nou maak je een grote vergissing. ik heb er namelijk altijd bij gezegd. dat hetm maar een klein maar HEEL BELANGRIJK onderdeel van de complete voeding is. wel goed lezen he lieve schatValerie schreef:Nee natuurlijk geloof jij daar niet in, jij denkt dat je een hond hetzelfde kan voeren als een konijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lol heben met je honden
Moderator: moderatorteam
-
hondenvriend
- Actief
- Mijn ras(sen): bullterrier
Re: lol heben met je honden
-
hondenvriend
- Actief
mijn honden zijn nooit, nooit, maar dan ook nooit ziek lieve schatLellibel schreef:Zeg wat voer je je hond allemaal zeg.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.
Die gaan even langs de warme bakker of zo?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik begrijp dat jij weet wat ik mijn honden voer ? En dat mijn honden nog gezonder kunnen worden ? Dat is knaphondenvriend schreef:nou probeer het maar uit. elke dag of om de dag wat vers fruit en groenten een paar sneejesBudkes schreef:Perry is gek op mandarijnen en op aardbeien.
Maar voor de rest ben ik het wel met mijn voorgangster eens. Het is geen mens, dus de grote gezondheid van groent fruit en volkorenbrood zie ik niet zo.
Ze krijgen het allemaal wel, want ze vinden sommige dingen erg lekker, maar of het nou zo hun gezondheid stimuleert, dat waag ik te betwijfelen.
grof volkore. zal je zien hoe gezonde hond je krijgt. natuurlijk ook wel genoeg lichaamsbeweging en weinig stres. dat zijnook grote gezondheids factoren.
het is de voedselindustrie waar die praatjes/leugens vandaan komen, dat fruit groenten en grof volkoren niet gezond zou zijn voor honden. en dat is nou juist waarom er zoveel honden ziek zijn.
Maar zoals ik al zei hoef ik niets uit te proberen en krijgen ze het allemaal al, maar als je het niet erg vind maak ik er maar geen standaard menu van. Ik denk niet dat ze me dat in dank afnemen. Ze zijn blij met hun rauwe kipkaskassen, hun pens, hun KVV en hun yoghurt en honing en hun....... Nah ja laat maar, die ene nuttelozen volkorenboterham krijgen ze er toch al bij, gewoon voor de lol. Net zoals ik patat eet zeg maar.
Gr. Aniek

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
zeg ik dan dat ze ziek worden? Het is alleen rotzooi wat je voert, je hebt wel gezonde hondenhondenvriend schreef:mijn honden zijn nooit, nooit, maar dan ook nooit ziek lieve schatLellibel schreef:Zeg wat voer je je hond allemaal zeg.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar verder is alles goed met jehondenvriend schreef:jullie mogen allemaal denken en geloven wat je wilt. vrijheid blijheid
ik stop nu met dit welles nietes spelletje.
veel succes jullie honden weer gezond te krijgen.
Doe niet zo belachelijk denigrerend.
Mijn honden hoeven niet gezond te worden dat zijn ze al.
Gr. Aniek

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Nee,Mekkie schreef:Geen orgaanvlees in het rantsoen??
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
De honden hier hebben een voorkeur voor de snackbar boven de bakker. Foute keuze zeker?renee-uk schreef:Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
absoluut niet, die weten tenminste wat lekker isladybird schreef:De honden hier hebben een voorkeur voor de snackbar boven de bakker. Foute keuze zeker?renee-uk schreef:Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.
-
hondenvriend
- Actief
dat is niet geheel correct. 1 week geleden had 1 van de honden ik dacht eerst oorontsteking maar was oormijt. maar die was ook zo weg. binnen 3 dagen. maar die hond heb ik ook pas 2 maanden.hondenvriend schreef:mijn honden zijn nooit, nooit, maar dan ook nooit ziek lieve schatLellibel schreef:Zeg wat voer je je hond allemaal zeg.
-
hondenvriend
- Actief
renee-uk schreef:Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.
-
hondenvriend
- Actief
waar zeg ik dat dan lieve schatBudkes schreef:
Ik begrijp dat jij weet wat ik mijn honden voer ? En dat mijn honden nog gezonder kunnen worden ? Dat is knap![]()
-
hondenvriend
- Actief
en jij bent duidelijk over aktiefTara schreef:Hondenvriend, je hebt duidelijk klokken horen luiden, zonder te begrijpen waar de klepel hangt.
-
hondenvriend
- Actief
is dat elke dag of alleen vandaag ?ladybird schreef:De honden hier hebben een voorkeur voor de snackbar boven de bakker. Foute keuze zeker?renee-uk schreef:Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.
- renee-uk
- Zeer actief
dat moet haast wel toch, maar ik had gehoopt dat jij me kon vertellen hoe ze aan dat volkorenbrood komenhondenvriend schreef:renee-uk schreef:Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.
Die gaan even langs de warme bakker of zo?zou je denken ?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- verdi
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): labrador en mathezer
Onze Verdi is echt een omnivoor. Karnemelk, Yogurt, paprika, blaadje sla, komkommer. Noem maar op. Hij lust echt alles.
Niet dat hij het allemaal regelmatig krijgt. Alleen elke middag een klein beetje karnemelk. Samen met een halve oude boteerham. Wij onze lunch en hij zijn "lunch". Verder staat hij op dieet en krijgt alleen "magere brokken". En het werkt hij is al 5 kg afgevallen .... Ziet er weer uit zoals het hoort.
Niet dat hij het allemaal regelmatig krijgt. Alleen elke middag een klein beetje karnemelk. Samen met een halve oude boteerham. Wij onze lunch en hij zijn "lunch". Verder staat hij op dieet en krijgt alleen "magere brokken". En het werkt hij is al 5 kg afgevallen .... Ziet er weer uit zoals het hoort.
- Lellibel
- Zeer actief
hondenvriend schreef:waar zeg ik dat dan lieve schatBudkes schreef:
Ik begrijp dat jij weet wat ik mijn honden voer ? En dat mijn honden nog gezonder kunnen worden ? Dat is knap![]()
En waarom zet je achter elk van jouw bericht waar je het ergens niet mee eens bent "Lieve schathondenvriend schreef:nou probeer het maar uit. elke dag of om de dag wat vers fruit en groenten een paar sneejesBudkes schreef:Perry is gek op mandarijnen en op aardbeien.
Maar voor de rest ben ik het wel met mijn voorgangster eens. Het is geen mens, dus de grote gezondheid van groent fruit en volkorenbrood zie ik niet zo.
Ze krijgen het allemaal wel, want ze vinden sommige dingen erg lekker, maar of het nou zo hun gezondheid stimuleert, dat waag ik te betwijfelen.
grof volkore. zal je zien hoe gezonde hond je krijgt. natuurlijk ook wel genoeg lichaamsbeweging en weinig stres. dat zijnook grote gezondheids factoren.
het is de voedselindustrie waar die praatjes/leugens vandaan komen, dat fruit groenten en grof volkoren niet gezond zou zijn voor honden. en dat is nou juist waarom er zoveel honden ziek zijn.

-
hondenvriend
- Actief
daar heb je gelijk in. zal ik niet meer doen. ik ben in een lollige/flauwe bui. sorry
maar ik ben ook een mens dus uik mag ook gek doen of snoep eten. en het is mijn hobby.
maar jij viel mij ook zo vol vuur aan
maar ik ben ook een mens dus uik mag ook gek doen of snoep eten. en het is mijn hobby.
-
hondenvriend
- Actief
nee dat weet ik eigelijk ook niet. maar het zakl toch wel op 1 of andere manier. maar ben er nooit bij geweest.renee-uk schreef:dat moet haast wel toch, maar ik had gehoopt dat jij me kon vertellen hoe ze aan dat volkorenbrood komenhondenvriend schreef:renee-uk schreef:Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.
Die gaan even langs de warme bakker of zo?zou je denken ?
- Lellibel
- Zeer actief
bij deze dan ook mijn excuses , je moet natuurlijk zelf weten wat je je hond voert.hondenvriend schreef:daar heb je gelijk in. zal ik niet meer doen. ik ben in een lollige/flauwe bui. sorry

-
hondenvriend
- Actief
met jou kan ik pratenverdi schreef:Onze Verdi is echt een omnivoor. Karnemelk, Yogurt, paprika, blaadje sla, komkommer. Noem maar op. Hij lust echt alles.
-
hondenvriend
- Actief
geaccepteerdLellibel schreef:bij deze dan ook mijn excuses , je moet natuurlijk zelf weten wat je je hond voert.hondenvriend schreef:daar heb je gelijk in. zal ik niet meer doen. ik ben in een lollige/flauwe bui. sorry
- renee-uk
- Zeer actief
tja dat schiet niet op dan en jij kwam toch echt zelf met die informatie hoor over volkorenproducten en wolvenhondenvriend schreef:nee dat weet ik eigelijk ook niet. maar het zakl toch wel op 1 of andere manier. maar ben er nooit bij geweest.renee-uk schreef: dat moet haast wel toch, maar ik had gehoopt dat jij me kon vertellen hoe ze aan dat volkorenbrood komen

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden hebben smaak, elke dag dushondenvriend schreef:is dat elke dag of alleen vandaag ?ladybird schreef:De honden hier hebben een voorkeur voor de snackbar boven de bakker. Foute keuze zeker?renee-uk schreef:Ben een beetje benieuwd waar die wolven dan die volkorenproducten vandaan halen.

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Er was vast een wolf die snachts uit bed kroop om volkorenbrood te bakken. Voor de broodnodige vezelsrenee-uk schreef:tja dat schiet niet op dan en jij kwam toch echt zelf met die informatie hoor over volkorenproducten en wolvenhondenvriend schreef:nee dat weet ik eigelijk ook niet. maar het zakl toch wel op 1 of andere manier. maar ben er nooit bij geweest.renee-uk schreef: dat moet haast wel toch, maar ik had gehoopt dat jij me kon vertellen hoe ze aan dat volkorenbrood komen

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
ik kan het denk ik niet goed uitleggen, maar doe een poging.
de maag van de prooien zitten vol met grassen, barsten van bomen en wat de prooi nog meer eet. In de maag wordt dat verwerkt wat een soort gistingsproces is. Dat kunnen we natuurlijk nooit zo na bootsen (behalve door pens te geven, maar dan heb je nog de inhoud niet). In brood, maar naar mijn idee niet alleen volkoren, ik geef tarwe is bij het brood bakken ook een gistingsproces geweest en op die manier komt het een beetje in de buurt van de gisting in de maag van een prooi.... zoiets?
bij barfen doen ze toch fruit/groente prutjes maken? maar dat is niet hetzelfde als de gisting die in de maag gebeurd...
Boris eet hier hoofdzakelijk kvv (naturis) eet een hapje fruit mee eerlijk om de beurt, haha. Eet altijd savonds een boterham, krijgt tussendoortjes als creackers met leverworst, een sardientje of een rijstewafel, lekker afwisselend dus en we hebben niks te klagen met zn gezondheid. Ik ga langs de da om te wegen, maar verder al heel lang niet meer geweest voor hem.
de maag van de prooien zitten vol met grassen, barsten van bomen en wat de prooi nog meer eet. In de maag wordt dat verwerkt wat een soort gistingsproces is. Dat kunnen we natuurlijk nooit zo na bootsen (behalve door pens te geven, maar dan heb je nog de inhoud niet). In brood, maar naar mijn idee niet alleen volkoren, ik geef tarwe is bij het brood bakken ook een gistingsproces geweest en op die manier komt het een beetje in de buurt van de gisting in de maag van een prooi.... zoiets?
bij barfen doen ze toch fruit/groente prutjes maken? maar dat is niet hetzelfde als de gisting die in de maag gebeurd...
Boris eet hier hoofdzakelijk kvv (naturis) eet een hapje fruit mee eerlijk om de beurt, haha. Eet altijd savonds een boterham, krijgt tussendoortjes als creackers met leverworst, een sardientje of een rijstewafel, lekker afwisselend dus en we hebben niks te klagen met zn gezondheid. Ik ga langs de da om te wegen, maar verder al heel lang niet meer geweest voor hem.

- renee-uk
- Zeer actief
ladybird schreef: Er was vast een wolf die snachts uit bed kroop om volkorenbrood te bakken. Voor de broodnodige vezels

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bedoelt de 2e boom linksafrenee-uk schreef:ladybird schreef: Er was vast een wolf die snachts uit bed kroop om volkorenbrood te bakken. Voor de broodnodige vezelsbakker De Wolf natuurlijk, de berg op en bij de derde boom rechtsaf!

- renee-uk
- Zeer actief
ladybird schreef:Je bedoelt de 2e boom linksafrenee-uk schreef:ladybird schreef: Er was vast een wolf die snachts uit bed kroop om volkorenbrood te bakken. Voor de broodnodige vezelsbakker De Wolf natuurlijk, de berg op en bij de derde boom rechtsaf!