Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorhuidontsteking, hoe&wat?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: voorhuidontsteking, hoe&wat?

Ongelezen bericht door Gittje »

Youp schreef:Helemaal met Linda eens! Ik ken eigenlijk helemaal geen volwassen honden die er nu nog last van hebben. De volwassen leeftijd verschilt natuurlijk per hond.
Onze puber heeft er ook last van, de kwakjes zijn zelfs op de muren te vinden :(

Het is een kruising bordeaux dog x rottweiler en hij is net 17 maand geworden. Wanneer zou dit moeten beteren ?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

massam schreef:
MJ schreef:en hoe kregen jullie dat naar binnen ? Ik wilde Gijsje 1 pilletje doen , 2 x daags.
Maar Gijsje mot ut niet .Ook niet als ik het verstop in zijn eten ( geweldig door het zelfsamengestelde frotten. :ugh: :smile: ) en als ik het in zijn klep doe weet ie het na 5 minuten klep dicht houden nog uit te spugen. Met een zuur gezicht ,ja. :klaar:

sam doet alles voor een worstje.

medicijnen zijn de enige redenen waarom we sjoemelen met zijn alleriedieet. dan krijgt hij dus worst
Met John West zalmpaté, daar zijn ze hier (katten en honden) helemaal gek van. Ik moet alleen oppassen dat ze mijn vingers er niet bij opeten :mrgreen: .
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Gittje schreef: Onze puber heeft er ook last van, de kwakjes zijn zelfs op de muren te vinden :(
:N: :smile:
Het is een kruising bordeaux dog x rottweiler en hij is net 17 maand geworden. Wanneer zou dit moeten beteren ?
De cairn-broers zijn nu bijna 2,5 jaar en lekken heel wat minder dan een jaar geleden.
Vitamine C, met kamille spoelen, honing smeren en zwemmen in zee… die laatste lijkt nog het meest effectief.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zwemmen in de zee = zout water. Klinkt logisch dat dat werkt. Maar... De zee is hier 2 uur rijden vandaan :smile:

Ik laat Luca ook liever niet castreren, we proberen nog een hele poos :)
Ik ga iig maandag vit. C kopen, geef ik hem wel 4 tabletjes ofzo per dag.

Spoelen doe ik trouwens met een pipetje waar 5 ml water oid in kan. Dit spuit ik net onder de huid en vervolgens 'masseer' ik het in. Luca vind t niks aan. Ja, de 1e paar keer prima daarna wil hij niet meer... Gaat ie lopen worstelen enzo.

De DA zegt dat hij me wel een antibiotica wil geven maar dat ik niet raar moet opkijken dat het werkt en dan 3 weken later weer dikke mik is. Onze vloer+muren vertonen trouwens ook veel groene vlekken. Niet erg hoor ;)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Machie schreef:Zwemmen in de zee = zout water. Klinkt logisch dat dat werkt. Maar... De zee is hier 2 uur rijden vandaan :smile:
Je moet er wel iets voor over hebben... :engel:
Ik laat Luca ook liever niet castreren, we proberen nog een hele poos :)
Ik ga iig maandag vit. C kopen, geef ik hem wel 4 tabletjes ofzo per dag.
Spoelen doe ik trouwens met een pipetje waar 5 ml water oid in kan. Dit spuit ik net onder de huid en vervolgens 'masseer' ik het in. Luca vind t niks aan. Ja, de 1e paar keer prima daarna wil hij niet meer... Gaat ie lopen worstelen enzo.
Honing werkt desinfecterend en is redelijk vriendelijk. Misschien dat ie dat wel wil?
De DA zegt dat hij me wel een antibiotica wil geven maar dat ik niet raar moet opkijken dat het werkt en dan 3 weken later weer dikke mik is. Onze vloer+muren vertonen trouwens ook veel groene vlekken. Niet erg hoor ;)
Soppen dan maar :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik doe niet inmasseren en ik heb ook een grotere pipet (15 ml), al is dat geen pipet maar een injectiespuit zonder naald
Ik laat mijn hond op zn zij liggen, dan trek ik de voorhuid wat naar voren en spuit als het ware langs de schacht de kamillethee naar binnen.
Dan laat ik de voorhuid weer los en loopt het er vanzelf weer uit.
Als het erg is, wat een heel enkele keer voorkomt, doe ik dat twee keer achter elkaar en twee keer per dag.
Wordt het minder ga ik naar één keer per dag één spoeling net zolang tot het over is.

Mijn eerste reu had nooit puspiemels dus daar heb ik ook nooit bij hoeven spoelen, maar bij mijn witje en Jan wel en bij allebei had ik het beste resultaat met koude kamillethee.
Dat werd me aangeraden door mijn DA trouwens, die vond andere spoelmiddelen veel te scherp en schreef ze ook niet voor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Badu schreef:Vitamine C, met kamille spoelen, honing smeren en zwemmen in zee… die laatste lijkt nog het meest effectief.
Allez, we gaan het effen proberen met uitzondering van het zwemmen in zee, Dario is niet aan water ...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MJ schreef::idea: Kaas !
Ik droog merendeel zijn snoepjes zelf(loeihard dus) of ik koop van die lamstripjes bij de winkel. Daar valt niets tussen te verstoppen.
Maar in blokje kaas wel ! En als dat niet wil ...dan maar worst proberen idd. Van 1 hapje per dag zal ie ook niet gaan spugen . :wink:
Twee klodders rundergehakt.
In de eerste de pil en de tweede voor zijn neus houden zodat hij nummer een razendsnel doorslikt om nummer twee te krijgen? :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

ranetje schreef:
MJ schreef::idea: Kaas !
Ik droog merendeel zijn snoepjes zelf(loeihard dus) of ik koop van die lamstripjes bij de winkel. Daar valt niets tussen te verstoppen.
Maar in blokje kaas wel ! En als dat niet wil ...dan maar worst proberen idd. Van 1 hapje per dag zal ie ook niet gaan spugen . :wink:
Twee klodders rundergehakt.
In de eerste de pil en de tweede voor zijn neus houden zodat hij nummer een razendsnel doorslikt om nummer twee te krijgen? :idea:
Zo doe ik het ook bij de anderen maar Gijsje mag geen kip of rund. :wink:
Kaasblokje gaat oke ! :ok:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vond de kamillethee ook het beste werken. Bram kreeg er gewoon een koekje voor, maar ik geloof dat mijn honden wel makkelijk zijn in handelingen door mij laten doen. Ze weten ook wel dat er echt geen ontkomen aan is als ik iets wil doen bij ze.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt ze vitamine C (niet time released) cranberry of appelazijn geven.
Schoonmaken kan met kamille, zout/wateroplossing of jodium/water oplossing.
Ik zou het ook gewoon wat tijd geven, als het niet te erg word (dat hij er pijn door krijgt).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”