Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb jij je hond wel eens agressief gezien?
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Heb jij je hond wel eens agressief gezien?
Nen en ik zitten wederom aan de eettafel te kletsen, nu vroeg ze zich af of ik onze honden wel eens in een agressieve modus gezien had. Ik alleen Ozzy voor ik met hem bezig ging, daarna nooit meer, Lilo alleen als ze loops is en gecorrigeerd wordt ( bijvoorbeeld als ze weer papier aan het vreten is). De Podenco's heb ik nog nooit agressief gezien, alleen blikkerende tanden bij correcties naar elkaar, wat ook maar heel af en toe voorkomt als Zen hyperdepieper is...
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Re: Heb jij je hond wel eens agressief gezien?
Toen we Rhodin kregen had hij last van voedselnijd, toen heeft hij naar mij gegromd, hij was toen ook heel angstig. Dat is opgelost gelukkig. Verder heb ik hem nooit meer agressief gezien naar mij, mijn vriend of naar familie of goede bekenden. Als hij je eenmaal in zijn hart heeft gesloten dan gaat hij voor je door het vuur. Ik denk wel dat als je hem geen grenzen geeft en niet duidelijk bent, hij wel veel potentie heeft om agressief te worden.
Ik heb wel veel agressie gezien naar andere reuen, maar dat gaat nu eigenlijk heel goed. Als hij los is kan hij langs alle reuen lopen i.p.v. te gaan vechten, zoals hij dat vroeger deed. Toen heb ik hem wel echt agressief gezien en hij was dan ook echt degene die begon. Ik heb wel met mijn handen in het haar gezeten hoor, hij begon met 8 maand al te vechten. :N: (We kregen hem met 6 maand.) Veel afleiden en belonen voor goed gedrag was het belangrijkste. Ook hebben we hem met 13 maanden laten castreren, toen hij ook nog weg begon te lopen.
Hij heeft één keer bijna iemand gebeten, een hele vervelende opdringerige kerel die mij opzij wilde duwen om Rhodin te aaien terwijl ik dat niet wilde. Rhodin viel uit naar die vent. Zo agressief had ik hem nog nooit gezien naar mensen toe, hoewel het zeer terecht was. Daar heb ik toen nog een topic over geopend en hij heeft er jammer genoeg wel wat aan over gehouden, hij blijft alles wat spannend vinden in de bus en bij de bushaltes in combinatie met opdringere typjes.
Met katten gaat het o.h.a. goed, hij zoekt ze niet of ontwijkt ze, hij jaagt ze niet na ook al rennen ze vlak voor z'n neus weg, maar als ze op hem af lopen om hem echt te gaan krabben grauwt en blaft hij naar ze.
Ik heb wel veel agressie gezien naar andere reuen, maar dat gaat nu eigenlijk heel goed. Als hij los is kan hij langs alle reuen lopen i.p.v. te gaan vechten, zoals hij dat vroeger deed. Toen heb ik hem wel echt agressief gezien en hij was dan ook echt degene die begon. Ik heb wel met mijn handen in het haar gezeten hoor, hij begon met 8 maand al te vechten. :N: (We kregen hem met 6 maand.) Veel afleiden en belonen voor goed gedrag was het belangrijkste. Ook hebben we hem met 13 maanden laten castreren, toen hij ook nog weg begon te lopen.
Hij heeft één keer bijna iemand gebeten, een hele vervelende opdringerige kerel die mij opzij wilde duwen om Rhodin te aaien terwijl ik dat niet wilde. Rhodin viel uit naar die vent. Zo agressief had ik hem nog nooit gezien naar mensen toe, hoewel het zeer terecht was. Daar heb ik toen nog een topic over geopend en hij heeft er jammer genoeg wel wat aan over gehouden, hij blijft alles wat spannend vinden in de bus en bij de bushaltes in combinatie met opdringere typjes.
Met katten gaat het o.h.a. goed, hij zoekt ze niet of ontwijkt ze, hij jaagt ze niet na ook al rennen ze vlak voor z'n neus weg, maar als ze op hem af lopen om hem echt te gaan krabben grauwt en blaft hij naar ze.
