Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk ras zou je nooit kiezen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Kimberly
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradors

Re: welk ras zou je nooit kiezen?

Ongelezen bericht door Kimberly »

whahaha woeps wat speelfoutjes sorry :oohja:

Bedoelde schoothondjes, zoals mops hondjes en alles;)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Kimberly schreef:whahaha woeps wat speelfoutjes sorry :oohja:

Een mops hoeft helemaal geen schoothondje te zijn hoor, ze rennen hier liever dan dat ze op schoot zitten :19: En alles? Wat is alles dan?
Afbeelding
Kimberly
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradors

Ongelezen bericht door Kimberly »

ladybird schreef:
Kimberly schreef:whahaha woeps wat speelfoutjes sorry :oohja:

Een mops hoeft helemaal geen schoothondje te zijn hoor, ze rennen hier liever dan dat ze op schoot zitten :19: En alles? Wat is alles dan?
Zo bedoel ik het ook niet meestal zijn ze hartstike actief;) maar hier worden kleine hondjes die in de rasgroep 9 gezelschapshondjes vallen schoothondjes genoemd. sorry als ik iemand op zijn tenen trap met de opmerking schoothond.
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Ik zou niet snel kiezen voor een ras met een best wel platte snuit..
Omdat ze dan soms ademhalingsproblemen hebben,
en ik vind het gewoon niet zo mooi.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Voor mij geen hond waar geen sport mee te doen is. Ik wil graag een actieve hond die werken wel leuk vind. Dus veel molossers zijn niet zo mijn ding. Verder is een border collie me weer net wat te veel van het goede. Ik heb ze te vaak gezien die op mij nogal neurotisch overkwamen (constant balletje voor de voeten gooien en niet ophouden etc.). Op dit moment zoek ik dat niet echt.

Voor de mensen die niks met kleine hondjes hebben. Ze zijn zo leuk! :I: Ik ben meer een grote honden mens, maar zo'n kleintje erbij is toch ook wel leuk hoor :wink: Sommige zijn gewoon grote honden in een kleine verpakking :mrgreen:
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

Herder
Rotweiler
Pitbull
Boxer

Hou meer van de wat specialere rassen :D
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

SiberischeHuskyinfo schreef:Herder
Rotweiler
Pitbull
Boxer

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar wat is er specialer aan een husky dan aan een boxer bijvoorbeeld? :denken:
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:
Rotweiler
Pitbull
Boxer

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar wat is er specialer aan een husky dan aan een boxer bijvoorbeeld? :denken:
Zijn uiterlijk (niet iedere hond ziet er zo uit)
Zijn karakter
Komt in NL minder vaak voor als bijvoorbeeld een herder, al zie je de husky steeds vaker maar de huskybond is daar tegenop aan het treden
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

SiberischeHuskyinfo schreef:al zie je de husky steeds vaker maar de huskybond is daar tegenop aan het treden

De wat ?? en wat doen ze dan ?? :denken:
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Nuyvilaq schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:al zie je de husky steeds vaker maar de huskybond is daar tegenop aan het treden

De wat ?? en wat doen ze dan ?? :denken:
Ze willen terug naar de oorspronkelijke husky en zijn de broodfokkers hard aan het aanpakken. Zie shkn.nl
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ohwwww maar dat is van de siberian husky KLUB nederland dat is toch geen bond :D
mja de broodfokkers moeten aangepakt hoor absoluut maar ook zeer zeker de "erkende" fokkers.

*edit* toevoeging
Laatst gewijzigd door Angelique. op 26 aug 2010 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Nuyvilaq schreef:Ohwwww maar dat is van de siberian husky KLUB nederland dat is toch geen bond :D
Bond/Klub whatever maar hun hebben een grote vinger in de pap als ik mij niet vergis :D
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

SiberischeHuskyinfo schreef:
veertje schreef:
Rotweiler
Pitbull
Boxer

Zijn karakter
Komt in NL minder vaak voor als bijvoorbeeld een herder, al zie je de husky steeds vaker maar de huskybond is daar tegenop aan het treden
maar dat geldt ook voor de rottweiler, pitbull en boxer en "herder" alleen duidt een type aan en geen ras net als poolhond.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

veertje schreef:
Rotweiler
Pitbull
Boxer

Zijn karakter
:smile: :smile: Wat een onzin zeg :F: Is maar goed dat niet iedere hond er zo uit ziet, want ik wil niet met een husky rondlopen.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

En wat ik niet zou nemen..ach ik weet niet..kan altijd veranderen. Dacht ook niet dat ik een teckel zou nemen.
Zou in ieder geval nooit een pup van een fokker nemen, maar kan altijd nog verliefd worden op een bepaald ras die ik in het asiel zie zitten.
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

_Inge_ schreef:En wat ik niet zou nemen..ach ik weet niet..kan altijd veranderen. Dacht ook niet dat ik een teckel zou nemen.
Zou in ieder geval nooit een pup van een fokker nemen, maar kan altijd nog verliefd worden op een bepaald ras die ik in het asiel zie zitten.
Nooit een pup van een fokker? Erg vreemde redenatie. Asielhonden prima en goed dat je dat doet :)
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik wil never nooit een pup meer :engel: :mann:

Rassen waarvoor ik niet zo snel zou kiezen, maar dat is puur om het beelt dat IK van ze heb, en dat hoeft natuurlijk helemaal geen waarheid te zijn.

Poolhonden- te zelfstandig
Boxer - te druk en lomp
Border Collie - vraagt teveel uitdaging geestelijk en lichamelijk, mijn honden moeten ook eens een dagje met wat minder kunnen
Jack Russell - vind ik gewoon niet leuk :oeps:
Tervueren - ik heb er ooit maar een gekend en die was zo dik als dattie hoog was, vreselijk beest :piew:
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik zei toch: het beeld wat IK van sommige honden heb :wink:

En ja, bij het Belgje was het...gebakje voor baasje...gebakje vor hondje! Koekje voor baasje...koekje voor hondje :idea:
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Inc schreef:
En ja, bij het Belgje was het...gebakje voor baasje...gebakje vor hondje! Koekje voor baasje...koekje voor hondje :idea:
Zo ken ik ook een TH...
Afbeelding
larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa85 »

ik zou niet zo snel een rottweiler kiezen of een teacup chihuahua.
AfbeeldingAfbeelding
_Jules_
Zeer actief

_Inge_ schreef:En wat ik niet zou nemen..ach ik weet niet..kan altijd veranderen. Dacht ook niet dat ik een teckel zou nemen.
Nooit een pup van een fokker? Erg vreemde redenatie. Asielhonden prima en goed dat je dat doet :)
Hoezo vind je dat vreemd?
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

_Inge_ schreef:
Hoezo vind je dat vreemd?
Ik vind het ook geen vreemde redenering. :19:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ik had sowieso ook nog helemaal geen reden gegeven waarom ik het niet wil :F: :mann:
Er zijn zat honden die ook een baas nodig hebben, zowel herplaatsers als asielhonden en buitenlandse honden.
En of dat nou een echte rashond is of een kruising maakt mij niets uit... Ik heb geen voorkeur voor een bepaald ras, dus waarom zou ik dan een gefokte pup nemen van een bepaald ras..terwijl ik in het asiel ook wel een hond kan vinden met een leuk karakter :U:
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

_Inge_ schreef:Ik had sowieso ook nog helemaal geen reden gegeven waarom ik het niet wil :F: :mann:
Er zijn zat honden die ook een baas nodig hebben, zowel herplaatsers als asielhonden en buitenlandse honden.
En of dat nou een echte rashond is of een kruising maakt mij niets uit... Ik heb geen voorkeur voor een bepaald ras, dus waarom zou ik dan een gefokte pup nemen van een bepaald ras..terwijl ik in het asiel ook wel een hond kan vinden met een leuk karakter :U:

Zeker zeker alleen heb ik persoonlijk meerdere zeer slechte ervaringen met asielen. Het is jammer dat er nergens vermeld staat welk asiel goed is en welke niet. Een hond uit een asiel kan prima alleen indien hij/zij problemen heeft kom je er vaak later pas achter en een half lege bankrekening verder. Als je een hond koopt bij een erkende goede fokker met stamboom dan betaal je voor de aanschaf meer maar zul je indien hij/zij gezond is er minder problemen mee krijgen. Ik ben het er wel mee eens dat er teveel honden in het asiel zitten en dat het zeker een uitkomst is voor veel mensen, maar niet voor mij persoonlijk.
_Jules_
Zeer actief

Tja dat is een risico wat ik neem. Ik heb goede ervaringen met asiels. Jules komt uit een asiel in Belgie en dat is echt een geweldige hond,nog nooit zon vrolijk hondje gehad dat ook nog graag voor mij wil werken. James en Jazz komen uit het buitenland en die kunnen ook nog ziek worden(Leishmania), maar dat weet je(meestal) van tevoren als je een buitenlandse hond neemt. Maar dan nog zou ik nooit een hond van een fokker nemen :U: Heb echt helemaal niets met dat hele wereldje. Vind het alleen een beetje raar dat jij zegt dat je het vreemd vind. Ik vind het toch ook niet vreemd dat jij alleen husky's wil, moet iedereen lekker zelf weten.
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

_Inge_ schreef:Tja dat is een risico wat ik neem. Ik heb goede ervaringen met asiels. Jules komt uit een asiel in Belgie en dat is echt een geweldige hond,nog nooit zon vrolijk hondje gehad dat ook nog graag voor mij wil werken. James en Jazz komen uit het buitenland en die kunnen ook nog ziek worden(Leishmania), maar dat weet je(meestal) van tevoren als je een buitenlandse hond neemt. Maar dan nog zou ik nooit een hond van een fokker nemen :U: Heb echt helemaal niets met dat hele wereldje. Vind het alleen een beetje raar dat jij zegt dat je het vreemd vind. Ik vind het toch ook niet vreemd dat jij alleen husky's wil, moet iedereen lekker zelf weten.
Ik zei dat ik het vreemd vond daarna gaf je pas de reden etc dus vandaar :) Maar ik begrijp het wel hoor maar hoezo heb je niks met dat wereldje? Het kostenplaatje of? Ben altijd benieuwd hoe mensen tegen echte goede fokkers aan kijken.
_Jules_
Zeer actief

Ik heb niets tegen fokkers hoor, als ze het maar goed doen. Ik vind het gewoon helemaal niet boeiend en ik heb zelf ook geen rashond die ik echt geweldig vind. Misschien zou het dan interessanter zijn. Ik vind het leuker om bij een asiel langs te gaan en daar langs de hokken te lopen...en dan een hond vinden waar je gelijk verliefd op bent;)of op Schiphol wachten totdat je iemand met een bench ziet waarin jouw hondje uit het buitenland zit.
Afbeelding
Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Ik zou nooit voor een Jack russel gaan: veel te fel voor mij, hou er gewoon niet zo van. Ook een hond als een Mastiff, Bordeauxdog en dat soort honden is niks voor mij. En kleine kefferachtige hondjes ook niet. Waarschijnlijk ook nooit een poolhond, ook al vind ik ze prachtig om te zien, het karakter past over het algemeen niet bij mij.
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Ik zou ook nooit een jack russel nemen, dat ras spreekt me totaal niet aan.
En qua uiterlijk heb ik liever geen honden met snorren, ik weet niet maar die lijken dan automatisch een paar jaar ouder ook.
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Robin »

Wat heerlijk grappig; liever geen hond met snor :smile:

Ik geloof dat chihuahua's ook niet helemaal mijn ras zijn. Hoewel, er zijn zoveel verschillende honden die 'chihuahua' worden genoemd. Ik weet niet eens precies hoe een echte er nou eigenlijk uit ziet. :pffff:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”