Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help!!!! advies gevraagd
Moderator: moderatorteam
- netteke4
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): kruizing labrador / flatcoated retriever
reu 3 jaar - Locatie: Overdinkel
Help!!!! advies gevraagd
Laika onze labrador x flatcoated retriever eet nauwelijks nog.
We voeren hem kenner exquise adult van de welkoop en heeft dit altijd met smaak gegeten
Hij weegt nu zo'n 30 kilo en ziet er goed uit ( lees glanst)
Hij heeft eeen tijd terug ook wel een tijd gehad dat hij niet /minder wilde eten maar de da vertelde dat hij zichzelf blijkbaar goed op gewicht kan houden en dat we ons daar niet druk over moesten maken. Er was niets mis met hem en hij begon na een aantal dagen ook wel weer zijn normale porties te eten.
Nu de laatste weken begint hij steeds meer te krabben ,bijten en likken. ( heeft geen vlooien)
Zo erg zelfs dat hij zijn hele liezen kaal likt en de huid helemaal rood en schraal is.
Het helpt dan wel om er wat vettigheid op te doen maar helemaal overgaan doet het niet.
Nu zit ik te denken dat het of aan het voer ligt of aan al het zand wat hier om de deur ligt , zijn namelijk met een grote verbouwing bezig.
Wat denken jullie????
Zit er zelf over te denken om evt kvv te gaan geven icm een andere brok.
Graag hoor / lees ik jullie meningen.
Gr Antoinette
We voeren hem kenner exquise adult van de welkoop en heeft dit altijd met smaak gegeten
Hij weegt nu zo'n 30 kilo en ziet er goed uit ( lees glanst)
Hij heeft eeen tijd terug ook wel een tijd gehad dat hij niet /minder wilde eten maar de da vertelde dat hij zichzelf blijkbaar goed op gewicht kan houden en dat we ons daar niet druk over moesten maken. Er was niets mis met hem en hij begon na een aantal dagen ook wel weer zijn normale porties te eten.
Nu de laatste weken begint hij steeds meer te krabben ,bijten en likken. ( heeft geen vlooien)
Zo erg zelfs dat hij zijn hele liezen kaal likt en de huid helemaal rood en schraal is.
Het helpt dan wel om er wat vettigheid op te doen maar helemaal overgaan doet het niet.
Nu zit ik te denken dat het of aan het voer ligt of aan al het zand wat hier om de deur ligt , zijn namelijk met een grote verbouwing bezig.
Wat denken jullie????
Zit er zelf over te denken om evt kvv te gaan geven icm een andere brok.
Graag hoor / lees ik jullie meningen.
Gr Antoinette
Geluk komt van lukken , als je maar goed genoeg je best doet komt alles goed!!!
- netteke4
- geregistreerd lid
Re: Help!!!! advies gevraagd
Nog even ter aanvulling :
Hij eet nu nog niet een kwart van zijn "normale" porties op.
Koekjes of een munchi stokje gaan er nog wel in maar krijgt hij nu bijna niet meer omdat hij zijn gewone voer weigert te eten.
Hij eet nu nog niet een kwart van zijn "normale" porties op.
Koekjes of een munchi stokje gaan er nog wel in maar krijgt hij nu bijna niet meer omdat hij zijn gewone voer weigert te eten.
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Ben je al bij de dierenarts geweest voor dit?netteke4 schreef: Nu de laatste weken begint hij steeds meer te krabben ,bijten en likken. ( heeft geen vlooien)
dat zou ik sowieso als eerste eens gaan doen, misschien dat de DA weet waardoor dit krabben, bijten, likken komt en heeft dit ook met de eetlust te maken?!
Ikzelf voer 's morgens brok en 's avonds KVV en hier doen mijn honden het super op
Goed gewicht, mooie glanzende vacht etc
- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Dit lijkt me idd gevalletje 'bij de DA langs gaan' en even naar laten kijken!
- netteke4
- geregistreerd lid
Even een update........
We zijn vanmorgen met Laika bij de da geweest.
Zij dacht dat gezien de typische krab - en bijtplekken en zijn diarree en misselijkheid dat Laika een voedsel allergie heeft.
Hebben nu een zak hypoallegenic van de rc meegekregen om dit 6 - 8 weken te proberen.
Als het goed is moeten de klachten dan overgaan.
Is trouwens wel schreeuwend duur zo'n zak voer, maarja eerst maar uitproberen voor een paar weken en dan zien we wel verder.
Hoop dat Laika zich snel beter gaat voelen want zo'n hoopje ellende is ook erg om te zien.
We zijn vanmorgen met Laika bij de da geweest.
Zij dacht dat gezien de typische krab - en bijtplekken en zijn diarree en misselijkheid dat Laika een voedsel allergie heeft.
Hebben nu een zak hypoallegenic van de rc meegekregen om dit 6 - 8 weken te proberen.
Als het goed is moeten de klachten dan overgaan.
Is trouwens wel schreeuwend duur zo'n zak voer, maarja eerst maar uitproberen voor een paar weken en dan zien we wel verder.
Hoop dat Laika zich snel beter gaat voelen want zo'n hoopje ellende is ook erg om te zien.
- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk iig wat meer duidelijkheid. Hopelijk slaat het voer goed aan en is Laika er snel weer bovenop.
Indien het voer de oorzaak is, kan je het vaak via internet wel wat goedkoper krijgen. Al kan je niet altijd elk voer vinden wat de DA voorschrijft....
Succes iig met Laika!
Indien het voer de oorzaak is, kan je het vaak via internet wel wat goedkoper krijgen. Al kan je niet altijd elk voer vinden wat de DA voorschrijft....
Succes iig met Laika!
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik hoop dat de klachten snel zullen verdwijnen.
Welke vleessoorten en welke graansoorten bevat de brok die je altijd hebt gevoerd.
En welke vleessoorten en graansoorten bevat de brok die je nu van de dierenarts hebt?
Als daar overeenkomsten in te vinden zijn, heb je kans dat het voer niet goed aanslaat.
Welke vleessoorten en welke graansoorten bevat de brok die je altijd hebt gevoerd.
En welke vleessoorten en graansoorten bevat de brok die je nu van de dierenarts hebt?
Als daar overeenkomsten in te vinden zijn, heb je kans dat het voer niet goed aanslaat.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou die hypo-allergene brok nooit voeren, zeker niet als de hond nooit eerder last heeft gehad. Als ik dan toch eerst ff alles rustig zou willen krijgen zou ik Caracroc lam/rijst Diet voeren. 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- netteke4
- geregistreerd lid
Jeuk had hij al wel langer en weigerde zo af en toe zijn brokken te eten maarja er lopen ook veel misschien wel loopse teven in de buurt.
Na een paar dagen begon hij vanzelf weer te eten.
Nu zijn we sinds maandag met de hypoallergene brokken begonnen en de misselijkheid lijkt verdwenen.
Diarree heeft hij ook niet meer en de jeuk lijkt ook al wat minder te worden.
Hij is alleeen nog wat sloom en nog niet zo actief als anders.
Vind het iig al wat vooruitgang dat hij niet bij iedere stap die hij zet zich eerst uitgebreid moet krabben.
We hebben hem vanmorgen voor de zekerheid thuis wel even gewogen zodat we zijn gewicht even goed in de gaten kunnen houden.
Na een paar dagen begon hij vanzelf weer te eten.
Nu zijn we sinds maandag met de hypoallergene brokken begonnen en de misselijkheid lijkt verdwenen.
Diarree heeft hij ook niet meer en de jeuk lijkt ook al wat minder te worden.
Hij is alleeen nog wat sloom en nog niet zo actief als anders.
Vind het iig al wat vooruitgang dat hij niet bij iedere stap die hij zet zich eerst uitgebreid moet krabben.
We hebben hem vanmorgen voor de zekerheid thuis wel even gewogen zodat we zijn gewicht even goed in de gaten kunnen houden.
Laatst gewijzigd door netteke4 op 18 aug 2010 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als die brok helpt dan kan het zijn dat met een week of acht die klachten gewoon wegblijven als je wat anders gaat voeren, soms is het niet zo, maar het kan wel-
wij hebben Baco toen sensetivety controle brokken gehad voor baco die kostten 64 euro de zak van 14 kilo
maar was wel het enige waar hij het goed op deed en alle keren naar de DA is ook niet gratis, toch
fijn dat de jeuk minder wordt, want jeuk hebben is een verschrikking
wij hebben Baco toen sensetivety controle brokken gehad voor baco die kostten 64 euro de zak van 14 kilo
maar was wel het enige waar hij het goed op deed en alle keren naar de DA is ook niet gratis, toch
fijn dat de jeuk minder wordt, want jeuk hebben is een verschrikking
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Caracroc die ik zei kost 15 kg € 44,-S@ndr@ schreef: wij hebben Baco toen sensetivety controle brokken gehad voor baco die kostten 64 euro de zak van 14 kilo![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je je DA vertrouwd zal ik in eerste instantie daar even vanuit gaan. Je kan altijd nog andere dingen proberen toch?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Baco had echt een voedingsallergie, we hadden echt alles al geprobeerd,malinois schreef:Caracroc die ik zei kost 15 kg € 44,-S@ndr@ schreef: wij hebben Baco toen sensetivety controle brokken gehad voor baco die kostten 64 euro de zak van 14 kilo![]()
de sensetivety was op basis van wijting en tapioca, en dan zo verknipt dat het niet meer te herkennen was.
maar dat ging goed , verder verdroeg hij niets
en wat is geld dan, als het gaat om gezondheid
- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal juist!!S@ndr@ schreef:en wat is geld dan, als het gaat om gezondheid
Anders moet je geen dieren nemen
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou idd, de gezondheid van je huisdier is onbetaalbaar.Vince schreef:Helemaal juist!!S@ndr@ schreef:en wat is geld dan, als het gaat om gezondheid![]()

- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind ik ook hoor. Al zijn er altijd wel grenzen maar als je een kwaal met (wat duurdere) voeding kan oplossen vind ik dat je dat altijd moet doen! 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar geef ik je helemaal gelijk in, maar mij werd ook de hypo-allergene brok aangesmeerd (had zichzelf vergiftigd met Drontal, maag kon zo goed als niks meer verdragen op de een of andere manier daardoor) maar Caracroc dus geprobeerd (is voor zeer gevoelige honden qua maag en spijsvertering etc.)S@ndr@ schreef:Baco had echt een voedingsallergie, we hadden echt alles al geprobeerd,malinois schreef:Caracroc die ik zei kost 15 kg € 44,-S@ndr@ schreef: wij hebben Baco toen sensetivety controle brokken gehad voor baco die kostten 64 euro de zak van 14 kilo![]()
de sensetivety was op basis van wijting en tapioca, en dan zo verknipt dat het niet meer te herkennen was.
maar dat ging goed , verder verdroeg hij niets![]()
en wat is geld dan, als het gaat om gezondheid
En dat ging uitstekend, zo goed dat ie nu weer gewoon op Smuldier zit

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet het wel hebben. Daarnaast krijgen ze hier echt geen brokken van € 70,- de 15 kg ofzo hoor...Vince schreef:Helemaal juist!!S@ndr@ schreef:en wat is geld dan, als het gaat om gezondheid![]()
Die hypo-allergene was al amper te betalen en daarnaast vind ik het ongezonde brokken, je kunt de hond verder niks meer geven want hij is nergens meer aan gewend...
Ik probeer dus, indien mogelijk zeker wel een goedkopere versie... en dan ben ik nog een goede baas hoor... een goede baas ben je niet alleen met je portomonaie.

- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeg ik ook niet hoor. Als je van iets een goedkopere variant kan krijgen wat net zo goed is, vooral doen. Je ziet helaas nog vaak zat dat men alleen met de portemonnee denkt en dat vind ik altijd jammer. Dus je hebt wat dat betreft gelijk, je moet het hebben en ook kunnen besteden. Maar ik vind ook dat je van tevoren wel moet nadenken dat je zulke zaken met een dier kan hebben en daar dus financieel ook op voorbereid moet zijn. Was dus niet bedoeld als verwijt ofzo in dit topic.malinois schreef:Je moet het wel hebben. Daarnaast krijgen ze hier echt geen brokken van € 70,- de 15 kg ofzo hoor...Vince schreef:Helemaal juist!!S@ndr@ schreef:en wat is geld dan, als het gaat om gezondheid![]()
Die hypo-allergene was al amper te betalen en daarnaast vind ik het ongezonde brokken, je kunt de hond verder niks meer geven want hij is nergens meer aan gewend...
Ik probeer dus, indien mogelijk zeker wel een goedkopere versie... en dan ben ik nog een goede baas hoor... een goede baas ben je niet alleen met je portomonaie.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Als er echt niets anders in gaat, kan het nog zo ongezond zijn, hij ging van ander voer kapot, kon best zijn dat hij om 11 uur uit ging en dat om 12 uur het hele huis onder gescheten was van de diarree, water dun, en hij had dan echt buikpijn van de constante aandrang.malinois schreef:Je moet het wel hebben. Daarnaast krijgen ze hier echt geen brokken van € 70,- de 15 kg ofzo hoor...Vince schreef:Helemaal juist!!S@ndr@ schreef:en wat is geld dan, als het gaat om gezondheid![]()
als ik hem die brokken niet had gegeven had ik hem in moeten laten slapen - en dat voor een voedingsallergie
beetje rigoureus he
- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
TikkeltjeS@ndr@ schreef:Als er echt niets anders in gaat, kan het nog zo ongezond zijn, hij ging van ander voer kapot, kon best zijn dat hij om 11 uur uit ging en dat om 12 uur het hele huis onder gescheten was van de diarree, water dun, en hij had dan echt buikpijn van de constante aandrang.
als ik hem die brokken niet had gegeven had ik hem in moeten laten slapen - en dat voor een voedingsallergie![]()
beetje rigoureus he
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke maar dan wil er ook niks anders, maar dat is een uitzondering. Er wordt maar met gemak een hypo-allergeen voer voorgeschreven hoor, onder het mom van 'het kan niet anders' terwijl gewoon blijkt dat het wel anders kan.S@ndr@ schreef: Als er echt niets anders in gaat, kan het nog zo ongezond zijn, hij ging van ander voer kapot, kon best zijn dat hij om 11 uur uit ging en dat om 12 uur het hele huis onder gescheten was van de diarree, water dun, en hij had dan echt buikpijn van de constante aandrang.
als ik hem die brokken niet had gegeven had ik hem in moeten laten slapen - en dat voor een voedingsallergie![]()
beetje rigoureus he
Uitzonderingen zoals bij jou zijn er altijd en daar kun je dan ook niet anders bij, maar ik loop niet maar zo strak in het gelid achter de DA aan maar zal eerst zelf ook eens rustig verder kijken of er nog iets is wat ik zou kunnen proberen.

- netteke4
- geregistreerd lid
Tuurlijk wil iedereen het beste voor zijn hond maar dat wil niet zeggen dat dat alleen met voer van de dierenarts kan!!!!
We willen nu zelf een aantal weken de rc voeren om alles een beetje rustig te krijgen en dan gaan provoceren om te kijken waar Laika uberhaupt op reageert.
Als we hier achter kunnen komen
, kan ik ook gaan kijken of er nog een andere mogelijkheid is qua brokken of kvv.
We willen nu zelf een aantal weken de rc voeren om alles een beetje rustig te krijgen en dan gaan provoceren om te kijken waar Laika uberhaupt op reageert.
Als we hier achter kunnen komen
- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo is dat! Denk dat we het met zijn allen wel eens zijn dat we het beste met onze hondjes voor hebbennetteke4 schreef:Tuurlijk wil iedereen het beste voor zijn hond maar dat wil niet zeggen dat dat alleen met voer van de dierenarts kan!!!!
Als we hier achter kunnen komen, kan ik ook gaan kijken of er nog een andere mogelijkheid is qua brokken of kvv.
Hoop dat je erachter komt wat het is, geef je een update als er nieuws is??
- netteke4
- geregistreerd lid
Hey allemaal
Ff een update van Laika.................
Het gaat eigenlijk steeds een beetje beter.
Hij is niet meer zo sloom en speelt weer met zijn ballen en stokken in de tuin.
Alhoewel hij wel denkt dat hij nu alles kan maken en breken en heeft regelmatig hele dikke bananen in zijn oren
Hij heeft nog wel wat jeuk en zijn liezen wat rood maar dat kan denk ik niet zomaar ineens over gaan.
Hij is wat betreft de verbouwing ook weer nieuwsgierig wat er allemaal om hem heen gebeurt........
Van de week een leuke foto gemaakt die ik jullie niet wil onthouden hahahahaha

Ff een update van Laika.................
Het gaat eigenlijk steeds een beetje beter.
Hij is niet meer zo sloom en speelt weer met zijn ballen en stokken in de tuin.
Alhoewel hij wel denkt dat hij nu alles kan maken en breken en heeft regelmatig hele dikke bananen in zijn oren
Hij heeft nog wel wat jeuk en zijn liezen wat rood maar dat kan denk ik niet zomaar ineens over gaan.
Hij is wat betreft de verbouwing ook weer nieuwsgierig wat er allemaal om hem heen gebeurt........
Van de week een leuke foto gemaakt die ik jullie niet wil onthouden hahahahaha