Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Gebeten...

Ongelezen bericht door Hilde »

Roelfien schreef:Ik heb een ontzettend déjà vu gevoel bij Casa la Luna.
Maar dat zal wel iets te maken hebben met mannelijk en het ras dat ie fokt. Hoe heette die vent toen ook al weer? Ook zo'n tiep dat je vooral moest negeren, ookal was dat nog zo moeilijk. :F:
Ik heb een ander déjà vu gevoel maar dat komt overeen met iemand die een ander ras heeft, een vrouw is en die je ook moeilijk kunt negeren. En die nu nog actief is :F:
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Jeetje, schrikken zeg!!

Ik zou naar een GT gaan, voor hetzelfde geld is het allemaal een stuk minder kwaad bedoelt als je misschien denkt!
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Martijn schreef:
Dat is het altijd. Maar wat maakt dat uit als je gezicht open ligt?

Honden zijn in staat om je in totaal goedbedoeld spel je vingers te amputeren afhankelijk van wat ze over mensen geleerd hebben.

Ik vind niet dat deze mevrouw nu aan een hond met zulke kanten moet gaan zitten sleutelen. Ze is duidelijk niet erg ervaren met honden en wat je met zo'n hond moet weten leer je niet in een week of twee bij.

Jammer is dat. Een hond waar je geen klik mee krijgt of die onzindelijk blijkt te zijn wordt zo van de hand gedaan maar een hond met echte problemen moet ineens op dezelfde plek blijven?
Oh, dat laatste had ik even niet meegekregen.
Dat was ook bij Stefania?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Hilde
Zeer actief

Roelfien schreef:Oh, dat laatste had ik even niet meegekregen.
Nee, volgens mij noemt Martijn een voorbeeld. Dit is volgens mij ook haar eerste hond.
Afbeelding
Casa La Luna
Actief
Mijn ras(sen): Dogo-Canario
Contacteer:

Ongelezen bericht door Casa La Luna »

sTefaniA schreef:Ik weet het even niet meer. Diesel heeft me gebeten, daarstraks. Hij lag bij me op de bank en ik aai hem, en hij draait zich om en bijt in mijn gezicht. Ik heb nu 2 gaatjes, een kras en een gezwollen neus. Ik kan moeilijk ademen door mij neus. Ik ben heel erg geschrokken, en het deed deed pijn en het bloedde. In een eerste reactie heb ik hem van de bank geveegd en heb hem buiten gebruld. Diesel schrok ook. Toen ben ik beginnen huilen en mijn vriend kwam vragen wat er was en die is toen heel erg boos geworden. Hij vind nu ook dat als hij dit zonder reden deed, dat hij weg moet. Ik weet het niet, heb ik wat gedaan waardoor hij geschrokken is? Sliep hij misschien of had hij ergens pijn? Wist ik het maar... Ik weet ook even niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Dit is de eerste keer ooit dat ik gebeten werd door een hond.
Lees het nog een keertje goed na!

Jeetje schrikken, bijt haar in het gezicht :O:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hilde schreef:
Casa La Luna schreef:Als je bedoelt dat je al 12 x door je eigen hond gebeten bent JA!

Ja, het nieuwe woord is gedragstherapeut een paar van die mokkels zoals je op animalplanet ziet of die Cesar met z'n Daddy, ja dat is echt de beste oplossing :lol:
Als je hond zonder reden je in je sodemieter bijt dan ist voorbij voor die hond. Maar goed ik heb makkelijk praten ben nog nooit in me lijf gebeten door èèn van me eigen roedel.
:neenee: Ik ben maar 1 keer gebeten. En hartstikke eigen schuld. Net zoals al die andere 11 beten (sorry Inge), allemaal eigen schuld. Herplaatsers zijn wat anders dan pups. En ik ben blij voor je dat je nog nooit gebeten bent, maar als ze dat zouden doen, zou je het er zeker wel even uitslaan? Je mag wel eens een herplaatser opzoeken, waarvan alles onbekend is en die proberen te behandelen zoals je met pups doet. Ik hoop dat TS niet naar jouw misselijkmakende ideeën luistert, want ze komen duidelijk niet van een erg doordacht persoon. TS lijkt me heel wat verstandiger dan jij en je domme ideeën.
Ik ben nog nooit gebeten door een herplaatser en er zaten beslist geen makkelijke types bij :U: het hoeft niet altijd aan de hond te liggen.
Ik ben het overigen helemaal met Martijn eens. Niet gaan klungelen met een gt maar herplaatsen naar iemand die weet wat er in huis komt.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Martijn schreef:
Mekkie schreef:Jeetje, schrikken zeg!!