Laatst gewijzigd door -Gaby- op 24 aug 2010 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sam al regelmatig naar andere honden. echt in killingmodus zeg maar.
lola heb ik eigenlijk alleen gruwelijk geirriteerd gezien, natuurlijk met de volgens het boekje agressiegedragingen maar niet echt agressief zoals ik dat definieer. veel geschreeuw weinig wol zeg maar
lola heb ik eigenlijk alleen gruwelijk geirriteerd gezien, natuurlijk met de volgens het boekje agressiegedragingen maar niet echt agressief zoals ik dat definieer. veel geschreeuw weinig wol zeg maar

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Diesel 1x soort van agressief gezien. Mijn vriend wilde het bot waar diesel op aan het kauwen was aan de kant schuiven met zijn voet toen gaf hij een grom en een knauw naar mijn vriend zijn voet.
Hier het advies gekregen naar de da te gaan en bleek diesel ziek te zijn. Voor de rest geen agressie gezien en dat is ook het laatste wat we willen bij diesel.
Hier het advies gekregen naar de da te gaan en bleek diesel ziek te zijn. Voor de rest geen agressie gezien en dat is ook het laatste wat we willen bij diesel.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ja hor, heel recent nog toen er een andere hond het huis kwam binnenwandelen. Kon hij niet zo waarderen, en gelijk heeft ie!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Tja, het is een beetje de vraag wat je precies onder 'agressief' verstaat.
Zijn het de blinkende tanden? Is het grommen? Is het daadwerkelijk bijten? Is het niet meer onder controle hebben?
In ieder geval heb ik Kaya meerdere keren agressief - wat ik er dan onder versta - gezien naar soortgenoten die haar niet met respect behandelen. Hoofdzakelijk gaat het dan over aanstormende honden en die zou ze graag een lesje correct gedrag inpeperen.
Alleen als dat op z'n Kaya's gaat, dan is de kans er dan er een tand ingezet wordt.
Het is echter nooit zo geweest dat er totaal geen controle meer over haar was. Ze is altijd wel te stoppen geweest en niet 'blind agressief'.
Puchu is hysterisch aan de lijn naar andere reuen, ik weet niet of ik dat nu onder de noemer agressief moet zetten. Ik vind eigenlijk van niet.
Hij is één keer op een bange reu geklapt, maar zonder lichamelijke kleerscheuren.
Naar ons toe vertoont hij geen spoortje agressie, niet met voer, niet met verzorging, of wat dan ook.
Daarentegen moet je met Kaya nog weleens uitkijken, die zou eventueel in uiterste verweer wel een hap kunnen uitdelen en dat is eigenlijk de vorm van agressie waar ik me het meeste zorgen over maak. Deze hangt waarschijnlijk samen met haar lichamelijke gesteldheid, maar is iets om goed in de gaten te houden.
Zijn het de blinkende tanden? Is het grommen? Is het daadwerkelijk bijten? Is het niet meer onder controle hebben?
In ieder geval heb ik Kaya meerdere keren agressief - wat ik er dan onder versta - gezien naar soortgenoten die haar niet met respect behandelen. Hoofdzakelijk gaat het dan over aanstormende honden en die zou ze graag een lesje correct gedrag inpeperen.
Alleen als dat op z'n Kaya's gaat, dan is de kans er dan er een tand ingezet wordt.
Het is echter nooit zo geweest dat er totaal geen controle meer over haar was. Ze is altijd wel te stoppen geweest en niet 'blind agressief'.
Puchu is hysterisch aan de lijn naar andere reuen, ik weet niet of ik dat nu onder de noemer agressief moet zetten. Ik vind eigenlijk van niet.
Hij is één keer op een bange reu geklapt, maar zonder lichamelijke kleerscheuren.
Naar ons toe vertoont hij geen spoortje agressie, niet met voer, niet met verzorging, of wat dan ook.
Daarentegen moet je met Kaya nog weleens uitkijken, die zou eventueel in uiterste verweer wel een hap kunnen uitdelen en dat is eigenlijk de vorm van agressie waar ik me het meeste zorgen over maak. Deze hangt waarschijnlijk samen met haar lichamelijke gesteldheid, maar is iets om goed in de gaten te houden.
Laatst gewijzigd door Caro. op 24 aug 2010 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
KimberleyZero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Helaas wel.
De eerste keer was toen zero 7 maanden was, toen waren we ingesloten door 3 rotweilers die zonder baas rond liepen. Doordat ik zo bang werd en ging gillen naar een baas is Zero op standje bescherming gesprongen toen er eentje wilde uithalen.
2e keer toen ze werd aangevallen door een SBT. Hij hapte haar vol in der poot en Zero in zijn hoofd.
Naar mij toe heeft ze trouwens nooit agressief gedaan.
De eerste keer was toen zero 7 maanden was, toen waren we ingesloten door 3 rotweilers die zonder baas rond liepen. Doordat ik zo bang werd en ging gillen naar een baas is Zero op standje bescherming gesprongen toen er eentje wilde uithalen.
2e keer toen ze werd aangevallen door een SBT. Hij hapte haar vol in der poot en Zero in zijn hoofd.
Naar mij toe heeft ze trouwens nooit agressief gedaan.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik heb De Keizer eigenlijk nog nooit echt agressief gedrag zien vertonen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Biène meerdere malen (het blijft een trutje als ze het op haar heupen krijgt).
Marouck eigenlijk niet, zelfs in de knokpartijen die ze met Biène gehad heeft ziet het er nog steeds niet echt agressief uit (hoewel het wel écht is, gezien Biènes reactie)
Marouck eigenlijk niet, zelfs in de knokpartijen die ze met Biène gehad heeft ziet het er nog steeds niet echt agressief uit (hoewel het wel écht is, gezien Biènes reactie)
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Bleh, dat soort stomme baasjes! Hoop dat de baas er wat van heeft geleerd.Nanna schreef:Alleen Charles. Laatst op Terschelling werd hij op het strand aldoor lastig gevallen door een Appenzeller reu die op oorlog uit was.
Ik zei de baas zijn hond bij zich te houden maar die bleef gewoon met zijn armen in zijn zij toe staan kijken.
En ja, toen klapte Charles, toch al bloedsaggerijnig, op dat beest. Ik schrok best want ook een fikse Appenzellerreu is geen match voor een Deerhound.
Gelukkig had de hond alleen een geknakt ego (en zijn baas ook) en een forse winkelhaak in zijn oor.
Dat zal hem leren
Rhodin heeft gelukkig nog nooit een hond of iets anders verwondt trouwens, ik versta onder agressie ook uitvallen. Het is dus eigenlijk alleen veel lawaai met Rhodin, verder niks.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ja hoor, ik zie haar wel eens agressief naar honden die ze nog nooit heeft gezien en er 'abnormaal' uit zien, zoals laatst een duitse dog.

- Hailfall
- Zeer actief
Heb Kuda nog niet echt "agressief" gezien..
Ze slaat wel flink aan als ze een bepaalde herder ziet lopen want die mag ze -echt- niet. Die vrouw kan ik overigens wel meppen want die zegt elke keer dat ze haar hond wel losgooit een keer dan kunnen ze het uitvechten... juist ja.. -_-
Maar goed, Kuda slaat eigenlijk altijd aan tegen herders, die honden mag ze echt niet.. en er lopen een paar rond hier die zijn niet zo vriendelijk :/
Ze is wel een keer in bescherm-modus geslagen toen een stel jongeren rotjes aan het afsteken waren en het was al wat donker dus toen sloeg ze wel aan maar daarna is ze kwispelstaartet naar die jongens gelopen voor een knuffel..
Ze slaat wel flink aan als ze een bepaalde herder ziet lopen want die mag ze -echt- niet. Die vrouw kan ik overigens wel meppen want die zegt elke keer dat ze haar hond wel losgooit een keer dan kunnen ze het uitvechten... juist ja.. -_-
Maar goed, Kuda slaat eigenlijk altijd aan tegen herders, die honden mag ze echt niet.. en er lopen een paar rond hier die zijn niet zo vriendelijk :/
Ze is wel een keer in bescherm-modus geslagen toen een stel jongeren rotjes aan het afsteken waren en het was al wat donker dus toen sloeg ze wel aan maar daarna is ze kwispelstaartet naar die jongens gelopen voor een knuffel..
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Cody regelmatig
. Lisa kan erg pissig reageren op honden die haar lastig vallen maar dan staat ze alleen met een flinke opgetrokken lip te grommen. En o ja, ze heeft één keer in Cody's keel gehangen toen hij haar bak wilde leeg eten :N: .
Kyra heeft in haar leven 3x haar lip opgetrokken en Lyndie heeft afgelopen zaterdag bij Rosita's slachtpartij een tijd met opgetrokken lip gelegen.
Kan ik niet echt agressief vinden.
Kyra heeft in haar leven 3x haar lip opgetrokken en Lyndie heeft afgelopen zaterdag bij Rosita's slachtpartij een tijd met opgetrokken lip gelegen.
Kan ik niet echt agressief vinden.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja en hoewel het bij Gina met een hoop kabaal en blikkerende tanden gepaard gaat is de diepe brom die uit zijn hele lijf lijkt weg te komen bij Jan veel angstwekkender :N:

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Harley nooit
Toya wil nog wel een enkele keer haar tandjes laten zien maar daar blijft het ook bij.
Over het algemeen kan ze het met alle honden en mensen erg goed vinden
Toya wil nog wel een enkele keer haar tandjes laten zien maar daar blijft het ook bij.
Over het algemeen kan ze het met alle honden en mensen erg goed vinden
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik heb Cena van de week voor het eerst écht boos gezien, maar ik denk niet dat ze agressief was... Ze stootte met haar neus tegen de ventilaror en dat voelde natuurlijk raar. Ze ontblootte haar tanden en deed een halfslachtige poging het ding aan te vallen. Dat wil zeggen: ze boog door haar voorpoten en grauwde met een lelijke bek naar de ven. Toen die niet reageerde, haakte ze af 
RIP Cena
-
Marion.
Nee, niet agressief. Saar heeft wel een keer een vervelende Airedail reu die maar bleef opdringen heel duidelijk gemaakt dat hij NU moest opzouten. Dat ging gepaard met ontblote tanden en gegrauw, maar kan ik nog steeds niet agressief noemen.
En Miep een keer of 3 een heel voorzichtig grommetje uit haar keel als ze met een botje bezig was. Maar daar schrok ze zelf dan weer harder van dan ik
En Miep een keer of 3 een heel voorzichtig grommetje uit haar keel als ze met een botje bezig was. Maar daar schrok ze zelf dan weer harder van dan ik
-
29996D
Ja, Beuk. Hij heeft een godsgruwelijke hekel aan poedels (vooral één specifieke). Als hij de kans krijgt duikt hij erbovenop en dan is het mis. En eergisteren nog, Joey had interesse in een teefje, en de reu die erbij hoorde gromde en borstelde tegen Joe. Beuk kon dat niet waarderen en viel de reu aan.
De reu had een paar japen op zijn voorpoot, verder viel alles mee.
Joey is eigenlijk net een dartel, onschuldig hertje en is nog nooit agressief geweest.
De reu had een paar japen op zijn voorpoot, verder viel alles mee.
Joey is eigenlijk net een dartel, onschuldig hertje en is nog nooit agressief geweest.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn vorige hond, een Mechelaartje, heb ik twee keer agressief gezien.
De eerste keer was de allereerste keer dat ik haar zag. Ze lag in haar mand en ik liep daar langs. Waarop ze half overeind kwam en begon te grommen.
Ik zei toen tegen haar: "Kappen met die onzin, ben je niet helemaal lekker of zo!".
Daarna verafgoode ze mij. Tien minuten later gingen we met z'n allen naar de supermarkt, en toen we weer naar buiten kwamen begroette ze eerst mij en daarna haar toenmalige baasje
De tweede keer was ik naar de supermarkt gegaan. Zij wachte daar altijd los buiten.
Opeens hoor ik, van achter in de winkel, haar tekeer gaan als een idioot. Heel felle blaf.
Ik stuif naar buiten waar ze is, en vroeg me af wat er aan de hand was, want inmiddels was ze weer rustig.
Een winkelmedewerkster zei me daarop dat ze een knuffel had verdiend. Er waren twee mannen op agressieve wijze ruzie aan het maken/half aan het vechten. Waarop zij ze had aangeblaft. Nógal fel.
De mannen waren danig onder de indruk en vetrokken verder zonder hun ruzie voort te zetten.
Waarop mijn dametje weer lekker ging liggen om op mij te wachten
Ik was best trots op haar
De eerste keer was de allereerste keer dat ik haar zag. Ze lag in haar mand en ik liep daar langs. Waarop ze half overeind kwam en begon te grommen.
Ik zei toen tegen haar: "Kappen met die onzin, ben je niet helemaal lekker of zo!".
Daarna verafgoode ze mij. Tien minuten later gingen we met z'n allen naar de supermarkt, en toen we weer naar buiten kwamen begroette ze eerst mij en daarna haar toenmalige baasje
De tweede keer was ik naar de supermarkt gegaan. Zij wachte daar altijd los buiten.
Opeens hoor ik, van achter in de winkel, haar tekeer gaan als een idioot. Heel felle blaf.
Ik stuif naar buiten waar ze is, en vroeg me af wat er aan de hand was, want inmiddels was ze weer rustig.
Een winkelmedewerkster zei me daarop dat ze een knuffel had verdiend. Er waren twee mannen op agressieve wijze ruzie aan het maken/half aan het vechten. Waarop zij ze had aangeblaft. Nógal fel.
De mannen waren danig onder de indruk en vetrokken verder zonder hun ruzie voort te zetten.
Waarop mijn dametje weer lekker ging liggen om op mij te wachten
Ik was best trots op haar
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ja, allemaal wel. Vind aggressie ook heel normaal bij een hond. In principe is verstarren of lip optrekken of grommen gewoon aggressie. Ik heb wel het idee dat aggressie wordt een soort vies woord, en dat we eigenlijk honden zonder aggressie willen hebben. Dat kan volgens mij alleen met een pluche hond...
Hoopje had toen die bij ons kwam wonen echt een aggressieprobleem, ze reageerde op alles overmatig met aggressie, met als doel ook bijten. Ik ben er van overtuigt dat er zit nu net zo veel aggressie in de hond als toen, alleen heeft ze nu geleerd om dat onder controle te houden. Dat vind ik dus belangrijk.
De rest van de honden heeft gewoon normale aggressie, dus bij bvb eten als een andere hond naar hun eten kijkt dan komt er een grommetje, soms over het e.e.a een kleine ruzie (met 7 teven is het niet altijd liefde en meegaand zijn), en Hoopje heeft dus nog steeds aggressieprobleem met vreemde mannen van bepaalde type.
Chic is van onze honden degene die minst aggressie laat zien zowel tegen mensen als tegen andere dieren. Maar zelfs haar heb ik ene keer echt aggressie in zien zetten, toen was Dappie erg irritant tegen haar, en toen was bij haar de maat echt vol.
Zag er heel eng uit, klonk ook heel eng, Dappie bleef er na 5 minuten stil liggen in de bosjes, maar had geen schrammetje. En was in een keer genezen van Chic te veel pesten. Doeltreffende aggressie dus.
Hoopje had toen die bij ons kwam wonen echt een aggressieprobleem, ze reageerde op alles overmatig met aggressie, met als doel ook bijten. Ik ben er van overtuigt dat er zit nu net zo veel aggressie in de hond als toen, alleen heeft ze nu geleerd om dat onder controle te houden. Dat vind ik dus belangrijk.
De rest van de honden heeft gewoon normale aggressie, dus bij bvb eten als een andere hond naar hun eten kijkt dan komt er een grommetje, soms over het e.e.a een kleine ruzie (met 7 teven is het niet altijd liefde en meegaand zijn), en Hoopje heeft dus nog steeds aggressieprobleem met vreemde mannen van bepaalde type.
Chic is van onze honden degene die minst aggressie laat zien zowel tegen mensen als tegen andere dieren. Maar zelfs haar heb ik ene keer echt aggressie in zien zetten, toen was Dappie erg irritant tegen haar, en toen was bij haar de maat echt vol.
Zag er heel eng uit, klonk ook heel eng, Dappie bleef er na 5 minuten stil liggen in de bosjes, maar had geen schrammetje. En was in een keer genezen van Chic te veel pesten. Doeltreffende aggressie dus.
-
29996D
Een grommetje of een (flinke) correctie vind ik echt geen agressie, hoor.Minna schreef:Ja, allemaal wel. Vind aggressie ook heel normaal bij een hond. In principe is verstarren of lip optrekken of grommen gewoon aggressie. Ik heb wel het idee dat aggressie wordt een soort vies woord, en dat we eigenlijk honden zonder aggressie willen hebben. Dat kan volgens mij alleen met een pluche hond...
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik weet hoe storm er agressief uitziet...
best eng..
roxy is niet agressief..
heb ik ook nog nooit zo gezien..
best eng..
roxy is niet agressief..
heb ik ook nog nooit zo gezien..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Och de tel dat ik Hera agressief heb gezien ben ik kwijt hoor.
Als ze een andere hond ziet en ze kan zich niet meer beheersen dan is het een monster die maar 1 ding wil; de ander dood hebben. En dat ziet er dan niet fraai uit. Dan krijgt ze zo'n waas voor dr ogen en slaat helemaal op tilt.
