Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Gebeten...

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik weet het even niet meer. Diesel heeft me gebeten, daarstraks. Hij lag bij me op de bank en ik aai hem, en hij draait zich om en bijt in mijn gezicht. Ik heb nu 2 gaatjes, een kras en een gezwollen neus. Ik kan moeilijk ademen door mij neus. Ik ben heel erg geschrokken, en het deed deed pijn en het bloedde. In een eerste reactie heb ik hem van de bank geveegd en heb hem buiten gebruld. Diesel schrok ook. Toen ben ik beginnen huilen en mijn vriend kwam vragen wat er was en die is toen heel erg boos geworden. Hij vind nu ook dat als hij dit zonder reden deed, dat hij weg moet. Ik weet het niet, heb ik wat gedaan waardoor hij geschrokken is? Sliep hij misschien of had hij ergens pijn? Wist ik het maar... Ik weet ook even niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Dit is de eerste keer ooit dat ik gebeten werd door een hond.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Re: Gebeten...

Ongelezen bericht door Naima »

Oh meid, wat moet dat schrikken zijn geweest voor je :J: Kan Diesel mss pijn hebben, waardoor hij zo reageerde? Maar damn, in je gezicht.. Ik vind dat niet niks eerlijk gezegd. Zijn de gaatjes door? Ivm tetanus injectie?

edit: ik zie dat t bloedde dus zou idd even gaan voor die injectie!
Laatst gewijzigd door Naima op 21 aug 2010 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Wat naar zeg.. misschien was hij geschrokken .. je weet nooit wat het is. Ik hoop in ieder geval dat dit nooit meer gebeurt.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Ik zou de hond in ieder geval niet meer bij je op de bank laten liggen. Je verhoogt hem in rangorde en hij gaat hier zo te lezen misbruik van maken. Verder eens even kijken of hij nergens pijn heeft... weet niet waar je hem aaide?
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Was er geen aanleiding? Zijn er andere problemen die tussen jou en diesel spelen?
Je zult wel vreselijk geschrokken zijn en het vertrouwen in diesel een beetje kwijt. Probeer er even afstand van te nemen en uit te zoeken of er een aanleiding voor diesel was. dat lijkt me even het allerbelangrijkste.

:roos: :roos: :roos:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

O gosh ik snap dat je je een ongeluk bent geschrokken , zou ik ook hebben.

Nou zal ik je vertellen mijn moeder der franse bul heeft haar een paar maanden geleden ook opeens gebeten zelfde verhaal als wat jij verteld.

Ook zo geschrokken, nou kwam zij er bij hem achter dat hij gewoon niet altijd maar aandacht wil, hij wil soms met rust gelaten worden en geen aanhankelijk gedrag. Mijn moeder heeft omdat hij daarbij ook wat dominantie ging vertonen hem niet meer op de bank gelaten.

Hij wordt nu echt als hond hond behandeld zeg maar en niet als huisknuffel (soms nog wel hoor
) Dit werkt bij hem uitstekend en ze heeft het niet meer gehad. Hij heeft echt alleen ze momenten van dit gedoe aan mijn lijf dat hoeft van mij allemaal niet.

Miscien is dat bij joud mannetje ook zo? Het valt in ieder geval te proberen/.

Het kan overgens ook zijn dat hij in een diepe slaap was en gewoon schrok. Dat hebben bij mij de katten wel is.
Succes in ieder geval meid.en niet te snel opgeven.
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Diesel is toch een herplaatser??

Zowiezo van de bank af.
Kira is ook een herplaatser. Zij lag de eerste 5 jaar van haar leven buiten, aan een ketting.
Toen ze bij ons kwam vond ik ook dat ze op de bank mocht, en daarmee maakte ik ook een fout!
Toen ik op de bank stapte, schrok ze wakker en greep me direct in mijn been.

Ook in bed gromde ze, ze dacht dat ze de baas was.

