Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbezitter verkiest viervoeter boven partner
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vandaag op MSN Today:
Hond hoger gewaardeerd dan partner
(Novum) - Nederlandse hondenbezitters zijn meer gesteld op hun hond dan op hun partner. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van National Geographic Channel. De relatie met de viervoeter krijgt gemiddeld een 8,5 tegenover een 7,8 voor de relatie met de partner. Aan het representatieve onderzoek deden 534 volwassenen mee die minstens één hond bezitten.
Mannen en vrouwen geven de relatie met hun hond gemiddeld hetzelfde cijfer. Vrouwen geven de relatie met hun partner echter eerder een onvoldoende dan mannen. Dit komt in sommige gevallen door gebrek aan privacy in de slaapkamer. Drie procent van de ondervraagden heeft minder seks, omdat de hond ook in de slaapkamer slaapt. Bij 29 procent van de deelnemers slaapt de hond in het bed van zijn baasje.
Het bezit van een hond heeft voordelen op sociaal gebied. Een kwart van de ondervraagden zegt dankzij hun hond weleens een bijzonder iemand te hebben ontmoet en geeft aan dat de hond vaak de aanleiding is om een gesprek met buurtbewoners te beginnen. Bijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner. Vrouwen vinden dit overigens vaker dan mannen. Ruim een op de vijf ondervraagden geeft aan dat de hond van alles begrijpt.
Meer dan de helft van de respondenten brengt minimaal drie uur per dag met hun hond door. De meeste tijd wordt besteed aan het uitlaten. Het dier heeft voor zes op de tien hondenbezitters geleid tot een andere levensstijl. Een op de vijf ondervraagden gaat minder op vaak op vakantie of stappen en vier op de vijf krijgen meer lichaamsbeweging.
Hond hoger gewaardeerd dan partner
(Novum) - Nederlandse hondenbezitters zijn meer gesteld op hun hond dan op hun partner. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van National Geographic Channel. De relatie met de viervoeter krijgt gemiddeld een 8,5 tegenover een 7,8 voor de relatie met de partner. Aan het representatieve onderzoek deden 534 volwassenen mee die minstens één hond bezitten.
Mannen en vrouwen geven de relatie met hun hond gemiddeld hetzelfde cijfer. Vrouwen geven de relatie met hun partner echter eerder een onvoldoende dan mannen. Dit komt in sommige gevallen door gebrek aan privacy in de slaapkamer. Drie procent van de ondervraagden heeft minder seks, omdat de hond ook in de slaapkamer slaapt. Bij 29 procent van de deelnemers slaapt de hond in het bed van zijn baasje.
Het bezit van een hond heeft voordelen op sociaal gebied. Een kwart van de ondervraagden zegt dankzij hun hond weleens een bijzonder iemand te hebben ontmoet en geeft aan dat de hond vaak de aanleiding is om een gesprek met buurtbewoners te beginnen. Bijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner. Vrouwen vinden dit overigens vaker dan mannen. Ruim een op de vijf ondervraagden geeft aan dat de hond van alles begrijpt.
Meer dan de helft van de respondenten brengt minimaal drie uur per dag met hun hond door. De meeste tijd wordt besteed aan het uitlaten. Het dier heeft voor zes op de tien hondenbezitters geleid tot een andere levensstijl. Een op de vijf ondervraagden gaat minder op vaak op vakantie of stappen en vier op de vijf krijgen meer lichaamsbeweging.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Re: Hondenbezitter verkiest viervoeter boven partner
Dat is nu ook de poll bij het rtl nieuws.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
"Slaapt jouw partner op de bank?"

- *Linda*
- Zeer actief
EensNanna schreef:Dat vind ik toch wel een heul slechte zaak....Scooby schreef: Nederlandse hondenbezitters zijn meer gesteld op hun hond dan op hun partner.
Ik ben dol op mijn honden maar mijn man gaat toch altijd voor op ze.
Ik denk dat als je meer van je hond houdt dan van je partner, je je relatie weleens flink onder de loep mag leggen.

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Ook ik ben het met Nanna eens dat als je je hond boven je partner stelt, er iets niet klopt in je relatie
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Nanna schreef:Dat vind ik toch wel een heul slechte zaak....Scooby schreef: Nederlandse hondenbezitters zijn meer gesteld op hun hond dan op hun partner.
Ik ben dol op mijn honden maar mijn man gaat toch altijd voor op ze.
Ik denk dat als je meer van je hond houdt dan van je partner, je je relatie weleens flink onder de loep mag leggen.
wat dacht je van je hele kijk op alles onder de loep leggen

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Het is gewoon totaal geen eerlijke vraagstelling (zoals te verwachten natuurlijk.
) Men geeft een cijfer voor de hond als hond-zijnde en een cijfer voor de partner als partner-zijnde. Van een hond ligt het verwachtingspatroon lichtelijk anders. Deze kunnen nu eenmaal makkelijker aan de eisen voldoen waarvor ze aangeschaft zijn; deze zijn met geen mogelijkheid te vergelijken met de 'eisen' voor een partner. Op de vraag: 'Waardeer je je hond meer dan je partner' was het antwoord geheel anders geweest, alles zit m in de manier waarop je de vraag brengt.
- bennie
- Zeer actief
Precies, maar er zijn daadwerkelijk mensen die wanneer ze moeten kiezen hond eruit of partner eruit voor dat laatste kiezen, maar dat heeft eerder met de relatie te maken dan met de hondAnne&Taar schreef:Het is gewoon totaal geen eerlijke vraagstelling (zoals te verwachten natuurlijk.) Men geeft een cijfer voor de hond als hond-zijnde en een cijfer voor de partner als partner-zijnde. Van een hond ligt het verwachtingspatroon lichtelijk anders. Deze kunnen nu eenmaal makkelijker aan de eisen voldoen waarvor ze aangeschaft zijn; deze zijn met geen mogelijkheid te vergelijken met de 'eisen' voor een partner. Op de vraag: 'Waardeer je je hond meer dan je partner' was het antwoord geheel anders geweest, alles zit m in de manier waarop je de vraag brengt.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Bijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner. Vrouwen vinden dit overigens vaker dan mannen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ja, maar in een toch al beroerde relatie is dat natuuljik ook wel logisch. Dan wordt de parkiet nog boven de partner verkozen, schat ik zo in.bennie schreef:Precies, maar er zijn daadwerkelijk mensen die wanneer ze moeten kiezen hond eruit of partner eruit voor dat laatste kiezen, maar dat heeft eerder met de relatie te maken dan met de hondAnne&Taar schreef:Het is gewoon totaal geen eerlijke vraagstelling (zoals te verwachten natuurlijk.) Men geeft een cijfer voor de hond als hond-zijnde en een cijfer voor de partner als partner-zijnde. Van een hond ligt het verwachtingspatroon lichtelijk anders. Deze kunnen nu eenmaal makkelijker aan de eisen voldoen waarvor ze aangeschaft zijn; deze zijn met geen mogelijkheid te vergelijken met de 'eisen' voor een partner. Op de vraag: 'Waardeer je je hond meer dan je partner' was het antwoord geheel anders geweest, alles zit m in de manier waarop je de vraag brengt.
. (op een uitzondering hier en daar na, dat dan weer wel)
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 25 aug 2010 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- bennie
- Zeer actief
Ze geven geen commentaar, daar houden vrouwen vanWil de hond schreef:Bijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner. Vrouwen vinden dit overigens vaker dan mannen.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik houd heel veel van mijn honden, maar mijn vriend is net ff belangrijker
al zal ik nooit de honden weg doen voor een man!, maja dan klopt er ook iets niet aan die situatie!
al zal ik nooit de honden weg doen voor een man!, maja dan klopt er ook iets niet aan die situatie!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Daarom mag onze hond niet in bed slapen 
Als mijn vriend mij dwingt te kiezen tussen hond/paard of hem kies ik wel voor hond/paard trouwens...
Als mijn vriend mij dwingt te kiezen tussen hond/paard of hem kies ik wel voor hond/paard trouwens...
-
hondenvriend
- Actief
- Mijn ras(sen): bullterrier
ik ook. en bij ons slaapen ze wel lekker in bed. en ik vind het heerlijkMachie schreef: Als mijn vriend mij dwingt te kiezen tussen hond/paard of hem kies ik wel voor hond/paard trouwens...
een hond hoef je alleen maar eten en drinken te geven en goed uit te laten en eerlijk behandelen en liefde te geven. dat is bij vrouwen niet genoeg
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor mij totale onzin. Dat zou betekenen dat je partner eigenlijk minder waard is dan je gekochte hondje. Waarom dan zo moeilijk doen over een partner maar wel gewoon een hondje uit het asiel plukken. Kun je eigenlijk wel weer terug naar uithuwelijken ed. Want je partner is sowieso minder waard dan je hond. Kan jou het schelen wie dat is dan. Echt weer zo'n dom onderzoek in mijn ogen. Als Martijn de honden boven mij verkiest ben ik morgen weg. Wat ben ik dan, de papegaai?

