Ja ik snap het ook nietEschaenStefanie schreef:maf ding... Doet die kleinste van ons ook trouwens hele stukken doorslikken zodat ze half stikt...
Heb het nooit helemaal begrepen waarom ze dat doen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebeten...
Moderator: moderatorteam
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Gebeten...
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja klinkt echt precies zoals Kira....
Ook Kira gromde in het begin als je haar eten af wilde pakken.
En ik snap dat dat zou mogen, maar ik vind het toch wel prettig als ik er bij in de buurt kan komen.
Dus ik heb dat afgeleerd.....maar hoe?!?!
Ppffff ruilen, tijd geven, vertrouwen winnen.
Een herplaatser is niet zomaar vertrouwd met je, ook al lees ik soms dat mensen denken dat het maar 2 weken duurt ofzo....
Wennen ja, echt vertrouwen, tel er zeker maar een jaar voor uit ( ligt natuurlijk ook aan de herplaatser )
In het begin bijv. mocht ik ook haar oren niet zalven ofzo. Dan wilde ze ook bijten, grommen, weg rennen.
Nu 5,5 jaar later, staat ze stil en zalf ik haar oren als het nodig is.
Het heeft geduld , doorzettingsvermogen en liefde nodig.
Kira heeft mij in totaal 2 of 3 ?? ( ben echt een zeef ) x gebeten.....
Hopelijk geneest je neus snel......zal pijnlijk zijn!
Ook Kira gromde in het begin als je haar eten af wilde pakken.
En ik snap dat dat zou mogen, maar ik vind het toch wel prettig als ik er bij in de buurt kan komen.
Dus ik heb dat afgeleerd.....maar hoe?!?!
Ppffff ruilen, tijd geven, vertrouwen winnen.
Een herplaatser is niet zomaar vertrouwd met je, ook al lees ik soms dat mensen denken dat het maar 2 weken duurt ofzo....
Wennen ja, echt vertrouwen, tel er zeker maar een jaar voor uit ( ligt natuurlijk ook aan de herplaatser )
In het begin bijv. mocht ik ook haar oren niet zalven ofzo. Dan wilde ze ook bijten, grommen, weg rennen.
Nu 5,5 jaar later, staat ze stil en zalf ik haar oren als het nodig is.
Het heeft geduld , doorzettingsvermogen en liefde nodig.
Kira heeft mij in totaal 2 of 3 ?? ( ben echt een zeef ) x gebeten.....
Hopelijk geneest je neus snel......zal pijnlijk zijn!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
hij is nog maar een week of 3 bij je toch..
ik zou rustig aan beginnen met het baknijd
vergeet niet hij is net bij jullie
hij kent jullie niet zo goed en je moet zijn vertrouwen nog winnen
natuurlijk heeft ie baknijd naar jullie.. zo goed kent ie jullie nog niet..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- sTefaniA
- Zeer actief
Hij is hier nu 7 weken, bijna 2 maanden dus.StormenRoxy schreef:hij is nog maar een week of 3 bij je toch..
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
[quote="Daantjeln4"]Tja klinkt echt precies zoals Kira....
Het heeft geduld , doorzettingsvermogen en liefde nodig./quote]

Het heeft geduld , doorzettingsvermogen en liefde nodig./quote]
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- StormenRoxy
- Zeer actief
dat is nog steeds niet heel lang hij zal gewoon moeten wennensTefaniA schreef:Hij is hier nu 7 weken, bijna 2 maanden dus.StormenRoxy schreef:hij is nog maar een week of 3 bij je toch..
en baknijd is moeilijk af te leren..
geen botten als er visite is en als er visite is apart eten geven raad ik aan..
wat je voor baknijd kunt doen..
is geef hem te eten en gooi iets lekkers in zijn bak..tussen door..
eerst van een afstandje en steeds dichterbij..
net zo lang tot je het in zijn bak kan leggen...
je kunt dit ook met een riem aan doen..
hou de riem wel strak (je partner) maar wel zo dat je hem kan weg trekken als het mis gaat..
ik kan bij storm nu ook bij zijn voerbak komen.. maar aan zijn botjes hoef ik niet te komen..
en dat hoeft ook niet.. als ik perse zijn botje wil dan lijd ik hem af..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- sTefaniA
- Zeer actief
Met de baknijd heb ik ook niet zo'n probleem, het is zijn bak en daar blijf ik gewoon uit. Maar als hij in zijn bot stikt moet ik hem wel kunnen helpen, dus dan is het niet handig als hij zou bijten terwijl ik een stuk kluif uit zijn luchtpijp haal.StormenRoxy schreef:
dat is nog steeds niet heel lang hij zal gewoon moeten wennen
en baknijd is moeilijk af te leren..
geen botten als er visite is en als er visite is apart eten geven raad ik aan..
wat je voor baknijd kunt doen..
is geef hem te eten en gooi iets lekkers in zijn bak..tussen door..
eerst van een afstandje en steeds dichterbij..
net zo lang tot je het in zijn bak kan leggen...
je kunt dit ook met een riem aan doen..
hou de riem wel strak (je partner) maar wel zo dat je hem kan weg trekken als het mis gaat..
ik kan bij storm nu ook bij zijn voerbak komen.. maar aan zijn botjes hoef ik niet te komen..
en dat hoeft ook niet.. als ik perse zijn botje wil dan lijd ik hem af..
Hij heeft het erger bij mijn vriend dan bij mij.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik snap het afleiden wel in normale situaties. Hier word ook het commando los gegeven en dan mag ik overal aankomen bij de kleine uk. Maar hoe moet je ze afleiden als er een stuk bullepees in de strot loopt te bungelen?StormenRoxy schreef:afleiden
Vandaar dat ik zei Nylabone of iets anders veilig

- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Ik ga iets anders zeggen dan de rest....
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je nog erg jong bent (23)?
Naar wat ik lees ben je het vertrouwen in je hondje helemaal kwijt én dat zal iedereen begrijpen.
Je vriend wilde de hond al gelijk weg doen.... óók begrijpelijk.
Ik ga even verder denken. Ik denk dat jullie met veel geduld er zeker een leuke hond van kunnen maken, maar de vraag is of het vertrouwen ooit helemaal terug komt. En dan denk ik aan de toekomst. Willen jullie over een paar jaar kinderen?
Wat dan? Moet het hondje dan alsnog weg?
In dat geval is misschien herplaatsen toch geen slechte optie.
Ik zeg niet dat ik hiervoor zou kiezen, maar ik ben dan ook een stuk ouder, hier komen geen kinderen meer etc. etc.
Ik denk dat je wel alle opties moet overwegen, nu is het hondje nog jong en kan misschien sneller een ander baasje vinden....
Als je ervoor gaat..... ga er dan ook voor!!!!
Succes met het nemen van de juiste beslissing, ik zou niet graag in jouw schoenen staan.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je nog erg jong bent (23)?
Naar wat ik lees ben je het vertrouwen in je hondje helemaal kwijt én dat zal iedereen begrijpen.
Je vriend wilde de hond al gelijk weg doen.... óók begrijpelijk.
Ik ga even verder denken. Ik denk dat jullie met veel geduld er zeker een leuke hond van kunnen maken, maar de vraag is of het vertrouwen ooit helemaal terug komt. En dan denk ik aan de toekomst. Willen jullie over een paar jaar kinderen?
Wat dan? Moet het hondje dan alsnog weg?
In dat geval is misschien herplaatsen toch geen slechte optie.
Ik zeg niet dat ik hiervoor zou kiezen, maar ik ben dan ook een stuk ouder, hier komen geen kinderen meer etc. etc.
Ik denk dat je wel alle opties moet overwegen, nu is het hondje nog jong en kan misschien sneller een ander baasje vinden....
Als je ervoor gaat..... ga er dan ook voor!!!!
Succes met het nemen van de juiste beslissing, ik zou niet graag in jouw schoenen staan.

