Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoelang duurt t voordat parvo uit je huis is?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jurre09
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabijhoun een van de weinige bruine
Aantal honden: 1
Contacteer:

hoelang duurt t voordat parvo uit je huis is?

Ongelezen bericht door Jurre09 »

een vriendin van mij had 4 mnd geleden een hondje met parvo...
die hebben ze in laten slapen , nu willen ze een neiuwe hond maar kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat parvo uit t huis is?
en wat moet je verder allemaal nog doen?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: hoelang duurt t voordat parvo uit je huis is?

Ongelezen bericht door Emma »

ik weet het niet zeker,
maar ik dacht dat Parvo alleen overgedragen kon worden met neus-neus contact, en via de ontlasting ??
misschien kan je even ``googlen``erop. vind je vast meer info :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een jaar, heb ik ooit geleerd.
Maar dat is misschien achterhaald, dat is namelijk al even geleden.

Even gegoogeld:
Het Parvo virus is ook overdraagbaar via kleding en schoeisel. Het virus kan zelfs in de bodem de koudste winter met strenge vorst overleven en binnen kunnen huishoudelijke reinigingsmiddelen weinig uitrichten tegen het virus.

Omdat het zo’n taai virus is om te vernietigen willen veel mensen graag weten wat ze wel kunnen doen om de boel te desinfecteren en hoe lang ze moeten wachten tot het echt veilig is om een nieuwe hond in een eerder besmette omgeving te plaatsen.

- Omdat het zo’n hardnekkig virus is, word het beschouwd als ‘alomtegenwoordig’, wat betekend dat GEEN ENKELE OMGEVING vrij is van het Parvo virus
- Geïnfecteerde honden scheiden in hun ontlasting gedurende de eerste 2 weken na de infectie gigantische hoeveelheden van het virus uit.
- Het Parvo virus kan OVERAL worden opgelopen.
- Of een individuele hond ziek wordt hangt af van; -de hoeveelheid virus wat aanwezig is, -hoe het immuunsysteem van de hond functioneert (denk aan bijvoorbeeld eerdere besmetting of eerdere vaccinaties) en hoe de verdere conditie van de hond op dat moment is (stress, voeding etc.)

• Binnenshuis: verliest het virus zijn activiteit na ruim een maand.
• Buitenshuis: het is afhankelijk van de drainage en of de grond al dan niet bevroren is geweest, hoe lang het duurt alvorens het virus uit de bodem verdwijnt. Zo is grond die in de schaduw ligt minstens nog 7 maanden besmet. Grond die in het zonlicht ligt is minstens nog een maand of 5 besmet.

Bovenstaande punten gaan over besmetting waarbij men een afwachtende houding aanneemt, maar de meeste hondeneigenaren willen natuurlijk liever weten hoe ze hun omgeving kunnen desinfecteren om het veiliger te maken.

Ondanks allerlei moderne schoonmaakmiddelen die ons van alles beloven, blijft het vrijwel onmogelijk om het virus compleet te verwijderen. Het doel van het schoonmaken is om de besmettingsdruk te verminderen tot een acceptabel niveau.

Het beste en dus meest effectieve middel tegen alle virussen is CHLOOR. 1 deel chloor op 30 delen water is genoeg om de voerbakjes, de vloeren en de kleedjes te reinigen.
Het is natuurlijk lastig om dingen die niet kleurvast zijn te reinigen met chloor, want vloerbedekking en het gazon zijn natuurlijk niet bestand tegen chloor. Uw gazon wanneer het niet regent besproeien verdunt in ieder geval het virus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Zover ik weet is het advies een jaar geen hond te nemen.
Elly
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”