Ja je hebt ook gelijk.MARC_S schreef:Klopt, maar hij vocht met de andere reu des huizes. Is er dan iets mis met het hondje? Er staat dat hij tijdens zo'n gevecht naar de eigenaars gebeten heeft. Is dat raar voor jou? De regel is toch wel, ga niet met je blote klauwen tussen 2 knokkende honden want dan kan je gaatjes oplopen. En hij kon niet goed met de dierenarts opschieten. Is dat een reden voor jou om een hond in te slapen? Verder deed hij "dominant" tegen bezoek en vertrouwde de eigenaars dat niet helemaal. Reden om in te slapen?bouvierpoedel schreef:Aan de andere kant kun je je ook afvragen of de hond een zinvol leven heeft gehad als hij van hut naar haar getrokken word en zijn leven lang van de ene in de andere therapie of opvoedings sessie en GT's heeft gezeten.
Ik kan mij wle iets voorstellen bij de beslissing van TS .
En dat komt heus niet even op een zondag middag van goh nu laten we hem in slapen.
Daar is al wat aan vooraf gegaan natuurlijk.
Ja aan de ene kant jammer ,maar ook een manier om verder lijden te voorkomen.
Zover ik weet heeft de hond niemand anders gebeten dan de dierenarts en zijn eigenaren en hun reu die bij hem in huis leefde. Ik stel me dus geen hond voor die alles en iedereen aanvliegt. Bezoek kwam ook gewoon maar vond hem eng zonder dat de hond dat verder waar had gemaakt met een aanval.
Van mij mag je zo'n hond inslapen maar ik ga er geen beamend antwoord op geven als in "goede keuze" of "zou ik ook doen". De mensen erop aanvallen doe ik ook niet maar ik mag het wel triest vinden voor een hondje van nog geen jaar oud toch? En wie zegt dat er na herplaatsing gezeuld wordt? Je kan toch een laatste kans afspreken bij iemand die het wel wil proberen? Ik denk nl niet dat hij overal zulk gedrag zou tonen. Mijn vorige hond kon niet met honden bij mijn pa. Geen een. Bij mij kon ze wel met alle reuen. Hoe vreemd voor een hond die 7 jaar lang elke hond greep binnen bereik. Je kan niet zeggen dat een hond is wat hij is volledig los van waar hij zit en hoe er met hem omgegaan wordt. Ik denk dat de TS bang voor haar eigen hond was en dat de hond dat wist. Lijkt nl wel alsof de hond alles kon bepalen door agressie in te zetten. Wie weet was daar niet op in gaan en met schone lei en zonder angst beginnen met het diertje wel genoeg geweest. Het was geen ambull of X-mechelaar maar een shiba inu. Hoe groot zijn die nu helemaal? Ze kunnen je hooguit in je enkel bijten lijkt mij.
Ik stap ook niet zo makkelijk opzij en al helemaal niet voor mijn eigen hond.
Maar kan begrijpen dat ieder mens een andere grens heeft.
Bij de 1 gaat die de deur al uit als hij een keer gromt en bij de ander mag hij bij wijze van spreken iedereen opvreten.
Net als de level van angst weer bij iedereen anders is.
Er zitten er ook zat in het dierenasiel waarvan je denkt waarom nog steeds weer overnieuw plaatsen .
Dus wat zijn de kansen van een nieuwkomer in het asiel dan.
??
Stap daar wat makkelijker overheen zolang het maar niet gebeurd met een hond die ik gefokt heb.
Klinkt ook hard ,maar kan mijzelf ook niet alles aantrekken.