Happy en Lemmi
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wil hier even heel algemeen op reageren, in de zin van: zie zijn hele gedrag niet los van elkaar.
Je hebt hem net, het vertrouwen is er van zijn kant absoluut nog niet. Dat duurt minstens een maand of 6 als je je hond tenminste de ruimte geeft. Hij is nog niet jouw hond. Dat komt wel, maar dat heeft tijd nodig. Het in je gezicht lebberen is geen zoenen! Dat is de situatie proberen te neutraliseren, angstgedrag. Ik heb zelf ook zo'n hondje en iedereen vindt het komisch dat schattige gezoen, maar dat is het dus niet. Laat het niet toe, haal je hoofd weg, je bent gewoon te dichtbij. Je hond kan dat nog helemaal niet aan. Laat hem komende tijd met rust, vraag niet van hem om zich te gedragen als een hond die bij je opgegroeid is en jou al door en door kent.
Dat geldt ook voor het voeren en weghalen van botjes. Dat komt absoluut goed, dat kan je prima trainen middels ruilen van bak voor iets anders lekkers en dat kan je ook doen bij botjes en dergelijke. In de bek kijken kun je hem ook leren. Maar niet nu. Dus geef hem geen botjes die kunnen blijven hangen. (koop een lekkere stevige grote kong die je kan vullen met lekkers, is ook een heel fijn ruilobject voor straks met oefenen en daar kan ie niet in stikken).
Komend half jaar ga je alleen maar bezig zijn met vertrouwen opbouwen en dat doe je door hem naar jou te laten komen, niet te dichtbij te willen zijn, en niet gezamenlijk te liggen, maar gewoon je eigen dingen in huis te doen en hem daar in mee te laten lopen. Laat hem maar scharrelen. Wil hij aandacht en vrijen, prima, maar niet doen alsof hij een speelgoedbeest is waar je alles al mee kan doen. Dat kan niet. Dat komt wel, maar nu nog niet.
Echt, dit kan helemaal goed komen, maar je maakt de fout die iedereen geneigd is te maken met herplaatsers: ohh ze willen knuffelen en we duiken er helemaal in. Ohh, samen op de bank liggen en kroelen maar, met de arm erover heen.... Dat kan met hondjes die bij je geboren zijn, of als pupje bij je opgroeien (en dan nog zijn er honden die daar niet van gediend zijn) Maar met herplaatsers moet je dat opbouwen, net als bij pupjes. Leer hem dat je veilig bent, maar dat leer je hem door juist niet te dichtbij te komen.
Ga samen rustig spelen, lekker buiten achter de bal of een knopentouw aan laten gaan. Ga samen grote wandelingen maken, samen fietsen. Zorg dat hij zijn energie kwijt kan en je beter leert kennen. Let wel op dat je het spel ook niet te ver doorvoert, ga niet over zijn grenzen.
Dat bouwt een band op en dan kan je heel langzaamaan gaan trainen op meer intimiteit zonder dat hij dreiging ervaart.
Koop het boek: Hondencultuur van Jean Donaldson. Dat is echt een boekje dat goed past bij waar je nu mee aan de slag moet.
Vervelend dat je gebeten bent en ik hoop echt dat de verwondingen in je gezicht geen nare plekken achter laten, maar laat nu je hond ook niet in de steek en zie het als het juiste moment om de boel om te keren en opnieuw te beginnen om elkaar echt te leren kennen.
Je hebt hem net, het vertrouwen is er van zijn kant absoluut nog niet. Dat duurt minstens een maand of 6 als je je hond tenminste de ruimte geeft. Hij is nog niet jouw hond. Dat komt wel, maar dat heeft tijd nodig. Het in je gezicht lebberen is geen zoenen! Dat is de situatie proberen te neutraliseren, angstgedrag. Ik heb zelf ook zo'n hondje en iedereen vindt het komisch dat schattige gezoen, maar dat is het dus niet. Laat het niet toe, haal je hoofd weg, je bent gewoon te dichtbij. Je hond kan dat nog helemaal niet aan. Laat hem komende tijd met rust, vraag niet van hem om zich te gedragen als een hond die bij je opgegroeid is en jou al door en door kent.
Dat geldt ook voor het voeren en weghalen van botjes. Dat komt absoluut goed, dat kan je prima trainen middels ruilen van bak voor iets anders lekkers en dat kan je ook doen bij botjes en dergelijke. In de bek kijken kun je hem ook leren. Maar niet nu. Dus geef hem geen botjes die kunnen blijven hangen. (koop een lekkere stevige grote kong die je kan vullen met lekkers, is ook een heel fijn ruilobject voor straks met oefenen en daar kan ie niet in stikken).
