Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lol heben met je honden
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Re: lol heben met je honden
Nou als het iets met eten te maken heeft, heb ik geen lol met mijn hond, groente fruit, eieren enz zijn allemaal niet besteedt aan De Keizer jammer genoeg 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
hondenvriend
- Actief
- Mijn ras(sen): bullterrier
echt niet ? heb je alle verschillende soorten fruit al geprobeerd ? mischien zit er toch 1 tussen die die wel lekker vind. vaak moeten ze ook even aan fruit of groeten wennen. maar als ze eenmaal weten wat het is, zijn ze er niet bij vandaan te houden.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik heb het vaak en veel geprobeerd, allerlei soorten fruit, maar ze moeten er niks van hebben, ze kijken mij aan of ik gek geworden ben.
Foppen gaat ook niet, in het bos gaf ik Jakko ipv een frolic een braam, nou, die werd mooi vakkundig uitgetufd.
Groente is ook vies volgens mijn honden.
Foppen gaat ook niet, in het bos gaf ik Jakko ipv een frolic een braam, nou, die werd mooi vakkundig uitgetufd.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
hondenvriend
- Actief
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gina is stapel op alle fruit, jan wat minder, die eet het vaak pas als ik er eerst een hapje van neem (hoezo een mamma's hondje
)
mandarijntjes vinden ze wel allebei erg lekker en de appeltjes die nu uit de boom vallen worden ook niet versmaad net zo min als de pruimen uit eigen tuin
mandarijntjes vinden ze wel allebei erg lekker en de appeltjes die nu uit de boom vallen worden ook niet versmaad net zo min als de pruimen uit eigen tuin

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Mijn honden lusten alleen banaan. Ander fruit blieven ze niet
Ik probeer het wel steeds, maar helaas.... Eieren vinden ze wel lekker. Restjes van ons eten lusten ze ook. Rauwe groenten heb ik nog niet geprobeerd. 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Heb je meloen-tip geprobeerd, en Loekie vond het heerlijk!
Nou is ie sowieso gek op fruit, vooral appels en sinaasappels zijn favoriet, dus eigenlijk had ik ook niet anders verwacht. Had zo'n grote rode watermeloen gekocht (meer omdat ik er zelf zin in had dan voor de hond, maar dat terzijde
), en hij heeft zelfs een stuk van de schil nog opgegeten!
Weet iemand trouwens of dat kwaad kan, die schil eten?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik zou hem geen schil laten eten. Je weet niet wat er allemaal opgespoten is. Maar van een klein stukje zal hij denk ik niet zo snel last krijgen.Ink schreef:Heb je meloen-tip geprobeerd, en Loekie vond het heerlijk!Nou is ie sowieso gek op fruit, vooral appels en sinaasappels zijn favoriet, dus eigenlijk had ik ook niet anders verwacht. Had zo'n grote rode watermeloen gekocht (meer omdat ik er zelf zin in had dan voor de hond, maar dat terzijde
), en hij heeft zelfs een stuk van de schil nog opgegeten!
Weet iemand trouwens of dat kwaad kan, die schil eten?
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier eten ze alleen honingmeloen. Geen watermeloen.
Anne plukt de meloen netjes van de schil. Fenna heeft niet eens door dat er een schil omzit. Die vreet de hele handel in 1 keer op. 
-
hondenvriend
- Actief
en leeft ie nog ? het lijkt mij sterk dat ie van een stukje schil ziek wordt. of hij moet 2/3 van de schil op hebben. maar dan nog zie ik hem niet ziek worden.Ink schreef: en hij heeft zelfs een stuk van de schil nog opgegeten!Weet iemand trouwens of dat kwaad kan, die schil eten?
-
hondenvriend
- Actief
hij kijkt inderdaad als of ie gek is op fruitInk schreef:Heb je meloen-tip geprobeerd, en Loekie vond het heerlijk!
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Nou, als ik een dom stukkie schil vergelijk met wat mijn honden normaliter naar binnen weten te snacken, zal t wel loslopen.hondenvriend schreef:en leeft ie nog ? het lijkt mij sterk dat ie van een stukje schil ziek wordt. of hij moet 2/3 van de schil op hebben. maar dan nog zie ik hem niet ziek worden.Ink schreef: en hij heeft zelfs een stuk van de schil nog opgegeten!Weet iemand trouwens of dat kwaad kan, die schil eten?
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bram zegt gadver de gadver, fruit en groente is voor konijnen
Izzie vindt het lekker!
Ze krijgen hier twee keer per week een beetje gemalen groente en fruit door wat KVV. Moet ik het wel goed mengen voor Bram, anders eet hij er precies omheen
Ze krijgen hier twee keer per week een beetje gemalen groente en fruit door wat KVV. Moet ik het wel goed mengen voor Bram, anders eet hij er precies omheen

Linda, Izzie en Bram
-
hondenvriend
- Actief
de lol heb jij natuurlijk als je met stukjes meloen van links naar rechts gaat en onder naar boven.Lellibel schreef:Roos vindt alles lekkerMaar echt lol? Nee, het is meer hap-slik-weg
meloen vangen is ook een topper
of een paar bekers op tafel en waar is de meloen spelen
-
hondenvriend
- Actief
inderdaat. ze eten hier wel eens halve schoenen opAnne&Taar schreef: Nou, als ik een dom stukkie schil vergelijk met wat mijn honden normaliter naar binnen weten te snacken, zal t wel loslopen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya eet ook absoluut geen groenten en fruit, Puchu wel, die vind bijna alles lekker behalve komkommer.wendy71 schreef:Ik heb het vaak en veel geprobeerd, allerlei soorten fruit, maar ze moeten er niks van hebben, ze kijken mij aan of ik gek geworden ben.
Foppen gaat ook niet, in het bos gaf ik Jakko ipv een frolic een braam, nou, die werd mooi vakkundig uitgetufd.![]()
Ik heb Kaya weleens van die burgers gegeven (Rodi volgens mij?) en daar zaten doperwten tussen, hahaha, ze at er vakkundig omheen en op het laatst lagen alleen de doperwten nog in haar bak
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Macho lust enkel mandarijn, maar dan sabbelt hij er net zolang op totdat alle sap eruit is en spuugt hij het velletje uit..
Meloen, komkommer, tomaatjes, niets van dat alles lust hij. Hij pakt het wel aan, waarschijnlijk om mij een plezier te doen, maar spuugt het net zo snel weer uit.
Dus tjah.. ik wil wel een gezonde hond, zoals jij dat noemt en die extra vitamines geven, alleen hoeft hij dat zelf niet. gekookte boontjes daarentegen lukt dan weer wel
En jah het is een jonge hond, dus zou het moeten kunnen leren, maar nee meneer hoeft het tot nu toe niet
Als het vanavond droog is zal ik hem eens een eitje geven (gekookt dat dan wel), want ik hoef geen pellende hond in huis hahaha
Meloen, komkommer, tomaatjes, niets van dat alles lust hij. Hij pakt het wel aan, waarschijnlijk om mij een plezier te doen, maar spuugt het net zo snel weer uit.
Dus tjah.. ik wil wel een gezonde hond, zoals jij dat noemt en die extra vitamines geven, alleen hoeft hij dat zelf niet. gekookte boontjes daarentegen lukt dan weer wel
En jah het is een jonge hond, dus zou het moeten kunnen leren, maar nee meneer hoeft het tot nu toe niet
Als het vanavond droog is zal ik hem eens een eitje geven (gekookt dat dan wel), want ik hoef geen pellende hond in huis hahaha
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Hier krijgen ze regelmatig ook fruit. Ik hoop dat ze ook een keer de bananen die Dappie in de oren heeft opeten...
Pinkki, Ko, Chic en Hoopje eten echt alles, zijn net varkens.
De gezusters Dappie en Draak spelen er vaak mee totdat een andere hond het wil pakken, dan eten ze het wel op. Leukste is om een (pitloze!) druif te geven, is Draak een half uur mee zoet met dragen, laten vallen, likken, met de pootjes er aan peuteren.
Rauwe ei krijgen ze ook vaak, ze bijten het gewoon kapot en eten het op. Pinkki en Dappie laten het schil liggen, de rest eet het schil ook.
Pinkki, Ko, Chic en Hoopje eten echt alles, zijn net varkens.
De gezusters Dappie en Draak spelen er vaak mee totdat een andere hond het wil pakken, dan eten ze het wel op. Leukste is om een (pitloze!) druif te geven, is Draak een half uur mee zoet met dragen, laten vallen, likken, met de pootjes er aan peuteren.
Rauwe ei krijgen ze ook vaak, ze bijten het gewoon kapot en eten het op. Pinkki en Dappie laten het schil liggen, de rest eet het schil ook.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat doe ik met een gekookt eitje en een lepeltje, Gol heeft nog steeds niet door hoe ze netjes van een lepeltje moet eten.
Maar we hebben wel dikke lol
Maar we hebben wel dikke lol
-
hondenvriend
- Actief
kijk dat is al 1. nu nog een 1 en je bent al heel goed op weg. ik neem aan dat ie wel grof volkoren lust ?kloesje schreef: gekookte boontjes daarentegen lukt dan weer wel![]()
hopelijk lukt het je ook nog om 2 soorten fruit te vinden die die lekker gaat vinden.
-
hondenvriend
- Actief
kloesje schreef:Macho lust enkel mandarijn, maar dan sabbelt hij er net zolang op totdat alle sap eruit is en spuugt hij het velletje uit..
-
hondenvriend
- Actief
Minna schreef:Hier krijgen ze regelmatig ook fruit. Ik hoop dat ze ook een keer de bananen die Dappie in de oren heeft opeten...
.
-
hondenvriend
- Actief
en dat is precies wat we nodig hebbenGollum schreef: Maar we hebben wel dikke lol
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Een hond heeft niets aan volkoren voedselhondenvriend schreef:kijk dat is al 1. nu nog een 1 en je bent al heel goed op weg. ik neem aan dat ie wel grof volkoren lust ?kloesje schreef: gekookte boontjes daarentegen lukt dan weer wel![]()
hopelijk lukt het je ook nog om 2 soorten fruit te vinden die die lekker gaat vinden.
Hier zijn ze trouwens ook gek op fruit, dat was het enige waarvan mijn bull terrier ging kwijlen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Perry is gek op mandarijnen en op aardbeien.
De rest eet hooguit eens een stukje appel.
Maar voor de rest ben ik het wel met mijn voorgangster eens. Het is geen mens, dus de grote gezondheid van groent fruit en volkorenbrood zie ik niet zo.
Ze krijgen het allemaal wel, want ze vinden sommige dingen erg lekker, maar of het nou zo hun gezondheid stimuleert, dat waag ik te betwijfelen.
De rest eet hooguit eens een stukje appel.
Maar voor de rest ben ik het wel met mijn voorgangster eens. Het is geen mens, dus de grote gezondheid van groent fruit en volkorenbrood zie ik niet zo.
Ze krijgen het allemaal wel, want ze vinden sommige dingen erg lekker, maar of het nou zo hun gezondheid stimuleert, dat waag ik te betwijfelen.
Gr. Aniek

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
kijk dat heb ik als ik zelf een vockingworst koop.hondenvriend schreef:koop een meloen en ga die op je schoot in stukjes snijden met de honden om je heen. en ga ze 1 voor 1 stukjes meloen geven. gegarendeerd veel plezier en gezond. en dat is precies wat honden nodig hebben.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Volkorenbrood zal er wel ingaan, vooral als deze belegd is met iets lekkershondenvriend schreef:kijk dat is al 1. nu nog een 1 en je bent al heel goed op weg. ik neem aan dat ie wel grof volkoren lust ?kloesje schreef: gekookte boontjes daarentegen lukt dan weer wel![]()
Maar ik heb eigenlijk altijd 'geleerd' dat je het beste je hond een hoogwaardig hondenvoer kunt voeren, deze is volledig gebalanceerd en afgestemd op de hond zijn behoeftes, dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed, waarom je nu ook fruit, groente en volkoren ernaast moet voeren. Kijk als traktatie is het heerlijk, maar als echte aanvulling.. kweet niet
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Waarom zou je volkoren brood geven???? Dit is helemaal geen natuurlijke voeding voor een hond.