Nu 5,5 jaar later, kan ik er alles mee! :E:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Was hij misschien aan het slapen? Of slaperig?
Ik weet wel dat ik Kenzo beter ook niet abrupt aan kan raken als hij slaapt, dan schrikt hij zich wezenloos en hij heeft toen hij net hier was dan ook weleens een happende beweging gemaakt.

*Edit* Grote kans trouwens dat Diesel net zo geschrokken is als jullie :wink:
Naima
Zeer actief

Lag jij zelf ook op de banl of zat je? Bedoel: dat hij zich omdraaide, was je gezicht toen dichtbij of moest hij echt nog een extra beweging naar je gezicht toe maken?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Regels stellen. Kelly heeft een tijdje binnen gewoond. Ze mocht op de bank, maar als wij erop wilden móést zij eraf. Samen met haar op de bank kon ze ook niet mee omgaan. Dan dacht ze ook dat de bank van haar was en ze ons kon vertellen wat mij moesten doen.
Simpel dus. Wij erop, zij eraf, mand in.

Wij waren dat ook niet gewend met binnenhonden hoor. Lagen altijd gewoon gezellig naast ons op de bank, Spike nu nog. Indy vind het ook wel leuk soms. (niet liggen, maar over de bank lopen dan :mrgreen: )
Maar met Kelly gaan dit soort dingen absoluut niet.
En dat is even wennen.

Ze zit nu weer buiten in de kennel. Mag af en toe best binnen hoor, maar mét strenge regels. En dat weet ze intussen ook wel. :wink:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

het kan heel goed dat ie geslapen heeft...
storm heeft dat ook.. heeft mijn vriend een keer goed gebeten toen die hem wakker maakte uit een droom..

ik zou hem een eigen slaap plek geven in zijn mand en niet bij jullie op de bank...
storm ligt ook nooit op de bank...

en vergeet niet dat hij nog niet zo heel lang bij jullie is en wrss nog veel moet wennen en hij kan daar natuurlijk ook nog angstig om zijn en door angst kunnen ze ook gaan bijten (angst of schrikken)
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Naima
Zeer actief

Hoe gaat het nu met je?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heeft hij gericht gebeten, of was het een reflex?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Naima
Zeer actief

ranetje schreef:Heeft hij gericht gebeten, of was het een reflex?
Ja dat vraag ik me ook af idd.
sTefaniA
Zeer actief

Alles wat hier gezegd word kan wel juist zijn :19: maar of hij nu sliep, of schrok of de bank wil inpalmen zijn wel verschillende dingen... Hij mag nu sowieso niet meer op de bank. Ik lag op mijn zij en hij lag tegen mijn buik. Dus lag hij wel dicht bij mijn gezicht. Het is een echte knuffelkont en hij wil altijd zo dicht mogelijk tegen mensen liggen.
Vanmorgen ben ik gaan wandelen met hem, en ik heb niets tegen hem gezegd. Hij is nog nooit zo braaf geweest. Hij liep de hele weg achter me te sjokken en heeft geen enkele keer getrokken.
Ik heb gisteren mijn neus nog ontsmet en vandaag heb ik een opgezwollen streep waar etter uitkomt. Misschien moet ik er mee naar de dokter?
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