Ik zou naar een GT gaan, voor hetzelfde geld is het allemaal een stuk minder kwaad bedoelt als je misschien denkt!

Honden zijn in staat om je in totaal goedbedoeld spel je vingers te amputeren afhankelijk van wat ze over mensen geleerd hebben.

Ik vind niet dat deze mevrouw nu aan een hond met zulke kanten moet gaan zitten sleutelen. Ze is duidelijk niet erg ervaren met honden en wat je met zo'n hond moet weten leer je niet in een week of twee bij.

Jammer is dat. Een hond waar je geen klik mee krijgt of die onzindelijk blijkt te zijn wordt zo van de hand gedaan maar een hond met echte problemen moet ineens op dezelfde plek blijven?
Dat zul je mij niet horen zeggen..
Maar harde conclusies over wat er met het beestje moet gebeuren, laat ik liever over aan iemand met verstand van zaken.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

alm@ schreef:Ik ben nog nooit gebeten door een herplaatser en er zaten beslist geen makkelijke types bij :U: het hoeft niet altijd aan de hond te liggen.
Dat zeg ik ook niet, maar de kans is denk ik groter dan met een pup. Ik schrijf ook dat het eigen schuld is van mij en de anderen: het ligt zeer zeker niet altijd aan de hond. Sommige honden bijten nou eenmaal makkelijker dan anderen, denk ik.

Ik laat het trouwens in het midden over het gt/herplaats gebeuren. Ik weet wat ik zou doen, want je weet niet waar deze beet vandaan komt. Het hoeft geen tweede keer te gebeuren bedoel ik maar te zeggen. En een gt zou daarbij kunnen helpen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

alm@ schreef:
Hilde schreef:
Casa La Luna schreef:Als je bedoelt dat je al 12 x door je eigen hond gebeten bent JA!

Ja, het nieuwe woord is gedragstherapeut een paar van die mokkels zoals je op animalplanet ziet of die Cesar met z'n Daddy, ja dat is echt de beste oplossing :lol:
Als je hond zonder reden je in je sodemieter bijt dan ist voorbij voor die hond. Maar goed ik heb makkelijk praten ben nog nooit in me lijf gebeten door èèn van me eigen roedel.
:neenee: Ik ben maar 1 keer gebeten. En hartstikke eigen schuld. Net zoals al die andere 11 beten (sorry Inge), allemaal eigen schuld. Herplaatsers zijn wat anders dan pups. En ik ben blij voor je dat je nog nooit gebeten bent, maar als ze dat zouden doen, zou je het er zeker wel even uitslaan? Je mag wel eens een herplaatser opzoeken, waarvan alles onbekend is en die proberen te behandelen zoals je met pups doet. Ik hoop dat TS niet naar jouw misselijkmakende ideeën luistert, want ze komen duidelijk niet van een erg doordacht persoon. TS lijkt me heel wat verstandiger dan jij en je domme ideeën.
Ik ben nog nooit gebeten door een herplaatser en er zaten beslist geen makkelijke types bij :U: het hoeft niet altijd aan de hond te liggen.
Ik ben het overigen helemaal met Martijn eens. Niet gaan klungelen met een gt maar herplaatsen naar iemand die weet wat er in huis komt.
Maar waarom dan 'klungelen'? (Serieuze vraag hoor, Alma). Kan het niet zo zijn dat TS haar hond beter leert begrijpen doordat iemand meekijkt naar hoe het gaat tussen haar en de hond?
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Martijn schreef:
Roelfien schreef:
Oh, dat laatste had ik even niet meegekregen.

