Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kun je dan het beste doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Wat kun je dan het beste doen?

Ongelezen bericht door Robin »

Een beetje naar aanleiding van het topic 'mijn hond geschopt.'

Ik heb een klein hondje van bijna 6 maanden dat veel losloopt op veldjes. Nu is Robin gek op andere honden, dus ze rent bijna overal enthousiast op af. Het wordt al wat minder, want inmiddels weet ze ook wel dat niet élke hond haar net zo leuk vindt als zij hen, maar toch.
Meestal gaat het gewoon goed. Andere honden spelen met haar, al dan niet wild, en als ze aan haar gaan snuffelen en willen kijken wie de baas is, geeft Robin zich direkt over. Ze gaat meteen op haar rug liggen en laat de grote honden verder met rust. Gelukkig maar!

Soms gebeurt het wel dat ze zich overgeeft aan een grote hond, maar dat de grote hond haar dan juist een beetje gaat treiteren. Met opgetrokken lippen achter haar aanrennen, grommen, grote poten op haar rug zetten. Soms hoor ik Robin een piep geven als ze het te spannend vindt of als ze pijn wordt gedaan.
Ik ben van mening dat je, zeker met een 'truttenhondje' als Robin niet te truttig moet doen. Het is een hond, ze moet het grotendeels zelf oplossen. Ik heb haar nog nooit opgetild uit bescherming, ik troost niet.
Maar wat doe je als jezelf respecterende kleine honden-eigenaar, als een grote hond te ver gaat? Gelukkig zijn veel baasjes oplettend en worden grote honden dan bij hen geroepen. Maar vaak genoeg loopt de grotehondenbaas aan de andere kant van het park terwijl de hond Robin even onder handen neemt.
Je hoort zo vaak dat het fout gaat. Ik moet er toch niet aan denken. Maar ik wil ook weer niet te voorzichtig zijn en een kleine bange keffer van mijn trouwe viervoeter maken.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Wat kun je dan het beste doen?

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Schop in zijn hol :mrgreen: oh nee mag niet :engel:
Laatst gewijzigd door DjockPuck op 17 aug 2010 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jeetje hoe moeilijk kun je het maken, als je het niet vertrouwd dan vis je haar van de grond, niks truttigs aan en anders maar wel :19:
kan het je schelen als je hond maar heel blijft toch :roll:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik stuur zo'n hond zelf weg, en als ik het aan zie komen til ik Saar op (zal 1 keer in de maand zijn ofzo, als het niet minder is hoor).
Het klinkt allemaal leuk dat "zelf uitzoeken", maar mijn ervaring is dat als een klein hondje maar vaak genoeg geplet wordt ze vanzelf wel gaan snauwen uit zelfverdediging. Vervolgens heb jij dan uiteraard de kleine kutkeffer. Of het kleine hondje wordt wat onzekerder, en dan heb jij uiteraard het kleine zeikhondje die je zeker altijd hebt opgetild en weggehouden bij grote honden.
Nog even afgezien van gekneusde poten door een welgemikte mep.

Het leuke is dat ik in de praktijk dus helemaal niet raar panisch rondloop ofzo :19: Alleen als ik een grote hond aan zie komen sluipen, of Saar zie pletten, dan grijp ik wel in.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Gil sluipt ook altijd, maar bedoelt het lief, alleen zijn die grote roeipoten niet zo fijn voor kleine hondjes :engel:
Robin
Zeer actief

Nou ja, precies. Sommige grote honden spelen gewoon wat ruigjes, maar bedoelen het duidelijk niet verkeerd. Maar dat zie je ook pas als ze face-to-face staan...

Een hond schoppen vind ik geen oplossing, zou iemand eens bij Robin moeten proberen :pffff:

Het is heus niet dat ik Robin altijd maar haar gang laat gaan, natuurlijk ben ik erbij en let ik goed op en kom ik tussenbeide als het nodig is.

Spreken jullie als kleinehondjeseigenaren andere bazen wel eens aan op het gedrag van hun hond?
Het makkelijkste is natuurlijk zelf weggaan, maar ik ben zo bang dat Robin daar juist angst van ontwikkelt en de volgende keer als weg wil als ze alleen maar een andere hond zíet...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

als ze een keer als speelbal door een grote hond wordt gebruikt gebeurt dat ook, je zult het per keer moeten afwegen
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

tja het eerste wat ik onze kleine dreutel heb aangeleerd is ABSOLUUT niet zomaar op iedere hond af te rennen. Doet ze dit wel dan mag ze het tot een punt zelf uitzoeken...
Maar niet alleen met grote honden maar ook met kleine honden is het oppassen.. Dana is een té grote muts en gisteren heb ik een maltezer van haar af moeten plukken omdat hij Dana tegen de grond had gewerkt en zat lekker op haar te rijden... De muts blijft gewoon liggen. Geen acceptabel gedrag van de reu en geen normaal gedrag van Dana.
Ik til Dana wel op als een jonge hond of onbesuisde hond (10+ kilo) haar achterna blijft jagen met zwabberende poten... maar let wel Dana weegt maar 1.8 kilo.
Soms ga ik tussen de aanstormende hond en Dana in staan en roep de hond even tot de orde. Soms til ik haar op (vooral als ze loops is, want Dana snauwt niet of snauwt pas erg laat en er word niet naar haar geluisterd) en soms laat ik haar tussen mijn benen even schuilen, maar zodra ze gaat snauwen tussen mijn benen is het gauw over en mag ze het 'zelf uitzoeken' maar per hond verschillend hoor. Rustige honden wel maar drukke honden niet.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Robin schreef: Spreken jullie als kleinehondjeseigenaren andere bazen wel eens aan op het gedrag van hun hond? ...
Soms. Gisteren bijvoorbeeld zei ik tegen de eigenaar van de maltezer dat ik hier niet van gediend was.. Heb de maltezer zelf opgepakt die overigens ook nog gromde naar mij :smile: alsof ik daar van onder de indruk was, neergezet en verder gelopen naar honden die dit gedrag niet vertonen en wel leuk konden spelen. Ik accepteer geen gerij van mijn honden en accepteer ook geen gerij op mijn honden :klaar:
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Robin schreef:Nou ja, precies. Sommige grote honden spelen gewoon wat ruigjes, maar bedoelen het duidelijk niet verkeerd. Maar dat zie je ook pas als ze face-to-face staan...

Een hond schoppen vind ik geen oplossing, zou iemand eens bij Robin moeten proberen :pffff:

Het is heus niet dat ik Robin altijd maar haar gang laat gaan, natuurlijk ben ik erbij en let ik goed op en kom ik tussenbeide als het nodig is.

Spreken jullie als kleinehondjeseigenaren andere bazen wel eens aan op het gedrag van hun hond?
Het makkelijkste is natuurlijk zelf weggaan, maar ik ben zo bang dat Robin daar juist angst van ontwikkelt en de volgende keer als weg wil als ze alleen maar een andere hond zíet...

een hond schoppen is natuurlijk nooit de oplossing en het is ook echt het laatste wat ik zou doen.Maar als het nodig is, dan zou ik het denk ik wel doen. Maar misschien dan meer een schoppende beweging ofzo, dan gericht schoppen.
Ik ga er in ieder geval tussen in staan.
Ik weet niet of je hond daar angstig van zou gaan worden hoor.
Je doet het alleen maar bij agressieve ruige honden neem ik aan.
De honden die wel normaal kunnen spelen laat je toch gewoon hun gang gaan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat kun je het beste doen? Bij het zien van een andere hond jouw hond bij je roepen en met de eigenaar overleggen of ze samen los kunnen. Is er geen eigenaar in de buurt dan geen contact tussen de andere honden.
Voor de rest zou ik hetzelfde doen als Nanna hierboven aangeeft.
Robin
Zeer actief

Ja, dat soort dingen doe ik. Ik overleg met baasjes van honden die ik niet ken.

Maar mijn vraag is meer; hoe gaan jullie om met de ándere hond en zijn baas?
Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

wat denk je van bij je houden, en je de andere baas eerst vraagt of ze kunnen spelen :klaar:
Robin
Zeer actief

Nee, ik ga niet op losloopveldjes Robin constant aan de riem houden omdat er wel eens een kuthond aan zou kunnen komen. Ik pieker er niet over zeg. Robin gedraagt zich goed, dat gaan we niet bestraffen. Mensen met kuthonden zouden hen bij zich moeten houden.

zo :klaar:

Toevoeging: ik vind dat er zoveel strijd bestaat tussen eigenaren van grote honden en van kleine honden. Altijd dat gezeur over en weer tussen 'agressieve vechters' en 'kleine kut keffertjes'. De kutste hond uit onze buurt is een jack russel. Zegt niks over jack russels of over kleine hondjes, zegt iets over díe hond. Ook niet over de baas, want zijn andere hond is heel lief en rustig. De jack loopt ook altijd aangelijnd, die kán nou eenmaal niet los, want die valt alles aan.
Ik val helemaal geen mensen met grote honden af, integendeel. Ik vraag gewoon tips wat jullie doen, je hebt op zo'n moment te maken met mensen én dieren, dan moet je goed handelen. Is belangrijk. Ik vind dat mijn kind-en diervriendelijke hondje gewoon los moet kunnen rennen op een veldje, zonder angst te hebben aangevallen te worden door wat voor hond dan ook.

Laatst liep ik net richting veldje toen er een groep jongens met 2 vechthonden aan kwam. Ze zeiden; wij wachten wel even. Die honden waren duidelijk niet zo van andere hondjes. Ik heb Robin toen vastgemaakt en ben weggegaan, bedankt dat ze even wachtten en gezegd dat ik Robin wel even ergens anders zou laten hollen, dan hadden zij het veldje even voor hun honden. Perfecte communicatie. Niemand beledigd, allemaal blij, inclusief honden. Helaas hebben niet alle mensen dit soort communicatieve vaardigheden en vinden dat andere mensen hun 'prooien' maar bij zich moeten houden als hún hond daar wil lopen. Zo werkt de wereld toch niet...kom op. :ugh:
Laatst gewijzigd door Robin op 17 aug 2010 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Oh, maar losloopveldjes betekent niet dat jouw hond op iedere hond moet gaan. Als je de honden kent ja, maar als je ze niet kent, niet.

Gewoon altijd vragen en als het nee is, is het nee. Gaat jouw hond zonder toestemming naar een andere hond, die er misschien niet van gediend, is, tja dan is jouw hondje gewoon klein.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Neeltje schreef:Oh, maar losloopveldjes betekent niet dat jouw hond op iedere hond moet gaan. Als je de honden kent ja, maar als je ze niet kent, niet.

Gewoon altijd vragen en als het nee is, is het nee. Gaat jouw hond zonder toestemming naar een andere hond, die er misschien niet van gediend, is, tja dan is jouw hondje gewoon klein.
Nou, en zo is het maar net!
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

S@ndr@ schreef:jeetje hoe moeilijk kun je het maken, als je het niet vertrouwd dan vis je haar van de grond, niks truttigs aan en anders maar wel :19:
kan het je schelen als je hond maar heel blijft toch :roll:
Ja precies!!!

Ik zou haar niet loslaten lopen als ze niet luisterd als er andere honden zijn. Als ze niet terug komt als je roept, dan heb je mooi een probleem als je een grote hond tegenkomt die hier niet van gedient is.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ik vind een losloopveldje wel een hele lastige hoor qua "je hond gewoon bij je houden". Ik weet niet over wat voor veld we het hebben, maar ik stel me niet bepaald een groot stuk voor bij "losloopveldje". Voor zover ik weet is de omgangscode op dat soort plekken zo ongeveer "lekker allemaal samen spelen", en niet "netjes je hond bij je houden". Als jij dat wel wil doen met jouw hond, nou ja, dat gaat gewoon niet werken.
Om maar weer even bij CM te blijven :mrgreen: Zie je het voor je dat hij zo'n dogpark ingaat met een hond die hij helpt trainen op dat moment, en vervolgens gaat roepen dat iedereen hun hond gewoon bij zich moet houden? Ook daar zie je juist op dat soort plekken dat alles komt buurten bij elkaar.

Dus om nou zelfs voor dat soort plekken aan te komen met "gewoon je hond niet laten buurten" vind ik persoonlijk wat flauw :wink:
Wat ik wel ook vind is dat je bij zo'n klein hondje ook zelf op moet letten, en je goed moet realiseren dat als zij overal op af stiert ze een keer de pineut kan zijn.
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Robin schreef:Nee, ik ga niet op losloopveldjes Robin constant aan de riem houden omdat er wel eens een kuthond aan zou kunnen komen. Ik pieker er niet over zeg. Robin gedraagt zich goed, dat gaan we niet bestraffen. Mensen met kuthonden zouden hen bij zich moeten houden.

Toevoeging: ik vind dat er zoveel strijd bestaat tussen eigenaren van grote honden en van kleine honden. Altijd dat gezeur over en weer tussen 'agressieve vechters' en 'kleine kut keffertjes'. De kutste hond uit onze buurt is een jack russel. Zegt niks over jack russels of over kleine hondjes, zegt iets over díe hond. Ook niet over de baas, want zijn andere hond is heel lief en rustig. De jack loopt ook altijd aangelijnd, die kán nou eenmaal niet los, want die valt alles aan.
Ik val helemaal geen mensen met grote honden af, integendeel. Ik vraag gewoon tips wat jullie doen, je hebt op zo'n moment te maken met mensen én dieren, dan moet je goed handelen. Is belangrijk. Ik vind dat mijn kind-en diervriendelijke hondje gewoon los moet kunnen rennen op een veldje, zonder angst te hebben aangevallen te worden door wat voor hond dan ook.

Laatst liep ik net richting veldje toen er een groep jongens met 2 vechthonden aan kwam. Ze zeiden; wij wachten wel even. Die honden waren duidelijk niet zo van andere hondjes. Ik heb Robin toen vastgemaakt en ben weggegaan, bedankt dat ze even wachtten en gezegd dat ik Robin wel even ergens anders zou laten hollen, dan hadden zij het veldje even voor hun honden. Perfecte communicatie. Niemand beledigd, allemaal blij, inclusief honden. Helaas hebben niet alle mensen dit soort communicatieve vaardigheden en vinden dat andere mensen hun 'prooien' maar bij zich moeten houden als hún hond daar wil lopen. Zo werkt de wereld toch niet...kom op. :ugh:
In dit geval is jouw hondje de 'kut'hond, want die rent op vreemde honden af.....
En dan maakt grootte echt niets uit hoor...

ALs je hond niet luisterd, laat je hem of haar niet los als er andere honden zijn, pas na overleg met het baasje kan je dat doen. Nou als ze dan es wat wild spelen, dan zij dat zo, maar je hebt dan wel gehandeld zoals het hoort.

Toevoeging:

EN dan nog vind ik dat er geen kuthonden zijn, maar kutbaasjes...dat zijn degene die hun dieren of moeten aanlijnen of fatsoenlijk moeten opvoeden. Een dier weet niet beter.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sprokkeltje schreef:
In dit geval is jouw hondje de 'kut'hond, want die rent op vreemde honden af.....
Kom op zeg. We hebben het hier over een hondenlosloop/speelveldje. En dan is een hele jonge hond die vriendelijk gaat buurten bij andere honden opeens ook een kuthond? Sorry, dat vind ik echt doorslaan de andere kant op :wink:
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief

Moos schreef:
Sprokkeltje schreef:
Kom op zeg. We hebben het hier over een hondenlosloop/speelveldje. En dan is een hele jonge hond die vriendelijk gaat buurten bij andere honden opeens ook een kuthond? Sorry, dat vind ik echt doorslaan de andere kant op :wink:
Je leest het verkeerd, ik herhaal de woorden van de TS die andere honden kuthonden noemt (ook nog es tussen aanhalingstekens en die bestaan niet voor niets).
En ik de beginners post lees ik niets terug van losloop veldje.

De vraag is wat is wijsheid, ik laat mijn pup van 5 maandne niet op een vreemde hond aflopen, want ik weet niet wat die doet. Dan is het MIJN fout als er iets mis gaat, niet van die ander....

Ik heb een klein hondje, dus ik moet opletten. In dit geval de TS>
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief

Robin schreef:Een beetje naar aanleiding van het topic 'mijn hond geschopt.'

Ik heb een klein hondje van bijna 6 maanden dat veel losloopt op veldjes. Nu is Robin gek op andere honden, dus ze rent bijna overal enthousiast op af. Het wordt al wat minder, want inmiddels weet ze ook wel dat niet élke hond haar net zo leuk vindt als zij hen, maar toch.
Meestal gaat het gewoon goed. Andere honden spelen met haar, al dan niet wild, en als ze aan haar gaan snuffelen en willen kijken wie de baas is, geeft Robin zich direkt over. Ze gaat meteen op haar rug liggen en laat de grote honden verder met rust. Gelukkig maar!

Soms gebeurt het wel dat ze zich overgeeft aan een grote hond, maar dat de grote hond haar dan juist een beetje gaat treiteren. Met opgetrokken lippen achter haar aanrennen, grommen, grote poten op haar rug zetten. Soms hoor ik Robin een piep geven als ze het te spannend vindt of als ze pijn wordt gedaan.
Ik ben van mening dat je, zeker met een 'truttenhondje' als Robin niet te truttig moet doen. Het is een hond, ze moet het grotendeels zelf oplossen. Ik heb haar nog nooit opgetild uit bescherming, ik troost niet.
Maar wat doe je als jezelf respecterende kleine honden-eigenaar, als een grote hond te ver gaat? Gelukkig zijn veel baasjes oplettend en worden grote honden dan bij hen geroepen. Maar vaak genoeg loopt de grotehondenbaas aan de andere kant van het park terwijl de hond Robin even onder handen neemt.
Je hoort zo vaak dat het fout gaat. Ik moet er toch niet aan denken. Maar ik wil ook weer niet te voorzichtig zijn en een kleine bange keffer van mijn trouwe viervoeter maken.

Hoe gaan jullie hiermee om?
HIer haalde ik het uit dat het gewoon met loslopen bedoelt werd, en niet in loslaatgebieden/veldjes.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sprokkeltje schreef:
Je leest het verkeerd, ik herhaal de woorden van de TS die andere honden kuthonden noemt (ook nog es tussen aanhalingstekens en die bestaan niet voor niets).

De vraag is wat is wijsheid, ik laat mijn pup van 5 maandne niet op een vreemde hond aflopen, want ik weet niet wat die doet. Dan is het MIJN fout als er iets mis gaat, niet van die ander....

Later ging het wel over losloopveldjes :wink:
En tja, ik vind het knap als je het voor elkaar krijgt om je pup lekker los te laten lopen en NOOIT op een vreemde hond af te laten gaan. Dat je oefent dat ze dat niet doen, tuurlijk! Maar dat dat bij een jonge hond altijd zomaar lukt? Zeker op plekken waar sowieso elke hond gaat buurten? Mwa :wink:

Ik ben het er wel mee eens dat je op moet letten hoor, en je kleine hondje niet zomaar op elke hond af moet laten rennen. Maar het is ook wel heel erg situatie en plaats afhankelijk in hoeverre dat haalbaar is, of haalbaar moet zijn.
Afbeelding
Sprokkeltje
Zeer actief

Moos schreef:
Sprokkeltje schreef:

Later ging het wel over losloopveldjes :wink:
En tja, ik vind het knap als je het voor elkaar krijgt om je pup lekker los te laten lopen en NOOIT op een vreemde hond af te laten gaan. Dat je oefent dat ze dat niet doen, tuurlijk! Maar dat dat bij een jonge hond altijd zomaar lukt? Zeker op plekken waar sowieso elke hond gaat buurten? Mwa :wink:

Ik ben het er wel mee eens dat je op moet letten hoor, en je kleine hondje niet zomaar op elke hond af moet laten rennen. Maar het is ook wel heel erg situatie en plaats afhankelijk in hoeverre dat haalbaar is, of haalbaar moet zijn.
Misschien ben ik idd te voorzichtig in dit geval. Ik lijn ze aan als ik ander honden aan zie komen, als de andere eigenaren dat zien roepen ze meestal wel of het wel of niet kan. :oeps:

De vraag was dus, hoe doe jij dat of kan je het beste doen, en ik denk dat iedereen voor zichzelf een 'beste' methode zoekt die voor hun hondjes werkt.

Nu woon ik in een hele drukke hondenbuurt en ik leer haar idd om niet naar andere hondjes te gaan, of ik zeg het verkeerd, ik vraag haar aandacht en roep haar bij me. Dus als ik een hond aan zie komen. Als ik zie dat het kan, dan mag ze...Ik wil niet dat ze de weg oversteekt als ze een hondje ziet...hoe leuk dat hondje ook is..

Maar dat leren ze ook op de puppyschool, geen aandacht aan andere hondjes geven als het baasje aandacht vraagt...Dus zo raar vond ik dat niet.. :oeps:

Ik heb met mijn vorige hondje een keer een grote inschattingsfout gemaakt, ook een mopsje, volwassen, ging vrolijk op de hond van mijn ouders af, grijze kees, wat altijd goed ging, nou ik kon haar laten hechten, en haar oog was geraakt..Door een hond met wie het altijd goed ging.
Daardoor ben ik waarschijnlijk overdreven voorzichtig met loslopen en andere honden. :oeps: :(:

Maar ik vind het ook heel vervelend als we met COdy wandelen zijn,die is echt niet lief voor vreemde honden, dat mensen hun hondje vrolijk op hem af laten lopen, want dan heb ik het zweet op mijn rug staan. Hij mag niet los omdat hij gewoon te onvoorspelbaar is..Maar komt zo n hondje aan, en Cody snapt ernaar, ben ik de pineut...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sprokkeltje schreef:
Maar dat leren ze ook op de puppyschool, geen aandacht aan andere hondjes geven als het baasje aandacht vraagt...Dus zo raar vond ik dat niet.. :oeps:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? :wink: Dat is alleen maar goed uiteraard, heb ik bij pup Saar en pup Vera ook zo gedaan.

Ik bedoel alleen te zeggen dat op drukke losloopplekken jij wel de methode kan willen hanteren van "honden bij je houden en vragen of het kan", maar dat dat vaak gewoon totaal niet zo werkt. Op drukkere losloopplekken laat iedereen zijn hond maar wat aanbuurten, als jij dat dan per se niet wil, dan werkt dat gewoon niet. Dan krijg je wat Marc omschrijft :mrgreen: Gillende bazen "hou die hond bij je :boos: ", en nerveuze hondjes die geen idee hebben waarom er opeens zoveel heibel gemaakt wordt rondom wat eerst gewoon een normaal hond/hond contact was.

Als je je pup per se overal weg wil houden, dan moet je op hele rustige plekken gaan lopen.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Robin schreef:Nee, ik ga niet op losloopveldjes Robin constant aan de riem houden omdat er wel eens een kuthond aan zou kunnen komen. Ik pieker er niet over zeg. Robin gedraagt zich goed, dat gaan we niet bestraffen. Mensen met kuthonden zouden hen bij zich moeten houden.

Nou hier dan zo een met zo'n kuthond. :pffff:
Die hondjes zoals de jouwe als prooi ziet, en vooral als ze keffend op hem af komen, dan denkt hij nog maar 1 ding: dat moet dood! :S:
En ja ik hou die kuthond bij mij, doe mij godvergeten best dat hij geen overlast veroorzaakt.
En je wil niet weten hoe vaak ik dus zo'n leuke keffer heb moeten wegjagen.
Dus als ik je een advies mag geven?
Hou je hond lekker bij je, dat doe ik namelijk ook. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Prima, Joffy (4,5mnd, 4kg) loopt altijd los in een losloopgebied (groot), als ik het niet vertrouw en de hond die ik niet vertrouw, veels te groot is voor mijn honden, loop ik de andere kant op. Vooral als de baas van die hond duidelijk niet de baas is :wink: .