Komend half jaar ga je alleen maar bezig zijn met vertrouwen opbouwen en dat doe je door hem naar jou te laten komen, niet te dichtbij te willen zijn, en niet gezamenlijk te liggen, maar gewoon je eigen dingen in huis te doen en hem daar in mee te laten lopen. Laat hem maar scharrelen. Wil hij aandacht en vrijen, prima, maar niet doen alsof hij een speelgoedbeest is waar je alles al mee kan doen. Dat kan niet. Dat komt wel, maar nu nog niet.
Echt, dit kan helemaal goed komen, maar je maakt de fout die iedereen geneigd is te maken met herplaatsers: ohh ze willen knuffelen en we duiken er helemaal in. Ohh, samen op de bank liggen en kroelen maar, met de arm erover heen.... Dat kan met hondjes die bij je geboren zijn, of als pupje bij je opgroeien (en dan nog zijn er honden die daar niet van gediend zijn) Maar met herplaatsers moet je dat opbouwen, net als bij pupjes. Leer hem dat je veilig bent, maar dat leer je hem door juist niet te dichtbij te komen.
Ga samen rustig spelen, lekker buiten achter de bal of een knopentouw aan laten gaan. Ga samen grote wandelingen maken, samen fietsen. Zorg dat hij zijn energie kwijt kan en je beter leert kennen. Let wel op dat je het spel ook niet te ver doorvoert, ga niet over zijn grenzen.
Dat bouwt een band op en dan kan je heel langzaamaan gaan trainen op meer intimiteit zonder dat hij dreiging ervaart.
Koop het boek: Hondencultuur van Jean Donaldson. Dat is echt een boekje dat goed past bij waar je nu mee aan de slag moet.
Vervelend dat je gebeten bent en ik hoop echt dat de verwondingen in je gezicht geen nare plekken achter laten, maar laat nu je hond ook niet in de steek en zie het als het juiste moment om de boel om te keren en opnieuw te beginnen om elkaar echt te leren kennen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Met een goede GT contact opnemen en overleggen hoe de aanpak nu is en of dat de goede manier is voor deze hond en baas/hond relatie lijkt me ook geen gek idee eigenlijk 
-
Casa La Luna
- Actief
- Mijn ras(sen): Dogo-Canario
- Contacteer:
Inslapen die bijter.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
-
KimberleyZero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Meen je dit nu serieus.Casa La Luna schreef:Inslapen die bijter.
Lekker kort door de bocht.
-
Casa La Luna
- Actief
- Contacteer:
Was een lange bocht en heb goed gelezen wat er was gebeurt. Laat je hem lopen dan is het wachten op de 2de keer en dan is het heftiger.KimberleyZero schreef:Meen je dit nu serieus.Casa La Luna schreef:Inslapen die bijter.
En herplaatsen is helemaal in deze situatie geen optie dus spuit er in hoe hard dat ook lijkt te klinken.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik zou zelf maar een spuit laten zetten. Want een geval als jij komt ook nooit meer goed.Casa La Luna schreef:Was een lange bocht en heb goed gelezen wat er was gebeurt. Laat je hem lopen dan is het wachten op de 2de keer en dan is het heftiger.KimberleyZero schreef:Meen je dit nu serieus.Casa La Luna schreef:Inslapen die bijter.
En herplaatsen is helemaal in deze situatie geen optie dus spuit er in hoe hard dat ook lijkt te klinken.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ben het A tot Z met Roelfien eens.
Toen onze Billy met zijn 11 maanden net bij ons was, heeft hij mij ook bijna gebeten (ik was sneller
). Achteraf helemaal niet raar (het ging om voer) maar ik vond het wel heel naar en mijn vertrouwen was ook wel even weg.
Maar het is helemaal goed gekomen. Bill is inmiddels 12 jaar bij ons! Sommige herplaatsers hebben gewoon even wat tijd nodig.
Het is wel handig als je weet wat precies de aanleiding was dan kunnen jullie daar - rustig aan - aan gaan werken.
Toen onze Billy met zijn 11 maanden net bij ons was, heeft hij mij ook bijna gebeten (ik was sneller
Maar het is helemaal goed gekomen. Bill is inmiddels 12 jaar bij ons! Sommige herplaatsers hebben gewoon even wat tijd nodig.
Het is wel handig als je weet wat precies de aanleiding was dan kunnen jullie daar - rustig aan - aan gaan werken.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Hahaha! Doe even normaal joh. Godverdeurie, dan had ik Beau volgens mij al 12 keer in moeten laten slapen. Pfft. Vreemd mensCasa La Luna schreef:Inslapen die bijter.
Ik ben het ook met Roelfien eens

