chrico schreef:Smoekie, je kan mij van vele dingen betichten maar niet dat ik reageer omdat jij het bent en dat weet jij denk ik ook wel. Ik reageer nu omdat jij het nodig vind om alles met de mantel der liefde te bedekken en vooral mensen een andere kijk op het geheel te laten krijgen.
Omdat jij erop door blijft gaan pik ik jouw tekst eruit, zo simpel is dat.
Ik probeer geen zout in de wonde te strooien zoals jij het maken wil maar laat TS in godsnaam bij het uitzoeken van de volgende hond zich niet meer door het uiterlijk alleen te laten verleiden maar bij het zien van een leuke hond eerst naar eigenschappen te gaan zoeken en te kijken of dat ook echt wel past. Ik hoop altijd dat mensen een hoop plezier met en van hun hond beleven en niet dat er angst of moedeloosheid om de hoek komt kijken door onbegrip van elkaar. Sjoera heet gedaan wat zij dacht dat goed was om de shiba om te turnen, jammer genoeg is dit niet gelukt. Niet door onwil maar niet genoeg kennis (ook van degene die info en begeleiding gaven).
Ik noem het bewust steeds shiba omdat als er iemand is die de zoekfunctie gebruikt omdat er info gezocht word over het ras dat men dan hier kan lezen wat de keerzijde is van een shiba op de verkeerde plek.
Het boeit mij dus zeker wel wat het TS doet en van daaruit reageer ik. Alleen met een je heb gelijk, shiba spoort niet dus hop die spuit erin, komt ook TS niet verder.
Dat weet ik ook wel. En zou ik de enige zijn (zoals wel vaker het geval is) zou ik er niet eens op reageren. Maar nu moet ik ineens mijn mond houden dat ik ergens over doorga terwijl ik reageer op hen die maar door blijven gaan over hoe zij het wel niet zouden hebben gedaan? Beetje meten met 2 maten vind jezelf niet
Geloof dat alles zo ongeveer wel gezegd is wat is dan het nut om erover door te blijven gaan?
Dat heeft niets te maken dat ik alles met de mantel der liefde wil bedekken hoor. In ieder geval niet in dit geval. Ik krijg er gewoon (zo ook hier) wel eens de kriebels van hoe andere het altijd maar beter weten of denken te weten en het niet nalaten dat in dergelijke gevallen ook nog eens zo over te brengen.
Nogmaals zoals ik net al tegen Marc zei zou ik het nog wat anders vinden als de hond er nog zou zijn. Maar de hond is er niet meer, dus wat heeft het voor nu daarover door te blijven hameren? Helemaal niets toch?
Als het is om andere voor dezelfde “fout” te behoeden open dan lekker een nieuw topic die beter te vinden is als men zoekt dan het in dit topic te doen wetende dat de TS zich al beroerd zat voelt.
Jij en andere vertellen haar nu dat degene die zij geraadpleegd heeft te weinig kennis en ervaring hebben gehad. Maar wie de fuck moet ze dan raadplegen. Een forum met allemaal particuliere hondenbezitters met ieders eigen kennis en ervaring? Een forum waarin de 1 het altijd beter weet dan de ander? Nou sorry hoor, eerlijk is eerlijk ik ben echt wel een stuk wijzer geworden vanaf het moment dat ik hier ben gekomen. Ook ik heb geleerd. Maar juist doordat ik hier dusdanig geleerd heb weet ik ook wel dat het forum nu niet bepaald de juiste plek is om met dergelijke problemen te komen. Elk “gevoelig” onderwerp is nochtans 9 van de 10x aanleiding om een discussie te starten waarin iedereen zijn/haar kennis graag tentoon wil spreiden en wat naar mijn idee alleen maar voor nog meer verwarring zorgt.
Ik heb mensen hier met minder met de handen in de haren gezien, ik heb honden voor minder herplaatst zien worden. Jeetje, als dat de leidraad is nou geef mijn portie dan maar aan fikkie hoor. En dat bedoel ik echt niet kwaad tegenover jou hoor, komt er misschien nu wat rot uit, maar zo bedoel ik het nou ook weer niet. Maar met al wat ik hier alleen in dit topic alleen al gelezen heb lijkt het wel alsof de ts eerst hier raad had moeten vragen. Nou excuse moi. Als ik met een dergelijke hond zou zitten en ik zou dusdanig van mening zijn dat ik geen andere uitweg zie dan die roze spuit ga ik de hond toch echt niet aan 1 of andere onbekende onnozelaar van een of ander forum meegeven die zegt het klusje wel even te kunnen klaren hoor omdat hij/zij wel vaker “moeilijke” honden gehad heeft
Ik zeg ook niet dat jij of wie dan ook alleen maar mag zeggen dat ze gelijk heeft maar feit blijft wel dat zij het zo ziet/ervaren heeft. Iedereen zijn/haar grens ligt ergens anders. Iedereen zijn/haar gevoel ligt anders. Dat is naar mijn idee gewoon iets wat niet ter discussie hoort te staan, en dat doet het nu wel.