Wij hebben thuis 2 hele lieve fretjes van 3 maanden oud (Frankie en Zwijntje) die nu nog binnen wonen.
Voorheen woonde ik bij mijn moeder waar we een russeltje hadden, Banjo. Hij bleef laatst bij ons logeren voor 10 daagjes, ik dacht nou ik laat hem even snuffelen en gek doen voor de kooi en dan zal het toch wel over zijn. Toch even lekker verkeerd ingeschat dus, want hij ging flink tekeer en dat hield niet op. Stoelen om de kooi heen en steeds als hij richting de kooi ging afgeleid. Maargoed....geen feest dus omdat je toch ook gewoon een beetje relaxt op de bank wilt zitten zonder de heeele tijd op te letten.
Nu kwam het ter sprake dat het voor Banjo eigenlijk wel heel leuk zou zijn als hij gewoon bij ons in zou kunnen trekken, gezien ik altijd degene was die met hem ging joggen, wandelen en noem maar op. Thuis hebben ze gewoon geen tijd voor dat soort dingen en dat zijn dus toch allemaal dingen die hij nu mist. Nu gaan de frutzels straks naar buiten als de tuin af is. Ze verhuizen met hun eigen kooi naar buiten waar nog een ren aan wordt gebouwd (wat dus op hoogte van Banjo is ). Wij zijn nog druk aan het nadenken of we het doen of niet, willen wel dat het voor ons alle 5 dan leuk is want willen geen gestress voor de dieren (of voor ons
Maar is het voor een hond niet vervelend als hij steeds de slaapkamer in moet als de frutzels los lopen? Want als het regent gaan ze natuurlijk toch mee naar binnen. Als Banjo buiten is wil ik platen tegen de kooi aan zetten om het gehap door de tralies heen te beperken, onze fretjes zijn bij de fokker wel opgegroeid met honden maar de liefde met Banjo is dus niet wederzijds helaas! Banjo is al oud (rond de 10/12) dus wil wel dat hij gewoon ook lekker de rust heeft hier en niet hoeft te stressen om iets met de andere bewoners! E/n moet ik hem helemaal weghouden bij de kooi of hem wel laten snuffelen als hij hierbij rustig is (na 8 dagen kon hij voor de kooi staan zonder raar te doen...)
Groetjes Viv