Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond geschopt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

JDF

Re: Mijn hond geschopt

Ongelezen bericht door JDF »

Maaike schreef:
vaddie schreef:Dat honden niet snel vechten, alleen als laatste redmiddel.
Sorry??? Hoe kom je hierbij? Ignorance is bliss?

Je had je reu met babbels bij je moeten houden en alleen na overleg met andere eigena(a)r(en) vrij moeten geven. Ben je nooit met je hond een andere egotrippende reu tegen gekomen?
nou mijn reu vecht idd erg snel hoor, niet als laatste red middel, gewoon omdat hij eerder succes heeft gehad. Als ik het niet vertrouw gaat mijn reu dan ook niet los.
JDF

vaddie schreef:Dit gaat weer zo'n geval worden van 'vertellen is duidelijk'

Maar als aanvulling: zag de man en hond niet aankomen, want dan hou ik hem idd bij me.

@Moos ik heb nooit gezegd dat "dat hij daar van kan leren"

We komen komen regelmatig egotrippende honden tegen en dit is nog nooit een probleem geweest omdat ikzelf en in uiterste nood de baas van de andere hond MET ANDERE MIDDELEN kon ingrijpen.

Snap ook heel goed dat de andere heeft ingegrepen, had dat zelf ook gedaan. Maar om met volle kracht een hond een schop te geven vind ik echt te ver gaan. Hond vloog bijna een meter ver!
Een hond schoppen, in wel situatie dan ook, vind ik te ver gaan.
Tuurlijk mijn hond was vervelend en ging zijn boekje ver te buiten schoppen was niet nodig en dat wist die man ook best. (zei toen ik weg liep dat hij het ook anders had kunnen oplossen)
En ingrijpen: daar kreeg ik niet eens de kans voor.
2 minuten zei je? Das best lang.
JDF

Was geen stijve kwistel maar een ontspannen, op normale houding kwispel. Anders had ik (geprobeerd) eerder in te grijpen.
En omdat het 1 op 30 (ofzo) de potentie heeft om niet goed te gaan tussen mijn hond en een andere ga ik hem niet weghouden bij andere honden.

En twee minuten: dat is een schatting, kan net zo goed 20 seconden zijn geweest, had geen horloge en ben heel slecht in schatten.

Maar blijf erbij: schoppen is niet nodig: kan nog altijd genoeg andere oplossing bedenken. (herrie maken, iets gooien, riem gebruiken voor een mepje) Maar schoppen zodat mijn hond een meter wegvliegt was niet nodig.[/quote]

:smile:

2 minuten = 20 seconde
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hmmm, moeilijk :oeps:
Ik vind het helemaal van de situatie afhangen, sommige mensen raken te snel in paniek en anderen weer volkomen terecht.

Schoppen doe je m.i. pas als het echt nodig is. Ik ga geen hond schoppen als die over mijn hond hangt (nu is dat niet zo eenvoudig bij de schofthoogte van mijn honden, maar goed :F: ) maar als de overhangende hond nog wat andere tekenen vertoont, dan zal ik toch wel heel dringend aan de eigenaar verzoeken om de hond NU te verwijderen en als dat niet gebeurt, dan volgen mijn maatregelen.

Overigens is dit typisch gedrag wat Puchu vertoont naar andere reuen en daarom mag hij niet naar andere reuen toe. Een vechtersbaas is hij niet, maar wel een dominant kereltje wat graag 'overbluft'. Voor mij een reden om hem vast te houden als ik een hond zie en niet weet of het reu of teef is. Zowel voor de bestwil van de andere hond als deze kleiner is - alhoewel hij juist veel leuker is met kleinere honden, blijkbaar ziet hij daar zelf minder gevaar in - als voor zijn bestwil als de hond groter is.
Trouwens, laatst een bloedhond... liep los, bleef maar achter ons aankomen en toen heb ik Puch met angst en beven ook los gedaan. Er was toch geen redden meer aan. Ja hoor, daar ging mijn dominante kereltje... hmmm, t'is toch een flinkerd... hmmm, ships.... weet je wat, ik bluf effies op een paar meter afstand, dan roept vrouwtje me vast terug en kan ik zonder afgang weglopen (zo ongeveer kwam het over :F: ).
Ging dus helemaal goed en 9 (9,9 keer) van de 10 keer is er ook niks aan de hand bij hem, maar toch: TS, hond bij je houden, zowel voor de bestwil van andere honden als je eigen hond, want er zijn honden die dit niet pikken :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:
.

Als er 40 kilo hond zich op mijn 5 kilo hond stort is ze dus ook soms stuk.
Secondelijm kan uitkomst bieden, je heb dat voor allerlei materialen dus vast ook om hondjes weer te lijmen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef: Nou ja zeg! Als ik iemand al met gespleten bilspleet heb zien lopen was jij het wel.
Waar heb jij het over? Ik kan me niet herinneren dat wij elkaar ooit gezien of gesproken hebben. Jij wel? Zo ja, verklaar je nader. Mijn bilspleet is inderdaad gespleten, maar dan heb ik dat dus liever net als alle mensen in mijn bil dan die spleet in mijn persoonlijkheid.

En als je bedoelt dat je mij met Wuilus hebt zien lopen dan kan ik er al helemaal niet bij aangezien die hond altijd overal losliep en dat beest zo goed luisterde dat dat de laatste hond was waar ik gespannen mee deed. Ook voor de deur bij jouw werk (misschien dat je me uit het raam hebt gezien???) en dat was nogal een drukke weg toch? Dus wat zit jij nou weer te brabbelen? :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef: Maar goed. Eerst moeten wij allemaal onze honden bij ons houden in losloopgebied, want stel je voor dat ze even komen buurten als jij met Eva aan het ballen bent. En nu opeens zoeken ze het allemaal gewoon lekker zelf uit. Ik ben je even kwijt.
Je moet honden bij je houden die niet normaal doen. :wink: Als ik aan het ballen ben en er komt een hond dan is er niks aan de hand als die hond normaal doet. Zelfs meeballen is meestal geen probleem. Ik vind wel dat je normaal gesproken honden moet wegroepen van honden die bezig zijn. Jij toch ook? Maar mijn honden zijn allebei zelf vaker goed gepakt, Eva zelfs gat in oor, gat in kop etc etc en zij heeft zelf nog nooit iets gedaan. Dus zo erg is ze nu ook weer niet hoor. :F: :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Moos schreef: Maar goed. Eerst moeten wij allemaal onze honden bij ons houden in losloopgebied, want stel je voor dat ze even komen buurten als jij met Eva aan het ballen bent. En nu opeens zoeken ze het allemaal gewoon lekker zelf uit. Ik ben je even kwijt.
Je moet honden bij je houden die niet normaal doen. :wink: Als ik aan het ballen ben en er komt een hond dan is er niks aan de hand als die hond normaal doet. Zelfs meeballen is meestal geen probleem. Ik vind wel dat je normaal gesproken honden moet wegroepen van honden die bezig zijn. Jij toch ook? Maar mijn honden zijn allebei zelf vaker goed gepakt, Eva zelfs gat in oor, gat in kop etc etc en zij heeft zelf nog nooit iets gedaan. Dus zo erg is ze nu ook weer niet hoor. :F: :denken:
Ik zeg helemaal niet dat Eva erg is hoor, dat maakte je er zelf een beetje van toen je erg fel was op andere honden die weg moesten blijven bij jouw ballende hond :wink:
Ik heb er geen probleem mee als er honden bij komen als ik met Vera aan het apporteren ben, Vera kijkt zo'n hond toch niet aan dan. Maar ik probeer er wel rekening mee te houden als ik anderen (onbekenden) bezig zie met hun hond inderdaad :wink:

Ik snap alleen even niet waarom je nu zo gefocussed bent op dat ze het allemaal maar zelf moeten regelen, en dat je niet moet zeiken als er twee grote honden op jouw ene kleine hondje af komen denderen. Dat vind jij toch eigenlijk ook niet helemaal oke? Je laat Cleo en Eva toch als je het ziet helemaal niet samen op 1 dwergteckeltje afdenderen?
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

corason del perro schreef: De ene hond schijt al in zn broek als je naar hem kijkt en de ander kun je keihard op zn kop slaan zonder dat hij een krimp geeft! En dat heeft echt niet altijd met opvoeding te maken hoor maar met het karrakter van zo'n hondje. Dus ja het kan prima zijn dat een hondje ineens heel angstig word ook al is er in "onze" ogen bijna niets gebeurd.

Zo heb ik Odin weer helemaal opnieuw moeten laten wennen aan de newfy van mn tante want die had op een dag bedacht dat Odin wel heel leuk was en wou gaan spelen. Odin was wel heeeeeel erg onder de indruk van die maaiende poten en besloot daarna om bij ieder geluid van die hond maar in de verdediging te gaan :19: En we hebben daarna heel bewust aan dat contact moeten werken en nu gaat het gelukkig weer goed.
Natuurlijk ligt het aan de aard van de hond. Iarik is als pup een keer gebeten door een middelgrote kruising. Vier gaten in zijn rug. Toen hij ongeveer 1 jaar was, beet een rottweiler hem een gat dwars door zijn oor. Een week later beet een Drentse Patrijs hem in zijn oogzakje. De laatste twee incidenten bij een hondenclub :roll: waar ik overigens geen lessen meer volg.
Ik heb bij hem nooit enige angst voor andere honden bespeurd.
laeken
Zeer actief

