Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond geschopt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Mijn hond geschopt

Ongelezen bericht door laeken »

Wil de hond schreef:
Ja dag, wat verwacht je dan?
Je had ook gewoon heel rustig hondentaal en hondengedrag kunnen gaan staan bekijken. :D

Dán had je pas een echte hondenliefhebber geweest. :ok:
Wil toch! Honden mogen niet met elkaar praten. :neenee: Ze hebben immers niks met elkaar uit te zoeken en ze naar andere honden laten lopen die ook loslopen in een losloopgebied kan al helemaal niet. :eek:

Ik ben blij dat veel mensen hier niet wonen want hier rennen alle honden op elkaar af die hier loslopen. Je ontkomt er niet eens aan. En wat doe je dan? Ik laat mijn honden dan ook lekker los en dan gaat het altijd goed tot nu toe. :engel: Zelfs bij die asociale Cleo die zo bere-agressief gedrag vertoont volgens mensen hier. Bij haar is het al 1000 keer goed gegaan de laatste 11 jaar en nog nooit fout, maar dat zal wel mazzel geweest zijn gezien haar zwaar aso-gedrag volgens Veenmug en Nakisha :smile2:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik vind niet dat honden perse op elkaar af mogen rennen, ook al zijn ze los. Mijn Cena deed dat als pup, en Henk doet het nu ook, maar ik wil dat niet hebben. Want als ze op loslopende honden af mogen rennen, rennen ze ook op aangelijnde honden af! En als honden hier in het park aangelijnd zijn, is daar altijd een rede voor en ik wil liever niet van dichtbij die reden zien!
RIP Cena :roos:
    blondie
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

MARC_S schreef:
    Wil de hond schreef:
    Je had ook gewoon heel rustig hondentaal en hondengedrag kunnen gaan staan bekijken. :D

Wil toch! Honden mogen niet met elkaar praten. :neenee: Ze hebben immers niks met elkaar uit te zoeken en ze naar andere honden laten lopen die ook loslopen in een losloopgebied kan al helemaal niet. :eek:

Ik ben blij dat veel mensen hier niet wonen want hier rennen alle honden op elkaar af die hier loslopen. Je ontkomt er niet eens aan. En wat doe je dan? Ik laat mijn honden dan ook lekker los en dan gaat het altijd goed tot nu toe. :engel: Zelfs bij die asociale Cleo die zo bere-agressief gedrag vertoont volgens mensen hier. Bij haar is het al 1000 keer goed gegaan de laatste 11 jaar en nog nooit fout, maar dat zal wel mazzel geweest zijn gezien haar zwaar aso-gedrag volgens Veenmug en Nakisha :smile2:
    Jij hebt toch ooit echt anders gepraat hoor... ook op de hondendag vorig jaar was je erg voorzichtig met Eva en vreemde mensen herinner ik me.. is niets mis mee maar zo los en ontspannen als je vindt dat mensen moeten zijn nu zo zag ik je vorig jaar ook niet...(en in topics over in huis en bezoek met Eva ook niet...terwijl anderen juist zoiets hebben...mijn huis en bezoek hebben ze maar te accepteren bij wijze van spreken :W: ) en in een post hier ergens lees ik ook dat je het nu laat gaan omdat Eva laat zien dat ze ook goed met andere honden gaat...
    Een eigenaar die weet dat het misschien niet zo goed verloopt en dus bepaalde contacten uit de weg gaat omdat het niet gaat neemt toch gewoon zijn verantwoording?
    Mijn hond is gespannen en bouwt spanning op bij contacten aan de lijn en los.. omdat hij simpelweg zelf niet naar de hond toe zou gaan.. kan vriezen, kan dooien.. moet ik dan telkens maar even gaan zien of hij deze keer de andere hond wel leuk vindt :19: terwijl als ik hem bij me roep en laat negeren er geen conflict kan ontstaan??
    Gecontroleerd met mensen die weten hoe hij kan zijn spreek ik af en dan gaat het gewoon onder begeleiding.. maar een willekeurige grote reu die even wil gaan checken hoe of wat bij mijn reu.. dat gaat negen van de tien keer niet goed.. het is dan toch niet zo gek dat ik hem dan even bij me houd :19:
    Veenmug
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

MARC_S schreef:
    Wil de hond schreef:

Heb ik het woord aso in mijn mond genomen. Gewoon gesteld dat ik het niet op prijs stel wanneer een borstelende, op stramme poten, grommende herder richting mij en mijn hond komt ik dit niet echt kan waarderen en zeker niet beschouw als normaal gedrag of hondentaal.
    Wanneer ik het woord aso zou willen gebruiken zou ik toch meer richting hondeneigenaar denken.

Mvg Veenmug
    Laatst gewijzigd door Veenmug op 19 aug 2010 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
    Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
    Valerie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gewoon een werparm meenemen voortaan, daar mag je wel mee meppen :zweep: :mrgreen:
    Nakisha
    moderator
    Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Veenmug schreef:
    MARC_S schreef: Wil toch! Honden mogen niet met elkaar praten. :neenee: Ze hebben immers niks met elkaar uit te zoeken en ze naar andere honden laten lopen die ook loslopen in een losloopgebied kan al helemaal niet. :eek:

Heb ik het woord aso in mijn mond genomen. Gewoon gesteld dat ik het niet op prijs stel wanneer een borstelende, op stramme poten, grommende herder richting mij en mijn hond komt ik dit niet echt kan waarderen en zeker niet beschouw als normaal gedrag of hondentaal.
    Wanneer ik het woord aso zou willen gebruiken zou ik toch meer richting hondeneigenaar denken.

Mvg Veenmug

(En nog meer dwarse scheten gequote...)

Bedankt Veenmug, het scheelt mij weer tikken... helemaal met jou eens. :ok: De details van hoe ik dit gedrag beschouw staan al in mijn vorige post. (Maar kennelijk werd dat als ''zwaar aso-gedrag'' gelezen. Het zal wel weer...)
    Afbeelding
    EstherK
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik blijf erbij dat een hond een rotschop geven, waarvan hij uren later nog rilt van de pijn, vreselijk asociaal gedrag is. Dat is namelijk wat TS overkomen is terwijl haar hond niet meer deed dan wat dominant gedrag.

Ik begrijp niet dat dit goed wordt gepraat en vergeleken wordt met een duw of een tik met de voet. Dat is namelijk appels en peren met elkaar vergelijken. Met een rotschop trap je een hond richting de DA, met een duw of een tik doorbreek je zijn handelen. Het zijn dus totaal andere dingen.
    Tamara.
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Hovawart
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

EstherK schreef:Ik blijf erbij dat een hond een rotschop geven, waarvan hij uren later nog rilt van de pijn, vreselijk asociaal gedrag is. Dat is namelijk wat TS overkomen is terwijl haar hond niet meer deed dan wat dominant gedrag.

Ik begrijp niet dat dit goed wordt gepraat en vergeleken wordt met een duw of een tik met de voet. Dat is namelijk appels en peren met elkaar vergelijken. Met een rotschop trap je een hond richting de DA, met een duw of een tik doorbreek je zijn handelen. Het zijn dus totaal andere dingen.
    We zijn toch allemaal hondenliefhebbers :cheer: :cheer: Daar hoort in de rondte schoppen naar andere honden toch ook bij als de ene hond de andere hond nog niet eens aangeraakt heeft :cheer: :cheer:
    smoekie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

EstherK schreef:Ik blijf erbij dat een hond een rotschop geven, waarvan hij uren later nog rilt van de pijn, vreselijk asociaal gedrag is. Dat is namelijk wat TS overkomen is terwijl haar hond niet meer deed dan wat dominant gedrag.

Kan best zo zijn, maar als het jouw hondje is die in het verleden misschien al eens "gepakt" is (misschien zelfs meerdere malen) kan ik me wel degelijk voorstellen dat een duw of een tik niet met verstand gegeven wordt maar met gevoel als in "rot jij ff op kolerelijer, niet weer mijn hondje" en ja, ik kan me dan ook zo voorstellen dat zulke trappen idd wat hard aankomen.

Simpelste is en blijft gewoon je hond bij je houden/roepen/aanlijnen als je weet dat zijn/haar reactie zo is. :19:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    Reny
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Verkeerde quote Martijn, deze uitspraak was van Veenmug
    En de groeten van de mannen :zwaai
    Tamara.
    Zeer actief

En als ik het allemaal moet geloven wordt er heel wat in de rondte geschopt. Forumwandelingen en foto's van forumwandelingen of gewone wandelingen laten soms hele andere dingen zien dan menigeen hier doet laten geloven.
    Valerie
    Zeer actief

Tamara. schreef:En als ik het allemaal moet geloven wordt er heel wat in de rondte geschopt. Forumwandelingen en foto's van forumwandelingen of gewone wandelingen laten soms hele andere dingen zien dan menigeen hier doet laten geloven.
    Nee hoor wat meestal gaat het gewoon goed :19:
    Tamara.
    Zeer actief

Valerie schreef:
    Tamara. schreef:En als ik het allemaal moet geloven wordt er heel wat in de rondte geschopt. Forumwandelingen en foto's van forumwandelingen of gewone wandelingen laten soms hele andere dingen zien dan menigeen hier doet laten geloven.
    Nee hoor wat meestal gaat het gewoon goed :19:
    Dat bedoel ik ook. Dat gaat hartstikke goed (vind ik dan :wink: als het anders is hoor ik het graag). Maar er wordt wel heel wat gecommuniceerd en ook op hele duidelijke manieren :wink:

Toevoeging:

Ik bedoel te zeggen dat ik hier lees dat een hond al een rotschop mag verwachten als een hond over een andere hond hangt of als een hond op een vrij zelfzekere manier naar een andere hond toegaat. Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren, ook op foto's hier in de fotohoek. Maar daarna nog nooit iemand een rotschop zien verkopen :19: En de honden elkaar vraten elkaar ook niet eens op.
    Laatst gewijzigd door Tamara. op 19 aug 2010 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
    laeken
    Zeer actief

Tamara. schreef:

We zijn toch allemaal hondenliefhebbers :cheer: :cheer: Daar hoort in de rondte schoppen naar andere honden toch ook bij als de ene hond de andere hond nog niet eens aangeraakt heeft :cheer: :cheer:
    Kijk, en daarom kan ik zoiets dus niet loslaten. Ik begrijp dat gewoon niet. Al vliegen twee honden elkaar een keer in de haren, woewwww, dat hoort er wat mij betreft gewoon bij. En als je hond een oneerlijke strijd aan gaat dan grijp je als eigenaar je hond van die hond af. Zo erg is dat toch allemaal niet? En als je hond oneerlijk is dan roep je hem bij je. Maar ik kan er niet bij dat een hond nog rillend thuis moet zitten van een rotschop terwijl hij niet eens gevochten heeft! :denken: Daarom kan ik dit topic dus niet loslaten. :U: Want hier wordt het wel normaal gevonden blijkbaar en dat baart me toch zorgen als ik naar het bos ga. Wat voor de een een voorbode voor een bloederige ongelijke strijd blijkt te zijn vind ik eerlijk gezegd een reden om door te lopen omdat de honden wat ongezellig doen. En als dergelijk verschil in interpretatie al tot rotschoppen in de ribben van een hond moeten lijden dan maak ik me zorgen. Je zal zo'n losvoet op je honden krijgen omdat ze laten we zeggen borstelen. Of de oren naar voren hebben. Zo lust ik er nog wel tien eigenlijk.

Ik merk dat de tijd dat de hond ook echt de hond was begint te verdwijnen. De hond is nu het kind en het kind moet ten alle tijden beschermd worden. Ik vind het niet gezond om de taal van de honden en de hond als volwaardig roofdier helemaal los van elkaar te gaan zien. Als een hond ongezellig overhangt is dat geen reden om aan te nemen dat het volgende moment je hond eraan gaat. Waarom dan al bij voorbaat wel zo reageren?
    Afbeelding
    smoekie
    Zeer actief

Ja natuurlijk. Dat zei ik eerder toch ook al over mezelf. Ik kan wel een heul grote muil hebben van ik doe dit of ik doe dat (een punter geven) maar als het daadwerkelijk zover zou komen zou ik Nell misschien nog wel aan haar riem ophangen doordat ik haar optil ipv de hond daadwerkelijk een punter te geven terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat dat iets is wat je zou doen als je aan een bepaalde situatie denkt :19:

Grootspraak meer is het niet. Je iets voorstellen, daarbij bedenken "hoe" je in zo'n geval zou handelen is 1. Maar ook daadwerkelijk zo reageren is nog altijd een 2e. :wink:

Ander zouden heel veel forumwandelingen denk ik toch geheel anders zijn gelopen. En zoveel "drama" heb ik nu ook weer niet gelezen terwijl eerder genoemde heus wel vaak genoeg voor zal zijn gevallen.

Of dat te maken heeft dat het ergens toch ook wel "bekenden" zijn en je daarom toch ook weer net ff iets anders reageer dan normaal dat zou natuurlijk ook weer kunnen :wink:
    Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
    weegee
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Amstaff

Ongelezen bericht door weegee »

Tamara. schreef:

Ik denk het wel. Vooral als een ieder zijn hond onder appel heeft dan wel aangelijnd.
    Punt hier is dat normen en waarden verschillen. Wat de een acceptabel gedrag vind ziet de ander heel anders.
    Ik vind het super om te zien hoe een ander plezier heeft met zijn/ haar hond. Helemaal goed.
    Maar dezelfde hondjes moeten niet grommend over mn hond heen hangen. Of op hem gaan staan rijden. Afhankelijk van het handelen van de eigenaar zal ik reageren.
    Sommige mensen vinden het spelen en rangordebepaling en dat moet kunnen. "Het zijn dieren, die doen dat zo" (tja dieren doen wel meer :mep: :lol1: )
    Misschien dat een ander danwel andere hond daar helemaal niet van gediend is.
    En dan laat ik nog even buiten beschouwing wat je motivatie is voor het handelen zoals in dit topic beschreven.
    Afbeelding
    Fas est ab hoste doceri!
    EstherK
    Zeer actief
    Contacteer:

smoekie schreef:

Kan best zo zijn, maar als het jouw hondje is die in het verleden misschien al eens "gepakt" is (misschien zelfs meerdere malen) kan ik me wel degelijk voorstellen dat een duw of een tik niet met verstand gegeven wordt maar met gevoel als in "rot jij ff op kolerelijer, niet weer mijn hondje" en ja, ik kan me dan ook zo voorstellen dat zulke trappen idd wat hard aankomen.

Simpelste is en blijft gewoon je hond bij je houden/roepen/aanlijnen als je weet dat zijn/haar reactie zo is. :19:
    Iarik is als pup en als heel jonge hond meerdere malen gewond geraakt incl hoge DA kosten. Dat geeft mij nog niet het recht om andere honden naar hun grootje te trappen. Ook bij de honden die hem verwond hebben, heb ik de neiging nooit gehad. Ik ben namelijk nogal gek op honden.
    smoekie
    Zeer actief

Maar niet iedereen is als jij. Als die kerel zoiets al eerder heeft meegemaakt (en misschien wel heel kort geleden) kan ik me in ieder geval zeer goed voorstellen dat iemands reactie zo is. En als jij niet wilt dat je hond naar zijn/haar grootje getrapt wordt zou het misschien beter zijn te zorgen dat er geen bananen in de oren van je hond verstopt zitten als zich een bepaalde situatie voordoet waarbij je graag wilt dat hij/zij bij je komt. :wink:

Voorkomen is beter dan genezen denk ik :wink:
    laeken
    Zeer actief

blondie schreef: Jij hebt toch ooit echt anders gepraat hoor... ook op de hondendag vorig jaar was je erg voorzichtig met Eva en vreemde mensen herinner ik me.. is niets mis mee maar zo los en ontspannen als je vindt dat mensen moeten zijn nu zo zag ik je vorig jaar ook niet...(en in topics over in huis en bezoek met Eva ook niet...terwijl anderen juist zoiets hebben...mijn huis en bezoek hebben ze maar te accepteren bij wijze van spreken :W: ) en in een post hier ergens lees ik ook dat je het nu laat gaan omdat Eva laat zien dat ze ook goed met andere honden gaat...
    Een eigenaar die weet dat het misschien niet zo goed verloopt en dus bepaalde contacten uit de weg gaat omdat het niet gaat neemt toch gewoon zijn verantwoording?
    Mijn hond is gespannen en bouwt spanning op bij contacten aan de lijn en los.. omdat hij simpelweg zelf niet naar de hond toe zou gaan.. kan vriezen, kan dooien.. moet ik dan telkens maar even gaan zien of hij deze keer de andere hond wel leuk vindt :19: terwijl als ik hem bij me roep en laat negeren er geen conflict kan ontstaan??
    Gecontroleerd met mensen die weten hoe hij kan zijn spreek ik af en dan gaat het gewoon onder begeleiding.. maar een willekeurige grote reu die even wil gaan checken hoe of wat bij mijn reu.. dat gaat negen van de tien keer niet goed.. het is dan toch niet zo gek dat ik hem dan even bij me houd :19:
    Ik begrijp je punt niet? Als ik voorzichtig ben met mensen dan is dat toch iets anders dan loslaten en dan schoppen als het mis dreigt te gaan? :denken: Ik heb er zelf een hekel aan als mensen aan mijn honden zitten. Weet niet eens waarom. :wink: En Eva wilde dat in die fase van haar leven ook niet hebben. Dus als ik geen zin had om op te letten deed ik haar in de bench. :wink: En we doen de honden ook niet bij bezoek. Want ik ben Cesar Milan niet en ik wil ook geen risico nemen. Het is eerder een keer verkeerd gegaan en ze doet niet alsof ze het leuk vindt dat er mensen binnen komen. Dan maar niet toch? En misschien gaat het wel goed, kan zo maar want verder kan ze wel overal met mensen.

Maar ik begrijp nog steeds niet wat het aangeven van mijn zwakke punten of gemis aan CM kwaliteiten met de topic te maken heeft? Ik vind het stom dat een hond zo geschopt wordt om niks. En ik vind het heel stom dat mensen zeggen dat dit terecht was. Zonder enige idee en maar 1 kant van het verhaal. Die andere persoon kan net zo goed een dronken agressief figuur zijn die nu bevestigd wordt. Zo komt diegene op mij wel over want ik ga ook geen trappen geven zolang er geen echte mot is. Waarom ook? Waarom is agressie nu ineens goed? Ik vind dat dus nooit goed en ik trek het niet als hordes mensen zeggen dat het wel goed is om een hond te trappen als hij zus of zo doet. Diezelfde mensen roepen dat als er twee honden vechten je nooit moet gaan trappen. Dat je nooit moet bemoeien met gespannen situaties tussen twee honden zolang ze niet knokken. Iedereen weet dat het dan erger wordt. En nu wordt simpelweg gesteld dat trappen terecht is en dat ze het zelf ook zouden doen dan. Nou, dat vind ik nogal wat. Lekker agressief vind ik dat. :N:
    Afbeelding
    EstherK
    Zeer actief
    Contacteer:

smoekie schreef:Maar niet iedereen is als jij. Als die kerel zoiets al eerder heeft meegemaakt (en misschien wel heel kort geleden) kan ik me in ieder geval zeer goed voorstellen dat iemands reactie zo is. En als jij niet wilt dat je hond naar zijn/haar grootje getrapt wordt zou het misschien beter zijn te zorgen dat er geen bananen in de oren van je hond verstopt zitten als zich een bepaalde situatie voordoet waarbij je graag wilt dat hij/zij bij je komt. :wink:

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die buitensporig geweld gebruiken maar ik heb er geen begrip voor. Als je zo agressief in elkaar steekt dat je honden graag rotschoppen geeft terwijl er niets aan de hand is, moet je gewoon niet in losloopgebieden gaan lopen. Je bent dan een gevaar voor je omgeving.

Ik hoef daar niet mijn gedrag voor aan te passen. Als mijn hond vervelend is, dan spreek je mij er op aan. Je mag mijn hond ook best wegduwen als ik te laat ben. Maar een rotschop, absoluut niet!
    laeken
    Zeer actief

smoekie schreef:Maar niet iedereen is als jij. Als die kerel zoiets al eerder heeft meegemaakt (en misschien wel heel kort geleden) kan ik me in ieder geval zeer goed voorstellen dat iemands reactie zo is. En als jij niet wilt dat je hond naar zijn/haar grootje getrapt wordt zou het misschien beter zijn te zorgen dat er geen bananen in de oren van je hond verstopt zitten als zich een bepaalde situatie voordoet waarbij je graag wilt dat hij/zij bij je komt. :wink:

Ja natuurlijk. Dus eerst is het terecht dat die man zijn frustratie wegtrapt op mijn hond omdat een ANDERE hond zijn hondje eerder greep? En vervolgens mag je je hond pas loslaten als hij opgeleid is en zijn diploma's heeft en dan zou hij nog sociaal moeten zijn gebleven aan de riem zijn hele jeugd. Waarom doet iedereen hier zo bezopen heilig! Alsof je eigen hond hem nooit gepeerd is in het bos? Alsof jij je hond nooit los hebt laten spelen met andere honden? Want dan gebeuren er dus dit soort dingen. En dan trappen?

Net wat Tamara zegt, iedereen op een forumwandeling gooit de hond los, de ene rijdt op die, de andere draait wat met stijve poten om die, dan ga je lopen en dan gaan ze spelen. Of een keer vechten. Dat hoort er allemaal bij. In de fotohoek staan nu nog foto's van een grote berner die dominant op de zwakke heupjes van een jong labje staat te rijden. En waar bleef zijn rotschop? :denken:
    Afbeelding
    smoekie
    Zeer actief

EstherK schreef:Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die buitensporig geweld gebruiken maar ik heb er geen begrip voor. Als je zo agressief in elkaar steekt dat je honden graag rotschoppen geeft terwijl er niets aan de hand is, moet je gewoon niet in losloopgebieden gaan lopen. Je bent dan een gevaar voor je omgeving.

Ik hoef daar niet mijn gedrag voor aan te passen. Als mijn hond vervelend is, dan spreek je mij er op aan. Je mag mijn hond ook best wegduwen als ik te laat ben. Maar een rotschop, absoluut niet!

Ieder zijn eigen mening. Ik blijf simpelweg van mening dat als jij van je eigen hond weet hoe zijn reactie op andere honden is zoals hier beschreven (wat volgens TS een voorbode van erger was) je gewoon je hond bij je hoort te houden. Hond van TS had bananen in de oren en ze liet alles maar gewoon op zijn beloop. Ik stel het ook niet op prijs als jouw hond even lekker op zijn/haar gemak over die van mij heen komt hangen en komt grommen. 100% dat die van mij zou uithalen. En dan heb ik maar een kleine keffer. En dan?

Ik ben dat liever voor en zou ook graag zien dat andere dat proberen te voorkomen. Voorkomen is naar mijn idee nog steeds beter dan genezen. Nogmaals. Ik kan wel zeggen dat ik een punter uit zou delen. 100% zeker weten doe ik het niet. Maar als ik het zou doen is het puur om mijn hond te beschermen daar waar dat jou (algemeen gesproken uiteraard) klaarblijkelijk niet zo veel kan schelen want anders had je je hond direct bij je geroepen of aangelijnd.

Dat zou je(weer algemeen gesproken) zeer waarschijnlijk wel hebben gedaan als het een "grote" gemene herder of een gevaarlijke pitbull-staff zou betreffen ipv een klein "niet" noemenswaardig laat staan gevaarlijk hondje :F:

MARC_S schreef:Ja natuurlijk. Dus eerst is het terecht dat die man zijn frustratie wegtrapt op mijn hond omdat een ANDERE hond zijn hondje eerder greep? En vervolgens mag je je hond pas loslaten als hij opgeleid is en zijn diploma's heeft en dan zou hij nog sociaal moeten zijn gebleven aan de riem zijn hele jeugd. Waarom doet iedereen hier zo bezopen heilig! Alsof je eigen hond hem nooit gepeerd is in het bos? Alsof jij je hond nooit los hebt laten spelen met andere honden? Want dan gebeuren er dus dit soort dingen. En dan trappen?

Net wat Tamara zegt, iedereen op een forumwandeling gooit de hond los, de ene rijdt op die, de andere draait wat met stijve poten om die, dan ga je lopen en dan gaan ze spelen. Of een keer vechten. Dat hoort er allemaal bij. In de fotohoek staan nu nog foto's van een grote berner die dominant op de zwakke heupjes van een jong labje staat te rijden. En waar bleef zijn rotschop? :denken:
    Je gaat hierbij voorbij aan het feit dat de TS weet hoe de reactie van haar hond is, en dat dit gedrag een voorbode van is.

Ik kan me in ieder geval heel moeilijk voorstellen dat jij Cleo of Eva zo op andere honden zou laten afgaan om dat vervolgens ook nog even o zijn beloop te laten :19: en zoals ik al zei. Vraag ik me zeer zeker wel af of de TS (of jij, of Tamara of Esther of wie dan ook) dit zou laten gebeuren als het een ander (gevaarlijk) ras zou betreffen waarbij je zou weten dat indien ze op elkaar klappen het de jouwe is die hoogstwaarschijnlijk het onderspit zou delven of er niet zonder kleerscheuren (gaatjes e.d.) vanaf zou komen :wink:

Ik betwijfel het maar kan er naast zitten uiteraard :F:
    blondie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

MARC_S schreef:
    blondie schreef: Jij hebt toch ooit echt anders gepraat hoor... ook op de hondendag vorig jaar was je erg voorzichtig met Eva en vreemde mensen herinner ik me.. is niets mis mee maar zo los en ontspannen als je vindt dat mensen moeten zijn nu zo zag ik je vorig jaar ook niet...(en in topics over in huis en bezoek met Eva ook niet...terwijl anderen juist zoiets hebben...mijn huis en bezoek hebben ze maar te accepteren bij wijze van spreken :W: ) en in een post hier ergens lees ik ook dat je het nu laat gaan omdat Eva laat zien dat ze ook goed met andere honden gaat...
    Ik begrijp je punt niet? Als ik voorzichtig ben met mensen dan is dat toch iets anders dan loslaten en dan schoppen als het mis dreigt te gaan? :denken: Ik heb er zelf een hekel aan als mensen aan mijn honden zitten. Weet niet eens waarom. :wink: En Eva wilde dat in die fase van haar leven ook niet hebben. Dus als ik geen zin had om op te letten deed ik haar in de bench. :wink: En we doen de honden ook niet bij bezoek. Want ik ben Cesar Milan niet en ik wil ook geen risico nemen. Het is eerder een keer verkeerd gegaan en ze doet niet alsof ze het leuk vindt dat er mensen binnen komen. Dan maar niet toch? En misschien gaat het wel goed, kan zo maar want verder kan ze wel overal met mensen.

Maar ik begrijp nog steeds niet wat het aangeven van mijn zwakke punten of gemis aan CM kwaliteiten met de topic te maken heeft? Ik vind het stom dat een hond zo geschopt wordt om niks. En ik vind het heel stom dat mensen zeggen dat dit terecht was. Zonder enige idee en maar 1 kant van het verhaal. Die andere persoon kan net zo goed een dronken agressief figuur zijn die nu bevestigd wordt. Zo komt diegene op mij wel over want ik ga ook geen trappen geven zolang er geen echte mot is. Waarom ook? Waarom is agressie nu ineens goed? Ik vind dat dus nooit goed en ik trek het niet als hordes mensen zeggen dat het wel goed is om een hond te trappen als hij zus of zo doet. Diezelfde mensen roepen dat als er twee honden vechten je nooit moet gaan trappen. Dat je nooit moet bemoeien met gespannen situaties tussen twee honden zolang ze niet knokken. Iedereen weet dat het dan erger wordt. En nu wordt simpelweg gesteld dat trappen terecht is en dat ze het zelf ook zouden doen dan. Nou, dat vind ik nogal wat. Lekker agressief vind ik dat. :N:
    Wilde geenszins zwakke punten van je aangeven, wel merk ik dat je wat relaxter om bent gaan met Eva, omdat je ziet dat ze wat genuanceerder is geworden ... maar mensen met honden die dus nog steeds wat ongenuanceerd zijn.. moeten dat in ogenschouw blijven houden en kunnen niet permiteren om even te zien hoe honds de honden elkaar iets duidelijk maken..
    Als een hond zoals die van ts zo met mijn reu had gedaan .. dan had er bij wijze van spreke kunnen staan "mijn hond wilde spelen en kennismaken en een dh grijpt zomaar mijn hond.. :80:" ..
    En eens dat trappen niet echt een middel is om zomaar toe te passen..... ik vind het averechts werken ook inderdaad.
    Maar geloof dat hond van ts in dit geval niet door de trap die zo hard was is gevlogen maar meer door de schrik dat hij even een waarschuwing kreeg.. maar dat is mijn gedachte uiteraard...
    Nakisha
    moderator
    Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Tamara. schreef:

Er zit wel een verschil tussen schoppen en schoppen en daar ben ik het helemaal met je eens. Maar ik snap wél dat als mensen al eens hebben meegemaakt dat hun kleine hondje door een grote werd gegrepen, ze wel degelijk in een keer stevig uithalen om herhaling te voorkomen. Dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen... en feit blijft nog steeds dat de eigenaar van de patsende hond degene is die zijn hond bij zich moet houden, en de situatie gewoon niet zo ver moet laten komen. Want daar zit ook de kneep; hoe ver laat je het gaan?

Ik schop zelf nooit, ik vind schoppen lastig. Je raakt alleen maar gemakkelijk uit balans. Ik ben zo'n sufferd die ingrijpt door een hond met twee handen beet te grijpen en niet meer los te laten. Getuige dus ook de littekens... en dat van slechts één enkel keertje. Maar dat was het me wel waard, eerlijkgezegd. Ik zou het een volgende keer net zo doen.
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Martijn schreef:
    Nakisha schreef: Heb ik het woord aso in mijn mond genomen. Gewoon gesteld dat ik het niet op prijs stel wanneer een borstelende, op stramme poten, grommende herder richting mij en mijn hond komt ik dit niet echt kan waarderen en zeker niet beschouw als normaal gedrag of hondentaal.
    Nakie, bespaar je de moeite.
    Het enige wat nog zieliger is dan je savonds laat, kennelijk beschonken, op dergelijke hysterische tirades te laten betrappen, is smorgens proberen de stront terug in de stier te proppen.
    Ben ik de enige die dit soort uitspraken veel te ver vind gaan? Dit zijn opmerkingen die rieken naar laster. Bah!
    Wat een heel interessant topic had kunnen zijn, wordt nu vergalt met hatelijke berichten over en weer en mensen die hun hond ineens heilig verklaard hebben. Zonde!
      Valerie
      Zeer actief

smoekie schreef:
      Ja natuurlijk. Dat zei ik eerder toch ook al over mezelf. Ik kan wel een heul grote muil hebben van ik doe dit of ik doe dat (een punter geven) maar als het daadwerkelijk zover zou komen zou ik Nell misschien nog wel aan haar riem ophangen doordat ik haar optil ipv de hond daadwerkelijk een punter te geven terwijl ik me heel goed kan voorstellen dat dat iets is wat je zou doen als je aan een bepaalde situatie denkt :19:

Grootspraak meer is het niet. Je iets voorstellen, daarbij bedenken "hoe" je in zo'n geval zou handelen is 1. Maar ook daadwerkelijk zo reageren is nog altijd een 2e. :wink:

Ander zouden heel veel forumwandelingen denk ik toch geheel anders zijn gelopen. En zoveel "drama" heb ik nu ook weer niet gelezen terwijl eerder genoemde heus wel vaak genoeg voor zal zijn gevallen.

Of dat te maken heeft dat het ergens toch ook wel "bekenden" zijn en je daarom toch ook weer net ff iets anders reageer dan normaal dat zou natuurlijk ook weer kunnen :wink:
      Bij een forumwandeling spreek je van ten voren met elkaar af dat je met elkaar loopt en de honden dus samen loslopen. Daarnaast zullen daar de eigenaren gewoon snel ingrijpen en niet eerst 2 minuten uit hun neus zitten vreten zodat een ander zich genoodzaakt voelt om in te grijpen.
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Martijn schreef:
      SannePP schreef: Ben ik de enige die dit soort uitspraken veel te ver vind gaan?
      Is dat belangrijk voor je? Dat je medestanders hebt?

Verder heb ik mijn hond niet heilig verklaard. Ik ben er alleen een beetje klaar mee dat de ene na de andere kneus die haar niet eens kent haar allerlei kuteigenschappen toedicht.
      Jullie kennen Cleo helemaal niet. Wat denk je dan te gaan discussiëren over hoe ze is? Wat een onzin zeg.
      Alsof jij jouw hond zou laten afzeiken.

Achossie, op je ziel getrapt?
      Er is hier op het forum een beeld ontstaan van jouw hond en dat beeld heb je zelf gecreeerd. Ga dan achteraf niet een drama maken als mensen daar op terug komen. Ik ken Cleo niet en ga dus ook geen uitspraken doen over haar, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen. Juist omdat je in dit topic doet alsof Cleo alleen maar geweldig is.

Wel jammer dat dit topic blijkbaar alleen nog maar over jou en je honden mag gaan. Ik haak af. Afbeelding
        Jaap*
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind twee minuten heel lang voor zulk vervelend gedrag als van de hond van ts.
        Maar om er nou voor te gaan schoppen vind ik ook wel weer overdreven. Ik heb maar één keer een hond geschopt, en dat was bij een uit de hand lopende vechtpartij. Die honden kende ik niet, maar niemand deed iets :19:
        Dat was geen harde schop, en sindsdien wordt ik altijd even vriendelijk gedag gezegd door die hond :mrgreen:
        Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
        Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
        laeken
        Zeer actief

SannePP schreef: Achossie, op je ziel getrapt?
        Moet zeggen dat een lesje etiketten van jou wel heel erg misplaatst is als je zelf geen haar beter bent. :wink: Ga gewoon lekker op dezelfde toer als Nakisha of hou je mond over hoe de sfeer is en wat wel of niet kan als je zelf duidelijk nergens boven staat. Want waarom heb jij ineens iets te melden hier? Na de tirade van Nakisha kwam een reactie en die ga je ons verwijten? Misschien had je dan meteen kunnen reageren op Nakisha als jij zo goed bent.
        Er is hier op het forum een beeld ontstaan van jouw hond en dat beeld heb je zelf gecreeerd. Ga dan achteraf niet een drama maken als mensen daar op terug komen. Ik ken Cleo niet en ga dus ook geen uitspraken doen over haar, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen. Juist omdat je in dit topic doet alsof Cleo alleen maar geweldig is.
        Welk beeld is ontstaan? Jij kletst wat mee en dat vind ik prima. Ik heb echter nog nooit gemeld dat die hond niet sociaal is en dat heeft Martijn ook nog nooit gemeld. Dus welk beeld? Want jij hebt duidelijk een beeld en dat kan je denk ik ook wel ergens op baseren toch? Of praat je gewoon mee met Nakisha die schijnbaar wel een beeld heeft. Zover ik weet heb ik nog nooit gezegd dat die hond gebeten of gevochten heeft aangezien dat ook zo is.

Dus kom jij nu maar even met dat beeld en leg me meteen uit waar dat vandaan komt. Als je dat ineens allemaal niet zo goed meer weet nu ik het letterlijk vraag dan is het misschien tijd dat je niet net doet alsof jij een beeld hebt gekregen maar dat je gewoon zegt dat je vindt wat Nakisha vindt ondanks dat jij dat nergens op kan baseren. Want zo is het gewoon denk ik.
        Wel jammer dat dit topic blijkbaar alleen nog maar over jou en je honden mag gaan. Ik haak af.
        Hoe minder over mijn honden hoe beter. Alleen als mensen het niet met mij eens zijn dan denken ze iets "terug" te kunnen doen door mijn honden erbij te slepen en al hun negatieve eigenschappen. Dus ga vooral NIET! door over mijn honden. Dat is nl niks anders dan mij vragen te weerleggen wat jullie god weet waar vandaan plukken en van hoe lang geleden. Denk je nu werkelijk dat ik wil dat het daar over gaat? Ben jij bevriend met Nakisha ofzo? Ik kan je gedrag nl niet verklaren. En ik denk dat jij dat ook niet kan.

Cleo is ook alleen maar geweldig. Leuk he, dat wij blij zijn met onze honden. Ook iets waar mensen blijkbaar niet tegen kunnen.

Sanne, zeg nu eens wat echt het probleem is? Dat ik vind dat je geen honden mag trappen of dat Nakisha na haar laster-stukje uit het niets over negeren en verziekte topics lik op stuk kreeg en zij jouw vriendin is ofzo. Want ik kan mij geen enkel gesprek met jou herinneren waarin wij een probleem hadden. Dus als jij nu zo hevig uit de hoek komt wijdt ik dat puur aan bijstaan van iemand die iets zegt en zich boos maakt over de reactie van Martijn of mijzelf.

Ik wordt een beetje moe van dit soort gedrag. Je praat verstandig maar zo bedoel je dat helemaal niet en daar kan ik dus weer niet tegen. :neenee: Als je iets te zeggen hebt raad ik je aan dat gewoon te doen en je niet achter iemand te scharen en mee te gaan lullen. Daar kan ik niks mee. En als jij hetzelfde vindt als Nakisha dan zet je ons toch lekker op de negeer? Hoe kan je je ergeren als je iets niet kan lezen?

Ik vind wat dit aangaat het forum verre van plezierig. Er wordt een topic geopend, ik ben het er absoluut niet mee eens en dan krijg je de menigte die daarvoor zei het er wel mee eens te zijn in je nek. Hou het lekker bij het onderwerp en ga er geen achterbaks gedoe van maken zodra je merkt dat ik mijn mening toch niet bij ga stellen. En wat me ook mateloos irriteert hier is dat als je ondanks alles nog steeds bij je mening blijft mensen met trash gaan smijten om maar te zorgen dat je je niet goed kan blijven voelen bij je eigen mening. Waarom moeten mijn honden er negatief bijgehaald worden. Want als jij je mening baseert op wat ik zeg dan zeg je nu dat die hond sociaal en poeslief is. Maar nee, dat zal je niet doen. Dat is positief. En positief past nu niet in het gevoel dat je hebt naar iemand die een andere stellige mening heeft in dit topic of die iets verkeerd gezegd heeft tegen je vriendin die uit het niets een of andere tirade meent te moeten plaatsen die niks met het onderwerp te maken heeft.

En wat nog triester is is dat zodra dit toontje gezet is en ik nu bv tegen jouw stukje inga er nog wat hyena's opspringen die zelf hun boontjes niet kunnen doppen. Ik kan je bijna een lijstje sturen van 4 mensen die dit soort momenten vrijwel altijd aangrijpen om wat kool op het vuur te gooien en dan hebben we een rel. Dan komt zometeen een bepaalde vrouw die uit mijn stukje 2 zinnen pikt en daar op in gaat lopen hakken. Dan is het circeltje rond.

En jij, jij gaat net als Nakisha waarschijnlijk meteen uit de topic. Soort belletje lellende buurtkinderen die wel stront op je deur smeren maar die niet blijven staan als je verhaal gaat halen. Want het gaat erom dat de buurt ziet dat er stront op je deur zit.

Waarom moet ik me zo'n tirade van Nakisha over mijn kant laten gaan? Als je zegt dat mensen op de negeer staan dan hou je dat zo. De negeer is niet het verstandige stukje wat je over wil brengen als je mensen helemaal niet in de negeer zet. Kijk mij eens verstandig zijn met het negeren van bepaalde mensen. Maar ondertussen zet je wel een of ander lelijk stuk neer dus hou dan gewoon je mond over negeren. Dat is verstandiger dan zeggen het wel te doen maar laten zien dat je het niet doet. :blah:

En als jij Sanne nu eens aangeeft wat echt het probleem is dan zal je zien dat dat er waarschijnlijk niet eens is. Of wel, maar dat is dan wel jouw keuze. Net zoals Nakisha daarvoor koos want ik heb geen idee wat ik ooit verkeerd tegen die vrouw heb gezegd. Maar het zal allemaal wel. Maak je vooral lekker druk als jij dat leuk vindt :E:
        Afbeelding
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Martijn schreef:
        SannePP schreef: Juist omdat je in dit topic doet alsof Cleo alleen maar geweldig is.

Dat is ze. Het is een vreselijk lieve hond met niets dan rust in haar in haar bedoelingen.
        Dat moet je met dat vensterbankblafkreng van jou nog maar regelen.
        Kijk, nu doe je precies hetzelfde. Je gaat liggen janken dat mensen jouw hond afzeiken, maar vervolgens doe je precies hetzelfde bij een ander. En nu wil je dat ik ga krijsen dat mijn hond geen vensterbankblafkreng is zodat je kunt zeggen: zie je wel, jij laat je honden ook niet afzeiken. Maar daarbij vergeet je dat ik jouw honden niet heb afgezeken. Dus of je neemt wraak op de verkeerde, of je bent om je heen aan het slaan omdat je ego anders een deuk oploopt. In beide gevallen vind ik het vrij sneu.

Tevens wil ik je wijzen op de forumregels. Regel 1:
        "· Gedraag je volgens de normale fatsoensregels die ook in het dagelijkse leven gelden. Dit houdt o.a. in: niet schelden..."
        Hou je dus gewoon even in!

Nou, genoeg geleuterd! Ik ga werken!
          Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”