Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat mag je verwachten van een shih tzu maltheser mix?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Re: Wat mag je verwachten van een shih tzu maltheser mix?
Leuk Twinkeltje! Met krans om zijn koppie 
-
AnneMarie
- Zeer actief
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
met de kruizing is niets mis mee, en daar kan je uren mee lopen.
maar is die niet een ietsie bietsie aan de te dikke kant???
maar is die niet een ietsie bietsie aan de te dikke kant???

-
AnneMarie
- Zeer actief
Mijn eigen dierenarts zegt altijd dat ie prima is, misschien een beetje mollig maar niet te dik. Ik ben een keer bij een andere geweest, toen was ie 11,7 kg dus 700 gram minder en die zei 'oeh dat is veel hoor zoveel afvallen voor zo'n hondje' Had ie niet moeten zeggen, ik weer losser en dan blijft ie constant op dit gewicht.
Hij vond hem vooral breed gebouwd en gespierd.
Bij een evenement vonden Royal Canin mensen hem weer veel te zwaar
Er mag best wat af denk ik dus ik let er zeker op. Dan voelt ie zich ook beter. Kan hem dan bijna niks geven...
Hij vond hem vooral breed gebouwd en gespierd.
Bij een evenement vonden Royal Canin mensen hem weer veel te zwaar
Er mag best wat af denk ik dus ik let er zeker op. Dan voelt ie zich ook beter. Kan hem dan bijna niks geven...
- saskia en sjaak
- Zeer actief
een shih mag rond de 7 kilo wegen. een maltezer veel minder, siem weegt nog geen 4.5 kilo.
dus hij weegt als kruizing tussen deze rassen veel te veel.
je zou eens een paar dagen, echt eerlijk moeten opschrijven wat je hem geeft, dus ook de tussendoortje's.
je zou eens een paar dagen, echt eerlijk moeten opschrijven wat je hem geeft, dus ook de tussendoortje's.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno is eenzelfde kruising en weegt 7,5-8 kilo maar is echt niet te dik. Ik zou me niet blindstaren op de rassen die erin zouden moeten zitten maar naar de hond kijken. Hij is 37cm, dat halen shih tzu's en maltezer bij lange na nietsaskia en siem schreef:een shih mag rond de 7 kilo wegen. een maltezer veel minder, siem weegt nog geen 4.5 kilo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Een hondje van dat formaat is op 7 jaar nog totaal niet oud. Hij zou volgens mij gewoon uren moeten kunnen lopen.
Mijn honden zien iets groter en een paar jaar ouder en die rennen nog met groot gemak twee uur over strand.
Ik denk inderdaad dat hij wel wat dik is.... Als de dierenarts hem gezond vind zou je hem één of twee kilo af kunnen laten vallen en eens kijken of hij dan weer wat meer aktie krijgt
Mijn honden zien iets groter en een paar jaar ouder en die rennen nog met groot gemak twee uur over strand.
Ik denk inderdaad dat hij wel wat dik is.... Als de dierenarts hem gezond vind zou je hem één of twee kilo af kunnen laten vallen en eens kijken of hij dan weer wat meer aktie krijgt
- saskia en sjaak
- Zeer actief
die van jou lijkt wel op een koningspoedel, mooie hond!!Lysette schreef:Benno is eenzelfde kruising en weegt 7,5-8 kilo maar is echt niet te dik. Ik zou me niet blindstaren op de rassen die erin zouden moeten zitten maar naar de hond kijken. Hij is 37cm, dat halen shih tzu's en maltezer bij lange na nietsaskia en siem schreef:een shih mag rond de 7 kilo wegen. een maltezer veel minder, siem weegt nog geen 4.5 kilo.
heb voordat ik voor het ras maltezer koos ook lang zijn zinnen gehad op een grote koningspoedel.
maar was toch flieft geworden op de raseigenschappen van een maltezer.

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
leuke hond hoor!
Ook een onderbeet zie ik, dat heeft mijn pup ook heel iets en de DA wil het even aankijken als hij zijn volwassen gebit heeft want nu prikken zijn onderhoektandjes iets in zijn kaak, als dat bij zijn volwassen gebit nog steeds is dan is het volgens mijn DA beter om zijn onderhoektandjes te trekken zodat hij er geen last van kan krijgen.
Veel succes bij de dierenarts vandaag en leg dan gelijk even uit hoe je die foto onder je bericht hebt geplaatst, lukt me gewoon niet
Ook een onderbeet zie ik, dat heeft mijn pup ook heel iets en de DA wil het even aankijken als hij zijn volwassen gebit heeft want nu prikken zijn onderhoektandjes iets in zijn kaak, als dat bij zijn volwassen gebit nog steeds is dan is het volgens mijn DA beter om zijn onderhoektandjes te trekken zodat hij er geen last van kan krijgen.
Veel succes bij de dierenarts vandaag en leg dan gelijk even uit hoe je die foto onder je bericht hebt geplaatst, lukt me gewoon niet
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ik vind dat juist schattig dat beetje zo
en het belemmert hem schijnbaar niet met eten
en ik vind hem ook niet te dik
en het belemmert hem schijnbaar niet met eten
en ik vind hem ook niet te dik
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank voor de reacties....
Hij is met 37 cm schofthoogte niet te dik, ook niet superslank, je ziet zijn taille en voelt ribben ( onder een laagje
)
Ik wil er wel iets afhebben. Kan best dat ie dan iets fitter wordt.
Nu liep ie gisteren zonder problemen 1,5 uur mee
en vandaag geen klachten.
Toen ie gecastreerd werd (om med redenen) woog hij 11 kg, daarna worden ze altijd wat forser. Hij was toen heel slank.
Hopelijk is het dus een verrekking oid geweest. Ik heb gisteren namiddag gebeld naar de dierenarts en die zei als ie niet mankt, heeft het geen zin. Ik hoop dus dat het zo goed gaat. Hij krijgt nu wel supplementen voor zijn gewrichten, altijd goed.
Die ondervoorbeet, heeft ie geen last van gelukkig.
Hij is met 37 cm schofthoogte niet te dik, ook niet superslank, je ziet zijn taille en voelt ribben ( onder een laagje
Nu liep ie gisteren zonder problemen 1,5 uur mee
Toen ie gecastreerd werd (om med redenen) woog hij 11 kg, daarna worden ze altijd wat forser. Hij was toen heel slank.
Hopelijk is het dus een verrekking oid geweest. Ik heb gisteren namiddag gebeld naar de dierenarts en die zei als ie niet mankt, heeft het geen zin. Ik hoop dus dat het zo goed gaat. Hij krijgt nu wel supplementen voor zijn gewrichten, altijd goed.
Die ondervoorbeet, heeft ie geen last van gelukkig.
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Ik vind het een dotjeAnneMarie schreef:
gelukt,!!! jippie
wel een beetje een heel grote hond geworden zo!![]()
![]()
dit is van maart 2010, is ie dus 7,5 jaar, zou je niet zeggen hè.
Je moet gewoon kijken wat hij aan kan, ik zou er gewoon lekker mee aan de wandel gaan, zolang hij niet aangeeft dat het teveel is!!
Tuurlijk wel even opbouwen
- Lisette1985
- Zeer actief
Nou in ieder geval erg fijn dat hij nu niet mank loopt en mocht hij dat alsnog gaan doen dan gewoon weer DA bellen.
Supplement geven is nooit verkeerd, mijn vorige hondje had artrose en die had er veel baat bij hoor.
En nee zolang ze geen last van die onderbeet hebben dan lekker laten, maar mijn pup heeft duidelijk tandafdrukjes in zijn bovenkaak staan, moet in december terug komen voor controle voor die tandjes en als hij er dan nog last van heeft dan laat ik ze trekken en gelijk chippen als hij dan toch onder narcose is.
Nu heeft hij er trouwens geen pijn aan hoor, hij eet goed en hij kluift lekker aan zijn bot.
Supplement geven is nooit verkeerd, mijn vorige hondje had artrose en die had er veel baat bij hoor.
En nee zolang ze geen last van die onderbeet hebben dan lekker laten, maar mijn pup heeft duidelijk tandafdrukjes in zijn bovenkaak staan, moet in december terug komen voor controle voor die tandjes en als hij er dan nog last van heeft dan laat ik ze trekken en gelijk chippen als hij dan toch onder narcose is.
Nu heeft hij er trouwens geen pijn aan hoor, hij eet goed en hij kluift lekker aan zijn bot.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
AnneMarie
- Zeer actief
Als die tandjes in de bovenkaak drukken dan zal dat best pijn kunnen gaan doen inderdaad..
het is wel heel erg lief spul hè
het is wel heel erg lief spul hè
- Lisette1985
- Zeer actief
Ja denk als ik er niks aan laat doen tegen die tijd dat hij er inderdaad best eens last van zou kunnen krijgen.
Ja het is zeker erg lief spul, niet alleen als pup maar ook als de volwassen zijn.
Mijn vorige hondje die is nu 7 weken terug overleden op 17 jarige leeftijd, maar daar kon ik mee lezen en schrijven, dat was echt mijn kindje, mis haar ook nog iedere dag!
En kende haar natuurlijk door en door dus wist precies wat ze wilde of nodig had en wist gelijk als ze iets mankeerde.
Nu merk ik gewoon aan de pup dat ik hem helemaal moet leren kennen want het is een totaal ander hondje waar ik natuurlijk bewust voor heb gekozen want was bang als ik weer een Jack Russel zou nemen dat ik ze toch zou gaan vergelijken.
Maar ik heb wel erg veel steun en afleiding aan mijn pup. zou hem nu al niet meer kunnen missen!
Het was gelijk liefde op het eerste gezicht.
Ik kwam daar binnen en hij kwam gelijk naar me toe rennen en bleef steeds naar me toe komen terwijl die andere pups uit het nest vrolijk door gingen met spelen.
Hij heeft letterlijk voor mij gekozen denk ik dan maar
Ja het is zeker erg lief spul, niet alleen als pup maar ook als de volwassen zijn.
Mijn vorige hondje die is nu 7 weken terug overleden op 17 jarige leeftijd, maar daar kon ik mee lezen en schrijven, dat was echt mijn kindje, mis haar ook nog iedere dag!
En kende haar natuurlijk door en door dus wist precies wat ze wilde of nodig had en wist gelijk als ze iets mankeerde.
Nu merk ik gewoon aan de pup dat ik hem helemaal moet leren kennen want het is een totaal ander hondje waar ik natuurlijk bewust voor heb gekozen want was bang als ik weer een Jack Russel zou nemen dat ik ze toch zou gaan vergelijken.
Maar ik heb wel erg veel steun en afleiding aan mijn pup. zou hem nu al niet meer kunnen missen!
Het was gelijk liefde op het eerste gezicht.
Ik kwam daar binnen en hij kwam gelijk naar me toe rennen en bleef steeds naar me toe komen terwijl die andere pups uit het nest vrolijk door gingen met spelen.
Hij heeft letterlijk voor mij gekozen denk ik dan maar
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
Lillith
- Zeer actief
-
AnneMarie
- Zeer actief
Lisette,
Dat heb ik nu, hij is bijna 8 en we zijn helemaal maatjes, ik weet vaak wat ie wil, kan alles met hem, en we doen ook (bijna) alles samen
Een pup vindt iedereen leuk, maar die moet nog helemaal gevormd worden. Terwijl dat verwonderen en lieve ook wel helemaal geweldig leuk is. Is ook zo snel voorbij...
Ik ben zo dol op mijn hondje, dat kun je nooit vervangen. Een andere hond is echt een andere hond.
17 jaar is wel een mooie leeftijd zeg! Wow. Hoop dat de mijne dat (gezond) redt
Ik had dat ook, hij 'koos' als het ware voor me
, kwam direct naar me toe. Heel grappig. Andere zullen zeggen dat ie dominant was
Ik was direct verkocht, hoefde gelukkig ook niet meer te kiezen. Dit werd hem en het is geweldig....
Dat heb ik nu, hij is bijna 8 en we zijn helemaal maatjes, ik weet vaak wat ie wil, kan alles met hem, en we doen ook (bijna) alles samen
Een pup vindt iedereen leuk, maar die moet nog helemaal gevormd worden. Terwijl dat verwonderen en lieve ook wel helemaal geweldig leuk is. Is ook zo snel voorbij...
Ik ben zo dol op mijn hondje, dat kun je nooit vervangen. Een andere hond is echt een andere hond.
17 jaar is wel een mooie leeftijd zeg! Wow. Hoop dat de mijne dat (gezond) redt
Ik had dat ook, hij 'koos' als het ware voor me
Ik was direct verkocht, hoefde gelukkig ook niet meer te kiezen. Dit werd hem en het is geweldig....
- stefanie
- Zeer actief
AnneMarie schreef:Dank voor de reacties....
Hij is met 37 cm schofthoogte niet te dik, ook niet superslank, je ziet zijn taille en voelt ribben ( onder een laagje)
Nu liep ie gisteren zonder problemen 1,5 uur meeen vandaag geen klachten.
Ik heb hier 3 castraten rondlopen en die zijn heel schraal.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik zeg ook maar wat ik van dierenarts en trimmer met 35 jaar ervaring, hoor.
Als ik hem wil laten afvallen, dat kan, dan krijgt ie alleen sperciebonen en een stuk of 10 brokjes en zelfs dan gaat het heel langzaam.
Dat doe ik ook niet te lang, een week ofzo.
Als ik hem wil laten afvallen, dat kan, dan krijgt ie alleen sperciebonen en een stuk of 10 brokjes en zelfs dan gaat het heel langzaam.
Dat doe ik ook niet te lang, een week ofzo.
- Lisette1985
- Zeer actief
Ik hoefde gelukkig ook niet te kiezen, was ook gelijk verkocht.
Ik deed ook alles samen met mijn vorige hondje, ze ging nog net niet mee naar mn werk.
Maar als ik bijv. ging douchen dan ging ze voor de douche op me zitten wachten tot ik klaar was.
En zo ging dat met alles.
Ik heb haar dan ook laten cremeren omdat ze dat verdiend heeft, en ze heeft een mooi urntje gekregen en bezit nu het mooiste plekje van de woonkamer.
Geen enkele hond kan haar vervangen, ze was gewoon zo speciaal.
Met mijn pup zal ik die band ook krijgen maar dan op een andere manier denk ik.
Ik hoop ook voor je dat je hondje die leeftijd op een gezonde manier mag halen, ik ben er dan ook trots op dat mijn hondje die leeftijd heeft mogen halen, maar helaas eens komt er een eind aan
Ik deed ook alles samen met mijn vorige hondje, ze ging nog net niet mee naar mn werk.
Maar als ik bijv. ging douchen dan ging ze voor de douche op me zitten wachten tot ik klaar was.
En zo ging dat met alles.
Ik heb haar dan ook laten cremeren omdat ze dat verdiend heeft, en ze heeft een mooi urntje gekregen en bezit nu het mooiste plekje van de woonkamer.
Geen enkele hond kan haar vervangen, ze was gewoon zo speciaal.
Met mijn pup zal ik die band ook krijgen maar dan op een andere manier denk ik.
Ik hoop ook voor je dat je hondje die leeftijd op een gezonde manier mag halen, ik ben er dan ook trots op dat mijn hondje die leeftijd heeft mogen halen, maar helaas eens komt er een eind aan
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,