Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Andere honden schoppen/slaan, normaal?
Moderator: moderatorteam
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Re: Andere honden schoppen/slaan, normaal?
Die eer heb ik aan mn hond gegeven. 
-
BramBlix
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 1 Border Collie en 1 Beauceron
Wordt er weer lekker gegeneraliseerd dat intacte reuen niet normaal kunnen omgaan met andere honden...billy schreef:Ik zou niet gauw schoppen, eigenlijk nog nooit gedaan, wel een keer een lab een tik met mijn camera gegeven, toen was ik zonder hond, en ongeveer tot mijn middel onder de blubber omdat hij bleef springen en heel ver ergens een baas hoorde roepen.![]()
Ik ben ook niet zo van het ze laten uitzoeken, ook niet van de doodschoppen, maar een vreemde reu die bij mij en Baak loopt te kutten, moet gewoon weer naar zijn baas en doet hij er moeite voor is het prima,anders krijgt hij echt een mep met mijn riem of een schop, maar nu lijkt het opeens of alles maar moet gaan kennismaken met elkaar, onder het mom van gezellig, nou intacte reuen doen niet gewoon gezellig, zo van hooiiii ben je er ook![]()
![]()
Ik ben zelf laatst gebeten door een hond, ik deed niets, maakte geen oogcontact, hond loopt langs, komt terug en bijt me in mn bovenbeen, ja zegt de baas hij deed al zo raar de laatste week sinds we een baby hebbenen ja wat heb ik daar mee te maken.
Ik vind bazen vaak heel wazig en daardoor weet ik ook niet vaak of ze hun hond wel goed inschatten en daardoor wil ik geen gekut, geen overhangende reu die misschien alleen even wil kennismaken, dat gaat het niet worden.
Bliksem, mijn intacte BC reu, is een heel sociale, lieve en stabiele hond die nooit ruzie zoekt met andere honden, of het nou teven of reuen zijn (gecastreerd of intact, maakt niks uit). En hij is echt geen uitzondering hoor; ik heb al genoeg sociale intacte honden voorbij zien komen op de hondenschool (en niet alleen als pup uiteraard!!). Anderzijds heb ik ook al genoeg gecastreerde reuen en teven (ja, bij teven heet het ook castreren!) gezien die allesbehalve sociaal wenselijk gedrag vertonen naar mensen en andere honden! Heeft dus meestal niks met castratie te maken, maar meer met een goede opvoeding en met het karakter van de hond. Bliksem komt altijd terug als ik hem roep ook al ruikt hij een loopse teef, maar Bram (puberende Beauceron) heeft er beduidend meer moeite mee (en ik dus ook).
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb overigens één keer een hond geschopt, en hard ook. Die stond op dat moment met de achterpoten van mijn geit in zijn bek. Zijn maatje was mijn andere geit aan het bedreigen, en het baasje stond er midden tussenin hysterisch te schreeuwen en deed verder niets. Die hond heb ik geschopt tot hij losliet.
Daar ben ik niet trots op, maar op dat moment zag ik geen andere mogelijkheid.
Ik heb het zelf ook al meegemaakt dat er naar mijn chihuahua geschopt werd omdat hij aan de neus(!) van een loopse teef stond te snuffelen. Niet normaal dus!
Maar in sommige gevallen kan ik me het wel voorstellen, nl als één van je eigen dieren of kinderen echt bedreigd wordt.
Daar ben ik niet trots op, maar op dat moment zag ik geen andere mogelijkheid.
Ik heb het zelf ook al meegemaakt dat er naar mijn chihuahua geschopt werd omdat hij aan de neus(!) van een loopse teef stond te snuffelen. Niet normaal dus!
Maar in sommige gevallen kan ik me het wel voorstellen, nl als één van je eigen dieren of kinderen echt bedreigd wordt.

-
Lillith
- Zeer actief
Ik ga niet schoppen heb mijn benen lief!!
Tegenwoordig zijn de echt gevaarlijke honden model pony, dan probeer ik het met mijn stem en anders gauw wegwezen.
Geef mij maar een herder die begrijp ik tenminste
Overigens stond er ooit een muts op mijn vorige hondjes hoofd te meppen met een handvat van een rollijn, dit terwijl het gewoon een kif partij was tussen 2 volkomen gelijkwaardige hondjes.
