Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sorry dat ik even ben weggeweest/heb slecht nieuws

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Re: Sorry dat ik even ben weggeweest/heb slecht nieuws

Ongelezen bericht door Marian4 »

Tjeetje, dit is erg als je zo'n beslissing moet nemen! Wat zul je het hier moeilijk mee gehad hebben.
Ik wens je heel veel sterkte :roos:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

sirene schreef:Marc, ik had de eerdere discussie niet gelezen.
Ik viel erover dat jij zou stellig zei dat die hond bij jouw nog geleefd had. Er zijn wel echt honden die uit het niets flippen en je naar je keel vliegen of pakken waar ze pakken kunnen. Daar zat ik aan te denken.
Geloof inderdaad niet dat dat hier het geval was. Ik heb niets gezegd...
Je hebt ook gelijk want ik kan er niet over oordelen. Ik vind het ook terecht als iemand zijn of haar hond inslaapt om goede redenen. Dat wil ik ook steeds zeggen. Want iemand aanvallen om het pijnlijke feit dat diegene de hond in moest slapen wil ik niet. Misschien was dat deel niet duidelijk. Dus je moet gewoon zeggen wat je wil, doe ik ook :wink:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

lidia schreef:
nana schreef:@lidia ...ja zo simpel kun je het allemaal zien... :roll:
Er zijn genoeg mensen hier op het forum die dus voorkomen dat hun hond bijt en zich niet
veroorloven om afgeleid te zijn. Je zult maar een keertje niet opletten met oversteken en onder de auto komen.

(Mijn opmerking gaat overigens niet over de beslissing die joera heeft genomen daar heb ik te weinig achtergrond info over om een
mening te hebben.)
Mensen komen ook onders auto s omdat ze ff afgeleid zijn :hmmm:

Iedereen moet doen wat hij of zij goed vind.... toch? iedereen zijn mening...ik vind dat je risico niet moet nemen..en jij wel :lol1: Zou saai zijn als we allemaal het zelfde dachten
En afgezien van saai of niet is het prima dat TS zowel steunbetuigingen als wat kritische noten krijgt.

En als een van de weinige kritische noten denk ik dat die hond een impulsief enkeltje DA heeft gekregen omdat hij een paar forse gaten beet in de man des huizes. En dat vind ik triest, want het was een klein jongvolwassen reutje van een niet al te makkelijk ras, met een niet al te best verleden. En ik denk dat er nog wel wat van te maken was geweest als hij niet bij een andere reu was geplaatst en als vanuit het asiel of elders betere begeleiding was gegeven dan door deze GT en DA. Tuurlijk ken ik niet het hele verhaal en baseer ik mijn mening op wat ik gelezen heb, maar dat doen de mensen die zeggen dat het een 'dappere beslissing' was net zo goed.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad met een hond die in de baas hangt, maar geef dan niet die hond meteen de schuld en de doodstraf.

En wat mij echt een brok in mijn keel bezorgt, is dat er pas achteraf verteld wordt dat de hond is afgemaakt. Had dan effe een bericht hier neergezet dat die hond NU weg moest omdat jullie er bang voor waren geworden. Dan had hij nou waarschijnlijk levend en wel bij een forumlid gezeten. Ik heb potdomme helemaal niks met shiba inu's, maar zo'n jonge losgeslagen hond en dan concluderen dat er maar een spuit in mot...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hanneke, ik neig ernaar om het, inderdaad ook weer op basis van wat ik hier gelezen heb, het met je eens te zijn.
Maar, wij krijgen natuurlijk altijd maar een deel van het plaatje te zien (zoals dat altijd bij iedereen gaat hoor, op zich is dit geen verwijt!)

Suzanne
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Als jullie voor jezelf weten dat dit het juiste besluit was, dan zal het dit wss ook zijn geweest denk ik. Ontzettend jammer van zo een jonge hond, dat wel uiteraard :ugh: Verschrikkelijk ook dat hij zo te lezen een nare doodsstrijd heeft gevoerd. Sterkte :roos:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Sjoera schreef:De manier hoe het inslapen ging zal ik achter wege laten maar kan zeggen dat het ook een drama was waardoor het voor ons nog moeilijker is. (begin nu weer te huilen dus stop ik maar)

Verschrikkelijk ook dat nog, ik wil je verder veel sterkte wensen!
Hanneke2
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Hanneke, ik neig ernaar om het, inderdaad ook weer op basis van wat ik hier gelezen heb, het met je eens te zijn.
Maar, wij krijgen natuurlijk altijd maar een deel van het plaatje te zien (zoals dat altijd bij iedereen gaat hoor, op zich is dit geen verwijt!)

