Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonna is niet meer vrolijk...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lieke67
Zeer actief
Aantal honden: 2

Jonna is niet meer vrolijk...

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Sinds Birke bij ons is, (twee weken) is het me opgevallen dat Jonna niet zo vrolijk meer is als eerst. Hij speelt niet meer, houdt zich op de achtergrond, ook als ik probeer met hem te spelen. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet maar mij vrolijke blije hondje lijkt wel verdwenen te zijn.
Birke begint zich steeds meer op zijn plek te voelen hier maar ik wil niet dat Jonna daar onder lijdt!
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Jonna is niet meer vrolijk...

Ongelezen bericht door Maeve »

Misschien een beetje quality-time voor Jonna? Even alleen een wandelingetje maken zonder Birke erbij :ok:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het heel belangrijk dat je ok apart wat met je honden doet, ik neem ze elke dag even apart mee, de ene dag ruim een uur en de andere dag korter, maar wel gewoon even samen..ik merk dat mijn honden dat wel fijn vinden, ze doen niet veel samen maar willen wel graag wat met mij doen...misschien kan je dat ook proberen?
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

besteed je nu minder tijd aan hem (individueel) dan vroeger? Daar kan het aan liggen..
Afbeelding
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Hij krijgt niet minder aandacht maar ik voel me gewoon schuldig als ik Birke aanhaal en knuffel:(
Had zelf ook al gedacht dat apart wandelen wel fijn zou zijn maar dat kan ik ook niet altijd doen, dan loop ik de hele dag op straat, hahaha..
Nee ik vind het gewoon heel vervelend dat ie zo zielig is. Ik zorg er wel voor dat ik hem soms een beetje voortrek t.o.v. Birke. Eerst eten/koekje geven, eerst begroeten etc. Maar het wil niet helpen. Soms gaat ie onder de bank zitten om zich terug te trekken, dat deed ie eerst nooit!
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Geef het tijd en ga hem niet zielig vinden. Nergens voor nodig.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lieke67 schreef:Hij krijgt niet minder aandacht maar ik voel me gewoon schuldig als ik Birke aanhaal en knuffel:(
Had zelf ook al gedacht dat apart wandelen wel fijn zou zijn maar dat kan ik ook niet altijd doen, dan loop ik de hele dag op straat, hahaha..
Nee ik vind het gewoon heel vervelend dat ie zo zielig is. Ik zorg er wel voor dat ik hem soms een beetje voortrek t.o.v. Birke. Eerst eten/koekje geven, eerst begroeten etc. Maar het wil niet helpen. Soms gaat ie onder de bank zitten om zich terug te trekken, dat deed ie eerst nooit!
Ik loop ook met twee honden apart, eentje is wel al wat ouder maar toch. Je hoeft niet alle wandelingen apart te doen maar eens per dag quality time lijkt me geen slecht begin :wink:
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Lieke67 schreef:Sinds Birke bij ons is, (twee weken) is het me opgevallen dat Jonna niet zo vrolijk meer is als eerst.
Hij moet een nieuw evenwicht vinden hé met Birke erbij, de één doet er wat langer over dan de ander.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heeft hij misschien iets onder de leden, zou zomaar kunnen , even in de gaten houden :idea:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Denk dat hij idd nog ff moet wennen aan de nieuwe situatie.
Altijd alleen geweest en alle aandacht voor hem alleen.
Nu moet hij die delen.

Ik heb er zelf hier 3 rondlopen waarvan 1 binnen en 2 buiten zitten.

Die 2 van buiten zijn altijd samen.
Maar 1 wandeling gaan ze samen mee. De andere wandelingen gaan ze appart.

Enne ik loop niet de hele dag op straat ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lieke67 schreef:Hij krijgt niet minder aandacht maar ik voel me gewoon schuldig als ik Birke aanhaal en knuffel:(
Van dat voortrekken merkt hij niks, gewoon even extra aandacht voor hem. Even weer alle aandacht van het vrouwtje voor hem.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”