Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over tea tree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Angel
Zeer actief

vraagje over tea tree

Ongelezen bericht door Angel »

het zal misschien best ergens staan maar ik kon het niet vinden :oeps:

ik heb dus een vraagje over tea tree olie kan ik dat op een operatie wond doen?? waar dus een hechting uit is dus het is iets open en kan dus niet meer gehecht worden nu loopt de hond met een kap om ( niet boes maar een hond van een collega) en ik had het over tea tree olie dat ze dat rond de wond moet doen zodat de hond eraf blijft en dus zonder kap kan lopen als ze naar het werk is. en haar hond dus wel gewoon water enzo kan drinken wat nu dus niet kan door die kap.

heb ik daar goed aan gedaan on dat aan te raden of moet ik nu als de sodemieter het werk bellen en haar vertellen dat ze geen tea tree olie moet gebruiken?
groetjes Angel en een poot van Boes
Afbeelding
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Re: vraagje over tea tree

Ongelezen bericht door Vince »

Ik heb geen idee of tea trea oil werkt om de hond eraf te laten blijven. Ik zou persoonlijk de kap op laten en gewoon een goede wondzalf gebruiken zodat het zo snel mogelijk geneest. :ok:
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

Gevonden voor je:
http://www.naturalanimalconsulting.nl/t ... arlijk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Regelmatig verschijnen er artikelen over het gebruik van tea tree olie bij dieren. Onlangs zag ik weer een artikel waarvan er melding werd gemaakt dat tea tree olie gevaarlijk zou zijn voor katten. Een aantal jaren geleden was er dergelijke paniek maar betrof het toen honden.
Het grote probleem zit hem in het feit dat pure, dus 100% tea tree olie inderdaad de gezondheid van een dier kan bedreigen als deze de pure olie binnenkrijgt. Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden dat je nooit een onverdunde etherische olie mag gebruiken op een dier. Ook hier gaat op dat velen de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Elke etherische olie moet voor gebruik gemengd worden met een basisolie. Slechts eenvijfde deel etherische olie zal vermengd moeten worden met viervijfde deel basisolie (bijvoorbeeld jojoba olie). Bovendien geldt dat wanneer je geen verstand hebt van het gebruik van etherische olie, je dit niet zomaar klakkeloos op dieren toe moet passen. Win eerst het nodige advies in aan mensen die er wel verstand van hebben of raadpleeg de nodige lektuur, die volop te krijgen is in boekhandels, bibliotheken en op internet.
Om problemen met tea tree olie te voorkomen, is er speciaal voor dieren de Tasman Tea Tree olie 20% in de handel. Zoals het percentage al doet vermoeden, is deze olie al een vijfde verdund en kan wel veilig rechtstreeks op dieren gebruikt worden. Dit product is uitvoerig getest en veilig bevonden bij gebruik bij dieren. Behalve de tea tree olie, zijn er nog andere dierverzorgingsproducten te vinden in deze lijn, waaronder shampoo, kennelreiniger en dierverzorgingsspray. Deze producten kennen vele toepassingen.
zelf zou ik liever Vetramil gebruiken
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Tja... misschien mag / kan / doe ik wel iets vreselijks.... maar ik heb de afgelopen week een smetplek ( open plek ) bij Spyker behandeld met Tea-Trea onverdund. Hoewel niet helemaal onverdund: ik maak een wattenschijfje nat en doe er dan twee druppels Tea-Trea op. Het werkt.....
Afbeelding
Angel
Zeer actief

Da-ki schreef:Gevonden voor je:
http://www.naturalanimalconsulting.nl/t ... arlijk.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tasman Tea Tree olie 20% waar kun je deze kopen dan gewoon bij de dierenwinkel??.

en die vetramil is dat wond genezend? en likt de hond dat er niet af?? en waar koop je dat??
Afbeelding
Da-ki
Zeer actief

Angel schreef:
Da-ki schreef:Gevonden voor je:

Tasman Tea Tree olie 20% waar kun je deze kopen dan gewoon bij de dierenwinkel??.

en die vetramil is dat wond genezend? en likt de hond dat er niet af?? en waar koop je dat??
bij de dierenarts heb ik het vandaan
ik ben er erg lovend over.
wanneer ik het gebruik probeer ik het op te smeren bij het begin van de wandeling, zodat de interesse niet naar de wond gaat.
Afbeelding
Da-ki
Zeer actief

Vetramil honingzalf is een wondzalf met honing en essentiële oliën.

Bij wonden of een oppervlakkig beschadigde huid van kleine en grote huisdieren.

Ondersteunt de natuurlijke wondheling en vermindert de vorming van littekenweefsel.

Kalmeert de rode huid, is jeukstillend en herstelt de beschadigde huid.

Werkt antibacterieel

google het en je ziet dat het ook via diverse internetsites te koop is
Afbeelding
Angel
Zeer actief

ok dankje
Afbeelding
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Vetramil is idd een erg goede zalf!! Heb hem bij Tibs ook gebruikt, ben er erg tevreden over! :D
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Vetramil is erg fijn maar ik vind hem wel wat duur, heb er een heeel klein tubetje van. Mijn ervaring is dat de honden het er gauw vanaf likken, ze vinden het erg lekkere zalf. Ik heb hier dan ook een wondzalf van de dierendrogist op tea tree basis en die vinden ze niet lekker. Prima spul.
Angel
Zeer actief

allemaal bedankt voor de info heb het door gegeven aan mijn collega en ze was er blij mee ze ging kijken op de site en dan hoor ik het vrijdag wel denk ik.

is het ook een optie : stel hond likt de zalf er toch snel af dat ze er dan tea tree druppels naast doet puur voor de lucht ?

ja bedenk maar wat hoor om haar te helpen zodat haar hond snel zonder die kap kan lopen daar word hij beetje down van :(
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Angel schreef:allemaal bedankt voor de info heb het door gegeven aan mijn collega en ze was er blij mee ze ging kijken op de site en dan hoor ik het vrijdag wel denk ik.

is het ook een optie : stel hond likt de zalf er toch snel af dat ze er dan tea tree druppels naast doet puur voor de lucht ?

ja bedenk maar wat hoor om haar te helpen zodat haar hond snel zonder die kap kan lopen daar word hij beetje down van :(
Toen Snuffel hotspot had kreeg hij onverdunde tt erop... hij leeft nog steeds en dacht er niet aan om te gaan likken.. hij vond het vreselijk smerig, daarom ook erop gedaan :mrgreen:

Dus waarom niet tt erop doen voor alleen al de lucht.. je ziet aan Monty hoe die reageerd als hij een paar druppels op hem krijgt, die kijkt ook wel uit om op te likken, maar blijft wel van z'n wondjes af dan ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”