Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groot tov klein: praktisch gezien
Moderator: moderatorteam
- Gizmogirl
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Groot tov klein: praktisch gezien
Ik heb nu 3 honden: 2 Aussies en 1 Lapinkoira
Het zijn geen kleine hondjes, maar ook geen reuzen... Koda is de grootste en zwaarste met zijn 60 cm en 30 kg.
Nu zou ik er graag een heel klein hondje bij willen (Pomeranian) maar ik maak me dus wel degelijk zorgen over de praktische kant ervan.
Ik weet wel dat zo'n kleine hondjes best dapper zijn en hun mannetje kunnen staan maar feit blijft toch dat ze lichamelijk gewoon kwetsbaar zijn met hun 3 kg... Ik ben dus bang dat een hardere correctie van één van de Aussies dat beestje al fataal zou kunnen zijn...
Hebben hier nog mensen de combinatie grotere&actieve (lees lompe) honden met heel kleine hondjes samen zitten?
Hoe gaat dat? Is er ooit iets gebeurd? Bij mensen die wel klein en groot hebben, maar ze gescheiden houden: is dit uit voorzorg of omdat er al eerder iets gebeurd is? Hoeveel verschil in grootte en gewicht is volgens jullie "safe"? Koda zou 10 x meer wegen dan zo'n Pommetje...
Ik zou het niet zien zitten om ze constant gescheiden te houden, dan hoeft het voor mij niet...
Het zijn geen kleine hondjes, maar ook geen reuzen... Koda is de grootste en zwaarste met zijn 60 cm en 30 kg.
Nu zou ik er graag een heel klein hondje bij willen (Pomeranian) maar ik maak me dus wel degelijk zorgen over de praktische kant ervan.
Ik weet wel dat zo'n kleine hondjes best dapper zijn en hun mannetje kunnen staan maar feit blijft toch dat ze lichamelijk gewoon kwetsbaar zijn met hun 3 kg... Ik ben dus bang dat een hardere correctie van één van de Aussies dat beestje al fataal zou kunnen zijn...
Hebben hier nog mensen de combinatie grotere&actieve (lees lompe) honden met heel kleine hondjes samen zitten?
Hoe gaat dat? Is er ooit iets gebeurd? Bij mensen die wel klein en groot hebben, maar ze gescheiden houden: is dit uit voorzorg of omdat er al eerder iets gebeurd is? Hoeveel verschil in grootte en gewicht is volgens jullie "safe"? Koda zou 10 x meer wegen dan zo'n Pommetje...
Ik zou het niet zien zitten om ze constant gescheiden te houden, dan hoeft het voor mij niet...

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Groot tov klein: praktisch gezien
Wij hebben wetter (bijna 30 kilo), stabijs (rond de 20-22 kilo) en een havanezer (5 kilo).
Met name de wetter kan lomp zijn en Willemijn is dan wel een stabij maar opgevoed door de wetter... :N:
Dus ja, soms zwiert ze Fien aan haar haren rond, soms loopt ze haar omver, maar dat kleine spul kan best wat hebben, juist doordat ze niks wegen.
En Fien laat zich ook niet onbetuigd trouwens
Ik heb wel mezelf in moeten houden omdat je inderdaad geneigd bent zo'n uk op te pakken als je grote honden tegenkomt.
Maar Fien had heel snel door dat tussen mijn benen een veilige plek was, dus ik heb mezelf alleen aangeleerd stil te blijven staan in zulke situaties, zodat ze die plek ook kan vinden.
Verder dus geen enkel probleem, gaat super!
En Fien is net zo'n viespeuk als de rest die álles meedoet (zie tig topics waar ze bemodderd er wel doorheen danst
).
Met name de wetter kan lomp zijn en Willemijn is dan wel een stabij maar opgevoed door de wetter... :N:
Dus ja, soms zwiert ze Fien aan haar haren rond, soms loopt ze haar omver, maar dat kleine spul kan best wat hebben, juist doordat ze niks wegen.
En Fien laat zich ook niet onbetuigd trouwens
Ik heb wel mezelf in moeten houden omdat je inderdaad geneigd bent zo'n uk op te pakken als je grote honden tegenkomt.
Maar Fien had heel snel door dat tussen mijn benen een veilige plek was, dus ik heb mezelf alleen aangeleerd stil te blijven staan in zulke situaties, zodat ze die plek ook kan vinden.
Verder dus geen enkel probleem, gaat super!
En Fien is net zo'n viespeuk als de rest die álles meedoet (zie tig topics waar ze bemodderd er wel doorheen danst
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja, ik.
Mastiff 80kg. combi JR & Bullmastiff 60kg + Mastiff combi JR, & Herders (duits 42 kg,hollands 33kg,mechels 29kg) combi JR.
Nou is een Jack Russell mss niet zo'n heel kwetsbaar typetje, maar Perry hier weegt amper 5 kilo en is op zijn zachts gezegd klein.
Ik heb ze nooit gescheiden, ja sommige herders als ik er niet bij ben, maar de opzet is dus niet om ze te scheiden om Perry. Gaat hier altijd goed en de mechelaar is op z'n zachts gezet lomp en onbenullig, kijk maar op de foto's:

Mastiff 80kg. combi JR & Bullmastiff 60kg + Mastiff combi JR, & Herders (duits 42 kg,hollands 33kg,mechels 29kg) combi JR.
Nou is een Jack Russell mss niet zo'n heel kwetsbaar typetje, maar Perry hier weegt amper 5 kilo en is op zijn zachts gezegd klein.
Ik heb ze nooit gescheiden, ja sommige herders als ik er niet bij ben, maar de opzet is dus niet om ze te scheiden om Perry. Gaat hier altijd goed en de mechelaar is op z'n zachts gezet lomp en onbenullig, kijk maar op de foto's:

Laatst gewijzigd door Budkes op 23 aug 2010 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier combinatie herder/praszky (18 t.o.v 1,5 kg) en ik vind vooral dat het aan de hond ligt die volwassen is. Laatst was hier een combinatie chihuahua (2x 7 jaar) met een boxerpup. Geen goede combinatie in mijn ogen...
Escha is rustig, heb haar geleerd dat ze móet liggen als ze met Dana wilt spelen en dat ging goed vanaf dag 1. Nooit echt lelijk gedaan naar Dana of lomp met de poten gezwaaid...
Dus je moet kijken naar je eigen honden of dit mogelijk is.
Dana zat in het begin wel in de bench als we weg waren en de honden bleven thuis. Vond ik veiliger.
Escha is rustig, heb haar geleerd dat ze móet liggen als ze met Dana wilt spelen en dat ging goed vanaf dag 1. Nooit echt lelijk gedaan naar Dana of lomp met de poten gezwaaid...
Dus je moet kijken naar je eigen honden of dit mogelijk is.
Dana zat in het begin wel in de bench als we weg waren en de honden bleven thuis. Vond ik veiliger.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Perry is gewoon een smurf

- Moos
- Zeer actief
Ik heb een actieve grotere (28 kilo) hond bij een heel rustig klein (5 kilo) hondje. Ik zou Vera, de groterd, alleen niet echt lomp of onbehouwen ofzo willen noemen. Ik had bij Saar geen lompe Lab gezet bijvoorbeeld. Denk niet dat ik haar daar een plezier mee gedaan had.
Ze zijn hier goede maatjes, en spelen ook heel leuk samen. Correcties heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Vera (de grotere) kan weleens een speeltje of voer verdedigen, maar Saar is dan al weg na 1 blik
En sowieso corrigeert Vera eigenlijk nauwelijks honden. Een snauwtje kan ze weleens geven, maar daar is nog geen cavia stuk van.
Wat wel een verschil is natuurlijk is dat jij meerdere grotere honden hebt. Dan kan ik me voorstellen dat het een beetje opletten is als die samen gaan rennen bijvoorbeeld en je dwergkeesje staat ertussen. Vooral als het een pupje is van nog geen kilo.
Ik denk dat het erg afhangt van hoe jouw roedeltje nu is met kleine hondjes. Als dat prima gaat zie ik geen reden waarom er geen klein hondje bij zou kunnen. Of ik het aan zou durven om een pup van nog geen kilo alleen thuis te laten met 3 grote honden weet ik niet, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Als het onderling goed gaat moet dat als de pup wat groter is wel kunnen lijkt me.
Ze zijn hier goede maatjes, en spelen ook heel leuk samen. Correcties heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Vera (de grotere) kan weleens een speeltje of voer verdedigen, maar Saar is dan al weg na 1 blik
Wat wel een verschil is natuurlijk is dat jij meerdere grotere honden hebt. Dan kan ik me voorstellen dat het een beetje opletten is als die samen gaan rennen bijvoorbeeld en je dwergkeesje staat ertussen. Vooral als het een pupje is van nog geen kilo.
Ik denk dat het erg afhangt van hoe jouw roedeltje nu is met kleine hondjes. Als dat prima gaat zie ik geen reden waarom er geen klein hondje bij zou kunnen. Of ik het aan zou durven om een pup van nog geen kilo alleen thuis te laten met 3 grote honden weet ik niet, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Als het onderling goed gaat moet dat als de pup wat groter is wel kunnen lijkt me.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Moos
- Zeer actief
Als Vera enthousiast om de bal springt wil Saar daar nog weleens tussen staan overigens. Maar Saar weet dan al hoe laat het is, en is heel goed geworden in snel weghupsen. Soms gaat dat niet helemaal goedgetimed, en dan wordt Saar weleens een beetje gebeukt. Schijnt ze niet erg te vinden 

-
Ineke
Ik vind Dwergkezen ook geweldig en zou er graag één willen hebben, maar we doen het bewust niet.
Ik zie bij Terry al dat hij af en toe op moet boksen tegen die groten, hij wordt makkelijker onder de voet gelopen dan een IJslander.
En Terry is een taaie rakker.
Ik zie bij Terry al dat hij af en toe op moet boksen tegen die groten, hij wordt makkelijker onder de voet gelopen dan een IJslander.
En Terry is een taaie rakker.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Naar mijn honden kijkend zou ik er gerust een chineesje bij kunnen zetten.
Ik weet zeker dat ze daar voorzichtig mee omgaan itt tot elkaar.
Ik weet zeker dat ze daar voorzichtig mee omgaan itt tot elkaar.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik heb een klein soort pekineesje tussen 2 rottweilers gehad. Nu speelden ze niet zoveel met elkaar, dus dat scheelt wel.
Maar er is nooit iets gebeurt. Nu was dat kleine ding al aardig op leeftijd toen ze hier kwam.
Spike speelde wel eens met haar, samen aan een touw trekken, maar dan deed hij héél voorzichtig. Daisy wilde wel met haar spelen, maar die had haar één keer verbaal goed op haar plek gezet dat het kleine ding altijd zwaar ontzag voor haar had.
Terwijl Daisy verder altijd hartstikke lief voor haar is geweest
Ze liep gewoon onder de grote door.
Nu ook weer een JR te logeren, die speelt toch regelmatig met Spike. Nu kan een JR wel wat hebben natuurlijk.
Zou geen klein en kwetsbaar hondje als pup bij grote lompe honden zetten.
Maar er is nooit iets gebeurt. Nu was dat kleine ding al aardig op leeftijd toen ze hier kwam.
Spike speelde wel eens met haar, samen aan een touw trekken, maar dan deed hij héél voorzichtig. Daisy wilde wel met haar spelen, maar die had haar één keer verbaal goed op haar plek gezet dat het kleine ding altijd zwaar ontzag voor haar had.
Ze liep gewoon onder de grote door.
Nu ook weer een JR te logeren, die speelt toch regelmatig met Spike. Nu kan een JR wel wat hebben natuurlijk.
Zou geen klein en kwetsbaar hondje als pup bij grote lompe honden zetten.
- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Mmmm, verschillende meningen en ervaringen... moeilijk...
Eigenlijk ben ik voor het omver lopen niet zooo bang. Volgens mij kan een hondje daar nog wel tegen, tenzij ze echt op hem gaan staan.
Ik zou eerder bang zijn voor eventuele correcties. Als ik Koda met Mowgli zie spelen (heb er ook onlangs een filmpje van geplaatst), dan zie ik duidelijk dat Koda echt heel voorzichtig is met hem (in Koda termen, LOL) maar Mowgli is ook nog maar een pup hé...
Vorig jaar zijn we regelmatig gaan wandelen met een vriend die Shelties heeft, en dat ging, maar Koda lette echt niet op hen en er vloog regelmatig een Sheltie door de lucht. Die hondjes hebben daar nooit iets aan over gehouden, maar een Sheltie is ook nog groter dan een Pom.
Ik zou niet bang zijn dat Koda de pup meteen zou verslinden bij het binnen komen; zo is hij niet, maar mja, het kan misschien snel gebeurd zijn als hij tijdens het spelen een poot op hem laat vallen, of hem toch eens corrigeert...
Ik zou de pup wel van kleins af bij de anderen laten, zodat ze aan elkaar kunnen wennen, en ook omdat ik wil dat die Pom even goed hond zou zijn als de rest, maar ik zou ze misschien niet onbewaakt samen in de tuin laten. Zowiezo laat ik mijn honden nooit samen als ik niet thuis ben; ze zitten altijd gescheiden dan.
Pppff... ik weet het niet... ik heb best sociale honden, maar het zijn geen doetjes... als ik die foto van die herder en die JR zie denk ik ja, waarom niet, maar als ik dan lees dat Ineke er geen durft nemen en die heeft nog "maar" Ijsco's...
Even off topic maar: wat een PRACHTIGE foto Nanna!!!
Eigenlijk ben ik voor het omver lopen niet zooo bang. Volgens mij kan een hondje daar nog wel tegen, tenzij ze echt op hem gaan staan.
Ik zou eerder bang zijn voor eventuele correcties. Als ik Koda met Mowgli zie spelen (heb er ook onlangs een filmpje van geplaatst), dan zie ik duidelijk dat Koda echt heel voorzichtig is met hem (in Koda termen, LOL) maar Mowgli is ook nog maar een pup hé...
Vorig jaar zijn we regelmatig gaan wandelen met een vriend die Shelties heeft, en dat ging, maar Koda lette echt niet op hen en er vloog regelmatig een Sheltie door de lucht. Die hondjes hebben daar nooit iets aan over gehouden, maar een Sheltie is ook nog groter dan een Pom.
Ik zou niet bang zijn dat Koda de pup meteen zou verslinden bij het binnen komen; zo is hij niet, maar mja, het kan misschien snel gebeurd zijn als hij tijdens het spelen een poot op hem laat vallen, of hem toch eens corrigeert...
Ik zou de pup wel van kleins af bij de anderen laten, zodat ze aan elkaar kunnen wennen, en ook omdat ik wil dat die Pom even goed hond zou zijn als de rest, maar ik zou ze misschien niet onbewaakt samen in de tuin laten. Zowiezo laat ik mijn honden nooit samen als ik niet thuis ben; ze zitten altijd gescheiden dan.
Pppff... ik weet het niet... ik heb best sociale honden, maar het zijn geen doetjes... als ik die foto van die herder en die JR zie denk ik ja, waarom niet, maar als ik dan lees dat Ineke er geen durft nemen en die heeft nog "maar" Ijsco's...
Even off topic maar: wat een PRACHTIGE foto Nanna!!!

- stefanie
- Zeer actief
De kleinste hier is 5 kilo, de grootste 43 kilo en 73 cm hoog. En daartussen 1 van 14, 1 van 22 en 1 van 28 kilo.
Dat gaat prima, ook al wordt er best wel een wild gespeeld binnen. Bulek speelt niet mee maar wordt best eens omver gelopen. Maar zoals al gezegd kunnen die kleintjes best wat hebben hoor.
Dat gaat prima, ook al wordt er best wel een wild gespeeld binnen. Bulek speelt niet mee maar wordt best eens omver gelopen. Maar zoals al gezegd kunnen die kleintjes best wat hebben hoor.
-
Ayurveda
- Zeer actief
mijn kleine 7 kilotje speelt ook heel graag met 30-40 kilowers hoor 
ligt ook maar net aan de hond denk ik, probeer het is uit zou ik zeggen
misschien ken je iemand met een klein hondje, kijk hoe die er op reageert
ligt ook maar net aan de hond denk ik, probeer het is uit zou ik zeggen
misschien ken je iemand met een klein hondje, kijk hoe die er op reageert

- Moos
- Zeer actief
Dat door de lucht vliegen ben je zelf ook bijGizmogirl schreef: Vorig jaar zijn we regelmatig gaan wandelen met een vriend die Shelties heeft, en dat ging, maar Koda lette echt niet op hen en er vloog regelmatig een Sheltie door de lucht. Die hondjes hebben daar nooit iets aan over gehouden, maar een Sheltie is ook nog groter dan een Pom.
En als je je honden altijd gescheiden hebt als je weg bent hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.
Hier zitten de dames overigens gewoon samen hoor, altijd.

