Tiny schreef:Aha dus iedereen die in medisch post krijgt een pb van jou en helemaal als ze nog eens een keer vers vlees geven. Ik ben er niet op ingegaan omdat ik heel graag wil weten wat ik mijn honden geef. Jij hebt het over "ik heb een medicijn voor beau wat veel goedkoper is, veel beter werkt en veel gezonder is dan de medicijnen die je nu gebruikt" maar wat zit er nou werkelijk in, dat vermeld je niet. Ik ben altijd bereid om iets te proberen, maar wel graag een geregistreerd medicijn en vergezeld verhalen van mensen die er ervaring mee hebben.hondenvriend schreef:je moet helemaal niks.
en als jij je honden alleen maar vlees geeft. zien we je vanzelf een keer verschijnen in de medische afdeling
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lol heben met je honden
Moderator: moderatorteam
-
Angelique.
Re: lol heben met je honden
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, die is simpel, maar nu graag welke lichaamseigen stoffen, en waardoor wordt dat veroorzaakt?led is een Auto-immuunziekte waarbij lichaams eigen stoffen voor vreemd aangezien worden.
Kijk dit opzoeken op internet kan ik namelijk ook.

Groetjes Marja
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben mijn hond aan het vergiftigenNuyvilaq schreef:Tiny schreef:Aha dus iedereen die in medisch post krijgt een pb van jou en helemaal als ze nog eens een keer vers vlees geven. Ik ben er niet op ingegaan omdat ik heel graag wil weten wat ik mijn honden geef. Jij hebt het over "ik heb een medicijn voor beau wat veel goedkoper is, veel beter werkt en veel gezonder is dan de medicijnen die je nu gebruikt" maar wat zit er nou werkelijk in, dat vermeld je niet. Ik ben altijd bereid om iets te proberen, maar wel graag een geregistreerd medicijn en vergezeld verhalen van mensen die er ervaring mee hebben.hondenvriend schreef:je moet helemaal niks.
en als jij je honden alleen maar vlees geeft. zien we je vanzelf een keer verschijnen in de medische afdeling
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
hondenvriend
- Actief
- Mijn ras(sen): bullterrier
complete onzin. ik heb 7 mensen een pm gegeven en dat totaal niks te maken met of ze wel of geen vlees gaven.Tiny schreef:
Aha dus iedereen die in medisch post krijgt een pb van jou en helemaal als ze nog eens een keer vers vlees geven..
dat doe ik all;een omdat ik er van overtuigd ben dat ik die honden in korte en soms iets langere tijd kan genezen.
en dat heb ik ook vaak zat verteld.
-
hondenvriend
- Actief
nou dan is dit medicijn niet voor jouTiny schreef:Jij hebt het over "ik heb een medicijn voor beau wat veel goedkoper is, veel beter werkt en veel gezonder is dan de medicijnen die je nu gebruikt" maar wat zit er nou werkelijk in, dat vermeld je niet. Ik ben altijd bereid om iets te proberen, maar wel graag een geregistreerd medicijn en vergezeld verhalen van mensen die er ervaring mee hebben.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Dus je hebt eigen oordruppels gebruikt van een eigen kruidenmix??hondenvriend schreef:hehe eindelijk iemand die gewoon eens gaat vragen. en ook nog eens hele goeie vragen.Jacan schreef:
En hoe heb je die oren behandelt dan?
Maar dan nog een vraag jij maakt die olieën van dingen uit de natuur maar hoe stem je dat af op de hond en hoe kan je weten dat de hond niet allergies kan zijn voor bepaalde bestanden?
het was 1 oor. en daar heb ik toen 2 dagen 1 keer per dag 4 druppels in gedruppeld en even goed maar voorzichtig in het oor gemaseerd. zodat het zich goed kan verspreiden.
de derde dag was het voor 90 % genezen.
ik stem het medicijn op elke hond apart af. elke hond heeft en eigen tollerantiegrens.
en het wordt afgestemd op hoe de eigenaar het wil.
ga je wat hoger doseren
is de kans groot dat de hond lui of slaperig wordt. dit hoord bij het genezingsproces.
maar het kan natuurlijk zo zijn dat de hond dat niet fijn vind. wat ik overigens nog maar heel zelden heb mee gemaakt.
of dat de eigenaar dat niet fijn vind. nou dan wordt er een lagere dosis gegeven die net onder die grens van lui of slaperig zit.
maar dat gaat alleen bij minder ernstige ziektens. dan hoeft er geen hoge dossis gegeven te worden om te genezen. wat met hoge dosis wel veel sneller gebeurd.
bij ernstige ziektes moet de dosis in ongeveer 2 weken opgevoerd worden tot een veel hogere dossis voor een langere tijd.
daardoor slapen die honden eigelijk alleen maar heel veel voor de eerste maand. slaap geneest enorm goed. en ze eten en drinken wel goed heel de tijd.
pas na die maand beginnen ze langzaam steeds wat meer aktief te worden.
het is wel verstandig om tijdens de behandeling het dieet in heel gezond en vers te veranderen. dit bevorderd het genezings proces enorm.
hoe ik kan weten dat een hond niet allergies is voor dit medicijn is simpel. omdat ik al veel honden binnen 1 of 2 weken weer van hun allergie afgeholpen heb. en voor altijd.
plus dat dit medicijn er juist is om mens en dier weer geheel gezond te maken. dat is juist waar het om gaat.
ik heb nog nooit mee gemaakt dat het niet goed werkte.
Je stemt het op de hond mijn vraag is dan hoe doe je dat?
Want zoals meerdere rassen komt er in mijn ras een gendefect voor en dus zijn ze overgevoelig voor veel bestanddelen die in sommige medicijnen voorkomen
Ik zou persoonlijk niet zo snel gaan afwachten, als mijn hond ernstig ziek is, of hij wel tegen deze olieën kan want een allergieze reactie op een bestanddeel kan ook de ziekte erger maken of erger zelfs dood tot gevolg hebben
Ben jij je daar ook van bewust?

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
Tiny
- Zeer actief
Maar je bent niet overtuigend maar vaag.hondenvriend schreef:complete onzin. ik heb 7 mensen een pm gegeven en dat totaal niks te maken met of ze wel of geen vlees gaven.Tiny schreef:
Aha dus iedereen die in medisch post krijgt een pb van jou en helemaal als ze nog eens een keer vers vlees geven..
dat doe ik all;een omdat ik er van overtuigd ben dat ik die honden in korte en soms iets langere tijd kan genezen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
hondenvriend
- Actief
nee helaas werkt het daar niet tegen.Wil de hond schreef:Kijk maar uit hoor, want onze hondenvriend zal waarschijnlijk ook bij jullie de diagnose "dom en praat bullshit" stellen.
Maar met een beetje mazzel werkt zijn kwakzalf ook daar heel goed tegen.
maar vertel mij eens hoe jij kan weten dat ik een kwakzalver zou zijn ? terwijl je mij helemaal niet kent en weet over welk medicijn ik het heb ?
-
Angelique.
Tiny schreef:
Ik ben mijn hond aan het vergiftigen
Hoe durf je
-
Tiny
- Zeer actief
hondenvriend schreef:nou dan is dit medicijn niet voor jouTiny schreef:Jij hebt het over "ik heb een medicijn voor beau wat veel goedkoper is, veel beter werkt en veel gezonder is dan de medicijnen die je nu gebruikt" maar wat zit er nou werkelijk in, dat vermeld je niet. Ik ben altijd bereid om iets te proberen, maar wel graag een geregistreerd medicijn en vergezeld verhalen van mensen die er ervaring mee hebben.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Angelique.
hondenvriend schreef:complete onzin. ik heb 7 mensen een pm gegeven en dat totaal niks te maken met of ze wel of geen vlees gaven.Tiny schreef:
Maar waarom stuur je ongevraagd pb's en zet je het niet gewoon in het bewuste topic neer ?
- Jacan
- Zeer actief
[/quote]freskin schreef:daar heb je helemaal gelijk in. maar dat is hier niet het geval.hondenvriend schreef:En kruiden kunnen ook heel gevaarlijk zijn hoor. Als je niet heel goed weet waar je mee bezig bent kan je meer kwaad doen dan goed. Ze kunnen heel giftig zijn en zelfs dodelijk voor een hond. Zelfs als het middel tig keer verdund is.freskin schreef:[quote="freskin"/]
Dus, nee dank je. Ik laat niet experimenteren met mijn honden.
en ik ben niet aan het expirimenteren met honden. ik heb er al genoeg genezen om precies te weten waar ik mee bezig ben.
anders kom ik natuurlijk niet hier op een forum .
Waarom is het hier niet het geval? Hoe kan ik dat 100% weten? Leg me dat eens uit[/quote][/quote][/quote]
Dat zou ik ook weleens willen weten

-
Baily&Luna
- Zeer actief
wat doe je voor werk?hondenvriend schreef:complete onzin. ik heb 7 mensen een pm gegeven en dat totaal niks te maken met of ze wel of geen vlees gaven.Tiny schreef:
Ik denk dat jij hondengenezer moet worden
-
tineke
hondenvriend schreef:nou dan is dit medicijn niet voor jouTiny schreef:Jij hebt het over "ik heb een medicijn voor beau wat veel goedkoper is, veel beter werkt en veel gezonder is dan de medicijnen die je nu gebruikt" maar wat zit er nou werkelijk in, dat vermeld je niet. Ik ben altijd bereid om iets te proberen, maar wel graag een geregistreerd medicijn en vergezeld verhalen van mensen die er ervaring mee hebben.
Ik vind dit het een gevaarlijke uitspraak, dat jouw olie goedkopers dat geloof ik wel ,tenslotte weten we niet wat erin zit maar om mensen met honden pb's te gaan sturen om ze dat aan te bevelen vind ik totaal van de zotte.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Dus met andere woorden, je zoekt honden om te experimenteren met je kruidenolietjes. Je behandelt ze op afstand met een zeer geheim ingrediënt, welke eigenlijk zo sterk is dat bij 6 druppeltjes de hond slaperig kan worden. En bij 10 druppeltjes stopt de hond met ademen ofzo?hondenvriend schreef:dat kan ik op dit moment helaas nog niet vertellen. aangezien ik dan weg zou geven om welke plant het gaat. maar in onderstaande topc heb ik daar alles al over verteld.Tiny schreef:
Als jij dan ook met een goed antwoord komt. Welke bestanddelen zitter er in?
http://www.hondenforum.nl/plaza/profiel ... 00-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat vind ik persoonlijk enger dan een kuur prednison. Daarbij weet je tenminste wat voor gif je je hond toedient. Kwakzalver zei Wil de Hond al, ik sluit me daar bij deze bij aan.
Laatst gewijzigd door ladybird op 29 aug 2010 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

-
hondenvriend
- Actief
roksefloks schreef:freskin schreef:@ hondenvriend: je wil graag vragen hebben, dus ik vroeg me af waar jij je kennis van al die genezende planten vandaan hebt?
Klinkt allemaal heel interessant, maar ik vind het wel een beetje apart dat iemand die zich zo verdiept in natuurgeneeskunde nog nooit van Bachbloesems heeft gehoord.
ik heb me eigen nooit verdiept in natuurgeneeskunde. dat heb ik ook nog nooit gezegd.
ik ben vele jaren geleden iemand tegen gekomen die mijn hond op wonderbaarlijke wijze genas.
die man, die voor mij een soort held is, heeft mij toen een aantal natuurkrachten laten zien en geleerd om mens en dier te genezen. en dat is wat ik nu uitdraag en doe. niks meer en niks minder.
dus van andere medicijnen of kruiden uit de natuur weet ik niks af.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Je verdiept je er niet in, maar je hebt het wel als Hobby?hondenvriend schreef:
ik heb me eigen nooit verdiept in natuurgeneeskunde. dat heb ik ook nog nooit gezegd.
.
Vreemde denkwijze.hondenvriend schreef:
ik ben om 2 redenen hier op het forum. ten eerste omdat ik gek op honden ben en ten tweede omdat ik me eigen als hobby bezig hou met natuurgenezing via verschillende geneeskrachtige planten.
ik heb al vele honden op een natuurlijke wijze genezen. en ik hoop via dit forum nog meer honden te helpen om op een veilige manier weer beter en gezond te worden. en vooral ook te blijven.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik denk dat ik wel weet hoe het oor van de hond van hondenvriend is "genezen": door er maar genoeg vette rotzooi in te kwakken stikken de oormijten vanzelf
Tja, als er een fikse ooronsteking in zat zou het niet werken. Dan verstik je de boel alleen maar met die olie. Ja Hondenvriend, dat kan ik zo maar zeggen. Ik ben net zo min arts als jij. Dus echte kennis hebben we geen van beide. Jij gokt maar wat, heb ik het idee, en ik ook. Ik heb je nog geen enkel goed onderbouwd antwoord zien geven. Alles wat je zegt kan je via google opzoeken.
