kiki78 schreef:Ze waren er heel luchtig over, kind luistert nog lang niet altijd goed en hun eigen honden (beagle en dog) accepteren alles van het kind.
En daar gaat het dus al mis in de opvoeding.
Je moet niet verwachten dat een hond alles accepteert. Meteen beginnen met leren dat een kind bepaald respect opbrengt voor de eigen hond en er NIET alles mee doet ook al zou dat wel kunnen.
En tja, kinderen luisteren niet altijd en daar kan een hond ook niets aan doen. Het is een beetje een kwestie van manieren leren. Dat houdt in dat je je niet moet opdringen. Niet bij mensen en niet bij dieren. Als je je bij mensen opdringt kun je ook een grauw krijgen.
REken maar dat de peuter uit dit verhaal, ook al is hij anderhalf, onthoudt wat er nu gebeurd is. In die zin heeft hij wel een lesje geleerd alleen jammer dat het "the hard way" is gegaan.
Maar het moet niet opgeblazen worden vind ik. De hond heeft er voor gekozen om het kind niet flink te verwonden, alleen een waarschuwingsbeet. Het lijkt me in ieder geval een eerlijke hond, niet een valse hond.
en het is niet zo, dat als een hond niet een allemansvriend is, dat hij dan maar meteen vals genoemd mag worden.
tekkel schreef:Inge O schreef:heel vervelend maar eer ik een hond in dit soort situaties alleen en aangebonden zou achterlaten zou ik er wel heeeeel zeker moeten van zijn dat hij niks vervelend vindt, ik snap dus niet goed dat je dit riskeert met daan.
Ben ik het mee eens. En als je hem al 'onbeheerd' achterlaat waar mensen en kinderen kunnen komen, dan moet je het scherp in de gaten houden en op tijd kunnen ingrijpen. Nu zag je het nota bene aankomen, maar je hebt je toch omgedraaid en bent weggelopen. Die stalgenoot, tsja, kennelijk kon je die niet vertrouwen: jij blijft verantwoordelijk voor je hond
Gelukkig is het met een sisser afgelopen

Onze Polleke had ook ene hekel aan kinderen. Maar ik had haar los lopen in dezelfde ruimte als waar ik in zat (kleine kantine). En daar was zo'n koter die ook niet met haar tengels van Polleke af kon blijven. polle deed echter haar best om het kind te ontwijken en liep er voor weg. Ik waarschuwde maar de koter luisterde niet. En toen hapte Polleke. Beetje bloed in het vingertje maar niet veel. Dat kind jengelen en huilen en de moeder boos op mij. Tsja... ze moet haar kind wel bij zich houden. Polleke beet kinderen, aangelijnd of niet. Alleen als ze los liep kon ze de kids nog ontwijken en aangelijnd niet.
En wat moet ik dan? Zo'n kind eens stevig bij het armpje grijpen met "AFBLIJVEN!? Dan heb je het OOK weer gedaan en dan krijg je de moeder net zo goed op je dak.
weegee schreef:Zit me werkelijk te verbazen. Kom eigenlijk weinig op dit forum maar dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken. Zodra tijger hier hier 1x een kindje bijt krijgt hij van mij toch echt een enkeltje............
tzal wel aan mij liggen
noem het maar balen

jij bent niet eerlijk. Jij zou helemaal geen hond moeten hebben.
sjaak-k schreef:weegee schreef:Er moet niks. Ik zeg alleen maar dat als mijn Tijger een kindje zou bijten ( en ik weet in die zin niks van deze situatie af zoals de topicstarter die beschreef dus wat dat betreft is het geen opmerking naar diegene) dat hij een enkeltje zou krijgen.
Wat een ander doet mij hij/ zij toch echt zelf uitzoeken.
Daar kunnen we alleen maar over discusseren en van leren.
En dan? Je lost het probleem er niet mee op, want een volgende hond zal weer bijten. Daarnaast zeg je dat het baastje ten alle tijde verantwoordelijk is, waarom straf je de hond dan?
Omdat ze niet eerlijk is. Daarom zou ze geen hond moeten hebben. Ze snapt niets van een hond. Ze is net zoals die militair uit het verhaal van wil de hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen