Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbrokken vergelijk site
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Hondenbrokken vergelijk site
enne Pro Plan
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Proplan komt eraan, ik moet even wachten op hun antwoorden. Die moesten ze zelf nog gaan uitzoeken. Hills ga ik ook nog doen, die staat er nog niet op, maar is wel vrij populair geloof ik.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het een goed iniatief, wat een werk zeg.
Het enigste waar ik mijn twijfels over blijf houden, is of het allemaal klopt wat de fabrikant meld.
Want het is bijvoorbeeld algemeen bekend, dat men verplicht is bepaalde gegevens op de zak te zetten, maar wat weinig mensen weten is dat de fabrikant in kwestie , niet hoeft aan te geven wat er in zijn grondstof zit.
Als daar chemische conserveermiddelen bijvoorbeeld in zouden zitten, of weet ik wat voor enge stoffen hoeft men dit niet te melden!
En dit doen ze dus ook niet, want immers de grondstoffen worden kant en klaar aangeleverd, kijk dan melden ze wel keurig op de zak, geen chemische geur, kleur en smaakstoffen maar dit houd in dat de fabrikant in kwestie het niet "toevoegd"
Het kan wel al in de gronstof zitten, dus naar mijn idee liegen de brokfabrikanten dan nog dat ze zwart zien!
Maar nogmaals mijn complimenten voor de inzet hoor,
Het enigste waar ik mijn twijfels over blijf houden, is of het allemaal klopt wat de fabrikant meld.
Want het is bijvoorbeeld algemeen bekend, dat men verplicht is bepaalde gegevens op de zak te zetten, maar wat weinig mensen weten is dat de fabrikant in kwestie , niet hoeft aan te geven wat er in zijn grondstof zit.
Als daar chemische conserveermiddelen bijvoorbeeld in zouden zitten, of weet ik wat voor enge stoffen hoeft men dit niet te melden!
En dit doen ze dus ook niet, want immers de grondstoffen worden kant en klaar aangeleverd, kijk dan melden ze wel keurig op de zak, geen chemische geur, kleur en smaakstoffen maar dit houd in dat de fabrikant in kwestie het niet "toevoegd"
Het kan wel al in de gronstof zitten, dus naar mijn idee liegen de brokfabrikanten dan nog dat ze zwart zien!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Meike
- Zeer actief
Ja, van de conserveringsmiddelen in de grondstoffen is jammer. Ik ga alle fabrikanten nog mailen met vragen hierover, en tja je moet maar vertrouwen op het antwoord. Blijft een lastige kwestie, want ze kunnen van alles zeggen, ik kan het niet controleren. Misschien weten ze het zelf niet eens, als het een fabrikant es die meer gericht is winst dan op kwaliteit, zal hij zich daar vast niet druk over maken. En niet alleen conserveringsmiddelen, maar ook het gif van bespoten ingrediënten zit in hondenbrokken en genetisch gemanipuleerde organismen. Ook dat lijkt me lastig om daar de waarheid over te achterhalen, sommige fabrikanten geven geen antwoord op vragen hierover of kunnen dat misschien niet. Er zit in ieder geval veel werk in het achterhalen van de precies waarheid en of het dan de echte waarheid is, is ook nog maar de vraag....Amber schreef:Het enigste waar ik mijn twijfels over blijf houden, is of het allemaal klopt wat de fabrikant meld.
Want het is bijvoorbeeld algemeen bekend, dat men verplicht is bepaalde gegevens op de zak te zetten, maar wat weinig mensen weten is dat de fabrikant in kwestie , niet hoeft aan te geven wat er in zijn grondstof zit. Als daar chemische conserveermiddelen bijvoorbeeld in zouden zitten, of weet ik wat voor enge stoffen hoeft men dit niet te melden! En dit doen ze dus ook niet, want immers de grondstoffen worden kant en klaar aangeleverd, kijk dan melden ze wel keurig op de zak, geen chemische geur, kleur en smaakstoffen maar dit houd in dat de fabrikant in kwestie het niet "toevoegd"
Het kan wel al in de gronstof zitten, dus naar mijn idee liegen de brokfabrikanten dan nog dat ze zwart zien!![]()
![]()
Bedankt voor de complimenten
-
yvonne1961
- Actief
of het in de grondstoffen zit kun je (volgens de wettelijke regels) lezen uit het volgende:
Als er staat: "bevat geen toegevoegde antioxidanten" kan het dus wél in de grondstoffen zitten.