Nee joh. In het algemeheen.
Dan geloof ik best dat er wat van te maken is.
Situatie zoals ze hem beschrijft is voor mijn gevoel zo duidelijk waar het fout gaat, dat is best ten goede te keren. Is natuurlijk niet makkelijk, maar wel te doen.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik ben 2 keer gebeten in mijn been door James.. allebei de keren omdat er een hond langskwam die hem een keer gebeten heeft.
En Beau van Hilde heeft mij gebeten in mn vinger..omdat ik hem vast moest pakken..toen hij uit de auto wilde komen. Hilde's schuld :pffff: :lekkerpuh:

Dat van Diesel is wel wat heftiger en zou inderdaad maar eens gaan nadenken of je hem kan houden. Denk niet dat het een hond is die je makkelijk bij kinderen kan zetten..dus wil je die later? James zit ook op gedragstherapie en dit gaat steeds beter, maar met kinderen zal het denk ik nooit goed gaan...gelukkig vind ik kinderen ook niet zo leuk :F:
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Ok als er helemaaaaal geen vertrouwen of band is, dan zit hij miss wel beter bij een ander....maaaaaar

Ja ik wil toch even mededelen, dat Kira mijn 1e hond was.
Dat ik een RR wilde, ik had alle info gewonnen, bij fokkers geweest.
Maar wie haalt het zich in de hoofd, om een RR teef, die altijd buiten heeft gewoond, in huis te nemen als 1e hond?

Ik......

Onervaren, 21 jaar, net op mezelf.
Overigens bijt Kira niemand meer, ja misschien wel eens de DA omdat ze dan echt panisch bang is, dan draagt ze ook een muilkorf. ( laatste keer trouwens geen muilkorf meer hoeven te dragen )
Maar met mensen en kinderen gaat het helemaal super! Ze is dol op menselijke aandacht :engel:

Weet je, ik snap dat als er niets tussen de hond en TS is dat het miss niet goed komt, en alleen erger wordt.
Maar zo hoeft het niet te zijn!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Mekkie schreef:Jeetje, schrikken zeg!!

Martijn schreef:

Martijn schreef:
Mekkie schreef:
Dat zul je mij niet horen zeggen..
Maar harde conclusies over wat er met het beestje moet gebeuren, laat ik liever over aan iemand met verstand van zaken.
Dank je.
Ik denk dat het vertrouwen beiderzijds volledig weg is.
Waarom zelf opnieuw op gaan bouwen als iemand anders het veel beter kan?
Weet nou niet zo goed of je nou denk dat ik jou nou juist wel of juist niet deskundig vind :denken:
Voor de zekerheid: mijn 1e post stond los van de jouwe, vind herplaatsing geen slecht idee.. Maar dat sluit een GT toch niet uit??

Ik persoonlijk zou kosten wat kost willen weten hoe deze situatie ontstaan is, wat de oorzaak is en op welke signalen ik bij een eventuele volgende hond moet gaan letten..
Als je het bij je eerste hond opeens gebeurt terwijl jij in de veronderstelling bent dat je lekker ontspannen ligt te knuffelen, kan het je bij de tweede hond zo weer gebeuren als je er niks van leert...
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

alm@ schreef:
Hilde schreef:

Tja, ik weet het niet, misschien onderschat ik het ras wat ze in huis heeft, maar volgens mij is het wel een mensgericht ras wat nog wel bij kan trekken. De herplaatsers die ik heb en heb gehad hebben ook wel eens naar me gesnauwd of gehapt, zeker de terriers. Die hebben ruimte nodig om vertrouwen te krijgen, dat duurt even. En ze laten nogal duidelijk hun grenzen kennen. En ja, happen met wonden als gevolg is wel erg, zo ver ging het bij mij ook niet. Maar waarom zou Stefania dat niet kunnen leren?
Hilde
Zeer actief

