Moderator: moderatorteam

het is een raszuivere engelse greyhound, en het schijnt meer voor te komen bij greysMARC_S schreef:Heel vreemd, ik zou bijna denken dat deze kleur ontstaan is door een huidaandoening. Daar waar ooit een wondje was krijgt een hond een wit plekje vaak. Dus vandaar dat dat in mij op komt. Ik vind het een vreemd geheel en ergens heb ik dus het idee dat dit niet aangeboren of erfelijk is. Komt de hond uit Spanje? Zeg maar zonder dat iemand weet of hij zo geboren is dus?
Pardon, dalmaten hebben grote vlekkenlarissa85 schreef:ik vind het mooi! net een omgekeerde dalmatier

vlekken? grote stippen eerderLellibel schreef:Pardon, dalmaten hebben grote vlekkenlarissa85 schreef:ik vind het mooi! net een omgekeerde dalmatier![]()
ook goedPodenji schreef:vlekken? grote stippen eerderLellibel schreef:Pardon, dalmaten hebben grote vlekkenlarissa85 schreef:ik vind het mooi! net een omgekeerde dalmatier![]()

*Jolanda* schreef: het is net alsof hij zijn houdbaarheidsdatum gepasseerd is...

.jpg)
thanks!Marjoleine schreef:Gevonden!
Het wordt greyhound roan genoemd, soms whippet roan.
De naam zegt het al, het komt alleen in die rassen voor.
Het is inderdaad heel apart, omdat het wit op kleur is, normaal gesproken is roan kleur op wit.
In honden dus, in andere diersoorten is roan wit op kleur.
Hoe dit vererft is niet helemaal duidelijk, er wordt vermoed dat het enkelvoudig dominant is.
Maar misschien weet jij de kleur van de ouders van deze hond?
Dat zou helpen hierin