Caro. schreef:Ik moet wel zeggen dat ik ook niet zo'n voorstander ben van het schoppen, behalve als het echt niet anders kan.
Mijn vorige hond, Nouschka, is ooit geschopt en om praktisch niks. Er was een kleine woordenwisseling tussen haar en een andere hond, en dan echt woordenwisseling zonder vechten, en de baas van de andere hond gaf haar een schop in haar buik.
Mijn hond lag doodstil op de grond (kruising Rottweiler, dus niet de kleinste) en bloedde uit haar vulva
Dat soort handelingen vind ik dus absoluut buiten proporties. Ik kon niks, behalve bij mijn bloedende hond blijven, want daar kies je dan toch voor als je moet kiezen tussen woest op die vent worden of bij je hond blijven.
Ik heb het niet over echt gevaar, dan snap ik dat je een (rot)schop uitdeelt. Dreigt jouw hond half gekilled te worden, ja tuurlijk, dan snap ik het volkomen. Ook vind ik dat de TS eerder had moeten ingrijpen en niet zo makkelijk over deze situaties moet denken (want je ziet maar weer, zijn het de hond niet die vechten, dan doen de baasjes het wel). Uiteindelijk is haar hond toch de pineut geworden van haar laksheid.
Maar verder... nee, niet zomaar schoppen gaan uitdelen

Kijk, hier ben ik het dus 100% mee eens. Natuurlijk laat je je hond niet doodbijten. Maar honden hebben nu eenmaal akkefietjes en dat loopt vrijwel altijd met een sisser af. Tenzij iemand dus je hond lens trapt. Wat erg om mee te maken dat je hond op de grond blijft liggen na een trap. Ik moet zeggen dat ik met Wuilus ook wel eens bang was dat iemand haar iets aan zou doen om een milde woordenwisseling met een andere hond.
Trappen is nooit zinvol. Zelfs als twee honden vechten. Dat roept overigens ook de helft van de mensen die nu zegt wel te trappen?

Immers, als twee honden vechten dan heb je dat kalm en doortastend op te lossen toch? Aan trappen zit weinig kalms. En trappen als er nog niet eens gevochten wordt is al helemaal op de zaken vooruit lopen. Toen ik een hond doodgebeten zag worden had ik het gevoel dat het trappen van de mensen het erger heeft gemaakt. Dat terzijde.

De rottie die getrapt werd ging alleen maar harder met die kleine hond schudden. Trappen is opnaaien en zelf iets kwijtraken. De honden hebben er niks aan. En als het de hond van de mensen is die nu zeggen te trappen zijn de rapen gaar. Dat vind ik nog het meest frappant. Want raak hun hond aan en je hebt een probleem, maar zelf mogen ze wel in de rondte trappen naar andermans hond. Ik vind het prima hoor, maar serieus neem ik het niet. Zeker omdat er op de doedag niks getrapt wordt en genoeg gegromd en uitgevallen. Dus wat is dat dan weer?
Je kan een hond zo beschadigen met een trap zonder dat je het door hebt. Mentaal maar nog veel makkelijker fysiek. Voor je het weet trap je een hond een interne bloeding of een rib door de longen. Trappen kan je niet doseren. Dat staat gelijk aan een trap in je eigen smoel. Je zal niet de eerste zijn die daar dood bij blijft. Een hond een trap in zijn bek geven is dus levensgevaarlijk voor die hond. Lekkere maatregel om in te zetten als er overgehangen wordt. Pffff, wat een bezopen reacties hier zeg! Wacht maar tot je eigen hond iets doet en lens getrapt wordt door een kerel in het bos. Dan piep je wel anders.

Hij deed helemaal niks en nu moet zijn lever half verwijderd worden omdat iemand hem in zijn pens trapte, jank jank!

Ik zou vooral hier gaan roepen dat het wel een normale reactie is. Hoe meer het op een groot hondenforum geroepen wordt hoe meer mensen met stalen neuzen in het bos gaan lopen en hoe meer kans dat je eigen hond ooit die genadetrap krijgt omdat hij gromde tegen een oud of klein hondje. Ik vind het oliedom om zo over honden te gaan praten op internet.
Kijk naar de hond van Caroline. Dat krijg je daar dus van. Tegenwoordig wordt er net gedaan alsof elke hond die borstelt je hond komt vermoorden. Para heet dat!

Vroeger deden mensen niet zo achterlijk en konden alle honden lekker samen spelen. Als er al een reden is dat het tegenwoordig zo opgefokt is dan is dat in mijn ogen het feit dat honden die niet sociaal met honden zijn in de mode zijn. Als de helft van de honden straks een stafford of een andere bull oid is dan kun je inderdaad niet meer veilig met je hond naar het bos. Dan ga je maar stalen neuzen halen....