_Inge_ schreef:En Beau van Hilde heeft mij gebeten in mn vinger..omdat ik hem vast moest pakken..toen hij uit de auto wilde komen. Hilde's schuld :pffff: :lekkerpuh:
Echnie, jouw schuld :pffff: :jank:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Rami schreef: Maar waarom dan 'klungelen'? (Serieuze vraag hoor, Alma). Kan het niet zo zijn dat TS haar hond beter leert begrijpen doordat iemand meekijkt naar hoe het gaat tussen haar en de hond?
Ik vind dit persoonlijk een ernstig incident en ik denk dat een gt ook maar moet 'raden' wat hier de oorzaak van is, áls er al een oorzaak is. En dan verval je dus in het 'proberen' wat mij geen goed idee lijkt omdat het vertrouwen een forse deuk heeft opgelopen. Overigens is mijn mening uitsluitend gebaseerd op wat ik hier lees.
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Klopt!

Ik viel al voor haar sinds de 1e seconde dat ik haar zag....en ik heb nooit getwijfeld, ook al waren er momenten dat ik haar wel iets aan kon doen!
Bij zoiets moet je er vol voor gaan, dan maak je er wat van......wat werkt voor iedereen.
Als ik een hond in huis neem, dan blijft hij hier tot ze overlijd. Of het gaat of niet, daar wordt wel aan gewerkt.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Rami
Zeer actief

alm@ schreef:
Rami schreef: Maar waarom dan 'klungelen'? (Serieuze vraag hoor, Alma). Kan het niet zo zijn dat TS haar hond beter leert begrijpen doordat iemand meekijkt naar hoe het gaat tussen haar en de hond?
Ik vind dit persoonlijk een ernstig incident en ik denk dat een gt ook maar moet 'raden' wat hier de oorzaak van is, áls er al een oorzaak is. En dan verval je dus in het 'proberen' wat mij geen goed idee lijkt omdat het vertrouwen een forse deuk heeft opgelopen. Overigens is mijn mening uitsluitend gebaseerd op wat ik hier lees.
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Het is ook een ernstig incident. Maar daarom schreef ik ook dat het - wellicht - zinnig zou zijn om na proberen te gaan wat er precies gebeurde. Als ik het vergelijk met de situatie met Billy 12 jaar geleden, die als herplaatser (nog geen jaar en al vier baasjes 'versleten') bij ons in huis kwam en ik - in mijn onervarenheid - dingen 'gewoon' niet goed aanpakte.
En Bill heeft echt serieus naar me gehapt. Maar door me in hem te verdiepen (of eigenlijk, door me in honden te verdiepen) is het wel tot een goed einde gekomen. Het is immers bij dat ene incident gebleven. Ik kan echt lezen en schrijven met Bill en ben heel blij dat ik het er destijds niet bij heb laten zitten, maar op zoek ben gegaan naar oplossingen.
Nu zijn uiteraard niet alle honden en alle situaties met elkaar te vergelijken maar het is ook heel fijn en goed (denk ik) als het uiteindelijk wel goed uitpakt tussen herplaatser en zijn/haar nieuwe baas.
Laatst gewijzigd door Rami op 24 aug 2010 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Overigens hebben Martijn en Inge natuurlijk wel gelijk: als je het echt niet meer ziet zitten met je hond, dan kun je beter niet door modderen. Dan is Diesel bij een ander beter af...
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Martijn schreef:
Mekkie schreef: Weet nou niet zo goed of je nou denk dat ik jou nou juist wel of juist niet deskundig vind :denken:
:ugh:
Als je het bij je eerste hond opeens gebeurt terwijl jij in de veronderstelling bent dat je lekker ontspannen ligt te knuffelen, kan het je bij de tweede hond zo weer gebeuren als je er niks van leert...
Ja. Want het gebeurt bij iedereen en het is doodnormaal voor een hond om zich tijdens een dutje de kop om te draaien en het vrouwtje in d'r gezicht te hakken. Kom toch.
Als je de signalen van een hond maar vaak genoeg verkeerd interpreteert, zit er in veel honden wel een potentiële bijter denk ik.
En aangezien TS op Stafford achtige en pittige honden valt, kan een beetje verdieping volgens mij geen kwaad.. Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar beter laat dan nooit..
Afbeelding
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH

Ongelezen bericht door madred »

Ik ben benieuwd hoe het nu met Stefania is???
We hebben allemaal wel theorieën, maar van haarzelf horen we helaas niks meer.

