Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet ik doen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ayurveda
Zeer actief

Re: Wat moet ik doen

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jeetje wat sneu voor die hond! :ugh:
Afbeelding
clau
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kruising mechelse/duitse herder

Ongelezen bericht door clau »

We hebben hem een jaar gehad, en nogmaals ik ben altijd herders honden gewent dus ik weet wel hoe en wat. Maar mijn kinderen moet ik er na een jaar toch bij kunnen vertrouwen, zoniet klinkt heel hard maar dan gaat die weer weg(heeft mij heel moeite gekost en nog steeds) We hebben bewust voor deze hond gekozen omdat hij opgegroeid was tussen kinderen.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

clau schreef:We hebben hem een jaar gehad, en nogmaals ik ben altijd herders honden gewent dus ik weet wel hoe en wat. Maar mijn kinderen moet ik er na een jaar toch bij kunnen vertrouwen, zoniet klinkt heel hard maar dan gaat die weer weg(heeft mij heel moeite gekost en nog steeds) We hebben bewust voor deze hond gekozen omdat hij opgegroeid was tussen kinderen.
Je schrijft eerder dat de problemen pas na de vakantie van je man begonnen zijn :19: .
En dat hij dit alleen bij je man doet, niet bij de kinderen :19: .
Maar de hond is al weg, begrijp ik?
Afbeelding
Iedere dag feest!
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

:blauwoog: weer een trauma voor het beestje erbij.....zonde... :ugh:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

clau schreef:We hebben hem een jaar gehad, en nogmaals ik ben altijd herders honden gewent dus ik weet wel hoe en wat. Maar mijn kinderen moet ik er na een jaar toch bij kunnen vertrouwen, zoniet klinkt heel hard maar dan gaat die weer weg(heeft mij heel moeite gekost en nog steeds) We hebben bewust voor deze hond gekozen omdat hij opgegroeid was tussen kinderen.
Ik ben niet tegen herplaatsen, maar als een hond van de ene op de andere dag ander gedrag gaat vertonen terwijl hij al een jaar bij jullie is snap ik niet dat je niet meer moeite doet om te achterhalen waar het aan ligt. Voor hetzelfde geld heeft hij ergens pijn waardoor zijn gedrag anders is.
Als mijn hond pijn heeft gromt hij ook tegen me, kan ik wel heel eng gaan vinden dat hij ineens tegen me gromt.. en honden horen niet naar bazen te grommen wordt vaak gezegd... maar ik weet dat hij op dat moment aangeeft dat er wat mis is met hem.. Hij doet het niet omdat hij ineens mij te grazen wil nemen.. of ineens niet meer te vertrouwen is.
Maar de hond is al weg. Terug naar het asiel of heb je een ander adres voor hem kunnen vinden?
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Ik heb mijn hond nog (lang) geen jaar, maar een hond kun je nooit blind vertrouwen met je kinderen en je kinderen niet met de hond. Voor beide partijen is dat een te grote verantwoordelijkheid. Als je dat een vereiste vindt, denk ik dat je moet wachten tot je kinderen een heel stuk ouder zijn.

En heb je wel bedacht dat de buurkinderen de hond mss gepest hebben oid waardoor hij gromt? Ik vind het jammer dat je een hond al na een weekje strubbelingen wegdoet, zo'n hond is na een jaar helemaal gewend en nu kan hij wéér een ander huisje zoeken :ugh:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

jammer dit.

als je had doorgezet, en aan de problemen had gewerkt, hadden jullie misschien wel een veel grotere band met de hond kunnen krijgen. een GT had jullie misschien wel heel goed op weg kunnen helpen.
nu is het voor de hond veel moeilijker geworden om hun toekomstige baasjes opnieuw te vertrouwen. want dat vertrouwen raakt steeds meer weg.

denk niet dat een pup makkelijker is. juist niet.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”