Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageren andere honden op jouw hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Hoe reageren andere honden op jouw hond?

Ongelezen bericht door Naima »

Het begint mij op te vallen dat ik van grote afstand buiten al kan merken of ik een reu of teef tegen ga komen. Teven reageren niet echt op Django, hij wel op hen maar niet op de manier waarop hij een reu begroet, óf ze kijken steeds stiekem waar hij is :wink:
Volle reuen blaffen Django echt 9 van de 10 keer aan (Django begint nóóit met blaffen, sowieso blaft hij niet zo vaak, of de reu moet het wel erg groots aanpakken). Omdat ik erg strak let op alles wat we passeren, valt mij ook op dat het meestal de andere reu is die begint met trekken/uitvallen aan de riem. Django houdt hen dan meestal al wel strak in de gaten, maar begint zelf pas met uitvallen nadat die andere hond daarmee begint. Vond dat, al hondenleek, wel opvallend? En vroeg me dus af hoe andere honden op jullie hond(en) reageren buiten?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: Hoe reageren andere honden op jouw hond?

Ongelezen bericht door Lellibel »

Sommige vallen uit en aan, sommige staartje tegen de buik, sommige dominant , sommige speels. Met teefjes gaat het slechter dan met reutjes.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Teven vinden Kenzo vaak heel erg leuk en willen altijd even komen kijken, Kenzo lijkt bij sommige teven ook oprecht geinteresseerd maar ik durf toch niet met hem te gaan kijken (best sneu eigenlijk) Puppen zijn ook altijd dol op Kenzo, hij snauwt ze meteen flink weg maar ze komen altijd weer terug gehuppeld :denken:
Intacte reuen willen vaak hun punt maken, dus die vermijd ik dan ook als de pest. Al is er 1 intacte reu in de buurt, echt een gigantische hond, en die is weer heel ontspannen. Misschien wel omdat hij zo groot is :mrgreen:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Het meest wordt hij genegeerd, daarnaast vinden jonge reutjes Hades meestal helemaal geweldig, oudere intacte reuen delen die mening vaak niet. Jonge teefjes zijn vaak onder de indruk van 'm, oudere teven gecharmeerd. Hoewel ik een paar dagen geleden met Hades aan de wandel was en er een wat ouder, kleiner, loslopend teefje woest grommend met ontblote tanden op 'm afstormde. Hij wist niet wat 'm overkwam, hij had 't hele beest nog niet eens gezíen :piew: . Hij dook van pure schrik zo de bosjes in, met zo'n blik van 'wat krijgen we nou :o :scratch: '? Gelukkig was dat een uitzondering.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Honden willen altijd naar James toe..terwijl hij helemaal niet met elke hond kan...Dat is wel irritant af en toe :F:
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Zou het niet kunnen zijn dat ze op zijn houding reageren? Misschien loopt Django er wel erg zelfverzekerd bij, of a la seriemoordenaar (weet niet wat dat in honds is)? Als de wind niet goed staat, vraag ik me af of ze zo van afstand reu en teef kunnen onderscheiden. Maar aan de andere kant: dat kun je zelfs als mens wel vaak zien, door lichaamsbouw en dergelijke.
Naima
Zeer actief

DebbieZ schreef:Zou het niet kunnen zijn dat ze op zijn houding reageren? Misschien loopt Django er wel erg zelfverzekerd bij, of a la seriemoordenaar (weet niet wat dat in honds is)? Als de wind niet goed staat, vraag ik me af of ze zo van afstand reu en teef kunnen onderscheiden. Maar aan de andere kant: dat kun je zelfs als mens wel vaak zien, door lichaamsbouw en dergelijke.
Ja hij loopt vrij zelfverzekerd idd, zo'n 'ik ga voor niemand aan de kant' houding haha.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Expecting schreef:
DebbieZ schreef:Zou het niet kunnen zijn dat ze op zijn houding reageren? Misschien loopt Django er wel erg zelfverzekerd bij, of a la seriemoordenaar (weet niet wat dat in honds is)? Als de wind niet goed staat, vraag ik me af of ze zo van afstand reu en teef kunnen onderscheiden. Maar aan de andere kant: dat kun je zelfs als mens wel vaak zien, door lichaamsbouw en dergelijke.
Ja hij loopt vrij zelfverzekerd idd, zo'n 'ik ga voor niemand aan de kant' houding haha.
Ik denk dat dat inderdaad een reactie uitlokt :wink:
Sinds Vera er is negeren veruit de meeste honden Saar. Tot Saars grote vreugde :mrgreen: Honden die haar niet negeren komen of even snuffelen, gewoon normaal, of het zijn de types "eens even kijken wie ik kan gebruiken om mijn ego op te vijzelen", en die willen haar dan opjagen, of pletten. Dat komt gelukkig praktisch niet meer voor omdat de aanwezigheid van Vera toch wel iets remt, en ik het zelf ook sneller in de gaten heb ondertussen en dan in kan grijpen.

Honden reageren op Vera bijna altijd wel vriendelijk, maar als het een hond is met wat dominante neigingen is dat wel 'vriendelijk dominant' zeg maar. Dan moet Vera even wat onderdanig schuivelen, en is het verder goed.
De types die graag hun ego even opvijzelen met een andere hond heeft zij soms ook weleens last van, maar weinig moet ik zeggen. Dat komt ook omdat Vera zich niet op laat jagen (ze rent een paar meter weg, en draait vervolgens om en staat stil) en omdat ze, doordat ze dus niet opgejaagd wordt, heel snel de boel kan sussen door op haar rug te gaan liggen wegkijken. Er zijn maar heeeeel weinig honden die dan alsnog op haar duiken. Ik heb het idee dat ze soms bijna teleurgesteld zijn "godverdorie zeg, wilde ik even lekker etteren, gaat ze er zo bij liggen, ja, dan kan het niet meer he? :ugh: :boos: "
:mrgreen:

Vera is nu 2.5 en ook nog nooit echt gegrepen ofzo. Saar is weleens tot bloedens toe opgejaagd helaas. Moos werd een paar keer per jaar besprongen door reuen die gewoon elke andere reu grepen. Stond er zo'n baas bij "ach, is het een reutje? ja, daar kan de mijne niet mee he".
Grrrrrr.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gil is de laatste tijd al twee keer in zijn kop gebeten,dus ik geloof dat hij irritant gevonden wordt, zal de leeftijd zijn denk ik
maar veel kleine honden zijn ook bang voor hem - tenminste zo ziet het eruit, ze nemen/blijven op afstand :19: :19:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Er zijn maar weinig honden die mijn duo uitdagen en dat blijf ik raar vinden. Er komen wel eens wat hondjes snuffelen maar als een van beide een grote houding aanneemt dan zijn ze ook zo weer weg.
Sinds dat ze een paar weken samen zijn loopt mijn duo heel relaxed door de buurt en er wordt alleen bij een te drukke snuffelende hond een standpunt ingenomen en dat is dat ze weg moeten wezen en het lijkt alsof bijna alle honden dat wel weten.
Er is maar 1 hond hier in de buurt volgens mijn herder X labrador daat moeten ze niks van hebben en dan wordt er veel gepatst heen en weer en de kruising gaat dan helemaal door het lint als hij die twee van mij ziet lopen.
Maar daar ben ik druk mee bezig dat ze die hond ook niet op afstand uitdagen door te gaan lopen fixeren.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik kan alleen voor lola spreken omdat ik sam weghou bij andere honden.

bij lola komen ze meestal even kijken om op korte afstand te merken dat ze minder lief is als dat ze eruit ziet en dan is het okeejjjj doeeeggg!!! :O:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Heel gewoon eigenlijk, meestal wel heel vrolijk (en dat is wederzijds)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Naima
Zeer actief

massam schreef:ik kan alleen voor lola spreken omdat ik sam weghou bij andere honden.

bij lola komen ze meestal even kijken om op korte afstand te merken dat ze minder lief is als dat ze eruit ziet en dan is het okeejjjj doeeeggg!!! :O:
Haha, ik zie het voor me.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Saffie wordt meestal niet serieus genomen. Ze valt uit aan de riem, los gaat het wel aardig. Maar ik maak regelmatig mee dat loslopende honden gewoon vrolijk komen kijken als ze aan de riem zit, ook al gaat ze tekeer. Die hebben wel door dat het bluf is. Het komt maar een enkele keer voor dat andere honden van haar onder de indruk zijn of er op reageren.

Toen Boy nog intact was merkte ik dat hij met zijn houding (staart tussen de oren) niet altijd het beste opriep in andere reuen. Dit: :motje:
Sinds hij gecastreerd is vinden andere reuen hem bere interessant en komen ze vaak kijken om eens uitgebreid te snuffelen, tot groot ongenoegen van Boy zelf. Ik moet daar tegenwoordig mee oppassen want hij wordt erg snel pissig.
Teven vinden hem nog altijd erg leuk.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”