Gaat het weer een beetje? Ben je van de ergste schrik bekomen?
Afbeelding

Happy en Lemmi
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

madred schreef:Ik ben benieuwd hoe het nu met Stefania is???
We hebben allemaal wel theorieën, maar van haarzelf horen we helaas niks meer.

Gaat het weer een beetje? Ben je van de ergste schrik bekomen?
Ja vraag ik me ook wel af!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Casa La Luna schreef:Inslapen die bijter.
tuurlijk voor de makkelijkste optie gaan :kotz:
Ik snap niet dat je zulke adviezen durft te geven zonder ooit de hond gezien te hebben....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casa La Luna schreef:
Hilde schreef:
Hahaha! Doe even normaal joh. Godverdeurie, dan had ik Beau volgens mij al 12 keer in moeten laten slapen. Pfft. Vreemd mens :piew:

Ik ben het ook met Roelfien eens :ok:
Als je bedoelt dat je al 12 x door je eigen hond gebeten bent JA!

Cesar heeft meer verstand van honden dan jij ooit zult krijgen in ieder geval.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
malinois schreef:
tuurlijk voor de makkelijkste optie gaan :kotz:
Ik snap niet dat je zulke adviezen durft te geven zonder ooit de hond gezien te hebben....

Nou ja, er zitten natuurlijk voordelen aan.
Geen asielafdelingen met agressieve honden die er nooit meer uit komen. Geen mensen die hun bijtende hond liever niet muilkorven maar dan maar voor een incidentje nu en dan kiezen.
Geen honden die tot op het bot getergd worden met onbenuligheid en voor ze ingeslapen worden nog jaren in een slaapkamer wonen.
En die hond in de kennel achter de stal waar je nooit meer van plan bent om hem er nog uit te halen mag wat mij betreft ook.
heb je ook gelijk in, maar ik denk niet dat zo'n hond bij een kundige eigenaar dit vertoont zou hebben...
Maar gewoon blind zo'n advies geven dat is gewoon dom... maar ja veel slimmer is ie nu eenmaal niet dus beter kan ie ook niet.

Ik denk dat er menigeen weleens gebeten is door zijn eigen hond om welke reden dan ook... je moet er toch niet aan denken dat die allemaal de hond hadden laten inslapen? :piew: Ik ben ook weleens gebeten en dat is nooit zonder reden geweest. Ik geloof er dus niet zo in dat dit zonder reden gebeurd is.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:Ik ben ook weleens gebeten en dat is nooit zonder reden geweest. Ik geloof er dus niet zo in dat dit zonder reden gebeurd is.

Dat jij de beten die je hebt gehad classificeert als “eigen schuld” (gerechtvaardigd etc etc) wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen.

Als ik hier lees van de TS dat de hond gewoon lekker relaxed bij haar op de bank lag en zij hem aaide met als gevolg een “open gezicht” weet ik nog niet zo net of ik de hond zou houden.

Dat zou van vele factoren afhankelijk zijn. Maar omdat ik ook nog 3 kinderen in huis heb lopen en ik niet het risico wil lopen dat 1 van de kinderen zonder pardon, zonder reden gebeten/verminkt zou kunnen worden zou ik me toch echt afvragen of herplaatsen niet een optie was. Zou ik denken dat de hond echt een kronkel in de kop heeft waarbij ik niet zou willen dat ik andere in gevaar zou brengen als de hond elders geplaatst zou worden zou deze van mij toch echt wel een spuitje krijgen.

Niemand die ook maar iets opschiet met een hond als ongeleid projectiel die te pas en onpas van zich af gaat zitten/liggen bijten :neenee: Daarbij schiet de hond er ook niets mee op als het de rest van zijn/haar leven gemuilkorfd zou moeten leven, nooit los zou kunnen, altijd vastgebonden op het erf of in de bench of wat dan ook. Lekker leven heb je dan voor de hond int zicht :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:Ik ben ook weleens gebeten en dat is nooit zonder reden geweest. Ik geloof er dus niet zo in dat dit zonder reden gebeurd is.