Oppakken heb ik nog nooit gedaan, nou heb ik Lillith als bliksemafleider in geval van nood, ze is niet bang en gaat lopen rennen in kringen dat heeft alleen een whippet ooit bij gehouden, maar zij is ook maar (9kg).
Ik ga mijn hond niet laten pletten of erger.

Hij is een pup die natuurlijk juist alle honden wil begroeten en snuffelen ze even en negeren ze hem verder gaat het prima, juist een klein hondje heeft hem dus al een x gegrepen omdat hij te vriendelijk was, nu gaat hij daar dus voor uit de weg. Hij had niets hoor behalve een heel verdrietig snoetje :jank: . Allebei mogen ze niet aanblaffen of jennen, ze gaan hun eigen weg spelen samen.

Soms kom je wel tot een confrontatie, vooral als er weer eens geen baas in de buurt is, die honden, meestal lukt het wel ze weg te sturen met wat verbaal geweld, mijn honden vinden dat niet raar, ik bescherm ze.
Ook wij krijgen soms de stomste reacties mijn honden zouden niet sociaal zijn, k-thondjes ed.
Jongens, ik bepaal toch echt wie er met mijn honden rotzooit :F: en wanneer. Als ze loslopen en er komt een aangelijnde hond aan gaan ze vast, een beetje respect voor andere honden cq bazen, groot en klein, oud en jong, moet er toch zijn. :pffff:
UknowPoppetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pincher/Ratlerek

Ongelezen bericht door UknowPoppetje »

Als ik het niet vertrouw met andere "grote" honden, dan pak ik mijn kleintje gewoon op.
Ze weegt 1.7 kg, nou laat mij dan maar lekker truttig zijn hoor ;).

Wat losloopveldjes/gebieden betreft. Dat ze hier mogen loslopen wil niet zeggen dat ze dan maar op iedere hond moeten kunnen afstormen.
Ik heb mijn honden ook los lopen, maar je moet zelf inschatten wat wel en niet kan. Ik laat ze zoiezo niet op andere honden afstormen!

Je moet je wel realiseren dat je zelf al aangeeft dat jouw hondje overal op af stormt. Maar je geeft ook aan dat jouw hondje rustig moet kunnen spelen zonder dat ze "aangevallen" wordt...
Hoe dubbel is dit dan? De jouwe wel op andere af maar de andere niet op jouw hondje?
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

UknowPoppetje schreef:Als ik het niet vertrouw met andere "grote" honden, dan pak ik mijn kleintje gewoon op.

Wat losloopveldjes/gebieden betreft. Dat ze hier mogen loslopen wil niet zeggen dat ze dan maar op iedere hond moeten kunnen afstormen.
Ik heb mijn honden ook los lopen, maar je moet zelf inschatten wat wel en niet kan. Ik laat ze zoiezo niet op andere honden afstormen!

Je moet je wel realiseren dat je zelf al aangeeft dat jouw hondje overal op af stormt. Maar je geeft ook aan dat jouw hondje rustig moet kunnen spelen zonder dat ze "aangevallen" wordt...
Hoe dubbel is dit dan? De jouwe wel op andere af maar de andere niet op jouw hondje?
misschien een off-topic vraag maar las het gewicht van je hondje (Ratlerek) heb je een foto :D
Afbeelding
UknowPoppetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pincher/Ratlerek

Ongelezen bericht door UknowPoppetje »

EschaenStefanie schreef:
UknowPoppetje schreef:Als ik het niet vertrouw met andere "grote" honden, dan pak ik mijn kleintje gewoon op.

misschien een off-topic vraag maar las het gewicht van je hondje (Ratlerek) heb je een foto :D
Off-Topic:
Heb wel wat foto`s van ons laatste tripje door de Ardennen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weet niet of ze te groot zijn?
Maar, het is geen originele Ratlerek hoor volgens mij.
Ik kreeg haar met 10 maanden onder de noemer van Dwergpincher, maar ze was/is zo klein dat het me sterk lijkt dat ze dat is.
Toen sprak ik een vrouwtje uit Praag en die vond haar er sprekend op lijken :).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”