Dianavdberkt schreef:
het gaat niet om "het lekker pijn" doen. het gaat erom ze een kleine prikkel te geven zodat ze weten wat de bedoeling is. Een TT staat op een heel lage stand. eerst een check op je eigen hand zodat je zelf weet wat je doet. Honden hier worden op een positieve manier opgevoed en getraind totdat we zeker weten dat ze elke oefening vlekkeloos kunnen uitoefenen. Dit geldt ook voor de prikkeband. Pas als ze na training bewijzen een oefening zeer goed uit te kunnen voeren en ze verdommen het wordt bv via de prikkeband een kleine maar venijnige correctie gegeven.
als deze hulpmiddelen ingezet gaan worden op hoge stand en met zware correcties doe je iets grandioos fout.
Maar waarom zou een hond, gefokt op werklust ook nog eens, opeens iets gaan weigeren te doen? Om de baas te sarren? Lijkt mij zo stug
En dan nog, stel dat dat wel zo zou zijn, dan lijkt mij de uitdaging juist om ze weer leuk gemotiveerd te krijgen. Niet om ze "een kleine maar venijnige" correctie te geven.
Ik snap gewoon niet waarom mensen dat zo makkelijk maar doen. Ik vind het helemaal niet leuk om mijn honden pijn te doen, ook niet "klein maar venijnig". Ik vind dat naar, en heb dan ook helemaal niet de neiging om dat te gaan doen omdat ze een bepaald kunstje niet goed uit voeren

En ik begrijp gewoon niet zo goed dat mensen daar zo makkelijk overheen stappen.