Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aub snel advies gevraagd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

aub snel advies gevraagd

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Vandaag naar de club geweest, Ivan tussendoor uitgelaten dat ik Diego aan eht trainen was.

In de auto een paar brokjes gegeven (deze heeft hij volgens mij nog niet eerder gehad), waren er een stuk of 5. Toen ik aanreed met de auto meteen daarna. Hoorde ik paar keer Bonk Bonk net alsof de hond omviel als je een bochtje maar en hij staat niet goed (ze zitten in hokken achter in de caddy). Bijna thuis hoorde ik braakneigingen en hij leek wel te stikken ofzo. Dus ik meteen auto aan de kant, mijn vriend gebeld dat hij meteen buiten moest komen.
Meteen de autodeuren open en stonden ze beiden gewoon in hun hok maar bij Ivan lag een klein beetje natte plek in zijn hok vooraan.
Meteen uit het hok vloog hij naar struikjes toe en at daar het groen wat hij kon vinden, mijn vriend is toen meteen naar veldje vlakbij gelopen waar gras staat. Daar begon hij meteen gras te eten. Binnen eten gegeven en hebben ze gedronken.
Ivan bleef maar rond lopen, dat is niet zo zijn normale doen. hij wou ook achter weer naar buiten, even buiten gelaten maar ging hij al het groen wat hij kon vinden eten dus meteen binnen geroepen (er staat alleen beetje onkruid langs de kant wat we nog weg moeten halen weer en verder niks alles is hard).

Hij blijft met zijn tong hele tijd uit zijn bek in zijn bek uit zijn bek in zijn bek.
Vloer, muur, ons... blijft hij regelmatig nu aflikken. met zijn tong in en uit blijft hij door gaan.

Hij blijft ook constant op zoek naar eten en drinken. Drinken ehbben we even weg gezet want hij heeft al een volle bak water op mijn zijn tweeen. en te veel water in eens leek ons ook niet goed.

rug trekt hij een heel klein beetje hol.

Hijgen doet hij ook. en net beneden begon hij heel snel zijn tong in en uit te doen en zijn kop maakte van die schokbewegingen alsof hij over moest gaan geven. maar kwam niks meer uit en nu is het wat minder geworden weer dat tong in en uit en die schokken met die kop.

Ivan is normaal de hond die hier lekker gaat liggen en vind het wel goed, Diego is degene die rond blijft lopen etc. Nu is Diego moe van trainen en ivan blijft maar rond lopen, kan zijn rust niet vinden ofzo.

wat denken jullie????
Zit al te lezen over maagtorsie etc. of zou het een reactie zijn op die 5 brokjes die hij heeft gekregen net voor we aanreden naar huis?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: aub snel advies gevraagd

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

geen idee, maar je vertrouwd het niet, dus naar de DA zou ik zeggen!\

Suzanne
Sonnie1983
Zeer actief

Hij wil overigens wel spelen met Diego. hij begint nu zelf met het spel.

Overigens heeft hij vanmorgen ook overgegeven rond 8 uur.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als je het niet vertrouwt gewoon ff naar de dierenarts
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sonnie1983
Zeer actief

hmmm hij is nu weer ergens rustig gaan liggen, doet nog wel af en toe het dekbed waar ze altijd op liggen wat aflikken....
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

hij is in elk geval goed misselijk geweest, daarom wilde hij ook al dat groen eten dat is een natuurlijk braakmiddel voor ze.
begrijp niet helemaal dat je met zoiets niet meteen doorrijdt naar de DA trouwens, voor hetzelfde geld is het wel een torsie of een vergiftiging.
Ik zou die brokken in elk geval maar niet meer geven :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kiddo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar,Mechelaar.

Ongelezen bericht door kiddo »

Ik zal als hij behoefte heeft aan gras eten hem gewoon zijn gang laten gaan. En ook de waterbak niet weghalen...
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Had Ivan tijdens dat korte uitlaten tussen de training door niet al gras gevretst misschien.. dat wekt braken vaak op en sappen.. kan dat vocht verklaren in de autokennel.. dat hij al gebraakt heeft.. vaak vreten ze na het opbraken als ze de kans krijgen weer het gras uit de braak op.. bij mij althans.. maar ik sta dat niet toe..
Het groen eten als ze dat willen sta ik trouwens wel toe.. ze grazen hier als ze daar trek in hebben.. vaak blijft dat binnen.. soms braken ze het binnen vijf minuten na het kauwen uit samen met maagsappen.. daarna nog wat hapjes ..
Hoop dat het gewoon gras was hoor bij Ivan en dat het niets ernstigs is.
Sonnie1983
Zeer actief

Ivan was daarna weer rustig geworden en rest van de avond was er gelukkig niets meer aan de hand.
Hij werd na dat ik hier schreef steeds rustiger en de dingen die hij deed werd minder en waren half uur later weer weg. Was dat niet geweest waren we uiteraard naar de DA gereden. Bij torsie had ik gelezen dat dan aan de linkerkant opzwelt. Daar was hier geen sprake van gelukkig, maar dan nog als het niet minder was geworden hadden we al op het punt gestaan de DA voor advies te bellen.
Maar we hadden zelf het idee dat er wat in zijn keel heeft gezeten ofzo.

Smorgens had hij beetje gras met een stukje botje overgegeven.
De paar keer uitlaten tijdens de training durf ik niet meer te zeggen ofhij gras gegeten heeft. Het zijn hier wel beiden dat ze het hele jaar door gras eten. Meestal blijft dat inderdaad gewoon binnen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Sonnie1983 schreef:Ivan was daarna weer rustig geworden en rest van de avond was er gelukkig niets meer aan de hand.
Hij werd na dat ik hier schreef steeds rustiger en de dingen die hij deed werd minder en waren half uur later weer weg. Was dat niet geweest waren we uiteraard naar de DA gereden. Bij torsie had ik gelezen dat dan aan de linkerkant opzwelt. Daar was hier geen sprake van gelukkig, maar dan nog als het niet minder was geworden hadden we al op het punt gestaan de DA voor advies te bellen.
Maar we hadden zelf het idee dat er wat in zijn keel heeft gezeten ofzo.

Smorgens had hij beetje gras met een stukje botje overgegeven.
De paar keer uitlaten tijdens de training durf ik niet meer te zeggen ofhij gras gegeten heeft. Het zijn hier wel beiden dat ze het hele jaar door gras eten. Meestal blijft dat inderdaad gewoon binnen.
dat opzwellen avn de linkerkant hoeft trouwens niet altijd....staar je daar dus niet blind op.
hopelijk is het nu over.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik herken dit; Rhodi heeft heel incidenteel ook van die ''aanvallen''. Alles moet heftig worden afgelikt (vooral stoffen voorwerpen en de grond) en buiten wil hij constant lange stukken gras opeten. En hij is dan vreselijk onrustig.

Soms braakt hij erna, soms ook niet. Maar vaak stopt het na een tijdje vanzelf.

Kennelijk is hij dan gewoon erg misselijk. Ik blijf altijd alert als hij zich zo gedraagt, dat wel.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Maagzuuraanval. Als je met de zoekfunctie zoekt op Kenzo en maagzuur kom je een aantal topics tegen. Ze worden hier heel erg misselijk van, willen alles eten en drinken om het maar weg te krijgen en helaas gaat Kenzo er ook bij "luchtzuigen" wat idd gevaarlijk is voor een torsie.

Sterkte met hem en ik herken je paniek, ik schiet altijd compleet in de stress als Kenzo het weer heeft :(
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Sonnie1983
Zeer actief

@ Demi: dank ik zal op google zoeken op de maagzuuraanvallen.

Het is gelukkig sinds gisteravond over. Vandaag niet meer gezien dat hij dit deed, ze zijn vanmiddag 2 uurtjes alleen geweest dat durfden we weer aan.

Inderdaad ben je dan beetje paniekerig van wat is dit omdat we dit nog nooit gezien hadden.
Maar zoals je het beschrijft denk ik inderdaad dat het zijn maagzuur geweest kan zijn. Ze hadden om half 12 een half bakje voer gehad (100 gram ong.) en daarna pas dus savonds zoals ik al beschreef hun normale hoeveelheid van 200 a 250 gram.

@ Nakisha: ik bleef ook zeer alert en mijn vriend ook, we zijn om de beurt bij de hond gebleven (je moet toch douchen etc savonds).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”