Tja voor mij is de prijs toch ook best wel belangrijk, ik kom toch wel regelmatig bij de dierenarts dus nagekeken worden ze dan ook wel.empyree schreef:Begin dan eens met de voordelen op te noemen ?Bever schreef:haha ja nou dat is het hem dus juist, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Het heeft zijn voor en nadelen laten we maar zeggen:)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dr woof
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Dr woof
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nou.. met respect, ik betaal liever het dubbele met de zekerheid dat alles in orde is dan "de helft" en me afvragen of het allemaal wel snor zit.. ALS er dan wat opdoet, de hond heeft een reaktie op de enting.. en dan?? Als nog naar je eigen dA?Irene schreef:Tja voor mij is de prijs toch ook best wel belangrijk, ik kom toch wel regelmatig bij de dierenarts dus nagekeken worden ze dan ook wel.empyree schreef:Begin dan eens met de voordelen op te noemen ?Bever schreef:haha ja nou dat is het hem dus juist, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Het heeft zijn voor en nadelen laten we maar zeggen:)
Nee, dank, geen risico nemen.
Suzanne
- Bever
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruizing Teckel - Jack Russel
- Contacteer:
Ik denk dat de prijs voor veel mensen een belangrijke factor is (los van het feit of ik nu zelf van zoiets gebruik zou maken) en ook de bijbehorende gemaksfactor. Mensen zien dit kennelijk aangeplakt bij hun dierenwinkel/tuincentrum/whatever en denken: OOO dat is misschien wel handig, wanneer is binky eigenlijk voor laatst geweest?empyree schreef:Begin dan eens met de voordelen op te noemen ?Bever schreef:haha ja nou dat is het hem dus juist, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Het heeft zijn voor en nadelen laten we maar zeggen:)
Ik heb de site niet gekeken hoor en ken de beste man niet, maar ik ga er maar vanuit dat het wel een bevoegd DA is, is dit iemand met een busje, een adressenlijst en een stel naalden is het natuurlijk bezopen!
- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Ik denk dat er idd wel mensen zijn die zo denken en als het een DA betreft die dit erbij doet op bepaalde dagen, ok. Het is idd niet mijn 'kopje thee' om het zo te laten doen maar het hoeft niet per definitie slecht te zijn.Bever schreef:Ik denk dat de prijs voor veel mensen een belangrijke factor is (los van het feit of ik nu zelf van zoiets gebruik zou maken) en ook de bijbehorende gemaksfactor. Mensen zien dit kennelijk aangeplakt bij hun dierenwinkel/tuincentrum/whatever en denken: OOO dat is misschien wel handig, wanneer is binky eigenlijk voor laatst geweest?empyree schreef:Begin dan eens met de voordelen op te noemen ?Bever schreef:haha ja nou dat is het hem dus juist, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Het heeft zijn voor en nadelen laten we maar zeggen:)
Ik heb de site niet gekeken hoor en ken de beste man niet, maar ik ga er maar vanuit dat het wel een bevoegd DA is, is dit iemand met een busje, een adressenlijst en een stel naalden is het natuurlijk bezopen!
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou weet je, ik heb het de laatste tijd een beetje gehad met de zgn dierenartsen die het allemaal in het belang van het dier doen. In het belang van hun portomonee denk ik eerder.
Heb mijn da 2 weken geleden nog aan de foon gehad ivm met een chronsiche oorontsteking van mijn hond en toen ik over versvlees begon om daar evt op over te gaan kreeg ik een hele riedel en dat ik maar beter een hyppoallergeen voer bij hun kon kopen. Dit is de zoveelste dierenarts die op mij zeer commercieel overkomt dus ja als ik 50 euro moet betalen voor een enting die voor een paar euries wordt ingekocht dan vind ik die dr woof toch best aantrekkelijk. Ze hebben nog geen van alle ooit raar op de enting gereageerd dus waarom zal dat dan nu wel ineens zo zijn.
Heb mijn da 2 weken geleden nog aan de foon gehad ivm met een chronsiche oorontsteking van mijn hond en toen ik over versvlees begon om daar evt op over te gaan kreeg ik een hele riedel en dat ik maar beter een hyppoallergeen voer bij hun kon kopen. Dit is de zoveelste dierenarts die op mij zeer commercieel overkomt dus ja als ik 50 euro moet betalen voor een enting die voor een paar euries wordt ingekocht dan vind ik die dr woof toch best aantrekkelijk. Ze hebben nog geen van alle ooit raar op de enting gereageerd dus waarom zal dat dan nu wel ineens zo zijn.
-
Neeltje
Maar als je DA je iets adviseert, hoef je het toch nog niet te doen.Irene schreef:Nou weet je, ik heb het de laatste tijd een beetje gehad met de zgn dierenartsen die het allemaal in het belang van het dier doen. In het belang van hun portomonee denk ik eerder.
Ik ga liever naar mijn eigen DA die mijn dieren kent en weet hoe of wat. Dan betaal ik wat meer, en ik vind het veel gemakkelijker om op afspraak naar mij DA te gaan, misschien 5 min te moeten wachten en dan aan de beurt, geen overvolle wachtkamer. Dan in een rijtje te gaan staan en snel een spuit in m'n dier. Dan doe ik dat net zo lief zelf, heb m'n kat al ruim 2000 injecties gegeven, dus m'n hond de inenting te geven lukt ook wel. Hé, misschien kan ik wel Dr Waf worden??? Of Miauw?
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat de prijs de reden kan zijn maar ik weet niet welke enting je voor die 25 euro krijgt ?Bever schreef:Ik denk dat de prijs voor veel mensen een belangrijke factor is (los van het feit of ik nu zelf van zoiets gebruik zou maken) en ook de bijbehorende gemaksfactor. Mensen zien dit kennelijk aangeplakt bij hun dierenwinkel/tuincentrum/whatever en denken: OOO dat is misschien wel handig, wanneer is binky eigenlijk voor laatst geweest?empyree schreef:Begin dan eens met de voordelen op te noemen ?Bever schreef:haha ja nou dat is het hem dus juist, ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Het heeft zijn voor en nadelen laten we maar zeggen:)
In elk geval kost een chppi +lepto+rabies inkoop ongeveer 15 euro inclusief BTW dus dan zou hij een tientje verdienen. Het uurloon van een dierenarts is ongeveer 100 euro (consult en geen OK) dus als je rekent dat je bij de dierenarts ongeveer 10 minuten à kwartier binnen bent en dan 25 euro bij je enting optelt is je eigendierenarts niet echt duur (uitgaande dat een enting bij ons 40,35 euro, zonder de rabies) .
Vaak kun je met je eigen dierenarts ook overleggen over de prijs als je met meerdere dieren tegelijk komt enten om dan minder consult te betalen.
Sandra

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Wie zegt dat deze dierenartsen geen check up doen voor ze een enting geven?
- SimoneA
- Zeer actief
Zal ik dat als 'ervaringsdeskudige' dan bevestigen'?Valerie schreef:Wie zegt dat deze dierenartsen geen check up doen voor ze een enting geven?
Zoals gemeld, ik ben bij dr Woof geweest toen ze hier kwamen vaccineren.
AJ werd kort gecheckt, oogjes oortjes, hartje luisteren. Heb je nog vragen? Nee, ok dan gaan we over tot het prikken.
Zoals ook al eerder gemeld, mensen achter mij hadden een ander soort vraag over hun hondje. Daar werd verder onderzoek naar gedaan.
Ze kwamen bij kundig over, voor zover je dat even snel kunt beoordelen.
Voorheen kwam de da bij ons op de club, stond je in lange rijen te wachten en was het bijna¨pijltjes gooien op het moment dat je aan de beurt was..... zo snel ging dat.
Daarnaast als wij met 4 honden bij de da kwamen vroegah
Ik ben dus positief over deze mensen.
Ieder kiest voor zichzelf of je er naar toe gaat toch?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ze doen dus hetzelfde als een dierenarts in hun kliniek zou doen. Ik zou er ook wel heen gaan als ze met nobivac enten.SimoneA schreef:Zal ik dat als 'ervaringsdeskudige' dan bevestigen'?Valerie schreef:Wie zegt dat deze dierenartsen geen check up doen voor ze een enting geven?
AJ werd kort gecheckt, oogjes oortjes, hartje luisteren. Heb je nog vragen? Nee, ok dan gaan we over tot het prikken.
Zoals ook al eerder gemeld, mensen achter mij hadden een ander soort vraag over hun hondje. Daar werd verder onderzoek naar gedaan.
Voorheen kwam de da bij ons op de club, stond je in lange rijen te wachten en was het bijna¨pijltjes gooien op het moment dat je aan de beurt was..... zo snel ging dat.
Daarnaast als wij met 4 honden bij de da kwamen vroegahdan werd hond nr 4 niet meer zo nauwkeurig bekenen als nr 1, ligt mss ook wel aan de da maar toch, (we zijn ook niet voor niets weg).
- SimoneA
- Zeer actief
Ja hoor, gewoon met Nobivac gevaccineerd. 
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ga daar maar niet heen
. Allereerst vind ik het raar om nu te enten, de Lepto-enting bv heeft weinig zin meer, die kan je het beste in het voorjaar laten zetten.
Daarnaast vind ik de enting tegen kennelhoest overdreven, die hoeft er dus niet bij. In het geval van de cocktail laat ik dan ook alleen die zonder Pi geven en ik ga er zo maar van uit dat ze díe niet bij zich hebben.
Daarnaast vind ik de enting tegen kennelhoest overdreven, die hoeft er dus niet bij. In het geval van de cocktail laat ik dan ook alleen die zonder Pi geven en ik ga er zo maar van uit dat ze díe niet bij zich hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Eens, het zou niet zo snel mijn keuze zijn maar als je er tevreden over bent waarom niet. Het is voor mij nog gewoon een beetje raar en ik ga liever naar mijn DA, al heb ik dan ook wel een erg leuke DASimoneA schreef:Zal ik dat als 'ervaringsdeskudige' dan bevestigen'?Valerie schreef:Wie zegt dat deze dierenartsen geen check up doen voor ze een enting geven?
Daarnaast als wij met 4 honden bij de da kwamen vroegahdan werd hond nr 4 niet meer zo nauwkeurig bekenen als nr 1, ligt mss ook wel aan de da maar toch, (we zijn ook niet voor niets weg).
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Ik vind het belachelijk dat er zulke mensen zijn als dr Woof.
Praktijken/klinieken zijn er niet voor niets. Het is niet alleen de enting waar het om gaat, eigenlijk is dat maar bijzaak. Veel belangrijker is dat je hond nagekeken wordt.
Ik werk als dierenartsassistente en je hoort steeds vaker mensen die alles te duur vinden. En dat is niet alleen bij mij dat hoor ik overal. Als je een hond hebt dan heb je er toch alles voor over.
Dan kan je zeggen dat je misschien eens naar de prijzen moet kijken, maar ik krijg steeds meer het idee dat alles goedkoper moet tegenwoordig. Mensen hebben het liever nog voor niks. Als mensen een uur zijn binnengeweest en ze hoeven toch alleen de enting + consult (combinatieprijs) te betalen is het nog te veel.
En ja een enting is dan misschien duurder bij een praktijk maar je betaalt toch ook voor een stukje service.
Heeft Dr Woof ook alles bij zich als de hond een entreactie krijgt? Of mag dat de eigen dierenarts dan opknappen?
Het tweede punt waar ik heel erg over val bij dingen als Dr Woof. Een praktijk moet het voor een groot deel hebben van de entingen. Als idereen dit elders gaat halen dan houd een dierenarts toch ook geen werk meer over.
Het is ook erg vervelend dat mensen elders laten enten, want dat is goedkoop. Maar voor moeilijke gevallen ben je wel goed genoeg.
Maar inderdaad dit is mijn mening en iedereen moet verder weten wat hij of zij doet.
Praktijken/klinieken zijn er niet voor niets. Het is niet alleen de enting waar het om gaat, eigenlijk is dat maar bijzaak. Veel belangrijker is dat je hond nagekeken wordt.
Ik werk als dierenartsassistente en je hoort steeds vaker mensen die alles te duur vinden. En dat is niet alleen bij mij dat hoor ik overal. Als je een hond hebt dan heb je er toch alles voor over.
Dan kan je zeggen dat je misschien eens naar de prijzen moet kijken, maar ik krijg steeds meer het idee dat alles goedkoper moet tegenwoordig. Mensen hebben het liever nog voor niks. Als mensen een uur zijn binnengeweest en ze hoeven toch alleen de enting + consult (combinatieprijs) te betalen is het nog te veel.
En ja een enting is dan misschien duurder bij een praktijk maar je betaalt toch ook voor een stukje service.
Heeft Dr Woof ook alles bij zich als de hond een entreactie krijgt? Of mag dat de eigen dierenarts dan opknappen?
Het tweede punt waar ik heel erg over val bij dingen als Dr Woof. Een praktijk moet het voor een groot deel hebben van de entingen. Als idereen dit elders gaat halen dan houd een dierenarts toch ook geen werk meer over.
Het is ook erg vervelend dat mensen elders laten enten, want dat is goedkoop. Maar voor moeilijke gevallen ben je wel goed genoeg.
Maar inderdaad dit is mijn mening en iedereen moet verder weten wat hij of zij doet.
- Bever
- Actief
- Contacteer:
Zolang deze man bevoegd is en alle middelen bij zich heeft om een eventuele reactie op enting te behandelen (Daar ga ik wel van uit, dat kan toch ook haast niet anders?) ben ik er niet zo tegen. Ik heb een oogje op de dierenarts assistente hier dus ik blijf wel naar de DA gaan.
Het concurrentie argument vind ik maar raar, snap dat je het vervelend vind dat iemand jullie diensten goedkoper aanbied maar dit zal voor mij nooit een punt zijn waar ik rekening mee hou in mijn overweging om wel of niet bij Dr. Woof te laten enten.
Het concurrentie argument vind ik maar raar, snap dat je het vervelend vind dat iemand jullie diensten goedkoper aanbied maar dit zal voor mij nooit een punt zijn waar ik rekening mee hou in mijn overweging om wel of niet bij Dr. Woof te laten enten.
- CKS
- Zeer actief
Vast wel, maar hij is twee uur aanwezig op de locatie... als je hond als eerste aan de beurt was en hij krijgt een entreactie dan zal hij er nog wel zijn. Maar als je toevallig als laatste was dan mag je dus alsnog naar je eigen dierenarts. Sta je daar met je stomme kop, omdat je en tientje uit wilde sparen hahaha.Bever schreef:Zolang deze man bevoegd is en alle middelen bij zich heeft om een eventuele reactie op enting te behandelen (Daar ga ik wel van uit, dat kan toch ook haast niet anders?) ben ik er niet zo tegen.
Verder ben ik het een heel end eens met Hetty. En wat betreft de hond zelf: ik weet niet hoe dat in Nederland gaat maar hier wordt voor iedere patient een dossier bijgehouden. Als een hond dus opeens 4 kg aangekomen is sinds het laatste bezoek dan valt dat op. Zelfs als de hond zelf nog niet eens moddervet is. Onverklaarbare gewichtstoename hoeft niet persé iets te betekenen maar het kan wel. Dr. Woof zal zoiets niet opvallen. Of bij bijvoorbeeld katten, stel dat Dr. Woof een beetje tandsteen ziet en wat geïrriteerd tandsteen. Tja, vrij normaal toch? Zeker maar als de tanden net waren schoongemaakt en de kat krijgt gewoon normale brokjes of ander goed voedsel (geen blikvoer) dan kunnen dit de eerste tekenen zijn van bijvoorbeeld leukemie of katten-aids. Gaat Dr. Woef dan diep doorvragen, het dossier opvragen bij de gebruikelijke kliniek, kijken of ze ooit getest zijn op die virussen, of jast hij de spuit erin en steekt hij de 25 euris in zijn zak?
Dus nee, mijn honden en katten hebben 1 arts (en dat hadden ze al voordat ik hun huidige arts leerde kennen) en verder zou ik niet gaan shoppen om ergens een paar euro te besparen op een inenting.
Kees
- Bever
- Actief
- Contacteer:
Dat vind ik wel een goede redenering Kees, daar had ik zo snel niet rekening mee gehouden. Ik moet ook beter weten dan me in discussies te mengen waar ik geen verstand van heb 
Ik ga zelf ook naar de DA hoor, maar vind het concept van deze man niet zomaar verwerpelijk, vandaar dat ik er toch een paar reacties tegenaan gegooit heb. Na jou laatste post zou ik ook als eventueel geïnteresseerde overtuigd zijn, en dus geen gebruik van maken van Dr. Woof
Ik ga zelf ook naar de DA hoor, maar vind het concept van deze man niet zomaar verwerpelijk, vandaar dat ik er toch een paar reacties tegenaan gegooit heb. Na jou laatste post zou ik ook als eventueel geïnteresseerde overtuigd zijn, en dus geen gebruik van maken van Dr. Woof
-
Melanie 74
Alleen dat al doet mij besluiten vrolijk dr Woof met rust te laten.Doordat er in ons dichtbevolkte land veel honden en katten leven is de kans dat de dieren een besmettelijke en hun gezondheid bedreigende ziekte oplopen erg groot.Om dit te voorkomen is het noodzakelijk dat de dieren jaarlijks gevaccineerd worden.
Ik ben nu een heel interessant boekje aan het lezen over inentingen bij huisdieren.
Duidelijk is dat er echt veels te veel geent wordt en dat de gezondheid van de huisdieren niet ten goede komt!
- Odette
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising mechelse herder/border collie + een Jack Russel
Mijn hondjes zijn mijn alles!
Dus voor hen alleen het beste van het beste. Dan maar een paar euri's meer, maar wel in de vertrouwde en veilige omgeving van onze eigen DA. Welke onze honden goed kennen en alle tijd voor ons neemt.
Ik vind zowiezo dat "geld" (in het geval van entingen) geen issue mag zijn. Als je een hond (of ander huisdier) neemt, weet je van te voren dat dit kosten met zich meebrengt. (voer, in geval van honden --> hondenbelasting en entingen zijn kosten waar je niet onderuit komt). Eventuele ziektes en dus medische kosten, kan je nooit voorspellen, maar daar moet wel rekening mee gehouden worden.
Kortom: als dr Woof als een gerespecteerd DA gezien wil worden, kan hij - mijninsziens - zich beter ergens settelen en daar een DA praktijk beginnen tegen concurerende prijzen ... Lijkt me een goed plan!
Zit even te mijmeren, zou wat zijn zeg ... als de griepprik bij mensen in de toekomst gegeven gaat worden in een Blokker door "artsen" die geen praktijk hebben maar wel graag spuiten in armen zet.
Nogmaals: iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar in dit geval voor mij alleen mijn eigen DA!!!
Ik veroordeel overigens niemand hoor
... maar bovenstaande berichtjes hebben mij toch geprikkeld mijn mening hier te schrijven.
Dus voor hen alleen het beste van het beste. Dan maar een paar euri's meer, maar wel in de vertrouwde en veilige omgeving van onze eigen DA. Welke onze honden goed kennen en alle tijd voor ons neemt.
Ik vind zowiezo dat "geld" (in het geval van entingen) geen issue mag zijn. Als je een hond (of ander huisdier) neemt, weet je van te voren dat dit kosten met zich meebrengt. (voer, in geval van honden --> hondenbelasting en entingen zijn kosten waar je niet onderuit komt). Eventuele ziektes en dus medische kosten, kan je nooit voorspellen, maar daar moet wel rekening mee gehouden worden.
Kortom: als dr Woof als een gerespecteerd DA gezien wil worden, kan hij - mijninsziens - zich beter ergens settelen en daar een DA praktijk beginnen tegen concurerende prijzen ... Lijkt me een goed plan!
Zit even te mijmeren, zou wat zijn zeg ... als de griepprik bij mensen in de toekomst gegeven gaat worden in een Blokker door "artsen" die geen praktijk hebben maar wel graag spuiten in armen zet.
Nogmaals: iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar in dit geval voor mij alleen mijn eigen DA!!!
Ik veroordeel overigens niemand hoor
- CKS
- Zeer actief
Ik vind het ook niet persé onethisch hoor, dat hij zo'n service aanbiedt. Maar in vergelijking met een echte kliniek waar een deugdelijk lichamelijk onderzoek gedaan wordt voor de vaccinatie en een compleet dossier bijgehouden wordt, vind ik zijn prijs nou ook weer niet zó goedkoopBever schreef:Ik ga zelf ook naar de DA hoor, maar vind het concept van deze man niet zomaar verwerpelijk, vandaar dat ik er toch een paar reacties tegenaan gegooit heb.
Kees