Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het slimste wat je hond ooit gedaan heeft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Het slimste wat je hond ooit gedaan heeft

Ongelezen bericht door BellaDonna »

N.a.v. Het topic: "het domste wat je hond ooit gedaan heeft" :smile1:
Ben ik ook wel eens beniewd naar de slimme acties van honden!

Het slimste van Bella:
Bella kan niet op het aanrecht komen, waar het kattenvoer staat. De katten natuurlijk wel! Maar Tommie de kater -ook zo'n lekkerbek- kan het voer niet openkrijgen :( .
Dus: wat gedaan; Tommie gooit het voer van het aanrecht op de grond, Bella kauwt het open en samen delen ze de buit! :F:

Bella en Tommie zijn echt 8 poten op 1 buik! Bella graaft kuilen in de tuin, Tommie neemt deze dankbaar in gebruik als latrine. Tommie snapt niet goed hoe hij over de schutting kan klimmen (of is er te dik voor) dus Bella graaft even een kuil voor hem er onderdoor :oohja:

Afbeelding
Tommie en Bella
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Re: Het slimste wat je hond ooit gedaan heeft

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik deed een keer mee met Sacha aan de Bonzomerspelen en een van de onderdelen waar we aan mee deden was zwemmen met een stok. Ze moest toen iets uit het water apporteren. Maar later bleek dat het geen sloot was, maar een diep "zwembad" en daar durfde ze niet in te zwemmen. Maar rondom het zwembad liepen aardig brede randen, dus toen het te apporteren voorwerp werd weggegooid, is Sacha gewoon over de rand gegaan (leek een beetje op de kattenloop bij behendigheid) en heeft op die manier toch keurig de stok terug gebracht. Iedereen heeft zich helemaal dood gelachen om dat kleine, witte hondje. Ik vond dat toen zo slim, ik durf niet op via de ene weg, dan maar via een andere....
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Bever
Actief
Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bever »

Mijn hond slaapt gewoon ergens in de huiskamer altijd, op een stoel of een van de banken. Ik kom soms wel eens beneden en dan heeft hij een kussen van stoel A naar bank B weten te verplaatsen, zodat hij lekker kan slapen. Best grappig en slim :)
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

roxy had haar kauw staafje al op en wilde die van storm... maar storm gaf hem niet af..
toen is ze keihard blaffend naar de deur gerend.. waarop storm dacht dat er iemand aankwam... toen hij bij de deur was rende
zij snel naar zijn botje... :lol:

storm die doet niets slims.. :engel:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Bever
Actief
Contacteer:

StormenRoxy schreef:roxy had haar kauw staafje al op en wilde die van storm... maar storm gaf hem niet af..
toen is ze keihard blaffend naar de deur gerend.. waarop storm dacht dat er iemand aankwam... toen hij bij de deur was rende
zij snel naar zijn botje... :lol:

storm die doet niets slims.. :engel:
Dat is wel geniaal!
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hades wilde een keer heel graag naar de overkant van de straat omdat daar een hondje met een bal aan het spelen was, maar dat mocht niet van mij. Toen wandelde hij netjes naast me door tot we bij een zebrapad naar de overkant kwamen, daar ging hij pontificaal op z'n gat zitten met een blik naar mij van 'maar híer kunnen we wel oversteken hè :D ?' Ik vond het briljant maar ben toch maar gewoon onze eigen route gaan volgen :wink: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou ja, niet zozeer het slimste, maar wel haar grootste heldendaad:

Een Spaans pupje was al een paar dagen vermist op de Rozendaalse hei (hartje winter, heel slecht weer, heel groot gebied). Op 30 of 31 december zijn we mee helpen zoeken, en door het gedrag van Saar had ze me binnen 5 minuten 'gewezen' waar het pupje zich verschool :cheer: :cheer: :cheer:
Bever
Actief
Contacteer:

Marion. schreef:Nou ja, niet zozeer het slimste, maar wel haar grootste heldendaad:

Een Spaans pupje was al een paar dagen vermist op de Rozendaalse hei (hartje winter, heel slecht weer, heel groot gebied). Op 30 of 31 december zijn we mee helpen zoeken, en door het gedrag van Saar had ze me binnen 5 minuten 'gewezen' waar het pupje zich verschool :cheer: :cheer: :cheer:
Zo dat is ook wel gaaf. Bijzonderder vind ik dat een Spaans puppie zo een verre reis heeft kunnen maken naar een hei in Nederland, wat een avonturen moet dat beest hebben beleefd!
Afbeelding
Marion.