Ze is nu gelukkig wel al een tijd zo ver dat ze op mijn 'Nee he Hera!' of "niet doen he!" rustig kan blijven. Dat wil zeggen dat haar haren wel overeind staan en dr staart kan niet hoger in de lucht en je hoort haar ademhaling wel versnellen e.d. maar dat idiote uitvallen kan ze dan inhouden. Gelukkig maar want ze is loeisterk als ze wel uitvalt.
Verder heb ik wel agressie meegemaakt met Sam, de hond die ik met onze buren uit het asiel haalde.
Die had vreselijk baknijd en de eerste avond toen ik nietsvermoedend langs zijn botje liep zou hij mij wel grijpen. Dat feest ging niet door voor meneer. Hij stond in het asiel ook bekend om zijn agressie naar mensen. Zat bij zijn vorige eigenaar opgesloten in de schuur omdat ze bang waren. Bij ons veranderde hij na 2 weken in een mak lammetje. Nooit geen grom meer gehoord.
Bikkel kan, als je hem in het nauw drijft, ook bijten. Of als hem pijn gedaan wordt, bijt hij wel van zich af.
Maar laatst toen ik hem bij de vaatwasser weg wilde trekken (gewoon bij halsband) zou hij ook even mijn hand happen.
Ach ja, je maakt zo eens wat mee met die honden.
Als ze een andere hond ziet en ze kan zich niet meer beheersen dan is het een monster die maar 1 ding wil; de ander dood hebben. En dat ziet er dan niet fraai uit. Dan krijgt ze zo'n waas voor dr ogen en slaat helemaal op tilt.
Ze is nu gelukkig wel al een tijd zo ver dat ze op mijn 'Nee he Hera!' of "niet doen he!" rustig kan blijven. Dat wil zeggen dat haar haren wel overeind staan en dr staart kan niet hoger in de lucht en je hoort haar ademhaling wel versnellen e.d. maar dat idiote uitvallen kan ze dan inhouden. Gelukkig maar want ze is loeisterk als ze wel uitvalt.
Verder heb ik wel agressie meegemaakt met Sam, de hond die ik met onze buren uit het asiel haalde.
Die had vreselijk baknijd en de eerste avond toen ik nietsvermoedend langs zijn botje liep zou hij mij wel grijpen. Dat feest ging niet door voor meneer. Hij stond in het asiel ook bekend om zijn agressie naar mensen. Zat bij zijn vorige eigenaar opgesloten in de schuur omdat ze bang waren. Bij ons veranderde hij na 2 weken in een mak lammetje. Nooit geen grom meer gehoord.
Bikkel kan, als je hem in het nauw drijft, ook bijten. Of als hem pijn gedaan wordt, bijt hij wel van zich af.
Maar laatst toen ik hem bij de vaatwasser weg wilde trekken (gewoon bij halsband) zou hij ook even mijn hand happen.
Ach ja, je maakt zo eens wat mee met die honden.

Cash v Heiligental en Flow.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Als de definitie van agressie (bij honden) niet alleen dreigen is, maar ook aanvallen, dan heb ik dat bij beide honden wel eens gezien. Overigens in situaties waarbij het - voor mij - 'logisch' was dat er tot een aanval overgegaan werd. Wat me nog bijstaat: Silka die twee op ons afstormende bouviers (aardige jongens overigens, maar ja, zo kwamen ze op dat moment niet over) weg joeg en Billy die naar iemand uithaalde die - ondanks zijn en mijn waarschuwingen - toch wilde zien of hij de auto in kon komen... 
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Aan de lijn zodra een hond om een korte afstand wil passeren gaat luca grommen. Verder is hij nooit agressief 
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kai meermaals en dan ook echt explosief agressief waarbij hij totaal niet meer bereikbaar is.
Lotje heel af en toe, voornamelijk naar mijn zus haar hond (2 dominante teven). Dino (14 weken oud) gelukkig nog niet, bij Kai was dat ander verhaal op die leeftijd al.
Lotje heel af en toe, voornamelijk naar mijn zus haar hond (2 dominante teven). Dino (14 weken oud) gelukkig nog niet, bij Kai was dat ander verhaal op die leeftijd al.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Nee ik heb ze beide nog nooit echt agressief gezien eigenlijk.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ja zondag nog toch ze aan het vechten was :N: