Het meest aparte wat ik ben tegen gekomen zijn: 2 grote zwarte poedels en een ierse setter.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rassenwandeling
Moderator: moderatorteam
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Re: rassenwandeling
Bij ons lopen ook alleen 1000 in een dozijn honden.
Het meest aparte wat ik ben tegen gekomen zijn: 2 grote zwarte poedels en een ierse setter.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Er lopen een paar norfolks in Leeuwarden rond. Ik zie ze regelmatig lopenRenske schreef:Gisteren kwam ik een norfolk terrier tegen, die zie ik ook niet zo vaak ´in het wild´.
Ik zag vorige week een lagotto romagnolo in het wild

-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Was 't een witte? Dan zou die zomaar die van mijn ouders kunnen zijn, die wonen in Leeuwarden met een witte. Guus heet ze.ladybird schreef:Er lopen een paar norfolks in Leeuwarden rond. Ik zie ze regelmatig lopenRenske schreef:Gisteren kwam ik een norfolk terrier tegen, die zie ik ook niet zo vaak ´in het wild´.![]()
Ik zag vorige week een lagotto romagnolo in het wild![]()
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Hier ook niet veel bijzonders:
2 collies, een tevuerense herder, 2 duitse herders, een patterdale terriër, Labrador, boomer en bordercollie, boomer en jr, bullmastiff, stafford, 3x amerikaanse bulldog, engelse bull, sporadisch bullterriër, en oja, een jojo-hond.
Die laatste was ooit een Yorkie-kruising, maar dankzij de nieuwe vriend van het vrouwtje, is hij nu een jojo... Hufter laat t beestje eerst naar het eind van de flexi rennen om hem vervolgens met een enorme ruk naar zich toe te trekken. Met als resultaat een paar salto's en een kermend hondje dat op zn rug door het grind sleept...
Voor dit beestje hoop ik dat ie gauw op marktplaats staat...
Of dat t vrouwtje n andere vent neemt.
2 collies, een tevuerense herder, 2 duitse herders, een patterdale terriër, Labrador, boomer en bordercollie, boomer en jr, bullmastiff, stafford, 3x amerikaanse bulldog, engelse bull, sporadisch bullterriër, en oja, een jojo-hond.
Die laatste was ooit een Yorkie-kruising, maar dankzij de nieuwe vriend van het vrouwtje, is hij nu een jojo... Hufter laat t beestje eerst naar het eind van de flexi rennen om hem vervolgens met een enorme ruk naar zich toe te trekken. Met als resultaat een paar salto's en een kermend hondje dat op zn rug door het grind sleept...
Of dat t vrouwtje n andere vent neemt.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
De laatste hond die ik tegenkwam was een Roemeens exstraathondje, in het natuurgebied. Ze was echt ontzettend mooi en ook nog jong, maand of 9. De eerste hond waar Django niet bovenop wilde, maar kwispelend aan bleef snuffelen
(had hem wel aangelijnd toen ik het hondje zag aankomen). Verder hier in de buurt: een oude volledig witte Ambull reu, die altijd heel vriendelijk rondsjokt, een Engelse bullreu waarvan het baasje volhoudt dat onze honden echt wel samen loskunnen omdat er in mijn hond ook engelse bull zit en die doen dus nooit iets
Haar buren hebben 2 amstaffxambulls (reu en teef) van hun zoon ter oppas een aantal dagen in de week. Daar loop ik dus een blokje voor om want zij kunnen die honden helemaal niet houden. Verder een aantal zwarte labs, een Franse bull waarvan het baasje altijd van een kilometer roept: pas op hij kan niet met andere honden, wat asielhondjes (onherleidbare kruisingen), een x hollandse herderteef, een pinnige teckel die als huisgenoot een schitterende bullmastiff heeft. En dan nog wat Jack hussels.
Als ik ga zwemmen met Django kom ik met enige regelmaat een vrouw met 2 mechelaars tegen en een man met een bordercolliedie zijn hond altijd heel ver voor zich uit laat lopen (en die hond komt altijd op Django afdenderen)
Als ik ga zwemmen met Django kom ik met enige regelmaat een vrouw met 2 mechelaars tegen en een man met een bordercolliedie zijn hond altijd heel ver voor zich uit laat lopen (en die hond komt altijd op Django afdenderen)
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
In de soesterduinen zondag een Podenco ibicenco en een Pharaohond
Pam & Ramses, lopen ook vaak in Reeuwijk.

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat loopt er bij ons in de buurt? Een kruising lijkende op een Basenji, dat is James zijn grote vriendin. Dan hebben we nog vier ruwhaar Teckels, twee Tibetaanse Terriers, drie Maltezers, een Welsh Springer Spaniel (Roscoe, ook een grote vriend van James), twee Ridgebacks, twee Chihuahuas, een Schotse Herdershond langhaar, een Groenendaeler, twee Tervuerense Herders, twee West Highland White Terriers, een Franse Bulldog, twee Labradors, twee Golden Retrievers en nog wat meer kruisingen. Dan loopt er ook nog een Welsh Corgi Cardigan, een teefje dat veel te dik is en altijd ontzettend lelijk doet tegen alle honden, zelfs tegen James. Dan ben ik aan het wandelen, komen we mensen tegen en die houden dan direct hun hond kort, want 'die doet altijd zo lelijk', wijzende naar James. 'Nee mevrouw, dat is die andere'
James doet nooit lelijk. Ze hebben notabene een andere kleur, James is toch echt wel zwart en die andere is vééél dikker en licht brindle 
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Nee, was een bruine (chocolate?) Liep mee met een uitlaatservice. Erge leuke hondBas Rouge schreef:Was 't een witte? Dan zou die zomaar die van mijn ouders kunnen zijn, die wonen in Leeuwarden met een witte. Guus heet ze.ladybird schreef:Er lopen een paar norfolks in Leeuwarden rond. Ik zie ze regelmatig lopenRenske schreef:Gisteren kwam ik een norfolk terrier tegen, die zie ik ook niet zo vaak ´in het wild´.![]()
Ik zag vorige week een lagotto romagnolo in het wild![]()

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Hier wonen ook 2 ierse setters.wendy71 schreef:Bij ons lopen ook alleen 1000 in een dozijn honden.![]()
Wat ik ook wel bijzonder vind: de koningspoedel, die kom ik heeeeel af en toe tegen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier loopt niks bijzonders. de bijzonderste hebben wijzelf: RR. De de stabijs dus, omdat ze "echt" zijn.
En Fien natuurlijk, die wordt versleten voor een boomer uiteraard.
Verder alleen kruising stabijs, (vaak) stamboomloze goldens en labjes, flatjes en wat teckelspul. Nog een beagletje en een langhaar en verder bastaardjes.
Oja, en een mooie witte middenslag Kees.
En Fien natuurlijk, die wordt versleten voor een boomer uiteraard.
Verder alleen kruising stabijs, (vaak) stamboomloze goldens en labjes, flatjes en wat teckelspul. Nog een beagletje en een langhaar en verder bastaardjes.
Oja, en een mooie witte middenslag Kees.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik denk dat de meest bijzondere honden hier in de buurt van mezelf zijn
tijdens het wandelen kom ik bijna nooit iemand tegen, maar in de buurt hier zie ik behalve een hoop jack hussells, labradors, berner sennehonden, duitse herders, herdermixen en stabijmixen regelmatig 2 ierse terriers, een hollandse herder korthaar , een laekense herder, ierse wolfshonden, bordeaux doggen ( een fokker zit hier ), kortharige collie, tibetaanse mastiff, saarloos wolfshonden ( waaronder ook een fokker ) en volgens mij een bullmastiff.

je hebt zeker geen idee van welke fokker deze honden komen?Aiko 09 schreef:In de soesterduinen zondag een Podenco ibicenco en een PharaohondPam & Ramses, lopen ook vaak in Reeuwijk.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Contacteer:
Ik zag vandaag (gisteren
) volgens mij een lagotto
Stond voor de kruidvat te wachten en de baas was er niet bij, dus kon het niet vragen 
xx Marr en Keeff

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Kees kwam gisteren met zijn Malamute vriend een Entlebucher Sennenhond tegen 
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ik kwam v/d week een puli tegen
En voor de rest wat in de buurt rondloopt; ridgeback (patser) cavalier king charles pup (maar die heb ik al een tijd niet meer gezien), herders, boxer.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vorige week een Eurasier, weet ik omdat dat de hond van een oud collega is.
Verder het standaard werk wat ik hier meestal tegenkom. Duitse herders, mechels, rottweilers (best veel in de buurt)
Jack Russels (Hussels), iemand met 2 Ieren en wat kruisingen. Niet schokkend hier.
Op vakantie eens een Leakense herder gezien, heel leuk om die eens in het wild te zien. Zo ook een Amerikaanse Akita, ook indrukwekkend.
Verder het standaard werk wat ik hier meestal tegenkom. Duitse herders, mechels, rottweilers (best veel in de buurt)
Jack Russels (Hussels), iemand met 2 Ieren en wat kruisingen. Niet schokkend hier.
Op vakantie eens een Leakense herder gezien, heel leuk om die eens in het wild te zien. Zo ook een Amerikaanse Akita, ook indrukwekkend.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Gisteren in het centrum van Den Bosch een Lagotto-pupje.
Toen ik zijn baasje vroeg of het een Lagotto was stond het baasje me zo
aan te kijken.
Ik was de eerste die meteen wist wat voor ras het was
Even eerder zagen we in Alkmaar waar we eerder die dag waren een leuke combi.
Een ruwharige Teckel (verwacht dwerg) en een Basset Fauve de Bretagne.
Echt een superleuke combi, wat en halfwat
Toen ik zijn baasje vroeg of het een Lagotto was stond het baasje me zo
Ik was de eerste die meteen wist wat voor ras het was
Even eerder zagen we in Alkmaar waar we eerder die dag waren een leuke combi.
Een ruwharige Teckel (verwacht dwerg) en een Basset Fauve de Bretagne.
Echt een superleuke combi, wat en halfwat
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Daanie
- Zeer actief
hier in het losloopbos redelijk wat aparts,
Boerboel, aardig wat boxers, allerlei soorten sennenhonden, Landseer, Bordeaux, hollandse herder ruwhaar (en ik maar denken: hmmm lijkt wel een laekense, maar dan donker
), 2 ridgebacks, 2 grote poedels door de baas opgeleid als hulphond voor hemzelf (meneer zit in een rolstoel) een zwik borderterriers en ik kom zeer regelmatig een groepje dames tegen met iniminiespul: paar chihuahua's, mopsjes, yorkies en een allerschattigst naaktdingetje. beestje is echt iniminieklein, net zo klein als de chi's denk ik, dalmaten kom ik ook regelmatig tegen en natuurlijk ook alle soorten veelgeziene retrievers labs, goldens, tollers.
Boerboel, aardig wat boxers, allerlei soorten sennenhonden, Landseer, Bordeaux, hollandse herder ruwhaar (en ik maar denken: hmmm lijkt wel een laekense, maar dan donker
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Een paar ambullen, staffordmixjes, teckels, labjes, herdermixjes, een paar goldens, wat hussels, bastaardjes, een mastiff, een schapendoes, rottweiler, 'boomertjes', westie, maltezer, chihuahua's, draadhaar DS, dwergpinchers, stabijna's... Aardig wat variatie in elk geval, ik vergeet er ongetwijfeld nog een hoop. Er wonen hier aardig wat honden!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
hier lopen beetje van alle soorten rassen viszla, wetterhound (die zie ik nu eigenlijk niet meer) cano corso, spaanse waterhond, havenezer, bobtail, staby en dan de meest voorkomende rassen
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
-
Supernova
- Zeer actief
Bij mij in de buurt lopen niet echt heel bijzondere honden, wel 2 heule mooie zwarte poedels. En een Entlebucher sennenhond, dat is het beste vriendinnetje van Kenzo
Voorderest 2 hussels, 2 staffords, 1 heel erg leuke Ambull teef, een hele grote rode (ierse setter
?) reu, een paar labjes en wat leuke kruisingen ( zoals een kruising Schapendoes, die is zo leuk!) Ohja en een mevrouw met een stuk of 6 Parson Jack russells, die hoor je al van verre aankomen 
Voorderest 2 hussels, 2 staffords, 1 heel erg leuke Ambull teef, een hele grote rode (ierse setter
- Rebble
- Zeer actief
Ben er vanmorgen achter gekomen dat er hier ook een manchester terrier rondloopt, heerlijk beest
Ik heb 'm altijd aangezien voor een wat kleinere Duitse pincher maar na een gesprekje met zijn bazin vanmorgen ken ik weer een ras
Izzy vond 'm overigens helemaal leuk en ze hebben lekker een kwartiertje over het gras gerausd vanmorgen.

-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
De Groevenbeekse Hei in Ermelo is een populair losloopgebied voor inwoners van Ermelo, Putten en Harderwijk en soms ook nog wel van daarbuiten. Er zijn dus altijd heel veel verschillende honden te zien, van zeer verschillende rassen en kruisingen. Eergisteren liep ik ook een 4 maanden jonge Afghaan tegen het lijf, die had ik hier nog niet eerder gezien.
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- Hamilton
- Zeer actief
oudere man met grijzig/ witte barzoi?Silmariën schreef:Hier in de buurt zie ik regelmatig een man met een barzoi, en in het bos komen we vaak een man met een kuvasz tegen. Dat was het ook wel qua bijzondere rassen eigenlijk, hoewel ik nog altijd hoop een keer de honden van Hamilton tegen te komen.
die zie ik ook regelmatig lopen
en mijn honden kun je tegenkomen aan de andere kant ( Tinga/Duinterpen) of in het land bij de vogelhut(Potten)
en anders spreken we 'n keer af