Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke wandeling gehad

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Leuke wandeling gehad

Ongelezen bericht door chrico »

Ik moest wachten op iemand een uur lang en dacht, ik neem de honden mee dan laat ik die meteen uit. Maar ik ken de omgeving daar niet echt, een beetje maar :mrgreen:
Ik vind een leuke plek en begin de wandeling met Nikan en Shaina. Heerlijk, heel stil en vooral droog. Aan mijn rechterhand lag een begraafplaats en ik dacht ik ga kijken of ik een rondje kan maken dan vind ik de auto ook weer makkelijk terug en ja hoor dat lukte. Ruim op de helft zie ik iemand met een hond. Man lijnt de hond snel aan en ik dacht nog wauw wat netjes. Kom ik dichterbij blijft hij braaf midden op het pad zitten met een fixerende labradorreu die uiteindelijk bij langsgaan helemaal uit zijn plaat gaat. Man zegt, hij doet niets hoor maar hij heeft alleen maar een grote mond. Dus ik heel droog, dat is prima maar de mijne maakt geen herrie en doet wel wat :mrgreen: . Ineens kon de hond heel kort gehouden worden :smile: Ben ik op het laatste stuk komt er een border aanrennen. Mooi beest trouwens dat even ter zijde. Mensen zien dat ik met aangelijnde honden loop maar toch de border vrij laten. Ik vraag of zij hem even vast willen houden en de hond word geroepen, rent terug naar de baas om direct weer naar ons te komen. Een probleempje, border gaat niet weg en komt ondanks wegjagen toch snuffen. Nogmaals vragen van hou die hond bij je en border rent om ons heem (ik had intussen Nikan zijn kont maar steeds naar de hond gedraaid al reageerde hij vrij makkelijk omdat zij geen oogcontact hadden) en eindelijk hadden de baasjes door dat ik niet blij was en kwamen de hond ophalen :denken: Ik vraag mij dan altijd af of mensen zo graag van hun hond af willen of dat ze gewoon een plaat voor hun kop hebben. Wij weer verder, gaat het pad ineens over in een bospaadje en eindigt dat weer in een zandafgraving :smile: Maar goed, verder was het wel een lekker stuk alleen neem ik die route maar niet weer :mrgreen: Volgende keer maar wat makkelijks uit zoeken
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Re: Leuke wandeling gehad

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je hebt je in ieder geval niet verveeld :pffff: :F:
en zo hebben de hondjes ook nog eens sociale contacten :cheer:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Jammer dat ze geen geluid maken, dat is namelijk wel erg effectief meestal :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Haha, ik had het vandaag andersom met iemand met een enorm uitvallende Bouvier. Die zie ik wel vaker, en de baas kan die hond dan maar net aan houden. Vanmiddag liep ik op een smal paadje (honden aangelijnd) kom de bocht om, en sta oog en oog met die hond (ook aangelijnd dus) en baas.
Ik nog vriendelijk vragen of ik even van het pad af moest gaan staan met mijn honden. Daarop kwam eigenlijk geen antwoord, maar goed, ik wil ook niet van mijn honden af, dus ik aan de rand van het pad gaan staan. Baas met hond loopt door, en tijdens het passeren krijg die hond, die ondertussen alweer met ontblote tanden aan het grommen was, zoveel lijn dat wij zo ongeveer de bosjes in konden vallen.

Doe ik eens mijn best :jank: :smile:
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Zijn jouw honden altijd aangelijnd? Waarom?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:Haha, ik had het vandaag andersom met iemand met een enorm uitvallende Bouvier. Die zie ik wel vaker, en de baas kan die hond dan maar net aan houden. Vanmiddag liep ik op een smal paadje (honden aangelijnd) kom de bocht om, en sta oog en oog met die hond (ook aangelijnd dus) en baas.
Ik nog vriendelijk vragen of ik even van het pad af moest gaan staan met mijn honden. Daarop kwam eigenlijk geen antwoord, maar goed, ik wil ook niet van mijn honden af, dus ik aan de rand van het pad gaan staan. Baas met hond loopt door, en tijdens het passeren krijg die hond, die ondertussen alweer met ontblote tanden aan het grommen was, zoveel lijn dat wij zo ongeveer de bosjes in konden vallen.

Doe ik eens mijn best :jank: :smile:
:smile: dat heb ik ook een keer gehad, toen lag ik in de sloot en die mensen lachen :S: Laat ik iemand de ruimte grrrrrrrrrrrrrr
rubyred schreef:Zijn jouw honden altijd aangelijnd? Waarom?
Zij zijn niet altijd aangelijnd maar wel in gebieden waar wild zit. Denk dat de boswachter niet echt blij met mij zal zijn anders :mrgreen: Daarbij neem ik geen risico dat ik een hond tegenkom die praatjes heeft, gaat niet goed komen. Die lab vanmiddag bijv. dat had echt niet goed gegaan
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leuk he zo over onbekende paden lopen. Heb ik vandaag ook gedaan en had geen flauw idee waar ik heen liep. Tot ik op een gegeven moment besefte dat ik sommige paaltjes, inclusief rood pijltje, al meer had zien staan. Dus uiteindelijk die paaltjes gevolgd en toen kwam ik na een dik uur lopen weer op het startpunt uit :cheer:
Jij had dan wel weer mazzel met al die leuke honden(baasjes) :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”