als er staat: "bevat geen antioxidanten" mag het er in principe geheel niet in zitten.
apart kunnen ze dan natuurlijk vermelden dat er natuurlijke antioxidanten in zitten (iets moet er wel in zitten)
Het is maar een nuanceverschil maar op die manier kan de fabrikant het brengen.
Overigens weet ik van de fabrikant van cavom dat hij zegt dat er in de grondstoffen wel antioxidanten zitten maar dat daar in het eindprodukt heel weinig van over blijft.
weet niet hoor.....................
Als er staat: "bevat geen toegevoegde antioxidanten" kan het dus wél in de grondstoffen zitten.
als er staat: "bevat geen antioxidanten" mag het er in principe geheel niet in zitten.
apart kunnen ze dan natuurlijk vermelden dat er natuurlijke antioxidanten in zitten (iets moet er wel in zitten)
Het is maar een nuanceverschil maar op die manier kan de fabrikant het brengen.
Overigens weet ik van de fabrikant van cavom dat hij zegt dat er in de grondstoffen wel antioxidanten zitten maar dat daar in het eindprodukt heel weinig van over blijft.
weet niet hoor.....................
-
Leane
Ik heb een zak ENERGY SPECIAL ( 24-20 ) besteld bij Peggy, ben ook wel eens benieuwd !malinois schreef:Weet je ook iets over Lupo?
Voeren inmiddels een tiental kennissen van mij en die zijn er erg tevreden over, ken het zelf niet dus kan er niet over oordelen.
http://www.lupo-nature-petfood.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Hoi ik voer sinds kort Devotion, wel de kip en rijstvariant omdat mijn hond nog weinig vlees verdraagt. Ben er tot nu erg tevreden over (kost iets van 45 euro de 15 kg)
Er zit 27% kip in, chondroitine en glucosamine, omega 6 en omega 3 vetzuren, prebiotische vezels (yucca en fos), vitaminen en sporenelementen, het bevat geen genetisch gemanipuleerd materiaal en is diervriendelijk ontwikkeld.
Er zit in kip, mais, rijst, kippevet, cichorei, proteiene-extract van kip, platarrdige olie, visolie, yucca-extract, chondroitine en glucosamine, gist, cholinechloride, minerale stoffen en vitaminen.
Zitten wel anti-oxidanten in (door de Eg goedgekeurd)
In totaal 26% eiwit.
Er zit 27% kip in, chondroitine en glucosamine, omega 6 en omega 3 vetzuren, prebiotische vezels (yucca en fos), vitaminen en sporenelementen, het bevat geen genetisch gemanipuleerd materiaal en is diervriendelijk ontwikkeld.
Er zit in kip, mais, rijst, kippevet, cichorei, proteiene-extract van kip, platarrdige olie, visolie, yucca-extract, chondroitine en glucosamine, gist, cholinechloride, minerale stoffen en vitaminen.
Zitten wel anti-oxidanten in (door de Eg goedgekeurd)
In totaal 26% eiwit.

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Meike schreef:Jeetje, die Pro Plan valt me wel tegen hoor! Ik ben voor de zalm&rijst gegaan. Wat een rommel zit daarin en een laag vleespercentage. Maar goed, ik zal 'm ertussen zetten zodra ik antwoord heb van Purina.
Wat erg en ik maar denken dat dit wel okay was, geen BHA BHT enzo. Die zak gaat terug. Ik zeg dat ik vers ga voeren of dierenartsbrok ga geven.
