Ik ga me even verdiepen in het 3 jarenschema. Ot heeft als pup in november een cocktail gehad (incl Weil).
Mijn katten laat ik niet enten omdat zij niet buiten komen. Een af en toe aan een tuigje in de achtertuin, maar daar heeft ze geen contact met buurtkatten.
En omdat ik met ouderen werk, overweeg ik wel een griepprik, die wordt gratis geboden door mijn werkgever.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond/kat inenten elk jaar?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Hond/kat inenten elk jaar?

Groetjes,
Sandra
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hond/kat inenten elk jaar?
Juist katten die niet buiten komen lopen een groter risico op ziektes. Doordat ze weinig in aanraking komen met ziektekiemen, die buiten ronddwalen, bouwen ze nauwelijks een natuurlijke weerstand op tegen diverse ziektes. Ze zijn daardoor vatbaarder. Buitenkatten lopen minder risico omdat ze vaak gedosseerd in aanraking komen met ziektekiemen en zo vanzelf al antistoffen opbouwen.[Sandra] schreef:Ik ga me even verdiepen in het 3 jarenschema. Ot heeft als pup in november een cocktail gehad (incl Weil).
Mijn katten laat ik niet enten omdat zij niet buiten komen. Een af en toe aan een tuigje in de achtertuin, maar daar heeft ze geen contact met buurtkatten.
En omdat ik met ouderen werk, overweeg ik wel een griepprik, die wordt gratis geboden door mijn werkgever.
Tegen Weil (lepto) laten enten in november is weinig zinvol, het 'seizoen' voor Weil ligt in de zomer. Tegen Weil kan je het best laten enten in april/mei, vooral ook omdat de de enting tegen Weil minder dan een jaar optimaal is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018