sTefaniA schreef:Alles wat hier gezegd word kan wel juist zijn :19: maar of hij nu sliep, of schrok of de bank wil inpalmen zijn wel verschillende dingen... Hij mag nu sowieso niet meer op de bank. Ik lag op mijn zij en hij lag tegen mijn buik. Dus lag hij wel dicht bij mijn gezicht. Het is een echte knuffelkont en hij wil altijd zo dicht mogelijk tegen mensen liggen.
Vanmorgen ben ik gaan wandelen met hem, en ik heb niets tegen hem gezegd. Hij is nog nooit zo braaf geweest. Hij liep de hele weg achter me te sjokken en heeft geen enkele keer getrokken.
Ik heb gisteren mijn neus nog ontsmet en vandaag heb ik een opgezwollen streep waar etter uitkomt. Misschien moet ik er mee naar de dokter?
Even al het andere terzijde....Natuurlijk moet je ermee naar de dokter!!! Zeker in je gezicht geen risico's nemen...een lelijk litteken is niet fraai, maar als er een infectie bij komt (en etter wijst daar zeker op) zitten je hersenen wel heel dichtbij....HOP...naar de huisartsenpost of EHBO!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sTefaniA schreef:Alles wat hier gezegd word kan wel juist zijn :19: maar of hij nu sliep, of schrok of de bank wil inpalmen zijn wel verschillende dingen... Hij mag nu sowieso niet meer op de bank. Ik lag op mijn zij en hij lag tegen mijn buik. Dus lag hij wel dicht bij mijn gezicht. Het is een echte knuffelkont en hij wil altijd zo dicht mogelijk tegen mensen liggen.
rot dat dit gebeurd is :(
ik zou inderdaad even een dokter naar die wond laten kijken.

het dikgedrukte snap ik niet helemaal, hoezo en/of waarom heb je niks tegen hem gezegd?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sTefaniA
Zeer actief

renee-uk schreef:
rot dat dit gebeurd is :(
ik zou inderdaad even een dokter naar die wond laten kijken.

het dikgedrukte snap ik niet helemaal, hoezo en/of waarom heb je niks tegen hem gezegd?
Als hij echt een rangorde probleem zou krijgen/hebben moet ik hem dan niet meer negeren? Zodat hij zich dan niet te belangrijk voelt? Ik dacht dat ik gelezen had dat je dan de hond meer op zichzelf moet laten. En ik dacht dat ik vanmorgen dan maar gewoon kon wandelen zonder tegen hem te kwebbelen :19:

Of het een gerichte beet of een reflex was weet ik dus niet. Dat vraag ik mij ook af. Dit is in ieder geval de eerste keer dat hij beet. Hij gromde ook niet. Soms als hij op zijn been bijt ofzo en hij gromt als ik in de buurt kom weet ik dat ik hem moet laten. Maar dat deed hij nu niet. Hij heeft ook nog nooit gehapt of uitgevallen in de tijd dat hij hier is.
Het is nu zondag dus ik ga morgenvroeg dan een keer naar de dokter. Gewoon voor de zekerheid.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Is hij niet vroeger geslagen?
Vaak hoor je toch bij herplaatsers die mishandeld zijn geweest dat als je ze aait op een bepaalde plek dat daar trauma aan vast zit en dat ze uit een reflex dit gedrag herpakken
Zelf denk ik hier aan een reflex ander zou hij wel vast hebben gehouden en zag je er een stuk minder goed uit

Maar jeetje meid, ik snap dat je hiervan geschrokken bent
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou zsm een goede gedragstherapeut zoeken.
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Klinkt idd hetzelfde zoals Kira toen bij mij deed.
Doordat ik op de bank stapte, was mijn been het dichtste bij, en daar greep ze dan ook.

In huis moet je echt de rangorde regels gaan laten gelden, en misschien hoeft dat niet zijn hele leven hoor!
Kira zit nu ook op de bank en ligt in bed, en zal echt nooit meer grommen of iets dergelijks tegen ons.

Maar nu kan dat gewoon even niet bij je hondje....

Beterschap met je gezicht, ben je al bij een dokter geweest?
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Valerie schreef:Ik zou zsm een goede gedragstherapeut zoeken.
daar ben ik het mee eens, vooral omdat jullie niet echt veel hondenervaring hebben en Diesel geen onbeschreven blad is, die toch wel erg onverwacht uit de hoek kan komen.
Dan kun je wel een beetje aan gaan modderen met algemene regeltjes enzo, maar het zet vast meer zoden aan de dijk als er iemand komt kijken die jullie samen ziet en je kan vertellen wat de beste aanpak is.