Waarom kan het eens niet gewoon over het principe gaan? Ik heb gereageerd op het trappen van een labrador die op een andere hond hing. Dat vind ik overtrokken. Er stond dat de hond nog beefde toen hij al lang en breed ergens anders was. Ik weet dat er hysterische mensen zijn en daar reageer ik op. Niet op echte agressie, prooidrift en herders die pootjes breken bij kleine hondjes. Alsof ik dat normaal zou vinden??? :denken: Daarna kwamen er reacties van mensen die zeggen, ja maar mijn hond is half verscheurd hier en daar. Daar heb ik het toch niet over? Natuurlijk laat ik mijn honden niet op piepkleine honden afdenderen. Maar als dat wel een keer gebeurd dan houden die mensen wel hun poten thuis zolang mijn honden hun hond niks doen, dankjewel! En DAAR ging het om. Niet om wat ik doe en wat ik vind dat andere mensen moeten doen als ik aan het ballen ben. Kijk, ik laat mijn honden sowieso niet op andere honden af stormen in het gebied. En in het bos ook niet snel maar wel eerder omdat daar alles losloopt. En dan kan ik ook beter mijn honden vrijlaten omdat dat veel soepeler gaat.

Dus nu beland ik al weer in een discussie over zaken die doen lijken dat ik het normaal vind dat kleine hondjes pijn krijgen, dat ik mijn honden op alles af laat denderen en dat ik nergens op let. Dat staat en zeg ik nergens. Ik zeg, ga geen honden trappen die niks gedaan hebben. Want de eerste 3 pagina's staan vol met, van mij had hij ook een genadeschop gehad etc etc. Waarom? Omdat hij gromt en overhangt? Ga erbij staan en grijp in als dat nodig is. Beter nog, loop gewoon door en laat die honden gaan. Er gebeurd dan vrijwel nooit wat. Agressieve honden behandel ik helemaal niet in mijn stukjes. Die moet je sowieso bij honden weghouden. En alle hondjes vechten wel eens een keer. Normaal gesproken vecht een grote hond zelden met een kleine en al helemaal niet als die kleine dat niet wil. Nogmaals, agressieve honden buiten beschouwing gelaten uiteraard. Die moet je sowieso zelf onder controle houden en andere mensen niet mee opzadelen. :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

EstherK schreef:
corason del perro schreef: De ene hond schijt al in zn broek als je naar hem kijkt en de ander kun je keihard op zn kop slaan zonder dat hij een krimp geeft! En dat heeft echt niet altijd met opvoeding te maken hoor maar met het karrakter van zo'n hondje. Dus ja het kan prima zijn dat een hondje ineens heel angstig word ook al is er in "onze" ogen bijna niets gebeurd.

Zo heb ik Odin weer helemaal opnieuw moeten laten wennen aan de newfy van mn tante want die had op een dag bedacht dat Odin wel heel leuk was en wou gaan spelen. Odin was wel heeeeeel erg onder de indruk van die maaiende poten en besloot daarna om bij ieder geluid van die hond maar in de verdediging te gaan :19: En we hebben daarna heel bewust aan dat contact moeten werken en nu gaat het gelukkig weer goed.
Natuurlijk ligt het aan de aard van de hond. Iarik is als pup een keer gebeten door een middelgrote kruising. Vier gaten in zijn rug. Toen hij ongeveer 1 jaar was, beet een rottweiler hem een gat dwars door zijn oor. Een week later beet een Drentse Patrijs hem in zijn oogzakje. De laatste twee incidenten bij een hondenclub :roll: waar ik overigens geen lessen meer volg.
Ik heb bij hem nooit enige angst voor andere honden bespeurd.
Alsof je het over Eva hebt. Die gaat met een gat door haar oor nog verder met keffen in het gezicht van een enorme duitse herder. De hond die dus net dat gat door haar oor beet. De dag erna gaat ze er net zo lollig weer naartoe. Nu schenk ik er ook GEEN aandacht aan en dan schenkt de hond er dus ook geen aandacht aan. Eva kan nog steeds met elke hond terwijl zij van pup af aan vrijwel elke 2 maanden flink gepakt werd. :L: Dan weer een gat in de lies, dan weer in haar kop gebeten, dan weer door het oor, dan weer dit en dan weer dat. Zelf deed ze niks terug op wat grauwelen en afweren na. En de dag erna huppelt ze net zo lollig weer op dezelfde honden af :piew: En ik weet dat wij daar heel bewust mee om gegaan zijn. Nooit bevestigen. :neenee: En ik merk dus dat dat wel degelijk een gigantisch verschil maakt bij Eva. Zodra ik me bemoei is het al een andere hond met andere reacties. En als ik angst of agressie ga bevestigen dan wordt ze waarschijnlijk meteen zelf zo. Maar omdat ik gewoon ga afleiden als een hond haar gaat pakken en ga ballen dan loopt ze met gaten mee en gaat gewoon ballen alsof ze niet gebeten is :engel:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Waar heb jij het over? Ik kan me niet herinneren dat wij elkaar ooit gezien of gesproken hebben. Jij wel? Zo ja, verklaar je nader. Mijn bilspleet is inderdaad gespleten, maar dan heb ik dat dus liever net als alle mensen in mijn bil dan die spleet in mijn persoonlijkheid.