21 euro voor 3 kg is toch al wel heel erg aan de prijs
- Meike
- Zeer actief
Het valt wel een beetje mee hoor, maar de prijs is het zeker niet waard.AnneMarie schreef:Meike schreef:Jeetje, die Pro Plan valt me wel tegen hoor! Ik ben voor de zalm&rijst gegaan. Wat een rommel zit daarin en een laag vleespercentage. Maar goed, ik zal 'm ertussen zetten zodra ik antwoord heb van Purina.
Wat erg en ik maar denken dat dit wel okay was, geen BHA BHT enzo. Die zak gaat terug. Ik zeg dat ik vers ga voeren of dierenartsbrok ga geven.
21 euro voor 3 kg is toch al wel heel erg aan de prijs
Lupo: ziet er ook wel netjes uit, maar ik vraag me af wat er allemaal inzit. Het schema met de samenstelling kan niet compleet zijn. Leane, misschien kan jij mij hier meer over vertellen? Als je de zak al hebt tenminstel.
Devotion: moah... gaat wel-brok. Vleespercentage is redelijk. Op de folder stond: ' geen toegevoegde conserveringsmiddelen' of iets dergelijks, doet me vermoeden dat ze wel in de grondstoffen zitten. Er zitten wat ingredienten in die niet nodig zijn, zoals glucosamine. Diervriendelijk ontwikkeld? Geen dierproeven gedaan zeker, maar de vee-industrie vind ik zeker niet diervriendelijk.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Mijn man heeft gewerkt bij saturn petfood in Hattem. Hier werd alleen blikvoer e.d. gemaakt. Het hoofd gebouw was in Hamburg. Zou hem moeten vragen hoe die hete. Deze firma maakt ook humane vlees producten zoals salades, worst ed. (ook te koop bij de Aldi)marian* schreef:malinois schreef:nee hoor dit staat op de verpakking:marian* schreef:De Aldibrokken worden gemaakt door Saturn Dogfood.
http://www.saturn-petfood.com/nl/homepage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Petfoodplus
10 rue jacques coeur - bp 22
03401 Yzeure cedex
france
Ik heb afgelopen week ook een zak bij de Aldi gekocht(geen Lucky Dog maar die andere) en daar staat Saturn als fabrikant op![]()
Blijkbaar hebben ze dan brokken van minstens 2 fabrikanten.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Greenfields?
Ecostyle?
Ecostyle?
- Meike
- Zeer actief
Pro plan is toegevoegd! Niet veel nieuwe informatie gekregen. Alleen dat ze een heel onderzoekscentrum hebben, net als Pedigree (Waltham), maar dat soort informatie komt niet in het schema. Dat komt straks op de nieuwe website.
Greenfields te weinig vlees (14%) en Ecostyle kan ik geen ingrediënten van vinden.
Greenfields te weinig vlees (14%) en Ecostyle kan ik geen ingrediënten van vinden.
-
Job
- Zeer actief
Ik blijf benieuwd.Meike schreef:Klopt, het gaat hier om vers vlees, daarom heb ik bij de 1e 5 ingredienten ook versvlees gezet. Ze zeggen zelf (per email) dat het percentage na de bereiding is:"der fleischanteil bezieht sich auf das fertige futter" en dat ze spiervlees gebruiken:"wir verwendem frisches Muskelfleisch in unseren Futter" Over banaan hebben ze ook een wat geschreven op hun website.yvonne1961 schreef:Ik vermoed dat die 80% vlees gebaseerd is op de natte vorm.
Na droging blijft ca. een derde over en dan is het nog een ruime 26%.
Dan verschilt het dus opeens niet meer zoveel van de andere genoemde voeders.
Bij een vergelijking tussen droogvoeders is het daarom zeer belangrijk te weten of de genoemde procenten gaan over vers vlees dan wel vleesmeel.
Als deze begrippen door elkaar gebruikt worden krijg je een vertekende vergelijking.
