Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het oude leven van een herplaatser achterhalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Het oude leven van een herplaatser achterhalen

Ongelezen bericht door Naima »

Ik zou graag willen weten hoe Django's leven is geweest tot nu toe. Hoe hij was als pup etc. Mss is het te hoog gegrepen en moet ik me alleen op het hier en nu vestigen, maar voel wel sterk die behoefte. Mss dat ik zelfs wel nestbroertjes en zusjes kan vinden?

Ik heb:
Een afstammingsbewijs van de ARFE waarop hij staat vermeld als Old English Bulldog "Free without Freedom's Django".
Verder geboortedatum (8 juli 2007), namen fokkers en de gegevens van de eerste eigenaar. Daarvan staat het adres vermeld, maar er wordt niet gereageerd op schrijven :wink:
Verder staan de naam van de moeder "Summermoor's Blossom", een Amerikaanse bull en van de vader "Du Forgeur D'Ancres Boris", een Engelse bull.

Ook heb ik vanuit zijn dierenpaspoort de naam van de dierenkliniek waar hij zijn puppyentingen (nou ja, hij is alleen op 20 juli 2007 geënt) heeft gehad.

Verder heb ik nog een kaart van het NDG met zijn chipnummer én nog een adres en naam eigenaar, die niet overeenkomt met de naam en adres op zijn afstammingsbewijs. Deze persoon heeft hem laten chippen in februari 2008, dus toen Django 7 maanden was. Hier heb ik nog geen contact mee opgenomen.

En dan van de laatste eigenaren, daarvan heb ik naam, adres en email maar die konden me niet verder helpen. Zij hebben het dierenpaspoort plus de kaart van NDG nooit ingekeken volgens eigen zeggen en zijn er ook nooit mee naar een da geweest.

Is het haalbare kaart en hoe pak ik het aan? Ik heb geen enkele kennis van de fokkerswereld etc.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Het oude leven van een herplaatser achterhalen

Ongelezen bericht door Renske »

Misschien zijn er mensen binnen het ras die weten of de eerste eigenaar en fokker verhuist is?
Verder zou ik contact opnemen met de persoon die hem heeft laten chippen.

Vaak herinner je je weinig van hoe een hondje als pup was. Er is een keer een hondje van ons herplaatst, waar wij bij toeval achter kwamen. Deze mensen hebben we toen een film laten zien van de pups in het nest en zo hebben ze hun hondje toch nog met bewegende beelden als pup kunnen zien.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Probeer het grote WWW of vriend Google voor de gegevens van de fokker.
Anders een rasvereniging voor zover die bestaat?

Anders RvB voor de gegevens van de fokker, zo die nog fokt natuurlijk?

Schrijf anders een "willekeurige" fokker aan, leg kort uit wie je bent en wat je graag wilt en dat je "het fijn zou vinden als men jou kon helpen zoeken naar de fokker" ?

Ik zou er een lief ding voor over hebben om meer dingen echt te WETEN over Guinnie. Maar ik ga NIET op zoek naar haar voormalige baas.. en ik hoop van harte dat die mij ook niet vindt ;-)

Suzanne
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Suzanne123 schreef: Ik zou er een lief ding voor over hebben om meer dingen echt te WETEN over Guinnie. Maar ik ga NIET op zoek naar haar voormalige baas.. en ik hoop van harte dat die mij ook niet vindt ;-)
Dat hangt er natuurlijk vanaf waarom je hondje herplaatst is. Met Vincent ben ik nog een keer op bezoek geweest bij het vorige baasje en telefonisch is er af en toe ook nog altijd contact. Het is nu wel echt onze hond, maar als er iets zou zijn, dan brengen we haar wel op de hoogte (reden afstand: Vincent was de hond van haar man, zij was niet in staat om hem te houden en te geven wat hij nodig heeft).
Ik heb het geluk dat hij bij ons is geboren en we al zijn hele leven regelmatig up-dates over zijn leven hebben gekregen. Van de dierenarts van hem heb ik een uitdraai van zijn medische verleden van 7 A4-tjes gekregen.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Je zou het ook kunne proberen via
http://nestgenootjes.forum2go.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je weet maar nooit!
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Klopt, dat ligt idd aan de omstandigheden; in geval Guinnie kan het niet (pb volgt).

Dus vandaar "dat ik er een lief ding voor over zou hebben"...... ;-(

Ik zou ook intens gelukkig worden van foto's van haar "door de jaren heen"... maar daar ga ik niet aankomen is mijn gok.... ;-((

Laat maar niet over denken, genieten van het "nu".

Suzanne
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik heb de vorige eigenaars van Molly ook twee emails gestuurd over hoe het nu met haar ging...en met Pasen een smsje. Maar niks-nada op teruggekregen. En ze waren zo verdrietig :roll: :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inc schreef:Maar niks-nada op teruggekregen. En ze waren zo verdrietig :roll: :19:
Misschien daarom wel? Ik zou er doodziek van zijn als we 1 van de meiden zouden moeten herplaatsen. En mijzelf kennende, als ik een paar maanden later dan vrolijke foto's zie, dan wil ik ze ook het liefst alleen maar wegklikken en al helemaal niet op reageren.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Probeer gewoon de fokker?
En anders de man achter ARFE, die kent de meeste fokkers en kan je vast wel verder helpen, in elk geval met hoe je het aan zou kunnen pakken.
Even duidelijk maken dat je niet boos bent maar wel nieuwsgierig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Marion. schreef:
Inc schreef:Maar niks-nada op teruggekregen. En ze waren zo verdrietig :roll: :19:
Misschien daarom wel? Ik zou er doodziek van zijn als we 1 van de meiden zouden moeten herplaatsen. En mijzelf kennende, als ik een paar maanden later dan vrolijke foto's zie, dan wil ik ze ook het liefst alleen maar wegklikken en al helemaal niet op reageren.
Ze wilden het juist graag :19: Nou ja, ik heb mijn best gedaan!

Dus niet alle ex-eigenaren willen graag nog iets met het hondje te maken hebben, probeer ik hier maar mee te zeggen.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

op wie zijn naam staat de chip nu dan? als de vorige eigenaren nooit naar dat formulier van de NDG hebben om gekeken? misschien kan je met die gegevens ook nog wat? en natuurlijk de dingen die al genoemd zijn :ok: succes in ieder geval. ik snap wel dat je graag wat meer wilt weten :D
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Via google ben ik een hoop te weten gekomen over Nanni. Oa bij wie ze in Amerika heeft gezeten, daar heb ik mailcontact mee gehad. Uiteraard ook met de fokker van Nanni in Duitsland en ook laatste eigenaar.
Verder wat pups van haar gevonden, uit elk nest 1. Totaal 3 pups dus. 2 pups ervan zijn eerder overleden dan Nanni, dat vond ik zo raar
Perry en Noah

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt ook zoeken via de marktplaats gewoon een oproep doen, broers of zussen gezocht, wie weet wat er boven komt drijven :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Bij mijn herplaatser heb ik contact gezocht met de fokker, en de fokkers van haar oma ed. Zo heb ik haar hele stamboom uitgeplozen en heb ik redelijk wat over haar verleden ontdekt. Ook via staffordfora.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Die oproepjes zijn wel een goede tip, thnx! Google heb ik, als kind van mijn tijd :mrgreen: , al geprobeerd maar ik kom er niet ver mee. Van de fokkers heb ik ook alleen een naam er op staan, geen vestigingsplaats oid. De 2e eigenaar, die hem heeft laten chippen, en waarvan ik daarom ook de adresgegevens heb, heb ik net een briefje geschreven. Mss dat die me verder kan helpen aangezien de 1ste eigenaar niet reageert (maar die kan verhuisd zijn oid natuurlijk in de tussentijd). Hoe kom ik bij de persoon achter de ARFE?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

die kun je gewoon mailen hoor
http://www.arfe.nl/index.php/contacts/" onclick="window.open(this.href);return false;
en je krijgt meestal heel netjes antwoord :wink:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

k zou ook wel willen weten waar Jules vandaan komt..het asiel wilde niet zeggen van welke fokker ze kwam...ze komt uit Belgie..maar kan er denk ik niet achterkomen. Denk ook niet dat ze een stamboom heeft.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

_Inge_ schreef:k zou ook wel willen weten waar Jules vandaan komt..het asiel wilde niet zeggen van welke fokker ze kwam...ze komt uit Belgie..maar kan er denk ik niet achterkomen. Denk ook niet dat ze een stamboom heeft.
Heeft ze een chip? Misschien via dat nummer zoeken?
_Jules_
Zeer actief

Valerie schreef:
_Inge_ schreef:k zou ook wel willen weten waar Jules vandaan komt..het asiel wilde niet zeggen van welke fokker ze kwam...ze komt uit Belgie..maar kan er denk ik niet achterkomen. Denk ook niet dat ze een stamboom heeft.
Ja ze heeft een chip die ze al bij de fokker heeft gekregen.. die stond eerst op die naam..alleen heeft het asiel dus veranderd. Ze komt uit Belgie.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

_Inge_ schreef:
Valerie schreef:
Ja ze heeft een chip die ze al bij de fokker heeft gekregen.. die stond eerst op die naam..alleen heeft het asiel dus veranderd. Ze komt uit Belgie.
Als de chip gelinkt staat aan een stamboom moet die te vinden zijn :wink: Ik zou het chipnummer dus zien te bemachtigen via een chiplezer. of heb je daar formulieren van?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wij hadden het adres van de vorige mensen nog toen we twijfels begonnen te krijgen of alle mooie praatjes wel waar waren. We hebben de buren (heel brutaal) opgebeld en die wisten ons van alles te vertellen. Moet je natuurlijk wel buren treffen die eerlijk zijn :wink:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Valerie schreef:
Als de chip gelinkt staat aan een stamboom moet die te vinden zijn :wink: Ik zou het chipnummer dus zien te bemachtigen via een chiplezer. of heb je daar formulieren van?
Ik heb het chipnummer wel..staat in dr paspoort. Denk zelf niet dat ze een stamboom heeft hoor..vind het alleen wel jammer dat ik niet weet waar ze vandaan komt.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb Pasha toendertijd op marktplaats gezet :mrgreen: en toen belde een Kelpiefokker mij op en die kon mij haarfijn uitleggen waar ze vandaag kwam enz..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”