En als je bedoelt dat je mij met Wuilus hebt zien lopen dan kan ik er al helemaal niet bij aangezien die hond altijd overal losliep en dat beest zo goed luisterde dat dat de laatste hond was waar ik gespannen mee deed. Ook voor de deur bij jouw werk (misschien dat je me uit het raam hebt gezien???) en dat was nogal een drukke weg toch? Dus wat zit jij nou weer te brabbelen? :denken:
Ik bedoel natuurlijk een dichtgeknepen bilspleet.

En ik zag je lopen met Wuilis als ik 's ochtends naar mijn werk reed. Inderdaad in de buurt van de St. Anna (geen idee hoe de straat heette, Albertingh Thijm ofzo?). Nooit was ze los, en altijd zag ik een neurotisch om zich heen kijkend baasje met een hond aan een heel kort lijntje.
Ik werd er plaatsvervangend neurotisch van.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef:Waarom kan het eens niet gewoon over het principe gaan? Ik heb gereageerd op het trappen van een labrador die op een andere hond hing.
Zo heb ik het stuk niet gelezen, maar dat zal alles met interpretatie te maken hebben. Ik las over een hond die een andere hond blijft uitdagen met een eigenaar die roept, maar de hond maakt geen aanstalten om te luisteren. Nee, ik zou niet schoppen, denk dat ik het wel anders kan oplossen (zoals ik eerder ook al aangaf). Maar het is ook weer niet zo dat het zo onschuldig was als jij nu doet voorkomen. En dat het dan klein hondje versus grote hond is, maakt ook uit vind ik. Daar praat ik het schoppen niet goed mee, maar de eigenaar zou er wel goed aan doen eens te beseffen dat andere hondeneigenaren dit geen grappige situatie vinden. Terwijl hij daar relaxed met z'n joekel met grote bek loopt (eigen woorden), moeten andere honden en eigenaren maar oppassen voor hem.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

MARC_S schreef:Laat het lekker over aan ontspannen mensen die niet zo moeilijk doen met hun honden wat dus ook 99% van de tijd het beste gaat! :ok:
Vind je het zo zelf inmiddels niet ietwat genant worden, al die boute uitspraken? Je schrijft nog geen week terug dat je je honden door de bosjes en greppel/prikkeldraad sleurt om de honden van de buren te vermijden, bij een ontmoeting met een amerikaanse bulldog ga je om hulp staan roepen :roll: (alsof zo'n geile reu jouw teven uberhaupt iets zou doen) en ik herinner me ook nog een stukje over dat je opdringerige honden wegmept met je werparm. En ja, ik zal wel weer de stooktrol zijn maar het kán ook te erg he, dat eeuwige gepreek terwijl je zelf zo overduidelijk níet relax bent :mrgreen: . Niets mis mee, ieder mens is anders maar ga dan alsjeblieft niet steeds dat belerende toontje hier aanslaan. Dat rijmt gewoon niet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Zo wat een hoop reacties. (internet lag eruit vandaar nu pas reactie)
Is ook geen doen voor mij om op alle reacties te kunnen reageren

Voor zover ik weer zijn er voor een knokpartij nog altijd 2 honden nodig. De andere hond reageerde niet eens!
Daarom snap ik de reactie van de baas ook niet. Hondje stond er nogal ontspannen, zeker gezien de situatie.
Ik heb de kans gehad om een keer te roepen dat hij door moest lopen en meer kansen kreeg ik niet.
Ik gaf nog niet eens een commando omdat ze op dat moment nog aan het snuffelen waren. Maar ja, vreemde omgeving, vreemde hond dus ik ben wat voorzichtig. Maar ja niet genoeg dus blijkbaar.

Laat ik even duidelijk stellen dat ik geen opgefokte agressieve hondjes heb, wat diverse mensen schijnen te denken. Ik heb een redelijk dominantie reu die echter na kennismaking met vrijwel alle honden leuk kan spelen. Ook met andere volle reuen. Hij maakt een hoop kabaal maar daar blijft het bij. Hij heeft 1 keer gevochten, toen klapte er een andere hond boven op hem en was ik te ver weg om in te kunnen grijpen.

