Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rundertartaartjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

rundertartaartjes

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Is dat goed voor mijn hondje?
Zo nu en dan, of moet je zulk vlees aanvullen met....
~Suzanne~
Zeer actief

Re: rundertartaartjes

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je dat gewoon 1 x per week wilt geven kan dat wel.

Maar, ik zou die lekker zelf opeten en je hond bijv. een plak Rodi geven; zit meteen alles in EN er zitten geen toevoeingen in. Klinkt dubbel he? ;-)

Het kan dus wel, maar er zijn betere alternatieven.

Suzanne
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Zou het niet zo gauw doen. In rundertartaartjes wordt nog iets toegevoegd voordat het de winkel ingaat. Weet niet meer wat, maar in de slagerij waar ik heb gewerkt deden we na het draaien een saus uit een emmer erdoor. Zou je dat anders eerst na kunnen vragen.
AnneMarie
Zeer actief

Okay, ik heb ook wel rodi en smuldier etc.
:ok:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als extraatje kan je het gerust geven.
Compleet is het allerminst, je mist nl calcium(bot) en orgaan.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
AnneMarie
Zeer actief

Als je compleet KVV wil geven, en dit zelf wil doen moet je dus zorgen dat er orgaanvlees bij zit en calcium?
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik denk dat er nu even 2 dingen door elkaar gaan. Als er op een pakje KVV het woord compleet staat, hoeft er niets meer bij. Dit is een complete, uitgebalanceerde maaltijd. Je hebt enkelvoudige versies zoals bijv. pens of kip of rund. Deze kan je ook geven maar zijn niet compleet en moet je dus nog andere dingen geven als je dit als hoofdmoot wil geven. Maar dan kom je eigenlijk in de hoek barf of nrv uit. En dan ben je bezig om je hond in de juiste verhoudingen spiervlees, orgaan en bot te geven.

Dus een kvv waar compleet op staat, kan je gewoon 7 dagen in de week geven.
Kvv waar geen compleet op staat kan je ook geven maar niet als hoofdmoot in je hele voedingsbeleid. Dan moet je gaan toevoegen.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Geef je al(complete) kvv?(sorry, ik begrijp je vraag niet zo goed. :oeps: )
Zo ja, dan hoef je bij dat tartaartje geen orgaan of extra calcium toe te voegen, het is dan een extraatje namelijk want voor de rest voer je compleet.
In de meeste kvv's zit sowieso vrij veel orgaan.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je alleen maar tartaar geef, je hond op den duur tekorten gaat krijgen omdat er geen calcium/orgaan in enkel tartaar zit.

Of wil je zelf kvv maken met behulp van tartaar?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

nusca schreef:Zou het niet zo gauw doen. In rundertartaartjes wordt nog iets toegevoegd voordat het de winkel ingaat. Weet niet meer wat, maar in de slagerij waar ik heb gewerkt deden we na het draaien een saus uit een emmer erdoor. Zou je dat anders eerst na kunnen vragen.
Zeker lang geleden dat je in een slagerij hebt gewerkt :denken: :wink: , want dat was filet americain wat je daar hebt gemaakt.
En ik kan het weten, want ik heb heel lang geleden ook in een slagerij gewerkt. :F:
(En dan at ik me helemaal suf in die filet americain)
Tartaartjes is gewoon puur heel mager rundergehakt zonder toevoegingen. Perry was er gek op als klein puppedupje en heeft er heel wat naar binnen gewerkt.
Gr. Aniek

Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

Budkes schreef:
nusca schreef:Zou het niet zo gauw doen. In rundertartaartjes wordt nog iets toegevoegd voordat het de winkel ingaat. Weet niet meer wat, maar in de slagerij waar ik heb gewerkt deden we na het draaien een saus uit een emmer erdoor. Zou je dat anders eerst na kunnen vragen.
Zeker lang geleden dat je in een slagerij hebt gewerkt :denken: :wink: , want dat was filet americain wat je daar hebt gemaakt.
En ik kan het weten, want ik heb heel lang geleden ook in een slagerij gewerkt. :F:
Tartaartjes is gewoon puur heel mager rundergehakt zonder toevoegingen. Perry was er gek op als klein puppedupje en heeft er heel wat naar binnen gewerkt.
Dat zou het moeten zijn ja, maar ik kan me voorstellen dat het dat niet altijd is.
Afgelopen week viel me op dat bij de Albert Heijn gehakt lag in de ScharrelVARKENSvlees verpakking, ik dacht hmm, zou het dan niet half-om-half zijn, en dat bleek het inderdaad te zijn, als dat al mag... Vervolgens vraag ik me dan af hoeveel % van het product daadwerkelijk scharrel moet zijn, om dat er op te mogen zetten...
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Zeker lang geleden dat je in een slagerij hebt gewerkt , want dat was filet americain wat je daar hebt gemaakt.
En ik kan het weten, want ik heb heel lang geleden ook in een slagerij gewerkt.
Met filet americain ging er ook nog wat anders bij. (heb dat ook genoeg gegeten ja, heerlijk)
Zo was het in ieder geval in de slagerij waar ik werkte. Door dat spul bleef het kleurtje van de rode tartaar langer behouden.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Suzanne123 schreef:Als je dat gewoon 1 x per week wilt geven kan dat wel.

Maar, ik zou die lekker zelf opeten en je hond bijv. een plak Rodi geven; zit meteen alles in EN er zitten geen toevoeingen in. Klinkt dubbel he? ;-)

Suzanne
nou, ik geef liever tartaat dan rodi, veel beter qua kwaliteit, het is gemaakt van mager spiervlees en dat zit echt niet in rodi hoor. en compleet hoef je echt niet elke dag te geven dus 1 keer per week is dat prima. wil je het wel wat completer maken kun je er een kippenvleugeltje bij geven ;)
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Hutsje schreef:

Suzanne
nou, ik geef liever tartaat dan rodi, veel beter qua kwaliteit, het is gemaakt van mager spiervlees en dat zit echt niet in rodi hoor. en compleet hoef je echt niet elke dag te geven dus 1 keer per week is dat prima. wil je het wel wat completer maken kun je er een kippenvleugeltje bij geven ;)
Ja dat dus, ik zat ook te denken :denken: maar het is toch van mager spiervlees gemaakt. Ik heb natuurlijk niet zoveel verstand van voeding, maar Perry heeft heel wat tartaartjes naar binnen gewerkt én kippekarkassen, en jij hebt me nooit op m'n flikker gegeven daarvoor :S: . :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Budkes schreef:
Hutsje schreef:

Suzanne
Ja dat dus, ik zat ook te denken :denken: maar het is toch van mager spiervlees gemaakt. Ik heb natuurlijk niet zoveel verstand van voeding, maar Perry heeft heel wat tartaartjes naar binnen gewerkt én kippekarkassen, en jij hebt me nooit op m'n flikker gegeven daarvoor :S: . :mrgreen:
:smile:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Toevallig hebben de honden dat vandaag gehad en ze leven nog steeds :mrgreen: :mrgreen:
Mag gewoon gegeven worden hoor :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Ik werk in een winkel....en als er kip en rundsvlees over de datum is, en de prullebak in gaat, neem ik het mee naar huis!
Makkelijk hoor!

Dus rundsgehakt, tartaartjes, poulet, runderlappen, kipfilet, drumsticks enz enz.....en dan heb ik weer wat extra's in de vriezer :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Daantjeln4 schreef:Ik werk in een winkel....en als er kip en rundsvlees over de datum is, en de prullebak in gaat, neem ik het mee naar huis!
Makkelijk hoor!

Dus rundsgehakt, tartaartjes, poulet, runderlappen, kipfilet, drumsticks enz enz.....en dan heb ik weer wat extra's in de vriezer :wink:
Bofkont. :8):
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”