Dat jij de beten die je hebt gehad classificeert als “eigen schuld” (gerechtvaardigd etc etc) wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen.

Als ik hier lees van de TS dat de hond gewoon lekker relaxed bij haar op de bank lag en zij hem aaide met als gevolg een “open gezicht” weet ik nog niet zo net of ik de hond zou houden.

Dat zou van vele factoren afhankelijk zijn. Maar omdat ik ook nog 3 kinderen in huis heb lopen en ik niet het risico wil lopen dat 1 van de kinderen zonder pardon, zonder reden gebeten/verminkt zou kunnen worden zou ik me toch echt afvragen of herplaatsen niet een optie was. Zou ik denken dat de hond echt een kronkel in de kop heeft waarbij ik niet zou willen dat ik andere in gevaar zou brengen als de hond elders geplaatst zou worden zou deze van mij toch echt wel een spuitje krijgen.

Niemand die ook maar iets opschiet met een hond als ongeleid projectiel die te pas en onpas van zich af gaat zitten/liggen bijten :neenee: Daarbij schiet de hond er ook niets mee op als het de rest van zijn/haar leven gemuilkorfd zou moeten leven, nooit los zou kunnen, altijd vastgebonden op het erf of in de bench of wat dan ook. Lekker leven heb je dan voor de hond int zicht :roll:
dan moet je eerst wel weten of er ECHT geen reden is geweest en dat is er 9 van de 10 x wel geweest... herplaatsen is dan nog altijd een eerdere optie dan inslapen bij mij... wie ben ik om te zeggen dat iemand anders het niet beter zou kunnen dan ik?
Ken ook verhalen waar gt bij is geweest (en ik was daarzelf ook bij) waar die direct inslapen adviseerde en de hond leeft nu nog steeds lang en gelukkig... Nooit een enkel probleem geweest...
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:Ik denk dat er menigeen weleens gebeten is door zijn eigen hond om welke reden dan ook... je moet er toch niet aan denken dat die allemaal de hond hadden laten inslapen? :piew: Ik ben ook weleens gebeten en dat is nooit zonder reden geweest. Ik geloof er dus niet zo in dat dit zonder reden gebeurd is.

Dan nog heb je bijten en je hebt bijten.

Ik ben idd wel eens gebeten ja. In mijn hand bij het openmaken van de deur terwijl Nell eraan gestormd kwam en omhoog sprong en tijdens het springen nog wel eens wil snippen. Dat is geen bewuste "beet" geweest, dat is geen "gerichte" beet geweest en t was een goeie leer voor de volgende keer.

Maar nooit ben ik ooit bewust gericht gebeten zoals hier naar mijn idee het geval is. :pffff:

Zal mij eerlijk gezegd aan mijn reet roesten wat hier de "reden" geweest zal zijn. Al is het dat de hond niet gestoord "blieft" te worden terwijl hij slaapt/rust. Een hond slaapt/rust vaak genoeg op een dag (op de bank/in de bench/in de mand/op de grond/voor de deur etc etc).

Dan zeker de hele dag "uitkijken" dat we vooral de hond maar niet wakker/boos maken want dat is dan "reden" genoeg dat hij bijtwondern veroorzaakt :piew:

Wat jij (en anderen) wel of niet pikt van je hond moet jij weten hoor. Ik pik dergelijke dingen gewoon niet. Ik wil een hond die ik kan vertrouwen (voor zover je een hond ooit echt kunt vertrouwen) , ik wil geen hond die zomaar uit het niets terwijl ik denk goed te doen door hem/haar aandacht te geven en te aaien naar mijn gezicht uithaalt. En al helemaal niet naar 1 van mijn opgroeiende soms niet luisterende kinderen :pffff:

Dan is het gewoon wegwezen met de hond. En heb ik maar enigzins het idee dat de hond dusdanig agressief is dat er geen eer aan te behalen valt. En daar heb ik geen toestemming van andere voor nodig die denken het wel te kunnen dan hoe spijtig ook. Dan een enkeltje hiernamaals.
malinois schreef:dan moet je eerst wel weten of er ECHT geen reden is geweest en dat is er 9 van de 10 x wel geweest... herplaatsen is dan nog altijd een eerdere optie dan inslapen bij mij... wie ben ik om te zeggen dat iemand anders het niet beter zou kunnen dan ik?
Ken ook verhalen waar gt bij is geweest (en ik was daarzelf ook bij) waar die direct inslapen adviseerde en de hond leeft nu nog steeds lang en gelukkig... Nooit een enkel probleem geweest...
Nee, ik hoef in de situatie zoals die hier geschetst wordt niet te weten wat de reden geweest is. Hier is naar mijn idee gewoon totaal geen reden voor. Ja de reden zou kunnen zijn dat de hond niet in zijn slaap gestoord "blieft" te worden. En dat is voor jou misschien een reden maar voor mij zeker met bijbehorende 3 kinderen zeer zeker niet.

Een hond mag van mij grommen om aan te geven dat hij/zij iets niet leuk vind en daar zou je dan rekening mee kunnen houden. Maar bijten als reactie zoals hier. Neu echt niet. Ben me der gekke henkie. Ga mezelf of andere niet in gevaar brengen door te blijven denken "waarom" de hond in godsnaam zo uitgehaald heeft en in de toekomst uit zou kunnen halen. :neenee:
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 aug 2010 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

echt absoluut nog nooit :neenee:
sterker nog ik ben in mijn hele leven nog nooit door een hond gebeten, wel door een paard, maar dat is een ander verhaal :N:
Iedere moeilijke hond is een kans om dingen te leren , en meestal is het voor mensen reden om het dier zo snel mogelijk te lozen.
gedrag dat niet begrepen wordt is al gauw reden tot dumpen die hap
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 aug 2010 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

jammer dat ts niet meer reageert...

Ik zou de hond herplaatsen bij iemand die er verstand van heeft.
Ts moet dat niet zien als falen, maar juist als verstandig handelen.

Ze heeft geen ervaring met andere honden dus hondentaal/ lichaamsgedrag is dan voor haar heel moeilijk te lezen.
Als je dan zo gebeten wordt, zie je overal potentieel gevaar. Je wordt eventueel (waarschijnlijk zelfs) bang voor de hond of op z'n minst argwanend en daar schiet je niets mee op.

Deze hond heeft denk ik een baas nodig met duidelijke regels een duidelijke rangorde en daarnaast uiteraard vrijheid liefde en vertrouwen nodig.

Ik ben zelf ook een aantal keer gebeten door mijn eigen honden (niet door maar goed) en ik weet van elke keer wat de oorzaak was.
Als je dat weet en je kent je hond (en je hebt wat ervaring door het te zien aankomen! lichaamstaal ed) dan kun je de volgende keer de situatie gewoon voorkomen of op tijd handelen.

(vb dhana is met pakwerk nogal hoog in drift. Zo erg dat ze dus in frustratie omdat ze moest wachten met bijten gewoon mij beet in mijn been. De eerste keer was ik helemaal verbaasd. Wat doet zij nou??? De tweede keer was ik er op voorbereid en heeft ze een correctie gekregen. Daarna deed ze het niet meer. )

Maar jij weet de reden van het bijten niet! Sliep hij? Ook al sliep de hond dan NOG mag hij je nooit zo in je gezicht bijten. Slapende honden schrikken als ze je wakker maken ja maar bijten dan nog niet gericht naar je gezicht! Is het dominantie, angst noem maar op?
Je weet het niet en je ziet het niet aankomen. Je gaat de hond nou behandelen zoals jij denkt dat het moet maar je hebt er geen ervaring mee. Dan raakt de hond alleen maar meer verwart en creeer je alleen maar meer situaties die dit gedrag kunnen uitlokken...
Laatst gewijzigd door Veroo op 26 aug 2010 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”