De meppende dame heb ik er vanaf getrokken en stijf gescholden
De hondjes stonden verbaasd toe te kijken
Tegenwoordig zijn de echt gevaarlijke honden model pony, dan probeer ik het met mijn stem en anders gauw wegwezen.
Geef mij maar een herder die begrijp ik tenminste
Overigens stond er ooit een muts op mijn vorige hondjes hoofd te meppen met een handvat van een rollijn, dit terwijl het gewoon een kif partij was tussen 2 volkomen gelijkwaardige hondjes.
De meppende dame heb ik er vanaf getrokken en stijf gescholden
De hondjes stonden verbaasd toe te kijken
-
S@ndr@
- Zeer actief
en omdat jou BC reu het kan moeten alle reuen maar heerlijk sociaal zijn naar andere reuen,BramBlix schreef:
Wordt er weer lekker gegeneraliseerd dat intacte reuen niet normaal kunnen omgaan met andere honden...![]()
Bliksem, mijn intacte BC reu, is een heel sociale, lieve en stabiele hond die nooit ruzie zoekt met andere honden, of het nou teven of reuen zijn (gecastreerd of intact, maakt niks uit). En hij is echt geen uitzondering hoor; ik heb al genoeg sociale intacte honden voorbij zien komen op de hondenschool (en niet alleen als pup uiteraard!!). Anderzijds heb ik ook al genoeg gecastreerde reuen en teven (ja, bij teven heet het ook castreren!) gezien die allesbehalve sociaal wenselijk gedrag vertonen naar mensen en andere honden! Heeft dus meestal niks met castratie te maken, maar meer met een goede opvoeding en met het karakter van de hond. Bliksem komt altijd terug als ik hem roep ook al ruikt hij een loopse teef, maar Bram (puberende Beauceron) heeft er beduidend meer moeite mee (en ik dus ook).
dat is bij sommige rassen helemaal niet zo vanzelf sprekend, en als je dat niet wilt zien dan zul je( jouw hond) waarschijnlijk ooit nog wel van de koude kermis thuiskomen.
je zult dat soort dingen echt aan moeten kijken en je kunt er niet blind van uit gaan,
en wat dacht ja van ras gebonden eigenschappen,
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb verleden week een hond een schop gegeven. Zoals altijd liep ik heel vroeg met mijn hondagressieve hond in een aanlijngebied waar ook streng wordt gecontroleerd. Een stuk voor mij zie ik een Heidewachtel los lopen, dus ik roep de man of hij zijn hond bij zich wilt houden, meneer ziet mijn hond die aan 2 lijnen loopt en reageert niet. Ik zeg hem nog 1x netjes houd u hond bij u de mijne bijt. En ik ga het pad af en loop achter de struiken door en ja hoor de hond loopt voorbij met een baas die nog suffer dan suf is en slaat achter de struiken om mijn kant op. Ik roep weer rustig HOUD U HOND BIJ U LAATSTE WAARSCHUWING
ik draai mijn reu met zijn kont naar de hond en ik probeer eerst met een KSSSSSTTT OPZOUTEN en zwaaiende voeten de hond weg te jagen maar ik stond op het mos dat nog vochtig was en ik glij uit en op dat moment doet de hond die zeker geen kwaad in de zin heeft een stap naar voren (en een baas die nog steeds van een afstandje stond te kijken) en toen werd ik pissig en sprong op en gaf de hond een ferme trap tegen zijn sja kop, hals ik weet het niet dat was het enigste wat ik kon raken en toen ging het beest ervandoor naar zijn baas die hem toen aanlijnde en gewoon nog steeds niet zei
ik zei alleen ja sorry hoor, maar beter dit dan dat hij tussen de kaken verdwijnt van mijn hond want dat is het gewoon klaar, pffff vond het wel sneu voor het beestje maar ja dan maar zo ipv dat Bunker er een paar gaten in maakt, baalde alleen dat ik weer sorry zei dat had hij wel mogen doen. Dus nee ik schop niet snel maar in dit soort situatie's wel. En ook als mijn hond zou worden verscheurd, ja dan zal ik er als de baas niets doen ook alles aan doen om mijn hond te redden, koste wat kost.
Edit; mijn hond zit met zijn tuig aan mijn buikgordel vast, heeft een leren halsband om met een lijn en zie ik een hond gaat die lijn van zijn halsband aan zijn prikband. En nee, ik ga zeker mijn hond ook nog niet eens muilkorven
aanlijngebied, heel vroeg lopen, dubbele lijnen just in case en een prikband voor net iets meer controle vind ik meer dan verantwoording zat vanuit mijn kant
ik zei alleen ja sorry hoor, maar beter dit dan dat hij tussen de kaken verdwijnt van mijn hond want dat is het gewoon klaar, pffff vond het wel sneu voor het beestje maar ja dan maar zo ipv dat Bunker er een paar gaten in maakt, baalde alleen dat ik weer sorry zei dat had hij wel mogen doen. Dus nee ik schop niet snel maar in dit soort situatie's wel. En ook als mijn hond zou worden verscheurd, ja dan zal ik er als de baas niets doen ook alles aan doen om mijn hond te redden, koste wat kost.
Edit; mijn hond zit met zijn tuig aan mijn buikgordel vast, heeft een leren halsband om met een lijn en zie ik een hond gaat die lijn van zijn halsband aan zijn prikband. En nee, ik ga zeker mijn hond ook nog niet eens muilkorven
aanlijngebied, heel vroeg lopen, dubbele lijnen just in case en een prikband voor net iets meer controle vind ik meer dan verantwoording zat vanuit mijn kant
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Normaal vind ik het niet maar soms handel je puur instinktief. Ik kwam een keer met mijn aangelijnde herders het bos uit toen iemand z'n Bordeaux-reu losknipte die in een flits grommend op Rock dook. In een opwelling heb ik hem met mijn laars een trap tegen de zijkant van zijn kop gegeven. Beter dat dan een knokpartij met een baas erbij (van de Bordeaux-dog) die alleen maar toekeek.

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Het zou je verbazen wat sommige mensen daaronder verstaan..Zoek stok! schreef:Maar dat is toch niet schoppen? .Denise. schreef:Dus ja dan schuif ik zo'n hond opzij, lijkt me beter dan dat Kenzo hem bijt
Een paar weken terug liep er een loslopend hondje in aanlijngebied op mij en mijn drie aangelijnde honden af.
Ik liep even op hem af om hem weg te sturen, want ik zag geen eigenaar.
Die bleken dus ergens heel anders aan het vissen te zijn en zagen het kennelijk wel..
ze werden zwaar hysterisch over mijn zogenaamde rotschop terwijl ik hem niet eens aanraakte
Jawel, het zijn soms nèt honden.billy schreef: nou intacte reuen doen niet gewoon gezellig, zo van hooiiii ben je er ook![]()
![]()
-
*Jolanda*
andere honden schoppen en slaan vind ik niet normaal...
Echter een andere hond krijgt van mij wel een kontwipje als ik merk dat magic en/of het niet leuk meer vind dat die hond erbij loopt en hij reageert niet op zijn baas.
Maar schoppen zal ik absoluut niet snel doen.
Echter een andere hond krijgt van mij wel een kontwipje als ik merk dat magic en/of het niet leuk meer vind dat die hond erbij loopt en hij reageert niet op zijn baas.
Maar schoppen zal ik absoluut niet snel doen.
- °Vicky°
- Actief
Ook ik zal niet snel schoppen of slaan maar er zijn zo van die momenten
Blitz is een castraatje, en heeft dus voor vele reuen een lekker geurtje. Neem daarbij dat Blitz enorm onzeker is bij van die dominante gevallen die even komen overhangen, blijven likken en enorm irritant doen. Tjah dan zie je Blitz zijn tanden tevoorschijn komen. Nu weet ik van Blitz dat hij nooit echt een hond zal grijpen in zo'n situaties en enkel wat lucht hapt, ik weet niet hoe een andere hond daarop gaat reageren. Snapt hij het? Of gaat die in de 'verdediging'. Kiest hij voor het laatste, tjah, dan heb ik wss geen hond meer na afloop.
In zo'n gevallen laat ik het even zijn beloop gaan, sommige honden komen even buurten en lopen daarna voort. Geen problemen mee. Maar sommigen blijven maar hangen, en ik vind niet dat mijn hond zijn tanden moet laten zien. Hij leert de laatste tijd gewoon van sneller en sneller dit te doen en op den duur heb je een hond die bij elke hond gaat lopen happen.
Eerst vraag je de baasjes, doen zij niets dan durf ik wel eens met mijn voeten op de grond stampen in de hoop dat de andere hond het afdruipt. Meestal lukt het daarmee wel. Een paraplu is daarvoor ook een enorm handig hulpmiddel
Schoppen en slaan doe ik hierbij niet. Wat wegduwen met mijn lichaam en dergelijke wel.
Verder heb ik nog maar 2 keer meegemaakt dat een hond in mijn hond hing. Bij honden waarvan ik weet dat ze agressief zijn ga ik er eerst tussen staan. Wordt er toch nog gevochten en dan bedoel ik, de andere hond hangt in de mijne en de mijne verdedigt zichzelf niet eens
tjah, dan wordt er geschopt. (aanvallen waren van de lijn, dus grijpen was nogal moeilijk). En daar voel ik me ook niets of niets schuldig voor.
Ik ga echt niet afwachten tot het gevecht gedaan is en met koekjes de aanvaller proberen af te leiden of dergelijke hoor. De reacties die ik heb gebeuren ook vaak zonder nadenken helaas. 
Blitz is een castraatje, en heeft dus voor vele reuen een lekker geurtje. Neem daarbij dat Blitz enorm onzeker is bij van die dominante gevallen die even komen overhangen, blijven likken en enorm irritant doen. Tjah dan zie je Blitz zijn tanden tevoorschijn komen. Nu weet ik van Blitz dat hij nooit echt een hond zal grijpen in zo'n situaties en enkel wat lucht hapt, ik weet niet hoe een andere hond daarop gaat reageren. Snapt hij het? Of gaat die in de 'verdediging'. Kiest hij voor het laatste, tjah, dan heb ik wss geen hond meer na afloop.
In zo'n gevallen laat ik het even zijn beloop gaan, sommige honden komen even buurten en lopen daarna voort. Geen problemen mee. Maar sommigen blijven maar hangen, en ik vind niet dat mijn hond zijn tanden moet laten zien. Hij leert de laatste tijd gewoon van sneller en sneller dit te doen en op den duur heb je een hond die bij elke hond gaat lopen happen.
Eerst vraag je de baasjes, doen zij niets dan durf ik wel eens met mijn voeten op de grond stampen in de hoop dat de andere hond het afdruipt. Meestal lukt het daarmee wel. Een paraplu is daarvoor ook een enorm handig hulpmiddel
Verder heb ik nog maar 2 keer meegemaakt dat een hond in mijn hond hing. Bij honden waarvan ik weet dat ze agressief zijn ga ik er eerst tussen staan. Wordt er toch nog gevochten en dan bedoel ik, de andere hond hangt in de mijne en de mijne verdedigt zichzelf niet eens

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Ik zou alleen maar schoppen tegen een hond als hij bv enorm agressief word tegen mijn honden en ik merk dat mijn honden bang worden maar zou het zelf ook niet leuk vinden als mijn honden geschopt worden, dus das toch echt het laatste dat ik zou doen als niets anders helpt
Paar dagen terug viel een grote duitse herder een pup van 5 maanden aan en op dat moment zou ik wel geschopt hebben omdat die hond van geen ophouden wist, bleef pup pakken en die man schopte maar dame van herder vond dit in zijn recht
Paar dagen terug viel een grote duitse herder een pup van 5 maanden aan en op dat moment zou ik wel geschopt hebben omdat die hond van geen ophouden wist, bleef pup pakken en die man schopte maar dame van herder vond dit in zijn recht
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, dat instinctief handelen herken ik ook. Niet bij mijzelf trouwens, maar mijn vriend heeft wel eens een hond een schop gegeven die (los) uit een deur kwam zetten terwijl hij daar met aangelijnde Billy langs liep. Die hond viel meteen aan, waarschijnlijk omdat hij het idee had dat het z'n eigen territorium was.alm@ schreef:Normaal vind ik het niet maar soms handel je puur instinktief. Ik kwam een keer met mijn aangelijnde herders het bos uit toen iemand z'n Bordeaux-reu losknipte die in een flits grommend op Rock dook. In een opwelling heb ik hem met mijn laars een trap tegen de zijkant van zijn kop gegeven. Beter dat dan een knokpartij met een baas erbij (van de Bordeaux-dog) die alleen maar toekeek.
Ik kan me op zich ook wel voorstellen dat ik zelf zo instinctief zou handelen hoewel ik helemaal geen type ben van schoppen en slaan. Ik roep ook niet vaak dat ik een hond een rothond vind of zo. Rotbazen, die zijn er wel.