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Goh, ik heb het eigenlijk al uitgeprobeerd met Mowgli. Die was volgens mij net zo groot toen hij hier kwam als een volwassen Pommetje.
Maar toen was hij nog pup hé, en is er nog geen sprake over eventuele rangorde conflicten...
Met die Shelties ging het ook, maar die woonden niet constant bij ons in...
Maar toen was hij nog pup hé, en is er nog geen sprake over eventuele rangorde conflicten...
Met die Shelties ging het ook, maar die woonden niet constant bij ons in...

- Moos
- Zeer actief
Ik zou dan wel gaan voor een teefje overigens. Ik neem aan dat Koda een reu is? Als je zegt dat die geen doetje is en best pittig kan corrigeren, zou ik daar persoonlijk geen dwergreutje bij zetten. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat niet zou kunnen hoor, maar aangezien jij je toch ook wel wat zorgen maakt 

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Nanna schreef:Ik vind het compleet van de grote hond afhangen.
Als dat een lompe dominante boer is zou ik daar geen piepklein hondje bij zetten.
Andere honden daarentegen (zoals mijn Charles) kan ik zelfs nog een dwerghamster toevertrouwen
Wat een super foto.
Ik heb geen ervaring met grote verschillen in grootte bij honden.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Familie van mij had jaren geleden (onder andere) een duitse herder kruising en een yorkshire terrier kruising (ongeveer 2-3kg). Toen ik er op bezoek was en we allemaal op de bank zaten corrigeerde de herder de york, niet heel hard gewoon simpel hapje in de lucht zoals een hond dat altijd doet. Correctie kwam op de neus terecht en york was op slag dood. Ik vermeld dit maar even om ook aan te tonen dat het niet altijd goed gaat, ook al is er geen gevecht geweest tussen de honden.
Maar hoe vaak zoiets gebeurd is waarschijnlijk zeldzaam
-
hercujess
Hier vier ruwhaar teckels (één standaard en drie dwergen) en drie Bullmastiffs. Gaat allemaal goed samen. Ik laat alleen uit voorzorg de grote dames en kleintjes nooit alleen samen. Als ze mot mochten krijgen, dan zou het een enorm oneerlijke strijd worden.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:

By pluusters at 2010-08-23
Hier 2 herders, warvan de reu 70 cm schoft en 40 kilo, en mijn kleinste Chi weegt ongeveer 1500 gram.
Onze reu is normaal een echte lompe wildebras, en als hij met onze AHT speelt van 6 kilo dan is het echt feest en spelen ze enorm ruw.
Met de Chitjes daarintegen is hij enorm voorzichtig, ook als hij met ze speelt.
Beide herders zijn zo enorm lief en voorzichtig met die kleintjes.
- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Wel, dat heb ik ook gedacht, maar ik val meer op reuen en heb hier 3 intacte reuen zitten... Om daar nu één teefje gaan bij te zetten, en dan van zo'n klein ras... K weet t niet...Moos schreef:Ik zou dan wel gaan voor een teefje overigens. Ik neem aan dat Koda een reu is? Als je zegt dat die geen doetje is en best pittig kan corrigeren, zou ik daar persoonlijk geen dwergreutje bij zetten. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat niet zou kunnen hoor, maar aangezien jij je toch ook wel wat zorgen maakt

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Dergelijke verhalen doen me dus huiveren...Linsey schreef:Familie van mij had jaren geleden (onder andere) een duitse herder kruising en een yorkshire terrier kruising (ongeveer 2-3kg). Toen ik er op bezoek was en we allemaal op de bank zaten corrigeerde de herder de york, niet heel hard gewoon simpel hapje in de lucht zoals een hond dat altijd doet. Correctie kwam op de neus terecht en york was op slag dood. Ik vermeld dit maar even om ook aan te tonen dat het niet altijd goed gaat, ook al is er geen gevecht geweest tussen de honden.

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Dank jeGizmogirl schreef: Even off topic maar: wat een PRACHTIGE foto Nanna!!!Het is ook een heul leuke combinatie, Deerhound met Teckel.
en ze is hem geheel de baas![]()
Wahahhahan, GE-WEL-DIG!!!!

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Zo lief! En hoe is de herder met andere grote honden, als ik vragen mag?Pluuster Bear's schreef:
Hier 2 herders, warvan de reu 70 cm schoft en 40 kilo, en mijn kleinste Chi weegt ongeveer 1500 gram.
Onze reu is normaal een echte lompe wildebras, en als hij met onze AHT speelt van 6 kilo dan is het echt feest en spelen ze enorm ruw.

-
yvonne dl
- Zeer actief
ohhh die foto van nanna... ik ben weer helemaal verliefd haha.
En die pluuster... wat ontzettend lief zeg
En die pluuster... wat ontzettend lief zeg
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Dat mag je.Gizmogirl schreef:Zo lief! En hoe is de herder met andere grote honden, als ik vragen mag?Pluuster Bear's schreef:
De teef is tegen elke hond vriendelijk en vind alles en iedereen prima.
Prins, de reu, is wat wisselend.
Hij is als jonge hond een aantal keren gegrepen en daardoor erg onzeker geworden.
Hij wil dan ook nog wel eens zich als een enorme macho gedragen als hij het eng vind.
Wij laten hem dan ook nooit zomaar los met een vreemde hond kennis maken.
Met honden die wij kennen gaat het met rustig kennis maken daarna altijd prima.
Het gekke is dat als ik een nieuwe hond erbij neem, hij die altijd direct prima vind.
Ook als het geen pup is.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Mijn duitse herder is een vriendelijke hond en toen we er een chihuahuapupje bij kregen vond hij dat erg leuk. Hij leefde gewoon op door het gezelschap van een ander hondje.
Hij was er ook erg voorzichtig mee, deed nooit wild of ruw met haar.
Wel deden we haar altijd in een bench als we er niet bij waren, want je kan uiteindelijk niet voorzichtig genoeg zijn.
Na een jaar kwam er een tweede chihuahua bij, ging ook allemaal prima.. Toch is het bij ons grandioos verkeerd gegaan toen de pup pas 13 weken oud was. Hij heeft de pup op een onbewaakt moment een gooi gegeven, waardoor er iets beschadigd raakte in het nekje van Bob. Na 7 maanden dokteren met hebben we hem toch nog in moeten laten slapen.
Dus groot/klein kan vlgs mij prima, maar onder constant toezicht.
Hij was er ook erg voorzichtig mee, deed nooit wild of ruw met haar.
Wel deden we haar altijd in een bench als we er niet bij waren, want je kan uiteindelijk niet voorzichtig genoeg zijn.
Na een jaar kwam er een tweede chihuahua bij, ging ook allemaal prima.. Toch is het bij ons grandioos verkeerd gegaan toen de pup pas 13 weken oud was. Hij heeft de pup op een onbewaakt moment een gooi gegeven, waardoor er iets beschadigd raakte in het nekje van Bob. Na 7 maanden dokteren met hebben we hem toch nog in moeten laten slapen.
Dus groot/klein kan vlgs mij prima, maar onder constant toezicht.
- sjef
- Zeer actief
Wij hebben een york van bijna 3 kg, die eerst samenwoonde met onze ninjo, een grote kruising mechelaar van 40 kg en nu het leven deelt met Sjef een kruising herder van 40 kg. Dan is er ook nog een vervaarlijke malzu van bijna 7 kg. Dat gaat prima en zonder problemen. Maar 2 of 3 grote honden en een zo'n kleintje, ik weet niet of ik dat zou aandurven. Maar ik ben wat dat betreft een beetje een schijterd hoor.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Duitse herder, beauceron en een "dwerg" teckel, gaat prima van het begin af aan. Ze blijven ook in duo's alleen thuis en dat gaat prima.
Maar als je je op voorhand al zorgen maakt zou ik misschien voor 1 slag groter gaan zoals Nanna al aangaf.. is misschien net wat weerbaarder, wat minder kwetsbaar.
Maar als je je op voorhand al zorgen maakt zou ik misschien voor 1 slag groter gaan zoals Nanna al aangaf.. is misschien net wat weerbaarder, wat minder kwetsbaar.