Bever schreef:
Marion. schreef:Nou ja, niet zozeer het slimste, maar wel haar grootste heldendaad:

Zo dat is ook wel gaaf. Bijzonderder vind ik dat een Spaans puppie zo een verre reis heeft kunnen maken naar een hei in Nederland, wat een avonturen moet dat beest hebben beleefd!
Nou, pupje was natuurlijk niet lopend naar zijn nieuwe Nederlands baasje gekomen ;)
Maar goed, het was wel een speld in een hooiberg natuurlijk. En puur mazzel dat we op de goede plek dwars door het bos liepen. Maar had ik Saar niet gehad, dan was ik er straal voorbij gelopen (pupje had zich helemaal verscholen in een holletje van een boomstronk).
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ah ze doet ze vaak slimme dingen :mann: Bijvoorbeeld , als een hond een balletje onder zich verstopt heeft en ze die bal dus echt niet kan pakken rolt ze op die hond , die vervolgens op springt van de schrik en dan pakt ze die bal snel en gaat ze er mee vandoor.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

We hebben hier een ronde vijver met daarom heen 2 bruggen en een looppad.
Nu viel het balletje aan de overkant van het water op het land. In plaats van dat ze erachter aan ging door het water om dat de hoge kant op te klimmen stond ze te kijken liep iets naar links, iets naar rechts en pakte daarna de kortste weg richting haar balletje.
Als de bal aan de andere kant in het water land zoekt ze weer de kortste weg om de bal te halen..
Ze dacht waarschijnlijk; in deze economische crisis met alle reclame's van energiebewust omgaan doe ik dit ook maar :oohja:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het slimste dat Jan ooit gedaan heeft is mij uitkiezen als zn nieuwe baasje..... ik ben hem er nog elke dag dankbaar voor :cheer: :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn bull terrier Tyson was ook aardig slim voor een reu :mrgreen:
Een keer waren we op bezoek bij mijn (inmiddels ex-) schoonmoeder. Ze kreeg bezoek. Tyson rende naar de deur en kwam keihard terug gerend met een blije kop. Had hij de portemonnee uit de kontzak gestolen van het bezoek en dat bracht hij naar mij toe :smile:
Ook ging hij altijd met zijn neus over de sensor van de elektrische prullenbak zodat Tyra eruit kon eten. :mrgreen:
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Valerie schreef:Mijn bull terrier Tyson was ook aardig slim voor een reu :mrgreen:
Een keer waren we op bezoek bij mijn (inmiddels ex-) schoonmoeder. Ze kreeg bezoek. Tyson rende naar de deur en kwam keihard terug gerend met een blije kop. Had hij de portemonnee uit de kontzak gestolen van het bezoek en dat bracht hij naar mij toe :smile:...
Geweldig! Dat moet je erin houden!! :ok:
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Marion.

Miss Fluffybottom schreef:
Valerie schreef:Mijn bull terrier Tyson was ook aardig slim voor een reu :mrgreen:
Een keer waren we op bezoek bij mijn (inmiddels ex-) schoonmoeder. Ze kreeg bezoek. Tyson rende naar de deur en kwam keihard terug gerend met een blije kop. Had hij de portemonnee uit de kontzak gestolen van het bezoek en dat bracht hij naar mij toe :smile:...
Geweldig! Dat moet je erin houden!! :ok:
Als er een collecte aan de deur is (of de groenteboer of de kaasboer), dan komt Miep altijd al met mijn portemonnee aandragen :pffff:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Dat van die kauwkluifjes en blaafen bij de voordeur deed mijn vorige hond Bijke( x stabij/wetterhoun) en Lieuwe doet het ook. Rokus blijft er instinken....
Het slimste wat Bijke ooit gedaan heeft: Mijn katten eten op een kastje naast het aanrecht. Bijke schoof het (plastic) opstapje dat ik in de keuken had staan ( ik ben 1.60 m) met zijn neus naar het kastje. Dan kon hij het opstapje gebruiken om toch het kattenvoer te jatten :80:
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Dat van die kauwkluifjes en blaffen bij de voordeur deed mijn vorige hond Bijke( x stabij/wetterhoun) en Lieuwe doet het ook. Rokus blijft er instinken....
Het slimste wat Bijke ooit gedaan heeft: Mijn katten eten op een kastje naast het aanrecht. Bijke schoof het (plastic) opstapje dat ik in de keuken had staan ( ik ben 1.60 m) met zijn neus naar het kastje. Dan kon hij het opstapje gebruiken om toch het kattenvoer te jatten :80:
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

het slimste wat mijn pup tot nu toe gedaan heeft is buiten poepen :piew:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Mijn vorige hondje 05-09-1993 tot 05-07-2010 die had trouwens wel hele slimme acties!
Ze vond het altijd heerlijk om in de tuin rond te struinen, kikkers op te jagen etc.
Maar op het eind kon ze steeds moeilijker haar plas op houden dus deed ik haar vaak uit nood even de tuin in om daar snel te plassen en dan uit te gaan.
Dus als ze voor de tuindeur ging staan stond ik snel op om de deur open te doen...
Nu kreeg ze dus in de gaten dat ik letterlijk voor haar rende als ze bij de deur ging staan.... :smile:
Toen maakte ze er een spelletje van, Lotje voor de deur, ik rennen en deur open, Lotje wegrennen richting keuken... en waarom? Om mij te lokken en een koekje aan haar te geven :smile:
Als ze had kunnen lachen dan had ze me vaak uitgelachen :smile:
Zo had ze nog veel meer van die streken.

Het was een heerlijke hond, fijn om zulke mooie en leuke herinneringen aan te hebben
Laatst gewijzigd door Lisette1985 op 24 aug 2010 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”