Ik vind het echt rot voor jullie allemaal dat dit gebeurd is, maar met wat goede hulp kom je er vast wel uit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sTefaniA schreef: Of het een gerichte beet of een reflex was weet ik dus niet. Dat vraag ik mij ook af. Dit is in ieder geval de eerste keer dat hij beet. Hij gromde ook niet. Soms als hij op zijn been bijt ofzo en hij gromt als ik in de buurt kom weet ik dat ik hem moet laten. Maar dat deed hij nu niet. Hij heeft ook nog nooit gehapt of uitgevallen in de tijd dat hij hier is.
Het is nu zondag dus ik ga morgenvroeg dan een keer naar de dokter. Gewoon voor de zekerheid.
Als er gele troep uit komt moet je niet wachten.
Nu naar een dokterspost en meteen een tetanusinjectie halen als je die nodig hebt.
Wees een beetje zuinig op jezelf :wink:
Er is er maar één van jou hoor!

GT lijkt me een goed idee :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Je moet het natuurlijk zelf weten.
Maar ik zou nu naar een dokter gaan en niet tot morgen wachten.

In je gezicht wil je geen nare littekens en dat komt er wel als ik het zo lees.
Misschien kost het je op zondag meer geld, maar dat zou ik er voor over hebben.

Sterkte
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

ik zou zeker naar de huisartsenpost gaan als ik jou was!

ik snap dat je geschrokken bent! ik zou er ook een GT bij halen. succes
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

EschaenStefanie schreef:Is hij niet vroeger geslagen?
Vaak hoor je toch bij herplaatsers die mishandeld zijn geweest dat als je ze aait op een bepaalde plek dat daar trauma aan vast zit en dat ze uit een reflex dit gedrag herpakken
Zelf denk ik hier aan een reflex ander zou hij wel vast hebben gehouden en zag je er een stuk minder goed uit

Dan pakken ze hetgene waar ze van 'schrikken', de hand. En reflex-bijten kan ook vastgehouden worden.

Sterkte Stefania, ik zou ook een goede GT zoeken en naar de dokter gaan.
Afbeelding
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Ik ben een vroeger ook een aantal malen gebeten door honden.
(Waaronder 1X aangevallen door een grote waakhond ).
Daarbij had ik diverse wondjes en daarmee ben ik ook naar de huisartsenpost gegaan.

Als ik jou was, zou ik daar toch maar heen gaan en niet te lang wachten, want de kans bestaat dat je een infectie oploopt en dan ben je verder van huis.
Karni-Mata
Actief

Ongelezen bericht door Karni-Mata »

Om tetanus te voorkomen is het belangrijk om binnen 24 uur de prik te halen.
Lees hier ook eens voor tetanus:
http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten- ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... it=tetanus" onclick="window.open(this.href);return false;
In het topic hierboven kun je lezen dat niet iedereen een tetanus prik krijgt bij serieuze wonden.
Laat je niet afschepen en sta erop dat je 'm krijgt als de vorige prik verlopen is. :wink:

Bij rotzooi uit een wond die in je gelaat zit zou ik al helemaal de boel eens goed laten behandelen en nakijken.
Gewoon even naar de huisartsenpost gaan, als je een nare ontsteking krijgt heb je er veel meer last van en heb je spijt dat je niet naar de huisartsenpost bent gegaan.

Ik heb niet de kennis om je te helpen met je hond.
Ik ben bang dat je er niet achterkomt waarom hij gebeten heeft tenzij het zich zou herhalen.
Een nare situatie is het zeker.
Sterkte ermee en hopelijk komt het nooooooit meer voor.
Naima
Zeer actief

Hilde schreef:
EschaenStefanie schreef:Is hij niet vroeger geslagen?

Dan pakken ze hetgene waar ze van 'schrikken', de hand. En reflex-bijten kan ook vastgehouden worden.

Sterkte Stefania, ik zou ook een goede GT zoeken en naar de dokter gaan.
Dus jij denkt niet dat een reflex was?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Expecting schreef:Dus jij denkt niet dat een reflex was?
Nee, dat denk ik inderdaad niet.

Edit: toevoeging.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”