap niet waarom mensen denken dat hij op een of andere manier zo bijzonder is.Maar men zegt dat wel over hem dat hij een gave heeft net zoals andere whisperers.
Whisperers kunnen dieren lezen.![]()
Tuurlijk, hij doet ook goede dingen (bvb de aflevering met de hond zonder voorpoten, de rolstoel aanleren was grotendeels okay). Maar hij verricht echt geen wonderen of zo. De hele term "fluisteraar" is al zo zweverig, het zijn gewoon trainers.
Die een bepaalde aantrekkingskracht hebben op publiek, en die commercieel ingesteld zijn.
Denken jullie dat CM een eigen programma had gehad als zij een 40-jarige boven gemiddelde gewicht zijnde doorsnee vrouw was geweest? Niet dus. Het is een show. Soms grappig, soms erg irritant, maar een show.
Ik zou liever naar een informatieve programma kijken van iemand die echt goed is met gedrag van dieren, en waar een goede opbouw van veranderen van gedrag te zien is, maar dat is helaas voor de grote publiek minder aantrekkelijk dan een minimannetje die best wel grappig probeert te doen. En dat is normaal, ik kijk ook schaamteloos naar programma's die puur voor vermaak zijn zoals Take me Out en South Park.
Ik gebruik bijv. nu ook dingen bij mijn pupsel die ik van hem gezien heb... kijken hoe het uitpakt... pupsel is nog mooi 'leeg' dus geen opgedane ervaringen... kun je goed kijken hoe iets uitpakt...En ikmoet zeggen dat het heel goed werkt tot op heden...
Natuurlijk verricht hij geen wonderen, maar hij laat wel heel duidelijk zien waar wij het over het algemeen verkeerd doen...
de hond niet als hond zien maar als gelijkwaardige... en dat is hij niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
En dan al die engelse namen.............zoals Cleo.Martijn schreef:rubyred schreef:Al die engelse termen die hier op het hollandse forum om je oren vliegen, wat zal Martijn het moeilijk hebben........
(Smilies, farm food fresh, forumcookies etc.)
Kind, het is vreselijk.
Nederland is een wellustig op een gestreepte en gesterde dildo in de vorm van het Vrijheidsbeeld zuigende vrouw Antje geworden.
Het is TE triest voor woorden.
De hele Franse tijd heeft die invloed niet op de taal gehad en die waren hier. De Spanjaarden idem.
Kennelijk is dat imbeciele televisiegeloer ingrijpender dan alle bezettingsmachten die hier ooit geweest zijn.
Het zieligste is nog dat mensen het raar vinden als je liever hebt dat mensen je in je eigen taal aanspreken. Is dat in Frankrijk raar? In Amerika?
Nee. Maar Nederlanders beginnen meteen te kreunen als ze drie woorden Engels met iemand kunnen wisselen.
Het is doodnormaal geworden om vaker uit een andere taal te moeten grijpen dan de eerste de beste asielzoeker.
Zo gênant! Ik ben helemaal voor het op prijs stellen van andere culturen maar hoe ga je die waarderen als je je eigen taal en cultuur routinematig onder schijt?
Ik ben die zelfbedachte neptaalachterstand meer dan zat. Als je bij je oma zit kun je ook gewoon Nederlands spreken dus doe alsjeblieft normaal.
Er is echt niets, maar dan ook helemaal niets vlot of leuk aan. Het is alleen maar ordinair.
Wat in zuid-Korea eng is is het hier ook gewoon.
- rubyred
- Zeer actief
Ben ik niet met je eens. Als je goed zou kijken dan zie je dat bij sommige honden het gedrag direct veranderd als hij binnen komt en de reaktie van de baasje is dan 'wow, how did you do that'???Minna schreef:Hij heeft helemaal geen gave. Hij is alleen niet bang van honden, en hij straft ze vaak in bepaalde passiviteit, en voor de show zoeken ze uiteraard ook bepaalde type mensen en honden uit. Ik snap niet waarom mensen denken dat hij op een of andere manier zo bijzonder is.Maar men zegt dat wel over hem dat hij een gave heeft net zoals andere whisperers.
Whisperers zijn trainers maar dan met een gave wat ze net iets anders maakt dan normale trainers.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Denk dan Martijn Leo tegen de assistente van de dierenarts zei.
Maar die dame bleef met haar nagel tussen de c hangen.
Zat vast ondertussen te sms'en naar haar vriendje.
In die tijd was er nog geen multietaxen.
Maar die dame bleef met haar nagel tussen de c hangen.
Zat vast ondertussen te sms'en naar haar vriendje.
In die tijd was er nog geen multietaxen.
- rubyred
- Zeer actief
En dat is wel goed?Martijn schreef:rubyred schreef:
En dan al die engelse namen.............zoals Cleo.
Dat lijkt me toch een vrij duidelijk geval van grieks. Maar goed...
Cleo is trouwens een ontzettend populaire naam in engels-talige landen.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Cleo is een Engelse meisjesnaam. Het betekent `vader`s glorie`. Extra info: Waar word het gebruikt? De naam Cleo wordt voornamelijk gebruikt in Engelstalige landen. Het is een verkorte vorm van Cleopatra, gebruikt in het oude Griekenland en in Engelstalige landen. Uit Oud Engels. 'Martijn schreef:rubyred schreef:
Het is toch wel een Engelse naam dus?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee joh, mijn trainer verkondigd al jaren hetzelfde, het is ook niet nieuw wat hij zegt hoor, het is iets wat al jaren bekend is maar nu door hem weer even populairder wordt.rubyred schreef:Whisperers zijn trainers maar dan met een gave wat ze net iets anders maakt dan normale trainers.
Hij heeft geen gave is gewoon een doodnormale hondentrainer die het goed kan overbrengen. Dat laatste schort het nl. vaak aan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Dick ook, dat zegt genoeg lijkt mij.rubyred schreef:En dat is wel goed?Martijn schreef:rubyred schreef:
Cleo is trouwens een ontzettend populaire naam in engels-talige landen.
- rubyred
- Zeer actief
Als je zo chauvinistisch bent zou je de hond geen Cleo noemen maar Truus ofzo.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
TRÚÚS, pak de bal! Pak hem dan Trúús! TRÚÚS kom Híer!Nanna schreef:rubyred schreef:Als je zo chauvinistisch bent zou je de hond geen Cleo noemen maar Truus ofzo.![]()
Zo heet mijn moeder
TRÚÚÚÚÚÚÚÚÚS

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Nanna schreef:rubyred schreef:Als je zo chauvinistisch bent zou je de hond geen Cleo noemen maar Truus ofzo.![]()
Zo heet mijn moeder
- rubyred
- Zeer actief
Nederlanders doen niet anders, kijk maar om je heen, men heeft een hekel aan amerika maar ondertussen wordt bijna alles van amerika gekopieerd, als je ziet hoeveel engels er wel niet in de reclame wereld wordt gebruikt, alle amerikaanse tv programma's etc. Ik vraag me af hoe je daar dan mee omgaat als je je al zo druk maakt over het woordje dog whisperer. ('k weet zeker dat het zo ook heet op tv)Martijn schreef:Ik ben niet chauvinistisch. Ik vind het alleen niet nodig om een taal dusdanig te verkrachten.rubyred schreef:Als je zo chauvinistisch bent zou je de hond geen Cleo noemen maar Truus ofzo.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
bennie schreef:gênant
ordinair
idem
imbeciele
routine
Merde
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom moet je dat constant herhalen dan? Ik weet wel zeker dat meer mensen hem kennen als Cesar Millan dan als de Dog Whisperer. Dus waarom kun je hem niet gewoon CM noemen?rubyred schreef:Nederlanders doen niet anders, kijk maar om je heen, men heeft een hekel aan amerika maar ondertussen wordt bijna alles van amerika gekopieerd, als je ziet hoeveel engels er wel niet in de reclame wereld wordt gebruikt, alle amerikaanse tv programma's etc. Ik vraag me af hoe je daar dan mee omgaat als je je al zo druk maakt over het woordje dog whisperer. ('k weet zeker dat het zo ook heet op tv)Martijn schreef:Ik ben niet chauvinistisch. Ik vind het alleen niet nodig om een taal dusdanig te verkrachten.rubyred schreef:Als je zo chauvinistisch bent zou je de hond geen Cleo noemen maar Truus ofzo.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ik vind namen nog wat anders. Ik heet trouwens in het echt ook Jacky en niet Sjaakie of sjakkie of wat ze er allemaal van maken.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Dit vind ik toch een beetje jammer - CM is gewoon iemand met een heel erg zelfverzekerde houding, een geweldig gevoel voor timing (oh sorry, de juiste keuze van het tijdstiprubyred schreef:Ben ik niet met je eens. Als je goed zou kijken dan zie je dat bij sommige honden het gedrag direct veranderd als hij binnen komt en de reaktie van de baasje is dan 'wow, how did you do that'???Minna schreef:Hij heeft helemaal geen gave. Hij is alleen niet bang van honden, en hij straft ze vaak in bepaalde passiviteit, en voor de show zoeken ze uiteraard ook bepaalde type mensen en honden uit. Ik snap niet waarom mensen denken dat hij op een of andere manier zo bijzonder is.Maar men zegt dat wel over hem dat hij een gave heeft net zoals andere whisperers.
Whisperers zijn trainers maar dan met een gave wat ze net iets anders maakt dan normale trainers.
En hoe komt het dat hij dan het gedrag van vreemde honden bij binnenkomst al kan veranderen? Twee dingen - hij is vreemd, dus de hond zal een andere reactie tegen hem geven dan tegen bekenden/zijn baasjes. En vreemde ogen dwingen. Daarnaast komt hij al binnen met een zelfverzekerde en totaal niet bange houding én (kijk nog maar eens goed naar de afleveringen) hij reageert zeker in die eerste kennismaking meestal helemaal niet op de hond. Die wordt compleet genegeerd. En hoeveel mensen doen dat nou eigenlijk? Ik denk dat honden daarom gelijk al heel anders op hem reageren dan op jou en mij. Of denk je dat hij de honden iets speciaals toefluistert?

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Eens, hij gebruikt juist zijn nuchtere verstand in plaats van al die hakuna matata.Lothian schreef:Dit vind ik toch een beetje jammer - CM is gewoon iemand met een heel erg zelfverzekerde houding, een geweldig gevoel voor timing (oh sorry, de juiste keuze van het tijdstiprubyred schreef:Ben ik niet met je eens. Als je goed zou kijken dan zie je dat bij sommige honden het gedrag direct veranderd als hij binnen komt en de reaktie van de baasje is dan 'wow, how did you do that'???
Whisperers zijn trainers maar dan met een gave wat ze net iets anders maakt dan normale trainers.) en veel gevoel voor het lezen van lichaamstaal. Daar is niets mystieks aan en ik vind het ook totaal onnodig dat dat er van gemaakt wordt. Want daarmee zeg je in feite dat wij gewone stervelingen het nooit zullen leren (ik heb immers geen telepathisch lijntje met mijn hond). En je onderschat de communicatie die, zonder gezweef, tussen mens en hond kan bestaan. Het is geen gave, het is een talent.
En hoe komt het dat hij dan het gedrag van vreemde honden bij binnenkomst al kan veranderen? Twee dingen - hij is vreemd, dus de hond zal een andere reactie tegen hem geven dan tegen bekenden/zijn baasjes. En vreemde ogen dwingen. Daarnaast komt hij al binnen met een zelfverzekerde en totaal niet bange houding én (kijk nog maar eens goed naar de afleveringen) hij reageert zeker in die eerste kennismaking meestal helemaal niet op de hond. Die wordt compleet genegeerd. En hoeveel mensen doen dat nou eigenlijk? Ik denk dat honden daarom gelijk al heel anders op hem reageren dan op jou en mij. Of denk je dat hij de honden iets speciaals toefluistert?
- rubyred
- Zeer actief
Waarom moet je dat constant herhalen dan? Ik weet wel zeker dat meer mensen hem kennen als Cesar Millan dan als de Dog Whisperer. Dus waarom kun je hem niet gewoon CM noemen?[/quote]
Hoe heet zijn show op nederlandse tv?
Hoe heet zijn show op nederlandse tv?
- rubyred
- Zeer actief
Maar zelfs dat moet je zelf weten. Maar als je op een Nederlands forum komt praten heb ik liever dat je al die rare neppigheid lekker in je nachtkastje laat. Samen met alle andere fantasieartikelen die je gebruikt als je je ware zelf even wil vergeten en het voor je hoogtepuntje even nodig hebt om te doen alsof je Patricia Paay bent.[/quote]
Heb je het echt nou alleen over de woorden 'dog whisperer'?
Heb je het echt nou alleen over de woorden 'dog whisperer'?