Echter kan het vleespercentage niet kloppen, ik ga in de volgende mail vragen wat het vleespercentage van de droge massa is, dan hoop ik een duidelijker antwoord te krijgen.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Meike
- Zeer actief
Helaas krijg ik gewoon geen antwoord. Het valt mij op dat niet één fabrikant tot nu toe normaal antwoord heeft gegeven op het percentage vlees in de droge massa, als ze vers vlees gebruiken. Een extra kolom met het droge massa percentage zit er dus niet in, ik kan alleen maar gissen. De berekening van Yvonne zal ongeveer kloppen en zolang ik geen antwoord heb moet je daar maar van uit gaan.Job schreef:Ik blijf benieuwd.Meike schreef:Klopt, het gaat hier om vers vlees, daarom heb ik bij de 1e 5 ingredienten ook versvlees gezet. Ze zeggen zelf (per email) dat het percentage na de bereiding is:"der fleischanteil bezieht sich auf das fertige futter" en dat ze spiervlees gebruiken:"wir verwendem frisches Muskelfleisch in unseren Futter" Over banaan hebben ze ook een wat geschreven op hun website.yvonne1961 schreef:Ik vermoed dat die 80% vlees gebaseerd is op de natte vorm.
Na droging blijft ca. een derde over en dan is het nog een ruime 26%.
Dan verschilt het dus opeens niet meer zoveel van de andere genoemde voeders.
Bij een vergelijking tussen droogvoeders is het daarom zeer belangrijk te weten of de genoemde procenten gaan over vers vlees dan wel vleesmeel.
Als deze begrippen door elkaar gebruikt worden krijg je een vertekende vergelijking.
Echter kan het vleespercentage niet kloppen, ik ga in de volgende mail vragen wat het vleespercentage van de droge massa is, dan hoop ik een duidelijker antwoord te krijgen.
-
Job
- Zeer actief
zolang ze zelf geen antwoord geven ga ik ook zelf niks maar aannemen
of invullen en probeer ik het niet uit.
Blijf lekker bij Dogloversgold, ben daar tevreden over.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- Meike
- Zeer actief
Lijkt me een goede keuze. Dog Lovers Gold is een goede brok, en zal ook meer vlees bevatten. Als je honden het 'er goed op doen', zou ik het lekker blijven geven.Job schreef:zolang ze zelf geen antwoord geven ga ik ook zelf niks maar aannemen
-
AnneMarie
- Zeer actief
Hoe is Canex in dit rijtje?
- Meike
- Zeer actief
Staat ertussen toch? 25% varkensvlees uit de bio-industrie en vis en 25% tarwe, mais en rijst.AnneMarie schreef:Hoe is Canex in dit rijtje?
-
S@ndr@
- Zeer actief
volgens mij mis ik Bento ook nog, 
-
AnneMarie
- Zeer actief
Sorry, ik keek niet naar de geperste brokken, ken iemand die Canes voert dat is een geextrudeerde brok, maar de inhoud zal ongeveer hetzelfde zijn....Meike schreef:Staat ertussen toch? 25% varkensvlees uit de bio-industrie en vis en 25% tarwe, mais en rijst.AnneMarie schreef:Hoe is Canex in dit rijtje?
-
AnneMarie
- Zeer actief
Wat mij wel opvalt, is dat sommige merken met minder calorieen ook minder grammen voer per 10 kg aanbevelen, vreemd eigenlijk. 
- Meike
- Zeer actief
Bestes Futter zet dat bij hun de aanbevolen hoeveelheid vrij laag is, doordat de verteerbaarheid hoog is. "Da in den Futtersorten sehr wenige Stoffe enthalten sind, die der Hund nicht verwerten kann, ist die Fütterungsempfehlung auch so niedrig. Denn so mehr der Hund von dem Futter verwerten kann, umso weniger braucht er davon zu fressen."AnneMarie schreef:Wat mij wel opvalt, is dat sommige merken met minder calorieen ook minder grammen voer per 10 kg aanbevelen, vreemd eigenlijk.
Klinkt wel logisch. Als de het voer maar voor 50% verteerbaar is, heb je ook twee keer zoveel voer nodig.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja inderdaad, dat geldt natuurlijk ook voor zinloze ballaststoffen.