Maar wat eng dat hier zo veel schoppende mensen zitten. Ging er van uit dat hier dierenliefhebbers zitten........ :denken:
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

vaddie schreef:Voor zover ik weer zijn er voor een knokpartij nog altijd 2 honden nodig.
Mijn hond is verschillende malen gegrepen door honden waar hij geen contact mee had (hij stond er met z'n rug naartoe). Dus wat je zoal zegt over vechtende honden e.d. klopt gewoon niet. En dat is wat me het meest stoorde aan jouw begin post. Je roept maar wat en denkt dat je heel wat kennis in huis hebt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

vaddie schreef:Zo wat een hoop reacties. (internet lag eruit vandaar nu pas reactie)

Voor zover ik weer zijn er voor een knokpartij nog altijd 2 honden nodig. De andere hond reageerde niet eens!
Daarom snap ik de reactie van de baas ook niet. Hondje stond er nogal ontspannen, zeker gezien de situatie.
Ik heb de kans gehad om een keer te roepen dat hij door moest lopen en meer kansen kreeg ik niet.
Ik gaf nog niet eens een commando omdat ze op dat moment nog aan het snuffelen waren. Maar ja, vreemde omgeving, vreemde hond dus ik ben wat voorzichtig. Maar ja niet genoeg dus blijkbaar.

Laat ik even duidelijk stellen dat ik geen opgefokte agressieve hondjes heb, wat diverse mensen schijnen te denken. Ik heb een redelijk dominantie reu die echter na kennismaking met vrijwel alle honden leuk kan spelen. Ook met andere volle reuen. Hij maakt een hoop kabaal maar daar blijft het bij. Hij heeft 1 keer gevochten, toen klapte er een andere hond boven op hem en was ik te ver weg om in te kunnen grijpen.

Maar wat eng dat hier zo veel schoppende mensen zitten. Ging er van uit dat hier dierenliefhebbers zitten........ :denken:
jazeker, maar mijn hondjes gaan wel voor en voor jouw hondje is het beter dat ie mn schoen tegenkomt dan de tanden van mn hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

vaddie schreef:Zo wat een hoop reacties. (internet lag eruit vandaar nu pas reactie)

Ik snap het niet.. echt niet...
Ik snap niet dat jij niet begrijpt dat jouw hond onwenselijk gedrag vertoont. "Hij deed niets" is je uitspraak (over je eigen hond) .... dat is gewoon niet waar; hij intimideert de andere hond en is hem tot last (hij volgde 'm zelfs). Dat is heus "wat doen".
Het "een hoop kabaal maken" wordt niet door alle hondeneigenaren in dank afgenomen.

Kennelijk weet je dat het in voorkomende situaties fout kan gaan. In mijn (ik geef het toe, relatief simpele geest) dien je er dan voor te zorgen dat zich zo'n situatie niet voordoet.
Hoe? Nou... eh... aanlijnen? Aan de flex? Gaat een ontmoeting dan goed, kun je 'm altijd nog even van de lijn halen.
In deze situatie had je direct op je hond moeten aflopen toen hij begon met patsen en 'm weg moeten halen. Had je dan ook nog even "sorry" gezegd had die baas waarschijnlijk gezegd "kan gebeuren, fijn dat 'm meteen komt halen"... DAAR scoor je namelijk wel punten mee ;-) is mijn ervaring.

Ik schaar mezelf onder dierenliefhebbers, maar echt, het gedrag van jouw hond EN van jou (het uitschelden van die baas) is laten we zeggen "geen sociaal gewenst gedrag"...
Jammer dat je dat zelf niet ziet.
Ik hoop dat onze honden elkaar niet tegenkomen ;-(

Suzanne
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

MARC_S schreef:Waarom kan het eens niet gewoon over het principe gaan? Ik heb gereageerd op het trappen van een labrador die op een andere hond hing.
Een labrador? Weet je het zeker?
Volgens mij gaat het erom dat er een eigenaar met een hondje loopt, die word lastig gevallen door een andere niet luisterende hond en zich vervolgens genoodzaakt voelt zelf de situatie op te lossen tot ontevredenheid van de eigenaar van de dominerende hond.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

*Linda* schreef:
MARC_S schreef:Laat het lekker over aan ontspannen mensen die niet zo moeilijk doen met hun honden wat dus ook 99% van de tijd het beste gaat! :ok:
Vind je het zo zelf inmiddels niet ietwat genant worden, al die boute uitspraken? Je schrijft nog geen week terug dat je je honden door de bosjes en greppel/prikkeldraad sleurt om de honden van de buren te vermijden, bij een ontmoeting met een amerikaanse bulldog ga je om hulp staan roepen :roll: (alsof zo'n geile reu jouw teven uberhaupt iets zou doen) en ik herinner me ook nog een stukje over dat je opdringerige honden wegmept met je werparm. En ja, ik zal wel weer de stooktrol zijn maar het kán ook te erg he, dat eeuwige gepreek terwijl je zelf zo overduidelijk níet relax bent :mrgreen: . Niets mis mee, ieder mens is anders maar ga dan alsjeblieft niet steeds dat belerende toontje hier aanslaan. Dat rijmt gewoon niet.
amen. :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als jouw hond mijn Max in zijn jonge jaren tegen was gekomen en dit had gedaan had hij een probleem gehad en wij dus ook.
Max is dan wel gecastreerd maar absoluut niet verpierd en dit gedrag had hij niet gepikt.Hij was zelf niet makkelijk naar andere honden toe en ik heb hem altijd zo veel mogelijk van andere reuen vandaan gehouden wat dus bijv. op de hei inhield dat ik vaak op rustige stukken liep (en doe dat nog steeds graag).De reu die dit gedrag naar hem had vertoond had dan wel geen hollewipper van mij gekregen maar een probleempje met Max,en de eigenaar die mij dan ook nog eens 10 minuten lang gaat staan uitschelden heeft het blijkbaar wel erg moeilijk met zichzelf :wink:
Kortom:wat jouw hond doet is ongewenst en je moet het zien te voorkomen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

marian* schreef:

Als jouw hond mijn Max in zijn jonge jaren tegen was gekomen en dit had gedaan had hij een probleem gehad en wij dus ook.
Max is dan wel gecastreerd maar absoluut niet verpierd en dit gedrag had hij niet gepikt.Hij was zelf niet makkelijk naar andere honden toe en ik heb hem altijd zo veel mogelijk van andere reuen vandaan gehouden wat dus bijv. op de hei inhield dat ik vaak op rustige stukken liep (en doe dat nog steeds graag).De reu die dit gedrag naar hem had vertoond had dan wel geen hollewipper van mij gekregen maar een probleempje met Max,en de eigenaar die mij dan ook nog eens 10 minuten lang gaat staan uitschelden heeft het blijkbaar wel erg moeilijk met zichzelf :wink:
Kortom:wat jouw hond doet is ongewenst en je moet het zien te voorkomen.
Ik snap dat ongewenst niet voor niet ongewenst is, daar word ook echt wel aan gewerkt. Maar wat mij verbaast is dat er zo veel mensen zouden schoppen in een onverwachte situatie gaan schoppen. Ik probeer hem zo veel mogelijk bij onbekende honden vandaan te houden, zeker tijdens de vakantie. Heb geen behoefte om nu veel tijd te steken in sociale contacten voor mijn hond. (wel op de camping) Maar om nou te gaan schoppen voor ik ook maar de kans had om met mijn ogen te knipperen vind ik veel te ver gaan.
Gelukkig is mij dit in mijn eigen omgeving nooit overkomen en heeft hij leuke sociale contacten met allerlei andere honden. (grote en kleine, reuen en teven)
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
laeken
Zeer actief

*Linda* schreef:
Het gaat niet over mijn honden. Ik kan met mijn honden niet met andere honden rondom huis. Daar moeten ze geen honden. Jouw honden moeten denk ik ook geen vreemde honden in hun tuin. Ik woon IN een losloopgebied en moet echt geen hond aan de deur want dat gaat mis. Mijn honden gaan totaal uit hun plaat als er een hond op ze af komt binnen een straal van zoveel honderd meter van de voordeur als ik ze aan de riem heb. Ook tegen een domme ambull met een asociale baas die er niet op let. Dussss, snappie ut? Verder zit ik nu niet bepaald te wachten op dat type hond bij mijn honden. Oprotten. Schoppen in hun pens doe ik echter niet. Jouw straatje meer denk ik.

Dus wat klets je weer? Zal ik eens een beetje achter jou aan gaan zuigen op dit forum? Niet dat ik daar zin in heb maar dat is wat ik vooral van jou vind en lees. Als je denkt dat je dingen achter mij aan kan gaan dragen omdat je dan het gevoel hebt dat jij beter bent omdat je mij "te pakken hebt" maakt dat jou erg zielig. Neem een leven en ga iets met je honden doen ofzo. Kom jij uberhaubt wel eens buiten? Ik heb nog nooit een foto van jouw honden gezien lekker blij ergens wandelend geloof ik. En alsof ik me iets aantrek van een verstofte vrouw die iets teveel aandacht voor me heeft vanachter haar verstofte pc'tje in d'r eentje in een kamertje. :blah: Succes met zoeken naar onregelmatigheden want als het daar om ging dan kwam ik wel bij je punnik-vereniging. Ik wilde een andere kant van een verhaal belichten maar dat is absoluut veel te hoog gegrepen voor jou. Dus als jij je er even buiten kan houden dan blijft het gewoon gaan om het geven van een rotschop aan een labrador die niks gedaan had. Niet over wat jij van mij vindt want dat interesseert denk ik helemaal niemand. :U: Mij niet in elk geval. :J:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

vaddie schreef:. Maar wat mij verbaast is dat er zo veel mensen zouden schoppen in een onverwachte situatie gaan schoppen.
Ik denk eerder dat je er nog blij om moet zijn ook dat mensen dat doen. Als jou hond over mijn hond probeerd te hangen en ik laat het hem zelf oplossen dan ben ik bang dat hij nooit meer ergens overheen kan hangen. Om jouw hond te beschermen die mij ongewenst in de problemen brengt krijgt hij van mij een mep met de riem. Breekt hij daar doorheen dan zal ik niet schromen hem harder aan te pakken.

Even aanvullen, wie weet heeft die hond medisch wel iets waardoor de situatie heel onprettig was zoals bijv een hernia of iets
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

vaddie schreef: Ik snap dat ongewenst niet voor niet ongewenst is, daar word ook echt wel aan gewerkt. Maar wat mij verbaast is dat er zo veel mensen zouden schoppen in een onverwachte situatie gaan schoppen. Ik probeer hem zo veel mogelijk bij onbekende honden vandaan te houden, zeker tijdens de vakantie. Heb geen behoefte om nu veel tijd te steken in sociale contacten voor mijn hond. (wel op de camping) Maar om nou te gaan schoppen voor ik ook maar de kans had om met mijn ogen te knipperen vind ik veel te ver gaan.
Gelukkig is mij dit in mijn eigen omgeving nooit overkomen en heeft hij leuke sociale contacten met allerlei andere honden. (grote en kleine, reuen en teven)
Ach, de mensen die roepen dat ze schoppen hebben nog nooit een hond aangeraakt. :smile: Soms is praten wel makkelijker dan leven hier op dit forum. En als jouw hond overhangt dan staat hij hier gelijk aan een of andere moordlustige hond en als jij zegt dat je geen tijd had dan hadden ze het hier allemaal al 10 keer gedaan. Ondertussen lees je nooit dat mensen elkaars hond trappen en vindt het gros van Nederland gelukkig ook dat we niet al trappend rondlopen zolang een hond niet echt gaat aanvallen. Overhangen en desnoods daarbij grommen is gewoon overheersen. Ik vind dat wel gezond gedrag. Natuurlijk moet je ingrijpen en je hond niet lekker zijn gang laten gaan maar de man die jouw hond daarom een rotschop gaf zat fout. Dat vindt jij, dat vind ik en dat vinden heel veel mensen ook. Ik accepteer dat gelul ook niet en wie mijn honden trapt krijgt een seriues probleem. En dat geldt ineens wel weer voor de mensen die hier zeggen te trappen. Wee je gebeente als je hun hond trapt om overhangen. Denk dat dat wel genoeg zegt toch? :wink: Je moet het allemaal een beetje luchtiger zien dan het hier soms besproken wordt. Alles wordt uit zijn verband getrokken en voor je het weet was je hond bezig dat hondje te vermoorden en mag je blij zijn dat hij niet erger geschopt is :F: :E:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Wat betreft de reactie van die man, ik geloof niet dat ik het nodig vind om een hond zo hard te schoppen. Maar ik was er niet bij en kan van achter de computer niet beoordelen wat er precies gebeurt is. Ik weet wel dat ik niet blij was geweest als het bij mij was gebeurt en ik weet wel dat je het te horen had gekregen ook. Want helaas weet ik uit ervaring dat dit heel fout kan aflopen. Ik vind het asociaal dat je het zo ver hebt laten komen dat die man zich genoodzaakt ziet te schoppen, wie weet wat voor nare ervaring die man al heeft gehad. Ik mag toch aannemen dat je niet om niks een hond van iemand anders een schop verkoopt. Jij kent je hond en weet dat dit gedrag niet zomaar omslaat naar agressie, maar het komt voor iemand anders heel anders over. Maar goed, ik neem aan dat je ervan hebt geleerd en de volgende keer anders en eerder zal reageren als je hond dit weer doet.

Ik wil toch ook even reageren op wat er gezegd wordt over hysterische baasjes van kleine hondjes als iemand met zijn / haar herder aan komt lopen.
Ik ben zo iemand die even vraagt om de herder bij mijn reu weg te houden. En dat doe ik omdat ik weet dat hij zal bijten als de herder te dicht in de buurt komt. Hoe komt dat???? Doordat hij behoorlijk te grazen is genomen, toen hij nietsvermoedend tegen een boom stond te plassen. 2 herders hebben hem uit het niets gegrepen. Gelukkig reageerde ik op tijd en is de schade "beperkt" gebleven tot "maar" 8 krammen en een gekneusd lijf. En nee, ik heb het trauma niet bevestigd. Zodra hij weer mee kon op ons rondje bos, ben ik met zoveel mogelijk mensen met een herder mee gelopen, heb echt het contact opgezocht. Ik wilde voorkomen dat hij angst of agressie zou ontwikkelen tegen herders. Helaas, ik kan hem niet meer vertrouwen wat dat betreft, ondanks al mijn inspanning. En daar ik verantwoordelijk ben voor het gedrag van mijn hond, lijn ik hem aan, als ik iemand met herder zie aankomen en vraag ik of de betreffende baas of de hond even terug geroepen kan worden. Ik zorg er dan voor dat hij niet uitvalt naar de hond. Daar lijkt me niks hysterisch aan, lijkt mij meer mijn verantwoordelijkheid nemen. Uiteraard blijf ik proberen of ik dit gedrag eruit kan trainen en het gaat steeds beter, maar of ik dit gedrag er ooit 100% uit kan trainen, ik denk het niet. Voor de volledigheid, ik probeer altijd zo kalm mogelijk te blijven, omdat ik me er terdege van bewust ben dat als ik dat niet doe, ik de situatie alleen maar vererger. Mijn handelen heeft er ook absoluut niks mee te maken dat ik zelf bang zou zijn voor herders, dat is namelijk niet het geval. Ook mijn andere 2 honden staat het vrij om gewoon kennis te maken.

Zal ik iemand anders zijn hond schoppen, ik denk het niet. Dat zal ook echt van de situatie afhangen. In eerste instantie zal ik met klem verzoeken de hond weg te halen. Gebeurt dat niet, dan zal ik proberen de hond weg te jagen en als dat niet helpt, tja, dan zal ik misschien ook wel een schop(je) uitdelen. De veiligheid van mijn eigen honden staat in ieder geval voorop!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef::pop: :cheer: :mrgreen:
Berg die popcorn maar op. Ik besteed hooguit 5 berichten per jaar aan die vrouw. :cool2:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik snap niet dat er zo heftig op dit topic gereageerd wordt. Wij waren er allemaal niet bij en weten dus helemaal niet wat zich er precies afgespeeld heeft.
Misschien reageerde de man overdreven, misschien niet? Daar kun je toch niet over oordelen uit alleen een verhaaltje van slechts één kant?

Mijn hond is meerdere malen gegrepen door andere honden, zomaar uit het niets. Ben dus altijd alert als er een andere hond aankomt.
Als er een hond, zoals beschreven, op mijn hond af zou komen zou ik daar ook absoluut niet blij mee zijn. Het ligt alleen aan de gehele situatie hoe ik er op zou reageren.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

MARC_S schreef:
Nanna schreef::pop: :cheer: :mrgreen:
Berg die popcorn maar op. Ik besteed hooguit 5 berichten per jaar aan die vrouw. :cool2:
En ik een evenredig aan berichten aan die man. En als je wat beter op de foto's let, kun je zien dat mijn honden elke dag hun kilometers maken. Moet je ook eens doen, elke dag een paar uur op stap met ze, worden jouw honden misschien ooit nog een keer zo relaxt als de mijne. Ook goed voor je eigen gemoedsrust overigens, hoewel ik denk dat jouw wandelingen niet echt ontspannen zijn :mrgreen:

Leuk trouwens hoe je dat altijd zo weet om te draaien bij een ieder die commentaar op je heeft. Geen leven, gefrustreerd etc. en nu ook nog een stoffig kamertje :mrgreen: Oh, vergeet vooral "het achtervolgen van Marc" niet. Ik ben heel actief hier, en (helaas) loop ik daarom regelmatig tegen jouw geblaat aan en ja, soms kan ik het gewoon niet meer verdragen, die onzin. Heeft niets met achtervolgen te maken hoor. Heb gewoon een goed geheugen, dus die tegenstrijdige onzin van jou blijft hangen. Beetje achtervolgingswaanzin misschien, dat je dat alsmaar van iedereen denkt? Je komt sowieso nogal neurotisch over, dus dat zo zou maar kunnen. En schoppen is meer mijn straatje? Omdat ik één keer een herder van mijn Sun heb afgeschopt? Ik heb persoonlijk meer moeite met een neuroot met een nogal losse ballenwerper. Ik denk namelijk dat dat gemep van jou íets vaker voorkomt dan dat ik een schop uitdeel. Ik schop namelijk alleen in noodgevallen, en dan de échte. Altijd nog beter dan om hulp gaan roepen, want zou het echt mis zijn, hebben jouw honden daar bitter weinig aan vrees ik.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

vaddie schreef:Maar om nou te gaan schoppen voor ik ook maar de kans had om met mijn ogen te knipperen vind ik veel te ver gaan.
Oh,maar dat zou ik ook niet doen.Ik gaf eerst de baas van de andere hond de kans om zijn of haar hond aan te lijnen of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”