chrico schreef:Nakisha schreef:
Precies, dank je wel. Dat bedoel ik.
Ik ga liever af op mensen die de hond écht kennen, dan mensen die alleen lettertjes op een schermpje lezen en dan menen alles te weten.
(En ik ben niet vóór gezeul met bepaalde honden, ook... dat is een tweede.)
Bedoel je dan in het echt of echt echt?
Want een GT en een DA vallen dan al af dus als die iets moeten zeggen qua gedrag over je hond dan hoef je daar geen waarde aan te hechten, niet meer dan hier op het forum.
Ik snap wel wat je bedoeld denk ik maar advies op een forum vragen hoeft niet verkeerd te zijn. Je pikt er van op wat je denkt te kunnen gebruiken en de rest doe je niets mee.
Ik ben ook niet voor gezeul met honden, ben daar zelfs tegen. Maar soms kies ik er wel voor om een hond ergens vandaan te plukken, hier tot rust te laten komen om na observatie de juiste baas erbij te zoeken. Een enkele keer is dat een rit naar de DA, so be it.
Ik gaf al aan; GT is voor mij geen optie meer. Been there, done that, rotervaringen mee.

En we hebben er niet één gehad... meerdere versleten.
De DA is een beste, maar die kennen mijn honden ook niet. Ze zien ze maar één keer per jaar voor de entingen, en hooguit tussendoor als er iets aan de hand is.
Dus dat zijn we eens. Ik bedoel dus mensen die mijn honden ECHT, van DICHTBIJ, kennen. En ook van jongs af aan, en niet pas een weekje.
Maar met ADVIEZEN is ook niets mis.

Ik heb zelf vaak genoeg advies hier gevraagd.
Wat mijn punt was, is dat het hier voorgesteld werd dat TS vooral het forum had moeten vragen voor ze de hond zou inslapen.
Dáár ben ik het enorm mee oneens. Ik zou absoluut niet met het forum in debat gaan als ik besluit mijn hond te laten inslapen; zo'n keuze kan ik zelf weloverwogen maken. Ook ik heb een hond die vele mensen hadden laten inslapen en ook ik heb die ''adviezen'' gehad. Maar geen haar op mijn hoofd. Als ik mijn hond inslaap, weet ik waarom; dan hoef ik geen goedkeuring van een forum te hebben. Ik vind het ook wel heel erg fout dat sommige mensen dat wel zo voorstellen. TS kan zelf wel bepalen of de hond nog een kans had. Zij koos van niet, ik vind niet dat we haar daarom nu moeten afbranden.
Als de hond nu om iets kleins was ingeslapen, ja. Maar dit gaat om een hond die stevig zijn eigenaar is aangevlogen.
Wat betreft een probleemhond herplaatsen; IK zou dit niet doen, maar dit is mijn persoonlijke mening, als er sprake is van
mens-agressie. Ik vind dat je met zulke honden niet moet gaan zeulen. En dat was hier het geval.
Er zijn zeker probleemhonden die op een andere plek het beter zullen doen. Zo'n hond had ik ook kunnen treffen en ik ben ook niet zo'n type die eeuwig aan zijn dieren vasthoud, uit pure zelfverheerlijking. Ik zou een dier ZEKER herplaatsen als het het dier ten goede komt en het hier niet goed past.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden wij ook een hond op proef; na twee weken ging dit dier terug naar haar vorige eigenaren. Ze paste écht niet in onze situatie, en we wisten dat ze het elders beter zou hebben. Dat dier heeft een droomplek gekregen, en ik ben blij dat ze een gezin vond waar ze paste.
Maar dat was geen hond met mens-agressie.
Als ik dit hele geval zo eens lees, vond ik echt dat er veel te hard gereageerd word. Ze word nog net niet voor dierenbeul uitgemaakt af en toe, vanwege haar keuze tot inslapen. En dat gaat me te ver.