- M@scha
- Zeer actief
MARC_S schreef:Voor mij totale onzin. Dat zou betekenen dat je partner eigenlijk minder waard is dan je gekochte hondje. Waarom dan zo moeilijk doen over een partner maar wel gewoon een hondje uit het asiel plukken. Kun je eigenlijk wel weer terug naar uithuwelijken ed. Want je partner is sowieso minder waard dan je hond. Kan jou het schelen wie dat is dan. Echt weer zo'n dom onderzoek in mijn ogen. Als Martijn de honden boven mij verkiest ben ik morgen weg. Wat ben ik dan, de papegaai?![]()
nee want je lult te weinig

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat Martijn het best wel handig zou vinden als je een doek over mijn kooi kon doen hoor. Ik lul nogal veel nl.massam schreef: nee want je lult te weinig
- M@scha
- Zeer actief
MARC_S schreef:Ik denk dat Martijn het best wel handig zou vinden als je een doek over mijn kooi kon doen hoor. Ik lul nogal veel nl.massam schreef: nee want je lult te weinig
oh.. zeg maar tegen hem dat hij die doek van mij krijgt dan

- Erwina
- Zeer actief
Nou logisch toch
Ik heb Rex al bijna 9,5 jaar en m'n vriend ken ik 'pas' bijna 3 jaar. Dus ja...
Vaag onderzoek weer
Vaag onderzoek weer
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
-
hondenvriend
- Actief
- Mijn ras(sen): bullterrier
zou martijn wel eerlijk tegen jou zijn ? 
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nu heb ik mij altijd al afgevraagd wat mensen dan tegen hun hond vertellen, kan mij echt niet voorstellen dat als ik bijvoorbeeld van mijn werk kom ik even aan de honden ga vertellen hoe mijn dag eruit zagBijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner. Vrouwen vinden dit overigens vaker dan mannen. Ruim een op de vijf ondervraagden geeft aan dat de hond van alles begrijpt.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan me zo voorstellen dat veel gesprekken met de hond over relatie-problemen met de menselijke partner gaan.
Deze is ook mooi:
Deze is ook mooi:
Ruim een op de vijf ondervraagden geeft aan dat de hond van alles begrijpt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En niemand vraagt of de hond meer van de ene baas houdt dan van de andere?
Dat is volgens mij pas echt reden tot ruzie.
En dan aan die hond vragen waarom, uiteraard.
Dat is volgens mij pas echt reden tot ruzie.
En dan aan die hond vragen waarom, uiteraard.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Klazina, van wie hou je meer, van de hond, of van mij?
Maar ik hou ook van jou hoor, Klaas.
Maar ik hou ook van jou hoor, Klaas.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
onzinnig onderzoek.
meer kan ik er niet over zeggen.
komkommertijd.
meer kan ik er niet over zeggen.
komkommertijd.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Ik waardeer mijn relatie met mijn buurvrouw met een 9 (bij wijze van), omdat ik nooit last van haar heb, ze nooit klaagt, ik haar zelden spreek en we niks van elkaar hoeven verwachten. Perfect wat mij betreft. Ik waardeer de relatie met mijn partner misschien met een 8,5, omdat het een geweldige relatie is met een paar puntjes waar aan gewerkt kan worden. Verkies ik daarmee mijn buurvrouw boven mijn partner? In de vérste verte niet.Anne&Taar schreef:Het is gewoon totaal geen eerlijke vraagstelling (zoals te verwachten natuurlijk.) Men geeft een cijfer voor de hond als hond-zijnde en een cijfer voor de partner als partner-zijnde. Van een hond ligt het verwachtingspatroon lichtelijk anders. Deze kunnen nu eenmaal makkelijker aan de eisen voldoen waarvor ze aangeschaft zijn; deze zijn met geen mogelijkheid te vergelijken met de 'eisen' voor een partner. Op de vraag: 'Waardeer je je hond meer dan je partner' was het antwoord geheel anders geweest, alles zit m in de manier waarop je de vraag brengt.
Dat er nogal wat zijn die de hond als een volwaardige gesprekspartner zien vind ik dan wel weer eh, apart

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als je je hond écht boven je partner stelt is er ook volgens mij iets mis in je relatie. Ik ben helemaal gek van m'n honden, Leon trouwens ook. Maar partner is dan toch nog veel belangrijker dan wat dan ook.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Kan je wel vertellen hoe het er ongeveer aan toe gaat als ik thuis kom van werk: (wijkt per dag wat af maar de intentie is hetzelfde)Linsey schreef:Nu heb ik mij altijd al afgevraagd wat mensen dan tegen hun hond vertellen, kan mij echt niet voorstellen dat als ik bijvoorbeeld van mijn werk kom ik even aan de honden ga vertellen hoe mijn dag eruit zagBijna de helft beschouwt het huisdier als een volwaardige gesprekspartner. Vrouwen vinden dit overigens vaker dan mannen. Ruim een op de vijf ondervraagden geeft aan dat de hond van alles begrijpt.En dat mensen dan nog denken dat hun hond begrijpt wat ze vertellen dat is helemaal
![]()
![]()
"Hey Fritzie, ouwe brombeer! Hoe is het met mijn jochie dan?!
Fritz heeft daarnaast een heel repertoire aan keel geluiden. Als hij ligt te brommen, brom ik terug en mijn vriend ook
Je mag me gek noemen maar ik heb gewoon veel te bespreken met mijn hond