Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herkent iemand dit ziektebeeld??
Moderator: moderatorteam
- lotje01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 3 ruwharige teckels; Indra,Teun en Renske.
herkent iemand dit ziektebeeld??
De 3-jarige Duitse Staande van mijn schoonouders is al zeker een maand ernstig ziek, en ze weten niet wat ze heeft.
Het is normaal gesproken een hele drukke enthousiaste hond, die altijd buiten is. Altijd aan het spelen, achter vogeltjes aan rennen, een duik in de waterton nam en weer verder ging. Ongeveer een maand geleden begon ze wat rustig te worden en ze bleek behoorlijke koorts te hebben; 40 graden. Ook liep ze wat stijf, en ging steeds liggen. Eerst dachten we nog dat ze ergens vanaf was gevallen. Toen wilde ze ook ineens niets meer eten.
Naar de dierenarts en die dacht in de eerste instantie aan een baarmoederontsteking. Dat bleek het niet te zijn, en ze is daar een aantal dagen gebleven.
Bloedonderzoek, urine nagekeken, niets te vinden. Ze hebben haar uiteindelijk "open" gehaald, of ze daar wat zagen. Ook niet.
Dus naar een aantal dagen weer naar huis. 15 kilo afgevallen en niets wijzer.
Ze heeft antibiotica gekregen, pretnison, niets helpt.
Op dit moment wil ze nog steeds niet eten, en als ze wat eet dan spuugt ze het weer uit.
Ze drinkt wel. Ze heeft op haar neusbrug een open plek, het ziet eruit als een gat.
Er hebben al verschillende dierenartsen naar gekeken, maar niemand weet wat ze heeft.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? herkent iemand dit?
Ik zat zelf te denken aan een hersenvliesontsteking, maar dat had ze volgens mij goed moeten reageren op de pretnison.
Het is normaal gesproken een hele drukke enthousiaste hond, die altijd buiten is. Altijd aan het spelen, achter vogeltjes aan rennen, een duik in de waterton nam en weer verder ging. Ongeveer een maand geleden begon ze wat rustig te worden en ze bleek behoorlijke koorts te hebben; 40 graden. Ook liep ze wat stijf, en ging steeds liggen. Eerst dachten we nog dat ze ergens vanaf was gevallen. Toen wilde ze ook ineens niets meer eten.
Naar de dierenarts en die dacht in de eerste instantie aan een baarmoederontsteking. Dat bleek het niet te zijn, en ze is daar een aantal dagen gebleven.
Bloedonderzoek, urine nagekeken, niets te vinden. Ze hebben haar uiteindelijk "open" gehaald, of ze daar wat zagen. Ook niet.
Dus naar een aantal dagen weer naar huis. 15 kilo afgevallen en niets wijzer.
Ze heeft antibiotica gekregen, pretnison, niets helpt.
Op dit moment wil ze nog steeds niet eten, en als ze wat eet dan spuugt ze het weer uit.
Ze drinkt wel. Ze heeft op haar neusbrug een open plek, het ziet eruit als een gat.
Er hebben al verschillende dierenartsen naar gekeken, maar niemand weet wat ze heeft.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? herkent iemand dit?
Ik zat zelf te denken aan een hersenvliesontsteking, maar dat had ze volgens mij goed moeten reageren op de pretnison.
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
- Aantal honden: 2
Re: herkent iemand dit ziektebeeld??
Mijn hond heeft een hersenvliesontsteking en wordt ook behandelt met prednison, maar dit is wel een bepaald schema. Hoeveel mg heeft ze gehad?
Kan ze nu wel lopen of doet dat nog steeds zeer?
Kan ze nu wel lopen of doet dat nog steeds zeer?
- lotje01
- Vaste gebruiker
Soms loopt ze even mee naar buiten, maar dat gaat niet van harte.
Je moet er dan ook echt aansporen.
Ik durf niet te zeggen hoeveel mg ze gehad heeft. Ze heeft volgens mij vier of vijf spuiten gehad, om de dag.
Ik weet natuurlijk niet of ze dat heeft. Wilde jouw hond ook niet eten en als ze dat al deed dat ze het dan weer uitspuugte?
En hoe zijn ze daar achtergekomen?
Ik durf niet te zeggen hoeveel mg ze gehad heeft. Ze heeft volgens mij vier of vijf spuiten gehad, om de dag.
Ik weet natuurlijk niet of ze dat heeft. Wilde jouw hond ook niet eten en als ze dat al deed dat ze het dan weer uitspuugte?
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
- Aantal honden: 2
Hij at wel, maar moeizaam door de pijn. Joey begon met pijn(kramp) in zijn voorpoot, tot een paar dagen later zijn hele lijf zeer deed. Ze hebben ook nog aan een nekhernia gedacht, maar hij reageerde al snel goed op de prednison. Joey gilde het ook uit van de pijn toen het acuut zo erg werd. Hij kon ook niet meer liggen en was in paniek.lotje01 schreef:Soms loopt ze even mee naar buiten, maar dat gaat niet van harte.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als het al een maand duurt zal het geen hersenvliesontsteking zijn.
Ik denk aan een auto-immuunprobleem dat de hele zaak ontregelt.
Dat is wel te zien in het bloedbeeld maar dan moet je gericht zoeken.
Ik heb honden gekend met SLE die dit soort symptomen hadden.
-
Joey06
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Zwarte middenslag Schnauzer Joey
Zou je niet naar de 2e lijn honden medisch zorg gaan. Deze klachten zijn te verontrustend om steeds weer een DA in de 1ste lijn te raadplegen. Maak asap een afspraak met Merelbeke ( UZ Gent). Hier hebben ze de nodige expertise. Veel succes
- twizzle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 4 Dashond langhaar standaard (3 ex broodfokteefjes), 1 Jack Russel Terrier, 2 Australian Cattle Dogs (1 blauwe en 1 rode).
Galstenenaanval? Onze Cattle dog heeft het gehad.Gilde het uit van de pijn, liep krom, overal pijn. Alles wees op zijn rug..hernias enzo.. uiteindelijk was er veel meer met hem aan de hand, maar hij had dus oa galstenen, dat schijnt bijna niet voor te komen bij honden. Maar mss heb je er iets aan.
Helemaal gek van Honden ihb mijn 4 rode Dashond Langhaar Standaards (3 ervan zijn ex broodfok teefjes).
Mijn doel is het stoppen van de Puppymills oftewel Broodfok!!
Mijn doel is het stoppen van de Puppymills oftewel Broodfok!!
- lotje01
- Vaste gebruiker
Ik heb eens even gegoogled op SLE en ik moet zeggen dat dit ziektebeeld wel heel erg overeenkomt met haar klachten..Marjoleine schreef:Als het al een maand duurt zal het geen hersenvliesontsteking zijn.
-
kiddo
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar,Mechelaar.
Ik had geen idee dat honden ook SLE konden krijgen.
Een goede vriendin van mij had het ook.. Vreselijke ziekte..
Een goede vriendin van mij had het ook.. Vreselijke ziekte..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik zou met die hond naar de tweede lijn gaan.
Is de Wagenrenk (Paul Mandigers) een optie?
Is de Wagenrenk (Paul Mandigers) een optie?
- lotje01
- Vaste gebruiker
Er is uiteraard al voorgesteld om naar de tweede lijn te gaan, maar dat willen mijn schoonouders niet. Ze denken daar helaas anders over dan mij/jullie.
In hun optiek moet de hond het nu zelf doen. Ze hebben er naar hun idee voldoende aan gedaan, en ze hebben geen zin om nog meer kosten te maken. Het is niet zo dat het ze niets doet, ze vinden het heus heel erg. Het zijn boerenmensen, en die denken daar net wat makkelijker over. (wil niet zeggen dat iedere boer zo is, maar hun wel)
Even vooropgesteld, ik ben het hier beslist niet mee eens! Maar goed, iedereen mag daar zijn of haar eigen mening in hebben.
Ik kan het alleen niet aanzien dat die hond er zo aan toe is, en wilde op deze manier een poging wagen om er achter te komen wat het zou kunnen zijn.
In hun optiek moet de hond het nu zelf doen. Ze hebben er naar hun idee voldoende aan gedaan, en ze hebben geen zin om nog meer kosten te maken. Het is niet zo dat het ze niets doet, ze vinden het heus heel erg. Het zijn boerenmensen, en die denken daar net wat makkelijker over. (wil niet zeggen dat iedere boer zo is, maar hun wel)
Even vooropgesteld, ik ben het hier beslist niet mee eens! Maar goed, iedereen mag daar zijn of haar eigen mening in hebben.
Ik kan het alleen niet aanzien dat die hond er zo aan toe is, en wilde op deze manier een poging wagen om er achter te komen wat het zou kunnen zijn.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Is het geen kanker?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik dacht ook aan SLE. Dit schijnt vaker samen te gaan met aseptische meningitis (hersenvliesontsteking).
Sterkte ermee, ik hoop dat er snel duidelijk word wat het probleem is!
Sterkte ermee, ik hoop dat er snel duidelijk word wat het probleem is!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wij hebben een hond verloren aan SLE, en de klachten lijken er heel erg op.
Bij de eerste aanval reageerde ze op de prednison, maar toen het na een halfjaar terugkwam reageerde ze daar niet op.
Toen hebben we haar in laten slapen, ze was vier jaar.
De regel is eigenlijk dat als prednison helpt, een hond klachtenvrij kan zijn.
Maar dat hoeft hij dus niet te blijven en als de pred niets meer doet, dan is het zinloos.
Als je schoonouders inderdaad niets meer willen doen zou ik bij deze klachten inslapen toch serieus overwegen.
Dit is een vreselijke lijdensweg namelijk.
Sterkte.
Bij de eerste aanval reageerde ze op de prednison, maar toen het na een halfjaar terugkwam reageerde ze daar niet op.
Toen hebben we haar in laten slapen, ze was vier jaar.
De regel is eigenlijk dat als prednison helpt, een hond klachtenvrij kan zijn.
Maar dat hoeft hij dus niet te blijven en als de pred niets meer doet, dan is het zinloos.
Als je schoonouders inderdaad niets meer willen doen zou ik bij deze klachten inslapen toch serieus overwegen.
Dit is een vreselijke lijdensweg namelijk.
Sterkte.