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Dat lijkt me nog het beste ideeranetje schreef:Met een goede GT contact opnemen en overleggen hoe de aanpak nu is en of dat de goede manier is voor deze hond en baas/hond relatie lijkt me ook geen gek idee eigenlijk

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Roelfien
- Zeer actief
renee-uk schreef:Dat lijkt me nog het beste ideeranetje schreef:Met een goede GT contact opnemen en overleggen hoe de aanpak nu is en of dat de goede manier is voor deze hond en baas/hond relatie lijkt me ook geen gek idee eigenlijk, alhoewel ik me zeker wel in het verhaal van Roelfien kan vinden.
Gedragstherapeut erbij lijkt me een heel goed idee.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik zou liever jou een spuitje willen geven..idiootCasa La Luna schreef:Was een lange bocht en heb goed gelezen wat er was gebeurt. Laat je hem lopen dan is het wachten op de 2de keer en dan is het heftiger.KimberleyZero schreef:Meen je dit nu serieus.Casa La Luna schreef:Inslapen die bijter.

- Maxine
- Zeer actief
Ik denk dat je bent vergeten dit erbij te zetten:Casa La Luna schreef:Inslapen die bijter.
"P.s. Grapje!"

- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Casa La Luna schreef:Inslapen die bijter.
Enne ik was 20/21 toen ik Kira kreeg.......dus zelfs nog jonger.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro

-
Casa La Luna
- Actief
- Contacteer:
Als je bedoelt dat je al 12 x door je eigen hond gebeten bent JA!Hilde schreef:Hahaha! Doe even normaal joh. Godverdeurie, dan had ik Beau volgens mij al 12 keer in moeten laten slapen. Pfft. Vreemd mensCasa La Luna schreef:Inslapen die bijter.![]()
Ja, het nieuwe woord is gedragstherapeut een paar van die mokkels zoals je op animalplanet ziet of die Cesar met z'n Daddy, ja dat is echt de beste oplossing :lol:
Als je hond zonder reden je in je sodemieter bijt dan ist voorbij voor die hond. Maar goed ik heb makkelijk praten ben nog nooit in me lijf gebeten door èèn van me eigen roedel.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Roelfien
- Zeer actief
Ik heb een ontzettend déjà vu gevoel bij Casa la Luna.
Maar dat zal wel iets te maken hebben met mannelijk en het ras dat ie fokt. Hoe heette die vent toen ook al weer? Ook zo'n tiep dat je vooral moest negeren, ookal was dat nog zo moeilijk.
Maar dat zal wel iets te maken hebben met mannelijk en het ras dat ie fokt. Hoe heette die vent toen ook al weer? Ook zo'n tiep dat je vooral moest negeren, ookal was dat nog zo moeilijk.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Casa La Luna schreef:Als je bedoelt dat je al 12 x door je eigen hond gebeten bent JA!
Ja, het nieuwe woord is gedragstherapeut een paar van die mokkels zoals je op animalplanet ziet of die Cesar met z'n Daddy, ja dat is echt de beste oplossing :lol:
Als je hond zonder reden je in je sodemieter bijt dan ist voorbij voor die hond. Maar goed ik heb makkelijk praten ben nog nooit in me lijf gebeten door èèn van me eigen roedel.

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Dat komt nog wel. Wacht maar af......Casa La Luna schreef:Als je bedoelt dat je al 12 x door je eigen hond gebeten bent JA!Hilde schreef:Hahaha! Doe even normaal joh. Godverdeurie, dan had ik Beau volgens mij al 12 keer in moeten laten slapen. Pfft. Vreemd mensCasa La Luna schreef:Inslapen die bijter.![]()
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK