Hoeft voor mij ook geen tastbaar fenomeen te zijn hoor. Tis waar het mij aangaat gewoon een woord om aan te geven dat ik de hond idd zoals jij al aangeeft niet begrijp. En sommige dingen hoef ik ook niet te begrijpen. Zoals gezegd. Als de hond niet gestoord wil worden terwijl hij/zij slaapt en of rust en anders op een dergelijke manier uithaalt als dat wel het geval is heb ik daar geen enkel begrip voor.Martijn schreef:"Kronkel in de kop" is geen tastbaar fenomeen. Honden hebben geen kronkel in de kop, bazen noemen het zo omdat ze A. niet begrijpen waar de beet over ging en B. zich daar ook niet in willen verdiepen omdat ze de hond al afgeschreven hebben.smoekie schreef:malinois schreef:Ik ben ook weleens gebeten en dat is nooit zonder reden geweest. Ik geloof er dus niet zo in dat dit zonder reden gebeurd is.
Dat jij de beten die je hebt gehad classificeert als “eigen schuld” (gerechtvaardigd etc etc) wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen.
Als ik hier lees van de TS dat de hond gewoon lekker relaxed bij haar op de bank lag en zij hem aaide met als gevolg een “open gezicht” weet ik nog niet zo net of ik de hond zou houden.
Dat zou van vele factoren afhankelijk zijn. Maar omdat ik ook nog 3 kinderen in huis heb lopen en ik niet het risico wil lopen dat 1 van de kinderen zonder pardon, zonder reden gebeten/verminkt zou kunnen worden zou ik me toch echt afvragen of herplaatsen niet een optie was. Zou ik denken dat de hond echt een kronkel in de kop heeft waarbij ik niet zou willen dat ik andere in gevaar zou brengen als de hond elders geplaatst zou worden zou deze van mij toch echt wel een spuitje krijgen.
Het is trouwens geen enkel probleem om een bijtende hond te hebben zonder dat anderen gevaar lopen. Vind ik ook al zo'n cliché.
Ik begrijp het prima als mensen zeggen "Wat? Bijten? Geen zin in. Weg ermee."
Maar dat gaat dan wel over de baas en niet over de hond. Het verzinnen van fictieve aandoeningen die geen arts of deskundige kan vinden vind ik zelf ietwat kinderachtig.
Zeg liever "Hij voldoet niet aan mijn eisen. Ik had er eentje zonder agressie besteld." want dat is waar je het dan over hebt.
Niets mis mee, maar wel zo volwassen.
Ik wil idd gewoon geen bijter in mijn gezin hebben. Die heb ik idd niet besteld
Alle gekheid op een stokkie, als ik ook maar enigszins denk dat het een eenmalig iets is of dat er een mogelijke (ergens in de verte geoorloofde)reden is waarom de hond gebeten hebt wat maakt dat je van “verzachtende omstandigheden” kunt spreken. En daarmee doel ik op het feit dat de hond misschien ergens pijn heeft (oorpijn-gebroken rib etc) is het iets heel anders. Maar als er niets is wat daar op wijst en de hond uithaalt omdat hij niet gestoord wil worden tijdens het slapen en je gezicht
openhaalt terwijl jij alleen maar “lief” wil doen is het bij mij ook einde oefening hoor.
Daar ga ik me toch echt niet voor excuseren noch verantwoorden.