Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine "bobbeltjes"

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Kleine "bobbeltjes"

Ongelezen bericht door Marloes* »

Ik weet eigenlijk helemaal niet of het wel medisch is, maar ik zet het toch maar hier neer.
Bo heeft de laatste tijd (lees de laatste maand) last van kleine "bobbeltjes" Het zijn eigenlijk een soort hele kleine harde plekjes.
Ze heeft er verder niet echt pijn aan, je kan er gewoon overheen aaien, maar ze krabt ze wel zo af en toe open, dus ik denk dat het wel jeukt.
De "bobbeltjes" zitten eigenlijk overal. Vooral net onder haar kop. Verder op haar rug, in haar oren en bij 1 voorpoot.
Is dit iets waarvoor je een zalfje ofzo bij de DA moet gaan halen, is het iets ernstigers, of gaat het vanzelf over?
Ik was eigenlijk van plan vanmiddag of morgen even bij de buurvrouw die DA is langs te lopen, maar was benieuwd of iemand hier er ervaring mee of kennis over had.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Kleine "bobbeltjes"

Ongelezen bericht door freskin »

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar het kunnen ook geen bultjes zijn van een tekenbeet? Als je een teek weghaalt blijft er vaak een hard bultje over die na verloop van tijd verdwijnt. Maar je hebt het over meerdere bultjes? Het kan ook een reactie zijn op b.v hooimiijt die in grassen voorkomt. Kortom: heel moeilijk iets van te zeggen als je de hond niet kan zien. Ik zou het toch voor de zekerheid even na laten kijken :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Klinkt als een allergische reactie. Heeft je hond dit altijd al, zijn er omstandigheden verandert waarna je hond het kreeg? Zoals bv andere voeding, leeftijdsfase, nieuwe mand ed. Ik zou er even mee naar de DA gaan.
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marloes* »

bennie schreef:Klinkt als een allergische reactie. Heeft je hond dit altijd al, zijn er omstandigheden verandert waarna je hond het kreeg? Zoals bv andere voeding, leeftijdsfase, nieuwe mand ed. Ik zou er even mee naar de DA gaan.
Zelfde voeding, zelfde mand, nu 1 jaar en 2 maanden..
Overigens zijn het niet heel veel bultjes, ik denk een stuk of 5 a 6.
@Freskin: Wij hebben slechts 1 teek weggehaald, en dacht daar voor de rest ook niet echt snel aan omdat er geen zwart puntje inzat..
Morgenmiddag even DA.
Ze heeft er trouwens totaal geen last van, is niet slomer en toont niet dat ze pijn heeft terwijl ze dat normaal best overdrijft.
MvdB
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en Sharpei

Ongelezen bericht door MvdB »

Kunnen het niet een soort talgbultjes zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”