Suzanne
Op een fora krijg je sowieso nooit het hele plaatje, en dat plaatje wordt ook nog eens beïnvloed door stomme factoren als hoe bekend iemand is op het forum en schrijfvaardigheid. Maar er zijn ook feiten. En op dezelfde dag laten inslapen, daar kan je lang of kort over praten, maar ik zie dan geen weloverwogen 'dappere' beslissing. Andere mensen hier hebben hun hond wegens extreme gedragsproblemen laten inslapen, maar niet dezelfde dag van het ernstigste incident. Dat laat je bezinken, je huilt effe lekker uit en als er echt geen andere optie is om die hond elders of met training of bloed, zweet en tranen wel gelukkig te krijgen, dan neem je dat vreselijke besluit. En dan jank ik ook mee. Maar niet als je een puberhond die helemaal de weg kwijt is meesleurt naar de roze spuit.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hanneke2 schreef:Op een fora krijg je sowieso nooit het hele plaatje, en dat plaatje wordt ook nog eens beïnvloed door stomme factoren als hoe bekend iemand is op het forum en schrijfvaardigheid. Maar er zijn ook feiten. En op dezelfde dag laten inslapen, daar kan je lang of kort over praten, maar ik zie dan geen weloverwogen 'dappere' beslissing. Andere mensen hier hebben hun hond wegens extreme gedragsproblemen laten inslapen, maar niet dezelfde dag van het ernstigste incident. Dat laat je bezinken, je huilt effe lekker uit en als er echt geen andere optie is om die hond elders of met training of bloed, zweet en tranen wel gelukkig te krijgen, dan neem je dat vreselijke besluit. En dan jank ik ook mee. Maar niet als je een puberhond die helemaal de weg kwijt is meesleurt naar de roze spuit.
Ik ga niet zeggen dat je geen gelijk hebt, maar om te zeggen dat je dat wel hebt? Jij kent de situatie toch verder ook niet of wel dan? Alleen wat hier verder geschreven is op het forum. Feiten, ken jij ze?

Al vind ik het zelf ook wel heel sneu voor de hond, moet ik toegeven :(:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik mag toch aannemen dat het inslapen niet in een opwelling gedaan is ...... denk dat een d.a. daar ook niet aan mee zal werken.
TS en haar familie zullen zich al rot genoeg voelen dus ipv herplaatsverhalen e.d. hier neer te schrijven ..... veel sterkte, want het zal jullie zeker heel lang bijblijven.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het niet ok om een forumlid nu een schuldgevoel aan te praten omdat zij haar hond heeft laten inslapen. Dat was háár keuze, punt.
Dat een ander die keuze wellicht niet gemaakt zou hebben doet eigenlijk niet ter zake.

Ik heb een hond die door een GT gemakkelijk kan worden bestempeld als "er is in haar sociale periode iets misgegaan". Dat dat niet zo is (omdat ik de fokker ken, vanaf de dekking al betrokken was bij dit nest en prima weet wat er met haar wel/niet gebeurd is) doet niets af aan zijn mening.
Ik heb 2x door deze hond bij de EHBO gezeten. 1x met een geperforeerde lip :roll: , 1x met een behoorlijke bijtwond in mijn hand. Ik kan er echter wel mee dealen, maar ik heb geen partner en geen kinderen en ik kan haar makkelijk wegzetten in situaties die "hectisch" voor haar zijn. Voor mij is het een geweldige hond. :wink:
Bij TS ligt dat anders en ondanks dat ik niet dezelfde beslissing zou hebben genomen wellicht in mijn situatie, heeft zij dit besluit wel genomen. Ik denk dat heel veel mensen die Biène hadden gehad en dit met haar meegemaakt hadden ook dit besluit zouden hebben genomen.

Ondanks alles blijft het geen makkelijk besluit. :(
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hanneke2
Zeer actief

Inge schreef:Ik vind het niet ok om een forumlid nu een schuldgevoel aan te praten omdat zij haar hond heeft laten inslapen. Dat was háár keuze, punt.
Dat een ander die keuze wellicht niet gemaakt zou hebben doet eigenlijk niet ter zake.
Het zal mij worst wezen of TS een schuldgevoel heeft, maar ik hoop dat mensen in de toekomst die voor dit soort problemen komen te staan wel eerst om hulp roepen. Want dit forum heeft keer op keer bewezen dat het hulp kan bieden.
Ik heb een hond die door een GT gemakkelijk kan worden bestempeld als "er is in haar sociale periode iets misgegaan". Dat dat niet zo is (omdat ik de fokker ken, vanaf de dekking al betrokken was bij dit nest en prima weet wat er met haar wel/niet gebeurd is) doet niets af aan zijn mening.
Ik heb 2x door deze hond bij de EHBO gezeten. 1x met een geperforeerde lip :roll: , 1x met een behoorlijke bijtwond in mijn hand. Ik kan er echter wel mee dealen, maar ik heb geen partner en geen kinderen en ik kan haar makkelijk wegzetten in situaties die "hectisch" voor haar zijn. Voor mij is het een geweldige hond. :wink:
Bij TS ligt dat anders en ondanks dat ik niet dezelfde beslissing zou hebben genomen wellicht in mijn situatie, heeft zij dit besluit wel genomen. Ik denk dat heel veel mensen die Biène hadden gehad en dit met haar meegemaakt hadden ook dit besluit zouden hebben genomen.

Kom op Inge, eer dat jij je hond een spuit zou geven was er heel wat meer voorbij gegaan dan een regenachtige zondagmiddag. En dat zit mij dwars. We hebben hier honden voorbij zien komen die echt levenslink mensagressief waren, waar alles mee geprobeerd was en die nul kans op verbetering hadden. En als je zo'n hond dan jankend laat inslapen op een waardige manier, alle respect.

Zoek de verschillen. :roll:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hanneke2 schreef:
Kom op Inge, eer dat jij je hond een spuit zou geven was er heel wat meer voorbij gegaan dan een regenachtige zondagmiddag. En dat zit mij dwars. We hebben hier honden voorbij zien komen die echt levenslink mensagressief waren, waar alles mee geprobeerd was en die nul kans op verbetering hadden. En als je zo'n hond dan jankend laat inslapen op een waardige manier, alle respect.

Hij had waarschijnlijk niet de credits die anderen wel hebben. Wij zijn niet allemaal hetzelfde, soms gelukkig, soms niet. Toch blijft het een rotbeslissing die er genomen word, dat betwijfeld denk ik ook niemand.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hanneke2 schreef:
Inge schreef:Ik vind het niet ok om een forumlid nu een schuldgevoel aan te praten omdat zij haar hond heeft laten inslapen. Dat was háár keuze, punt.
Het zal mij worst wezen of TS een schuldgevoel heeft, maar ik hoop dat mensen in de toekomst die voor dit soort problemen komen te staan wel eerst om hulp roepen. Want dit forum heeft keer op keer bewezen dat het hulp kan bieden.

Er is toch nergens een verplichting om eerst de hulp van dit forum in te roepen, voordat je ergens een beslissing in neemt? Daar hebben wij toch geen ene jota mee te maken. Hoe weten wij nou ins hemelsnaam hoe die hond precies was? Ze hoeft hier toch geen dag voor dag verslag te overleggen zodat 'wij' kunnen beoordelen of ze wel juist heeft gehandeld???

En een zich respecterende DA zal geen hond om een akkefietje in laten slapen. Wat als ze de hond zou hebben herplaatst en hij takelt dan een mens wel echt toe?? Waar ligt de verantwoording dan? Ik geloof niet dat ik zoiets op mijn geweten zou willen hebben.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Heel veel sterkte :roos: :roos:
chrico
Zeer actief

Neeltje schreef:

En een zich respecterende DA zal geen hond om een akkefietje in laten slapen. Wat als ze de hond zou hebben herplaatst en hij takelt dan een mens wel echt toe?? Waar ligt de verantwoording dan? Ik geloof niet dat ik zoiets op mijn geweten zou willen hebben.
Hier wil ik wel even op reageren. Niet naar TS bedoeld maar algemeen.
Als je bij een dierenarts komt met het verhaal dat de hond gebeten heeft, jij nog helemaal in de stress bent van het gebeuren, verteld dat de hond therapie heeft wat niet helpt enz dan zijn er genoeg die de hond wel laten inslapen. Als ik nu van een hond af wil, hem een paar schoppen geef zodat hij van de rel is en naar een invaller ga met het verhaal dat hij mijn man gebeten heeft zo vanuit het niets en dat er al meerdere voorvallen waren, dit met een flink drama, dan is er 80% kans dat ik zonder hond thuis kom. Evt met briefje van de HA waarvan er nog steeds vele zijn die erachter staan dat zelfs bij een schram de hond ingeslapen moet worden en het drama is compleet.

Bij het herplaatsen vertel je waar je tegenaan loopt met de hond dus de nieuwe baasjes weten wat de hond zijn verleden is. Vertel je het niet, tja dan krijg je drama's
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Nog maals wij hebben het niet zomaar gedaan! En nee, wij willen niet het risico nemen dat hij een keer een kind of iemand anders zou verwonden voor de rest van zijn leven. Hij was helemaal doorgedraaid en wij hadden hem vele malen kansen gegeven. Ook voor ons was dit een hele moeilijke beslissing! En dat mensen zo naar doen, maakt dat ik erover denk om hier ook niet meer te komen. Iedereen om ons heen zeggen dat ze gezien hebben wat wij allemaal met hem gedaan hebben. Zelfs op de hondenschool (maand terug) had de instructeur gezegt (bij het zien van de wonden die wij hadden) dat hij zo'n hond ook zou laten inslapen. Wij deden dat niet. Nee, wij gingen ervoor en proberen een geweldige huishond van hem te maken. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn.

Met het asiel waar hij vandaan kwam hadden wij vaker geprobeerd contact te krijgen. Echter geven zij helemaal niets om hoe het met de geplaatste honden gaat. Zij hebben hun geld en de eigenaars zoeken het maar zelf uit.

Toen wij hem uit het asiel hadden. Had hij een oorontsteking en een blaasontsteking. Hij was ook tegen de DA heel agressief. Waardoor hij nooit een inenting zou kunnen krijgen. De behandelingen/onderzoek voor die oorontsteking en blaasontsteking des tijds was ook een drama.

Wat het berichten op het forum betreft. Heb ik ook vaker wat geplaatst waar ik weinig of helemaal geen antwoord op heb gekregen. Dus dat het forum mij zou helpen? Ja er zijn hier mensen waar ik wel van geleerd heb. En die dank ik ook voor hun adviezen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat ik in het hele verhaal mis (of ik heb er overheen gelezen, dat kan ook) is hoe het dierenasiel waar Taiko vandaan is gekomen in het plaatje past. Is er met hen contact opgenomen in dit hele traject? Ik neem aan dat zij wellicht de papieren van het hondje hebben of in ieder geval weten wat de fokker van Taiko is. Had het asiel niets kunnen doen, het hondje terug kunnen nemen of contact op kunnen nemen met de fokker?

Sterkte met het verdriet om Taiko.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sjoera schreef:Wat het berichten op het forum betreft. Heb ik ook vaker wat geplaatst waar ik weinig of helemaal geen antwoord op heb gekregen. Dus dat het forum mij zou helpen? Ja er zijn hier mensen waar ik wel van geleerd heb. En die dank ik ook voor hun adviezen.
ja dat denk ik dus wel, ik weet zeker dat als ik hier een probleem met een van mijn honden heb dat er altijd wel iemand is, die me hiermee kan helpen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

LongFields schreef:Wat ik in het hele verhaal mis (of ik heb er overheen gelezen, dat kan ook) is hoe het dierenasiel waar Taiko vandaan is gekomen in het plaatje past. Is er met hen contact opgenomen in dit hele traject? Ik neem aan dat zij wellicht de papieren van het hondje hebben of in ieder geval weten wat de fokker van Taiko is. Had het asiel niets kunnen doen, het hondje terug kunnen nemen of contact op kunnen nemen met de fokker?

denk je dat je tegelijk post want net boven je bericht staat wat over het asiel :wink:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Sanne!! schreef:
LongFields schreef:Wat ik in het hele verhaal mis (of ik heb er overheen gelezen, dat kan ook) is hoe het dierenasiel waar Taiko vandaan is gekomen in het plaatje past. Is er met hen contact opgenomen in dit hele traject? Ik neem aan dat zij wellicht de papieren van het hondje hebben of in ieder geval weten wat de fokker van Taiko is. Had het asiel niets kunnen doen, het hondje terug kunnen nemen of contact op kunnen nemen met de fokker?

denk je dat je tegelijk post want net boven je bericht staat wat over het asiel :wink:
Ik zie het. :wink:
Maar dan nog blijft mijn vraag staan over de fokker.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

LongFields schreef:
Ik zie het. :wink:
Maar dan nog blijft mijn vraag staan over de fokker.
De fokker was onbekend. Hij is door de vorige eigenaren gekocht bij een handelaar in België.
(wist ik nog want ik had er al eens naar gevraagd)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind het vooral vreselijk sneu voor Taiko, potdomme, het beestje is nét 1 jaar, en hoe lang zat het beestje nou bij TS?
Juist, een half jaar.
Mijn medeleven gaat uit naar de hond. :cry: , hij heeft ook nog eens een doodsstrijd gevoerd :jank: :jank: , vind ik niet gek, zo'n levenslustige, jonge hond, die helemaal niet dood wil..
Dag Taiko. :(
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
chrico
Zeer actief

Sjoera schreef:Nog maals wij hebben het niet zomaar gedaan! En nee, wij willen niet het risico nemen dat hij een keer een kind of iemand anders zou verwonden voor de rest van zijn leven. Hij was helemaal doorgedraaid en wij hadden hem vele malen kansen gegeven. Ook voor ons was dit een hele moeilijke beslissing! En dat mensen zo naar doen, maakt dat ik erover denk om hier ook niet meer te komen. Iedereen om ons heen zeggen dat ze gezien hebben wat wij allemaal met hem gedaan hebben. Zelfs op de hondenschool (maand terug) had de instructeur gezegt (bij het zien van de wonden die wij hadden) dat hij zo'n hond ook zou laten inslapen. Wij deden dat niet. Nee, wij gingen ervoor en proberen een geweldige huishond van hem te maken. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn.

Met het asiel waar hij vandaan kwam hadden wij vaker geprobeerd contact te krijgen. Echter geven zij helemaal niets om hoe het met de geplaatste honden gaat. Zij hebben hun geld en de eigenaars zoeken het maar zelf uit.

Toen wij hem uit het asiel hadden. Had hij een oorontsteking en een blaasontsteking. Hij was ook tegen de DA heel agressief. Waardoor hij nooit een inenting zou kunnen krijgen. De behandelingen/onderzoek voor die oorontsteking en blaasontsteking des tijds was ook een drama.

Wat het berichten op het forum betreft. Heb ik ook vaker wat geplaatst waar ik weinig of helemaal geen antwoord op heb gekregen. Dus dat het forum mij zou helpen? Ja er zijn hier mensen waar ik wel van geleerd heb. En die dank ik ook voor hun adviezen.
Ik zal beginnen te vertellen dat ik shiba's over het algemeen geen fijne hondjes vind op enkele honden na die ik in de loop der jaren heb leren kennen. Ik vind ze onberekenbaar, gillen om het minste en schieten snel in de stress. Het zijn honden die bij je moeten passen, die een heel bewuste keus moeten zijn en anders zijn het honden waar je vooral af moet blijven.
Ik weet hoe hysterisch een shiba kan zijn maar ik weet ook dat met de juiste omgang (waar vooral veel respect voor de hond zelf moet zijn) ook die hysterische shiba gewoon in huis kan leven. Misschien heb je teveel je best gedaan en de hond overvraagd of heb je de juiste snaar niet kunnen raken. Op zich niet erg maar het ligt niet altijd bij de hond.
Je schrijft, je probeerde er een geweldige huishond van te maken. Misschien ligt daar jullie struikelblok. Een shiba laat zich niet sturen en omturnen omdat een baas dat wil, je houding moet zo zijn dat je hem dat bied en het aan hem is om dat aan te nemen. Zoniet dan dealen met wat je in huis heb en hem respecteren zonder jezelf te verliezen.
Pff ik lees het terug en het staat er als een verwijt, dat is het niet. Shiba's zijn niet leuk, zijn geen grappige huishondjes. Shiba's zijn kleine honden met een verschrikkelijk groot ego en met de juiste baas hele fijne honden. Helaas gaat het vaak fout en of dit nu aan de hond ligt of aan de baas, dat is niet belangrijk.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Dit was duidelijk een beslissing die voor jullie ontzettend moeilijk is geweest en ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies. Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat ik tot zo'n beslissing zou komen in zo'n extreme situatie als die van jullie.

Ik stoorde me trouwens best wel aan een aantal reacties. Wat heeft het nu voor zin om achteraf iemand een schuldgevoel te gaan aanpraten? Om er zelf even als een extra-goeie hondeneigenaar uit te komen onder het mom van "goede raad voor de toekomst geven" of zo? Ik begrijp dat iedereen vrij is te reageren hoe hij/zij wilt, maar komaan zeg, iemand lucht gewoon even het hart. Moet daar nu écht weer zo'n verbloemde preek bijgesleurd worden? :jank:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:Dit was duidelijk een beslissing die voor jullie ontzettend moeilijk is geweest en ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies. Ik kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat ik tot zo'n beslissing zou komen in zo'n extreme situatie als die van jullie.

Ik stoorde me trouwens best wel aan een aantal reacties. Wat heeft het nu voor zin om achteraf iemand een schuldgevoel te gaan aanpraten? Om er zelf even als een extra-goeie hondeneigenaar uit te komen onder het mom van "goede raad voor de toekomst geven" of zo? Ik begrijp dat iedereen vrij is te reageren hoe hij/zij wilt, maar komaan zeg, iemand lucht gewoon even het hart. Moet daar nu écht weer zo'n verbloemde preek bijgesleurd worden? :jank:
Moet je dan allemaal zeggen 'had ik ook gedaan' terwijl het niet zo is?
Dat is iemands mening en die is net zo goed waar als alle andere hier...
Zou niet weten waarom er geen kritische kanttekening bij geplaatst kan worden, in zo goed als elke reactie staat ook dat het geen verwijt is overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Van mij mag je kritische kanttekeningen plaatsen, maar wat heeft het voor zin?
De hond is al dood. Daar kan niemand iets aan veranderen. :wink:
TS heeft daar ongetwijfeld al een rotgevoel van, moet dat nog groter gemaakt worden?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Inge schreef:Van mij mag je kritische kanttekeningen plaatsen, maar wat heeft het voor zin?
TS heeft daar ongetwijfeld al een rotgevoel van, moet dat nog groter gemaakt worden?
Dit is helemaal wat ik bedoel.

Niet elke post op dit forum is even vatbaar voor kritische kanttekeningen. En je moet niet schrijven dat je het zelf ook zou gedaan hebben, tuurlijk niet. Schrijf dan gewoon 'Sterkte.' of zo. Nu ja, dat is natuurlijk mijn beslissing niet. Maar toch, er snel even bijzetten dat het geen verwijt is terwijl het eigenlijk wel zo aanvoelt is natuurlijk makkelijk.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Natuurlijk is elke hond anders maar ik heb honden gehad die heel wat meer op hun kerfstok hebben hoor. :engel: Ik ga absoluut niet uitwijden maar je moest eens weten. :cool2: Die zouden inderdaad ingeslapen worden bij een ander maar ik heb er nog een leuke hond aan gehad. Ik zeg ook heel duidelijk dat ik misschien zo'n hond wel onterecht kansen blijf geven.
Je bedoelt het vast niet zo, maar ik vind dat andere mensen en honden niet moeten lijden onder het feit dat jij het zo leuk met je hond hebt. Als ts niet in staat is om anderen te beschermen tegen haar hond, vind ik dat ze de juiste beslissing heeft gemaakt. Herplaatsen zie ik niet direct als meest geweldige optie, de kans is groot dat hij van eigenaar naar eigenaar gaat. Begrijp me niet verkeerd, de dingen die zij beschrijft, daar kan ik mijn honden goed voor behoeden. Net nog een verhuizer hier in huis gehad en ik zet mijn honden dan gewoon even in de auto. Ik loop met een boog om kinderen etc etc. Maar niet iedereen kan en wil dat zo doen. En dan gaat zo'n hond dus ontsporen en vormt hij een gevaar.

Sterkte voor ts.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:
Inge schreef:Van mij mag je kritische kanttekeningen plaatsen, maar wat heeft het voor zin?
Dit is helemaal wat ik bedoel.

Niet elke post op dit forum is even vatbaar voor kritische kanttekeningen. En je moet niet schrijven dat je het zelf ook zou gedaan hebben, tuurlijk niet. Schrijf dan gewoon 'Sterkte.' of zo. Nu ja, dat is natuurlijk mijn beslissing niet. Maar toch, er snel even bijzetten dat het geen verwijt is terwijl het eigenlijk wel zo aanvoelt is natuurlijk makkelijk.
Ja kom zeg, dat is de normale wereld hoor, we denken niet allemaal hetzelfde... er staat hier geen enkele aanvallende post.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik denk dat de TS het hier zelf moeilijk zat mee heeft, of men nou vind, denkt dat het anders had gekund, ze het anders hadden gedaan doet helemaal niet meer ter zake, ik neem aan dat hier een boel verdriet bij komt kijken en het is dus niet nodig om er zo op door te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”