Weet waar je aan begint. Je kan wel wat repen, maar er komen vanzelf kritische vragen. Als je die niet kan beantwoorden val je vanzelf door de mand,vrees ik. Of niet, maar dan moet je wel met iets beters aankomen.
Weet waar je aan begint. Je kan wel wat repen, maar er komen vanzelf kritische vragen. Als je die niet kan beantwoorden val je vanzelf door de mand,vrees ik. Of niet, maar dan moet je wel met iets beters aankomen.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- freskin
- Zeer actief
Dat is tenminste een eerlijk antwoord.hondenvriend schreef:....dus van andere medicijnen of kruiden uit de natuur weet ik niks af.
Maar hoe weet je dan zo zeker dat alle reguliere medicijnen vergif zijn? Antibiotica is ook gemaakt van een schimmel, dus ook "natuurlijk", en dagelijks in de reguliere geneeskunde gebruikt.
Hondenvriend, we proberen je niet af te branden,maar zijn gewoon erg kritisch. Dat krijg je gewoon als je bepaalde middelen aanprijst. Het zou vreemd zijn als iedereen maar klakkeloos alles gaat proberen.
edit* toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 29 aug 2010 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Angelique.
tineke schreef:hondenvriend schreef:nou dan is dit medicijn niet voor jouTiny schreef:Jij hebt het over "ik heb een medicijn voor beau wat veel goedkoper is, veel beter werkt en veel gezonder is dan de medicijnen die je nu gebruikt" maar wat zit er nou werkelijk in, dat vermeld je niet. Ik ben altijd bereid om iets te proberen, maar wel graag een geregistreerd medicijn en vergezeld verhalen van mensen die er ervaring mee hebben.
Ik vind dit het een gevaarlijke uitspraak, dat jouw olie goedkopers dat geloof ik wel ,tenslotte weten we niet wat erin zit maar om mensen met honden pb's te gaan sturen om ze dat aan te bevelen vind ik totaal van de zotte.
Idem, voor hetzelfde geld zijn er wel mensen die erin trappen, mensen die ten einde raad zijn ofzo
-
Tiny
- Zeer actief
En als mij hond dan het loodje leg na gebruik van zijn medicijnen komt dat natuurlijk door de rotzooi die ik eerder gafladybird schreef:Dus met andere woorden, je zoekt honden om te experimenteren met je kruidenolietjes. Je behandelt ze op afstand met een zeer geheim ingrediënt, welke eigenlijk zo sterk is dat bij 6 druppeltjes de hond slaperig kan worden. En bij 10 druppeltjes stopt de hond met ademen ofzo?hondenvriend schreef:dat kan ik op dit moment helaas nog niet vertellen. aangezien ik dan weg zou geven om welke plant het gaat. maar in onderstaande topc heb ik daar alles al over verteld.Tiny schreef:
http://www.hondenforum.nl/plaza/profiel ... 00-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat vind ik persoonlijk enger dan een kuur prednison. Daarbij weet je tenminste wat voor gif je je hond toedient. Kwakzalver zei Wil de Hond al, ik sluit me daar bij deze bij aan.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Tiny
- Zeer actief
Ik vind hem ook geen aanwinst hoor. Kolere je zou maar.... :N:Nuyvilaq schreef:tineke schreef:
Idem, voor hetzelfde geld zijn er wel mensen die erin trappen, mensen die ten einde raad zijn ofzo
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
hondenvriend
- Actief
ik noem er zomaar even een paar op. ik ga hier niet de hele dag zitten typen.freskin schreef:@ hondenvriend: je wil graag vragen hebben, heb je ook concrete voorbeelden van honden die je hebt genezen, wat ze mankeerden en hoe lang de genezing duurde?
spike stafford terrier had voedselallergie. wat zich uite aan de binnenkant van 1 van z,n achterpoten. dat was een grote geiriteerd plek die open lag omdat de hond het steeds open beet of likte.
spike was bij 2 dierenartsen geweest en had verschillende medicijnen geprbeerd maar niks hielp.
ik heb de eigenaar van spike toen een flesje gegeven. ik had hem toen verteld dat voedselallergie van binnenuit komt. en die het daarom oraal aan de hond toe moest dienen.
maar die wou het liever eerst uitwendig proberen.
dus smeerde hij de plek dik in.maar was daarbij wel vergeten de hond een kap om te doen.
dus spike had het grootste gedeelte eraf gelikt. waardoor die die eerste dag de hele dag heeft liggen snurken.
de volgende 4 dagen heeft de eigenaar spike wel 3 x per dag 3 druppels gegeven. en de zesde dag was het voor 99 % weg. en het is niet meer terug gekomen. dit was ongeveer 1 jaar geleden.
bagio. een 12 jarige hond met altijd ontstoken ogen. ook vaak naa de dierenarts geweest maar ook niks hielp.
ik ben bagio elke dag 2 x per dag oraal een aantal druppels gaan geven dat begon met 1 druppel en eindigte met 4 druppels.
binnen 2 weken waren de onstoken ogen voor 80 % weg. het lukte toen niet om die laatste 20 % ook weg te krijgen. mischien dat dat wel gelukt was als de dosis opgevoerd werd of
het rechtstreeks in de ogen gedruppeld wordt. maar dat wilde ik niet doenomdat het heel erg prikt in deogen.dat heb ik op me eigen getest.maar wou dat bij de hond niet doen.
ik ga in het volgende bericht verder. je kan hier niet alte lange berichten plaatsenb
- freskin
- Zeer actief
Inderdaad, ik zou dit nooit zomaar aan mijn hond geven. En bovendien zie ik Hondenvriend in geen een van zijn antwoorden het advies uitspreken om ook je eigen da te raadplegen. Ik vind dat maar heel gevaarlijk.ladybird schreef:Dus met andere woorden, je zoekt honden om te experimenteren met je kruidenolietjes. Je behandelt ze op afstand met een zeer geheim ingrediënt, welke eigenlijk zo sterk is dat bij 6 druppeltjes de hond slaperig kan worden. En bij 10 druppeltjes stopt de hond met ademen ofzo?hondenvriend schreef:dat kan ik op dit moment helaas nog niet vertellen. aangezien ik dan weg zou geven om welke plant het gaat. maar in onderstaande topc heb ik daar alles al over verteld.Tiny schreef:
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- freskin
- Zeer actief
Omdat hij daar geen weerwoord op heeft...Tara schreef:Jammer dat Hondenvriend mijn eerdere posts lijkt te negeren...
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
En die van mijTara schreef:Jammer dat Hondenvriend mijn eerdere posts lijkt te negeren...

- freskin
- Zeer actief
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Jacan
- Zeer actief
Maar vertel dan wat voor bestanden er in zittenbagio. een 12 jarige hond met altijd ontstoken ogen. ook vaak naa de dierenarts geweest maar ook niks hielp.
ik ben bagio elke dag 2 x per dag oraal een aantal druppels gaan geven dat begon met 1 druppel en eindigte met 4 druppels.
binnen 2 weken waren de onstoken ogen voor 80 % weg. het lukte toen niet om die laatste 20 % ook weg te krijgen. mischien dat dat wel gelukt was als de dosis opgevoerd werd of
het rechtstreeks in de ogen gedruppeld wordt. maar dat wilde ik niet doenomdat het heel erg prikt in deogen.dat heb ik op me eigen getest.maar wou dat bij de hond niet doen.
ik ga in het volgende bericht verder. je kan hier niet alte lange berichten plaatsenb
Ik heb ook weleens een eigen gemaakte kruiden ( nouja het waren nieteens kruiden) gebruikt voor oor en oogontsteking
Je kan er ook thee van zetten maar ik vind het niet tezuipen

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
En die van mij, maar goed hij is natuurlijk nog heel hard aan het zoeken op internetKaiou schreef:En die van mijTara schreef:Jammer dat Hondenvriend mijn eerdere posts lijkt te negeren...

Groetjes Marja
-
Baily&Luna
- Zeer actief
ja, ik geloof ook geen bal van dit alles.tycha schreef:En die van mij, maar goed hij is natuurlijk nog heel hard aan het zoeken op internetKaiou schreef:En die van mijTara schreef:Jammer dat Hondenvriend mijn eerdere posts lijkt te negeren...
er kunnen geen normale onderbouwde antwoorden gegeven worden door hondenvriend
alles komt op het zelfde neer en alles wordt 10x gezegd
de voorbeelden die hij geeft
ik denk dat hondenvriend gewoon aandacht te kort komt en zo genoeg aandacht krijgt